Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mooie recensie trouwens ![]() OT: Extras Christmas Special Finale Ending Slot-Episode Joah, wel leuk. Dramatischere toon dan de serie zelf (wat op zich wel werkte, maar het maakte het wel wat straight-forward). De scènes met de celebs waren leuk maar een beetje losstaand van het plot. Wel goed afgerond. |
![]() |
||
Citaat:
Hell, hier de inhoud van het laatste topic. Obsluhoval jsem anglického krále, les temoins, eyes wide shut, papillon, decoy, fargo, plan 9 from outer space, I am legend, Blade Runner, mon oncle, les vacances de monsieur hulot, the narrow margin, crossfire, murder my sweet, act of violence, the getaway, taxi driver, iklimer, ratatouille, jungle book, nattvardsgasterna, American gangster, The Fountain, The Fountainhead, Duel in the Sun, Queen Christina, The Barefoot Contessa, White Heat, Blonde Venus, Roman Holiday, Sabrina, the Cincinatti Kid, Gun Crazy, Idlewild, Elephant, Sátantango, Clash by Night, out of the past, pickup on south street. Dat zijn 7 niet amerikaanse films. En binnen die titels zitten ook niet echt hele obscure. Satantango misschien.
Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 10:23. |
![]() |
|
Les Fabuleux Destin D'Amelie Poulain
Iklimer Morir en San Hilario Little Miss Sunshine Palindromes Brokeback Mountain Garden Sate Tzameti Eden Ober Sous le Sable Good bye Lenin! Tapas Wir Werden Uns Wiedersehn As it is in Heaven Guernsy Babel irriversible Zijn er zo een paar die tebinnen schieten. Er zijn natuurlijk ook nog wel aardige films, maar hoeveel geniale films uit die hoek heb je de laatste jaren nu voorbij zien komen?
|||
Citaat:
Maar je commentaar dat moderne artfilms vlees noch vis zijn, vind ik een beetje vreemd. Het is natuurlijk zo dat er gradaties bestaan in arthouserigheid (dat is ook gewoon noodzakelijk), maar voor zover ik weet zijn er geen regels over wat een artfilm inhoudelijk nou eigenlijk zou moeten zijn. Moeten ze echt per se vlees of vis zijn om ervan te kunnen genieten? Ik bekijk dat soort dingen liever per geval, eigenlijk. Citaat:
Maar uh...Satantango is een 7 uur durende film, geschoten in zwart/wit met ellenlange shots over nagnoeg niets. Is het niet een tikkeltje arbitrair om te stellen dat lange stiltes in moderne films debiel zijn en dit soort dingen in "echte" artfilms juist wee mooi en kunstzinnig?
||
Citaat:
Dat over Satantango. Tjah, als het goed gedaan wordt, dan is het voor mij geen probleem. Jammer genoeg (of gelukkig) zijn er maar weinig mensen die dat goed kunnnen. Tarr kan dat. Bijzonder goed zelfs. Dus dan is het geen probleem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen bij Little Miss Sunshine gingen idd m'n nekharen overeind staan. Het zijn trouwens wel van die titels waarbij ik altijd moet denken aan semi-filmkenners die eens een keer een arthouse-film hebben gezien en dan denken: 'dit is de beste film die ik ooit heb gezien', puur omdat het nét buiten de mainstream valt en ze niet beter gewend zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Shiki-Jitsu, Tokyo.Sora, Allegro, Reconstruction, Ruang Rak Noi Nid Mahasan, Yawarakai Seikatsu, Xiao Cheng Zhi Chun, Container, Amemasu no Kawa |
![]() |
|
Saw IV 3/5
Op zich wel ok, je zou hem alleen twee keer achter elkaar moeten zien om alles te snappen. Beetje jammer ook dat bijna alle briefjes en berichten op de muur voor mij te kort in beeld zijn om te kunnen lezen (steeds op pauze zetten is ook zo irritant).
|
Pulp Fiction
Erg goed gemaakt. Aan het begin van de film wist ik totaal niet waar het over ging maar daarna komt het wel bij elkaar. Oh en Samuel L. Jackson natuurlijk. 9/10 Pan's Labyrinth Ik heb nog nooit zulke mooie monsters gezien. Ze zijn zo mooi gemaakt. 8/10
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dinalfos, ik wil je adopteren, en dan stuur ik je naar Ralph en Daan om te spelen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sous le Sable is op alle fronten ongelofelijk irritant. Irriversible kan alleen maar shocken. Guernsey denkt héél diep te zijn en Amélie is wel zo'n ongelofelijk zoete draak met een identiteitscrisis van heb ik jou daar, daar lusten de honden geen brood van. Je weet op Amélie na trouwens wel goed de slechte voorbeelden eruit te pikken, Marloes. ![]()
Laatst gewijzigd op 06-01-2008 om 01:44. |
![]() |
||
Citaat:
Sowieso zijn de beste films van de laatste decennia toch vooral films die niet per se een kamp kiezen. Het werk van de Coen Brothers en Arrenofsky, bijvoorbeeld. En de meeste films van Kubrick zijn toch ook Hollywood noch arthouse?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is dat meer een kwestie van sympathie/antipathie. Wanneer je antipathie koestert voor iets, dan zul je sneller geneigd zijn om alleen maar verkeerde dingen te zien. En zo wordt het makkelijker voor "alternatieve" filmmakers om bij cinefielen in het gerief te komen. Gewoon omdat ze "anders" en "niet-commercieel" zijn. Dat er vervolgens helemaal niets goeds te ontdekken valt aan deze films, wordt uiteraard vergeten. Neem nou Satantango. Wat ik ervan gezien heb is helemaal niet zo bijzonder. Er zijn michael Bay-films met meer gevoel voor stijl. Een vijf minuten-durend shot van helemaal niets = een vijf minuten durend shot van helemaal niets, maar hardcore cinefielen menen dat een eventueel niveauverschil hem zit in de afkomst en orientatie van de regisseur. Onzin dus. Daarnaast, een heleboel vernieuwende, experimentele films slaan de plank stevig mis.
