Oud 02-06-2008, 20:07
drieentwintig
drieentwintig is offline
Halo,

na de ervaringen met canabisch . Zit ik eens te denken een xtc pilletje te proberen.
Met mdma ( = echte xtc ) . Nu heb ik al wat opzoek werk gedaan.
Met raad aan de eerste maal met een halve pil te beginnen. Maar nu vroeg ik me af zou 1 pil dodelijk kunnen zijn als je voor het eerst gebruikt ( als de pil slecht bevalt.... en je gebruikt voor de eerste maal) .

Nu niet slecht bedoeld maar ik wil geen uitleg horen dat ik het beter niet kan proberen..... Maar wil gewoon weten of 1pil dodelijk kan zijn?

Grtz drieentwintig

Laatst gewijzigd op 02-06-2008 om 20:07. Reden: Typfout
Advertentie
Oud 02-06-2008, 20:31
Verwijderd
Als je goede pillen hebt (met zuiver mdma er in) en bij verstandig gebruik: nee. De dodelijke gevallen van xtcgebruik komen meestal door oververhitting van het lichaam of uitdroging (onverstandig gebruik dus). Op wikipedia heb ik ook gelezen dat de dodelijke dosis van mdma rond de 85 pillen lag, maar dat kan ik even niet meer terugvinden.
Oud 02-06-2008, 20:58
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Een dodelijke dosis kan je niet in pillen uitdrukken omdat je niet kunt generaliseren hoeveel mdma een willekeurige pil bevat

Daarnaast varieërt de gevoeligheid per gebruiker enorm. Ik heb mensen (firsttimers wel) zien 'afdraaien' (sorry voor de provincie~slang) van 1 zelfde hele pil als waarbij ik me afvroeg of t nou de pil of de joint was die ik merkte.

Een eerste keer met welke drugs dan ook zou eigenlijk subdosis moeten zijn, enerzijds om je gevoeligheid te testen, maar anderszijds ook om te kijken of je het effect wel leuk vind voordat je een hele dosis gaan nemen. Met veel drugs is het namelijk net als de meeste andere dingen in het leven, dat heel veel mensen het leuk vinden betekent niet automatisch dat jij het ook als geweldig ervaart.

Maar concreet antwoord op de vraag: Ja, 1 pil kan al dodelijk zijn.
Al moet er wel een heleboel misgaan voor het zover is, mogelijk is het wel.
Oud 02-06-2008, 21:45
Verwijderd
Oke, 85 gemiddelde pillen dan, ik wist dat je er iets over ging zeggen.
Oud 02-06-2008, 22:12
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Een dodelijke dosis kan je niet in pillen uitdrukken omdat je niet kunt generaliseren hoeveel mdma een willekeurige pil bevat

Daarnaast varieërt de gevoeligheid per gebruiker enorm. Ik heb mensen (firsttimers wel) zien 'afdraaien' (sorry voor de provincie~slang) van 1 zelfde hele pil als waarbij ik me afvroeg of t nou de pil of de joint was die ik merkte.

Een eerste keer met welke drugs dan ook zou eigenlijk subdosis moeten zijn, enerzijds om je gevoeligheid te testen, maar anderszijds ook om te kijken of je het effect wel leuk vind voordat je een hele dosis gaan nemen. Met veel drugs is het namelijk net als de meeste andere dingen in het leven, dat heel veel mensen het leuk vinden betekent niet automatisch dat jij het ook als geweldig ervaart.

Maar concreet antwoord op de vraag: Ja, 1 pil kan al dodelijk zijn.
Al moet er wel een heleboel misgaan voor het zover is, mogelijk is het wel.
Helemaal eensch met bovenstaande post.

Begin gewoon met een halve, je kunt altijd bijnemen. Zoals gezegd is het raadzaam te kijken wat voor uitwerking xtc op je heeft. Een doorgewinterde pillenslikker reageert anders op xtc dan iemand die het voor het eerst probeert. De intensiteit is de eerste keer veel heftiger. Daarnaast verschilt de gevoeligheid natuurlijk ook per persoon. Als je xtc gebruikt, komt er ineens veel serotonine vrij (neurotransmitter in de hersenen). Het vrijkomen van deze stof zorgt voor een aangenaam, opgewekt, energiek gevoel. Nadat je xtc hebt gebruikt, kun je je dus behoorlijk down voelen, aangezien er tijdens de xtc-'roes' ineens een grote hoeveelheid serotonine is vrijgekomen, en die stof moet weer 'aangevuld' worden.
Oud 02-06-2008, 23:53
Verwijderd
Als je hem tussen je vingers houdt en hij verkruimelt, dan zou ik hem niet slikken
Oud 03-06-2008, 08:02
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
Als je hem tussen je vingers houdt en hij verkruimelt, dan zou ik hem niet slikken

Verder geldt voor je eerste keer X eigenlijk wat voor vrij veel drugs geldt. Zorg dat je lekker in je vel zit, begin idd met een halve (en wacht minimaal 1 a 1,5 uur voor een eventuele tweede helft, ook al voel je nog niets). Zorg dat je je zooi krijgt van iemand die er verstand van heeft en waarvan je weet dat ie te vertrouwen is. Zorg dat er iemand bij is die ervaring heeft. Drink voldoende tijdens je gebruik en meer van die dingen..
Oud 03-06-2008, 09:53
fib
fib is offline
Citaat:
Halo,

na de ervaringen met canabisch . Zit ik eens te denken een xtc pilletje te proberen.
Met mdma ( = echte xtc ) . Nu heb ik al wat opzoek werk gedaan.
Met raad aan de eerste maal met een halve pil te beginnen. Maar nu vroeg ik me af zou 1 pil dodelijk kunnen zijn als je voor het eerst gebruikt ( als de pil slecht bevalt.... en je gebruikt voor de eerste maal) .

Nu niet slecht bedoeld maar ik wil geen uitleg horen dat ik het beter niet kan proberen..... Maar wil gewoon weten of 1pil dodelijk kan zijn?

Grtz drieentwintig
Je kunt best een halve pil slikken wanneer je heel weinig weegt. Maar wanneer je een normaal gewicht heb... zou ik het neit doen.....
Oud 03-06-2008, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met een beetje zacht gedrukte pillen hoor. Als ze erg zacht zijn vallen ze in je maag sneller uit elkaar en worden dus sneller opgenomen. Beter dan keihard gedrukte pillen waar je de helft van af moet kauwen en waarbij het lang duurt voor ze opgenomen worden/uit elkaar vallen omdat ze zo stevig zijn.
Oud 03-06-2008, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met een beetje zacht gedrukte pillen hoor. Als ze erg zacht zijn vallen ze in je maag sneller uit elkaar en worden dus sneller opgenomen. Beter dan keihard gedrukte pillen waar je de helft van af moet kauwen en waarbij het lang duurt voor ze opgenomen worden/uit elkaar vallen omdat ze zo stevig zijn.
Dat heeft er weinig mee te maken. Zachte pillen hebben een slechte cohesie omdat er troep door zit. Strychnine naamzoek!

Daarnaast is het in je maag zó ongelofelijk zuur dat de pillen toch wel snel uit elkaar vallen.
Oud 04-06-2008, 17:25
drieentwintig
drieentwintig is offline
Oke , en nu nog een raardere vraag ... Kan er iemand een merk aanbevelen?
Oud 04-06-2008, 17:36
Verwijderd
Ja, Etos en Kruidvat eigen merk zijn erg goed.
Oud 04-06-2008, 19:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Oke , en nu nog een raardere vraag ... Kan er iemand een merk aanbevelen?
Nee, aangezien logo enzo weinig zegt. Je hebt pillen die hetzelfde logo/ kleur enz hebben, en wat substantie betreft erg verschillen!
Oud 05-06-2008, 18:44
drieentwintig
drieentwintig is offline
Citaat:
Ja, Etos en Kruidvat eigen merk zijn erg goed.
Maak je er dan zelf?
Oud 05-06-2008, 22:30
HTID
HTID is offline
Citaat:
Maak je er dan zelf?
Nee joh, ze verkopen gewoon xtc bij de drogist. Gewoon vragen naar MDMA bij de toonbank, dan helpen ze je wel verder
Oud 06-06-2008, 01:21
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Nee joh, ze verkopen gewoon xtc bij de drogist. Gewoon vragen naar MDMA bij de toonbank, dan helpen ze je wel verder
Oud 06-06-2008, 11:31
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Net iets naast de snoepbakken moet je zijn, gewoon dezelfde schep gebruiken om mdma te pakken als waarmee je snoep inlaadt
Oud 06-06-2008, 15:55
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
:')
Oud 08-06-2008, 20:24
strigoii
strigoii is offline
Citaat:
Net iets naast de snoepbakken moet je zijn, gewoon dezelfde schep gebruiken om mdma te pakken als waarmee je snoep inlaadt
gebruik je ook de zelfde weegschaal en prijsbonnetjes?
dan wil ik ook welleens naar die drogist
(en nee dat was niet serieus;-p)
Oud 08-06-2008, 21:38
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ja dezelfde weegschaal als waar ik mijn condooms mee afweeg
Oud 08-06-2008, 22:43
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
Ja dezelfde weegschaal als waar ik mijn condooms mee afweeg
Tssk tssk, vroeger had je nog gewoon een rubberboer op de hoek zitten
Oud 08-06-2008, 22:46
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Tssk tssk, vroeger had je nog gewoon een rubberboer op de hoek zitten
Wat dacht je van condoomautomaten in de wc's op school.
Oud 09-06-2008, 09:18
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Die hebben geen reliëfrelief
Oud 09-06-2008, 09:55
Verwijderd
Dit topic is wel ver genoeg offtopic gegaan nu.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten