Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
het dichtsbij Barack Obama en het verst weg bij Fred Thompson.
Opzich niet vreemd, maar het is dan wel weer vreemd dat ik bij de andere stemwijzer Edwards en Clinton nog voor Obama heb. Valt me sowieso op dat een belachelijk aantal mensen daar Edwards uitkrijgt, iets meer dan 73% (23509/32175= 0,7306)
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik neig te geloven dat het land waar men van een rasechte korpsbal tot een Iraanse terroriste aan toe in de nationale regering opneemt, men meer uiteenlopende denkbeelden zal vinden dan in Amerika.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik sta het dichts bij Bill Richardson. Redelijk in het midden dus, links boven het midden, maar niet erg veel. Het scheelt een centimetertje. Dat komt omdat mijn uitschieters naar links en rechts danwel naar boven en beneden tegen elkaar wegvallen. Maar grosso modo zit ik in het progressieve democratische kamp.
Laatst gewijzigd op 08-01-2008 om 19:03. |
![]() |
|
Bill Richardson
U bent 9% economisch rechtser U bent 1% traditioneler U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 72% Hillary Clinton U bent 13% economisch rechtser U bent 4% traditioneler U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 74% John Edwards U bent 8% economisch rechtser U bent 9% traditioneler U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 72% Barack Obama U bent 3% economisch rechtser U bent 20% traditioneler U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 74% Ron Paul U bent 41% economisch linkser U bent 13% progressiever U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 57% Rudy Giuliani U bent 45% economisch linkser U bent 31% progressiever U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 60% John McCain U bent 38% economisch linkser U bent 45% progressiever U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 53% Mitt Romney U bent 47% economisch linkser U bent 45% progressiever U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 47% Mike Huckabee U bent 42% economisch linkser U bent 51% progressiever U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 49% Fred Thompson U bent 45% economisch linkser U bent 60% progressiever U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 42% Ik ben serieus benieuwd wat Thompson dan allemaal denkt als ik 45% linkser en 60% progressiever ben
||
Citaat:
|
![]() |
Dit kieskompas is je reinste bedrog. De 'kleine' kandidaat van de Republikeinen, Ron Paul, is wel opgenomen, maar die van de Democraten niet: Dennis Kucinich ontbreekt in deze test.
Voor velen zou Dennis Kucinich de enige juiste uitkomst zijn geweest: -Stemde tegen de inval in Irak -Stemde als enige kandidaat 100% van de tijd tegen financiële ondersteuning voor de oorlog -Stemde tegen Patriot Act -Heeft plan voor terugtrekking van de troepen binnen 3 maanden -Heeft als enige kandidaat plan voor zorgverzekeringsstelsel zonder winstoogmerk -Is als enige kandidaat voor volwaardig homohuwelijk, net als in Nederland -Is voorstander van abortusrechten -Is als enige kandidaat tegen de doodstraf -Wijst als enige oorlog af als vorm van beleid http://www.dennis4president.com/home/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op binnenlands gebied is Paul een ramp: -Tegen elk stamcelonderzoek -Tegen abortusrechten -Tegen homohuwelijk. -Tegen welfare: als het aan hem ligt, wordt het toch al absurd kleine beetje bijstand nog verder teruggebracht of afgeschaft. -Tegen zorgverzekering van overheidswege voor iedereen. -Tegen onderwijs gefinancierd door de overheid! -Voor absurd verregaande privatisering: zoveel mogelijk, als niet alles, overlaten aan grote bedrijven! Ron Paul is een doorgedraaide libertarische nutjob. Hij stemde tégen het geven van financiéle hulp aan de slachtoffers van orkaan Katrina in New Orleans. Misschien omdat het allemaal zwarten waren? Daar houdt Paul niet zo van, white supremacist als hij is. Ontving met graagte veel donaties van Stormfront. Als je zijn buitenlands beleid, minus terugtrekking uit internationale verdragen/organisaties, zo goed vind en je gruwt van zijn binnenlands beleid, ben je niet voor Ron Paul, maar voor Dennis Kucinich. Laatst gewijzigd op 10-01-2008 om 11:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2.) Dat doet er niets toe. Hij wordt stelselmatig doodgezwegen en daardoor laten mensen zich lijmen door 18e eeuwse gristenfundamentalist Ron Paul (want die had ook wel een leuk standpuntje over Irak). |
![]() |
|
![]() |
Bij een tweede stemmingsronde kwam ik uit bij Ron Paul... Daar kan ik me niet echt bij vinden.
Een mix van Obama (familie, gezondheidszorg, onderwijs, nationale veiligheid, irak) en Rudy Guiliani (Wapenwetten, rechtsorde, terrorisme, immigratie) zou mij goed doen. En wat word er bedoeld met 'Alle semi-automatische wapens moeten verboden worden'... Ook voor de politie dus? De burger, crimineel of niet, hoeft van mij zo'n ding niet, maar de politie wel. |
![]() |
||
Citaat:
Beetje self fulfulling prophecy, maar toch.
||
Citaat:
|
de stemwijzer van de volkskrant zegt Obama, die van nova zegt Edwards.
Ik heb al gemerkt dat de meeste mensen die bij stemwijzer op Obama uitkomen, bij nova dus op Edwards uitkomen.
||
![]() |
Citaat:
Je geeft zelf al aan waarom ook aan hem aandacht besteed dient te worden: anders creeër je een self-fulfilling prophecy. Dat is ook precies wat de Amerikaanse media proberen te doen. De twee anti-oorlogskandidaten mogen in de media geen stem krijgen. Beiden zijn echte outsiders, die echte verandering zouden brengen. De heersende klasse ziet dit echter liever niet en weigert hen daarom een plaats in het debat. Want denk maar niet dat Obama of Edwards verandering zullen brengen (laat staan Clinton). Hoezeer zij zich ook presenteren als outsiders en hoezeer de media (ook de Nederlandse) dit volgzaam napapegaaien: dat neemt niet weg dat wie hen op hun standpunten en stemgeschiedenis in de Senaat beoordeelt, tot de conclusie komt dat zij bussiness as usual zijn. Kandidaten van de status quo die alleen qua stijl verschillen. Kucinich moet aandacht krijgen omdat hij de enige is die standpunten verwoord die andere kandidaten niet uitdragen. Zo staan de top 3 van de Democraten op dezelfde lijn als het gaat om Irak, Iran, zorgverzekering, NAFTA, WTO, economie, homohuwelijk, doodstraf etc. Alleen Kucinich heeft een heel andere mening. In een eerlijke politieke strijd komen alle points of view aan bod. Als dat niet gebeurt, onthoud je de kiezers cruciale informatie die beslissend kan zijn voor de koers van hun land. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kortom: zij hebben alle vrijheid om zelf hun standpunten te bepalen. Zo heeft Speaker Pelosi (voorzitter van het Huis) publiekelijk bepaald: "impeachment is off the table". Toch hebben 33 afgevaardigden, op initiatief van Kucinich, moties ingediend tot het aanzetten van een impeachment-procedure. Strike partijdiscipline zoals in Nederland kennen ze daar dus niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dennis Kucinich vergeleken met Obama, Clinton en Edwards in 01:45 min.: |
![]() |
||
Citaat:
Het enige dat geen exacte kopie hoeft te zijn is het interne debat in Amerika, omdat we daar geen inzicht in hebben.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als ik bij zo'n bijeenkomst was en ze dit lieten zien zou ik in lachen uitbarsten(Ik had ook precies zo'n situatie in een column gelezen, die vrouw wist niet waar ze 't moest laten ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
"Ouders moeten een voucher van de overheid krijgen om zelf een openbare of particuliere school voor middelbaar onderwijs te kunnen kiezen."
Wat is dat toch met de democraten hier? Ze zijn allemaal tegen. In de arme wijken heb je hele slecte scholen en men is hier verplicht heen te gaan. In de rijke wijken heb je wel goede scholen. En de scholen zijn daar soms dramatisch slecht. Ik mis ook een vraag over of Israel de bezetting moet stoppen, ja of nee. En waar zijn Paul en Kucinich?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|