|
Ik denk niet dat het bij mij erom gaat om anders te zijn of niet-commercieel. Ik kan van een Michael Bay film net zo goed genieten als van een Béla Tarr film. Het gaat er voor mij om dat er een of andere visie achter de film zit. Ik heb het idee dat dat nog maar zelden het geval is. Ik kan het natuurlijk mis hebben, en dat zou fijn zijn. Maar dit is gewoon het gevoel dat ik de laatste jaren krijg als ik naar een dergelijke productie ga. En daar erger ik me dan aan. Sorry.
Ik denk ook dat Taxi Driver het ultieme bewijs is dat een Scorsese ook tot die selecte groep hoort. Ik vind niet dat je Sátántango zo kan beoordelen als jij doet. Het is toch vreemd zomaar een willekeurige scène van vijf minuten uit een film kijken, en zo beoordelen of het iets is of niet. Je kan het helemaal nergens plaatsen. Maargoed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: No Man's Land Wel aardig oorlogsdrama over Bosnië-Herzegovina, met drie mannen die gevangen zitten in een loopgraaf in niemandsland, tussen de twee vijandige linies in. Het plot krijgt een aparte wending die ik niet verwacht had,
Spoiler
7/10 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Oom Steve Carell die eerst zwaar depressief en contactgestoord is maar al snel opklaart en grappig en aardig doet tegen iedereen. - Het gezin dat bij het overlijden van oma (of opa, weetnietmeer) gezamenlijk besluit het lijk mee te nemen, wat vooral niet paste bij het brave karakter van de moeder van het gezin. En toch is ze al snel overgehaald om mee te helpen. - Iedereen die op het eind vrolijk meedoet en danst (ik heb het al gezegd en zeg het nog een keer: een cheesy happy end waarin iedereen op het eind in zingen uitbarst, zoals bij slechte komedies het geval is). Vooral dat zoonlief, die behoorlijk introvert is en een 'fuck everything'-mentaliteit heeft, op het eind met veel verve meedoet is volstrekt out-of-character. De personages waren gewoon niet overtuigend. Steve Carell zag ik nooit als een manisch-depressieve man, maar gewoon als Steve-Carell-die-probeert-een-depressief-iemand-te-spelen-en-af-en -toe-vergat-dat-ie-depressief-moest-doen. De moeder (Toni Collette) vond ik niet passen in haar rol. De zoon was wel oke though, tot het eind dan, waarin hij mee ging dansen. Argh, alleen al eraan denken doet mijn nekharen overeind staan! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Batman 1989 - 5/10
Indrukwekkende decors en goede actiescenes geven het wel een beetje smoel, maar het verhaal, de acteerprestaties en de karakters zijn behoorlijk slap. Ja, zelfs Nicholson maakt nergens echt indruk. Duma - 7/10 Het is geen al te beste film, maar het biedt op zich aardig wat vermaak. De hoofdrolspeler is duidelijk geen geboren acteur, maar de film kent desalniettemin een paar aardige karakterschetsen, waaronder die van Duma zelf. Daarnaast zijn de beelden van die laatste en de bijbehorende natuur uiteraard erg mooi. Ook goed is dat er geen goedkoop sentiment aanwezig is. De muziek is ingetogen en nergens traanopwekkend ofzo. Dat is best apart voor een mainstream film over de vriendschap tussen een kleine jongen en een dier. Maar ja.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Pilkers! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
The Golden Compass
Geweldig ![]()
||
Citaat:
En nee, ik hou ook niet van dansen op het eind ![]()
|
Ocean's 13:
best aardig, iig een stuk beter dan 12 4/5 Love Actually: och wat een gezwijmel en wat past het uiteindelijk toch allemaal mooi in mekaar 4/5 The Librarian: het klunzige kneusbroertje van Indiana Jones, maar vermakelijk 3/5 ik heb ook nog een zooi films gekeken die toevallig op tv waren, maar die waren dusdanig indrukwekkend dat er me niet 1 van is bijgebleven |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |