Oud 11-06-2008, 10:13
Verwijderd
sinds ongeveer een week ben na het ontbijten standaard gewoon echt misselijk. Ook na de andere maaltijden voel ik me niet helemaal relaxed. Niet ontbijten of minder eten is geen optie in verband met veel sport.

Weet iemand iets tegen die misselijkheid? Ik heb al geprobeerd andere dingen te eten, maar het maakt niet uit of het fruit, brood, muesli, yoghurt of wat dan ook is.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 09:16
Pluis
Pluis is offline
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik zit met hetzelfde probleem. Heb er meestal last van als ik ziek ben geweest, en dat duurt soms wel een paar weken... Ik heb ook niet bepaald een oplossing kunnen vinden, dus ik ben wel heel benieuwd.
Cola schijnt te helpen bij misselijkheid, maar de gedachte daaraan alleen al maakt me eigenlijk al nog misselijker.
Oud 14-06-2008, 10:50
Verwijderd
bij mij hielp sinaasappelsap altijd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 20:49
llell
llell is offline
ik heb ook wel eens van die periodes

's morgens totaal geen eetlust, terwijl ik normaal altijd ontbijt en honger heb.

Ik drink dan alleen wat, karnemelk of dat ontbijtdrink ofzo, en dan neem ik iets te eten mee, en dan eet ik pas als ik honger heb.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 07:42
Verwijderd
Citaat:
bij mij hielp sinaasappelsap altijd
heb ik ook geprobeerd, werkte alleen nog naar averechtser helaas
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 07:43
Verwijderd
Citaat:
ik heb ook wel eens van die periodes

's morgens totaal geen eetlust, terwijl ik normaal altijd ontbijt en honger heb.

Ik drink dan alleen wat, karnemelk of dat ontbijtdrink ofzo, en dan neem ik iets te eten mee, en dan eet ik pas als ik honger heb.
ik moet wel gewoon ontbijten aangezien ik daarna 10 km fiets en dan ene uur zwemtraining heb. Als ik niet gegeten heb, kan ik dat helemaal vergeten helaas.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 14:02
flyaway
flyaway is offline
Rustig opstarten, begin met een glas water en dan eerst douchen enzo. Ik zou niet teveel drinken sochtends, maar op de fiets. Ik kreeg vaak een boterham nog wel naar binnen, maar het kopje thee maakte me misselijk merkte ik.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 21:52
Riazor
Riazor is offline
Ik heb hier nu ook last van.. al een paar weken, erg vervelend en ik weet ook niet wat het probleem is, ik ga morgen even langs de huisarts iig.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 22:29
Verwijderd
Citaat:
sinds ongeveer een week ben na het ontbijten standaard gewoon echt misselijk. Ook na de andere maaltijden voel ik me niet helemaal relaxed. Niet ontbijten of minder eten is geen optie in verband met veel sport.

Weet iemand iets tegen die misselijkheid? Ik heb al geprobeerd andere dingen te eten, maar het maakt niet uit of het fruit, brood, muesli, yoghurt of wat dan ook is.
Zwanger?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Zwanger?
dacht ik ook gelijk aan

Misschien kan je wat drinkontbijt nemen. Ik ben niet zo'n ontbijter, maar drinkontbijt gaat er wel in!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:55
Verwijderd
zwanger ligt volledig buiten de opties in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:22
palindrome
palindrome is offline
Misschien niet te veel in 1x eten? Gewoon beginnen met 1 boterham/cracker/bakje zuivel en pas weer wat gaan eten als je trek krijgt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 19:24
Riazor
Riazor is offline
Ik merk trouwens dat Cola drinken verdomd goed helpt, ben bijna niet meer misselijk
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 19:48
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik merk trouwens dat Cola drinken verdomd goed helpt, ben bijna niet meer misselijk
Nou fijn dat het jou wel helpt

cola is natuurlijk een zuur, dus dat zal voor jou wel net de balans herstellen in je maag.
Oud 30-06-2008, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sta je nu eerder op dan normaal? Als ik heel vroeg moet opstaan ben ik vaak ook misselijk terwijl ik er normaal geen last van heb.
Oud 30-06-2008, 21:11
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Zwanger?
goh, dan ben ik al anderhalf jaar zwanger...

ik heb 't ook, maar nog effe erger. Ik sta misselijk op, ga dan naar de wc ( niet om te kotsen hoor) ga dan kokhalzen, loop naar boven om mijn tanden te poetsen, ga weer kokhalzen en kleed me dan aan. na effe rustig adem te halen stap ik naar buiten, aldaar moet ik weer kokhalzen, dan spring ik op de fiets en ga ik naar het station. Als ik op school kom ben ik niet meer zo misselijk en kan ik eindelijk wat eten. Leuk joh, zoveel kokhalsneigingen en misselijkheid als je een fobie voor kotsen hebt.
Vaak heb ik na gewone maaltijden ook kokhalsneigingen.
Ik weet vrijwel zeker dat het psychisch is. Stress waarschijnlijk.
Oud 30-06-2008, 21:19
Pluis
Pluis is offline
Citaat:

ik heb 't ook, maar nog effe erger. Ik sta misselijk op, ga dan naar de wc ( niet om te kotsen hoor) ga dan kokhalzen, loop naar boven om mijn tanden te poetsen, ga weer kokhalzen en kleed me dan aan. na effe rustig adem te halen stap ik naar buiten, aldaar moet ik weer kokhalzen, dan spring ik op de fiets en ga ik naar het station. Als ik op school kom ben ik niet meer zo misselijk en kan ik eindelijk wat eten. Leuk joh, zoveel kokhalsneigingen en misselijkheid als je een fobie voor kotsen hebt.
Vaak heb ik na gewone maaltijden ook kokhalsneigingen.
Ik weet vrijwel zeker dat het psychisch is. Stress waarschijnlijk.
dat had ik vroeger ook altijd, bij mij ging het over door te eten...
was een kwelling 's ochtends om er een boterham in te wringen, maar het is er nooit weer uitgekomen
Oud 30-06-2008, 22:53
Verwijderd
Citaat:
't Hoeft natuurlijk niet, maar als het zo plotseling is, kan het toch een optie zijn
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 18:34
GeenIdeeWaarom
GeenIdeeWaarom is offline
Ik at ook nooit s'-ochtends, tot ons mam met een of ander drinkontbijt kwam!
TOP ontbijt heet het van de Albert Heijn en je hebt het in meerdere smaken.
Zit in een wit flesje en is geloof ik per 3 flesjes in een kartonnetje verpakt. Tis ongeveer evenveel als een groot glas vol en je kan het zo uit het flesje opdrinken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 03:23
Riazor
Riazor is offline
Citaat:
Ik at ook nooit s'-ochtends, tot ons mam met een of ander drinkontbijt kwam!
TOP ontbijt heet het van de Albert Heijn en je hebt het in meerdere smaken.
Zit in een wit flesje en is geloof ik per 3 flesjes in een kartonnetje verpakt. Tis ongeveer evenveel als een groot glas vol en je kan het zo uit het flesje opdrinken.
Ik walg al bij het idee van zon vies ranzig goor flesje met die zooi er in
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 09:10
Verwijderd
ik heb besloten het misselijke gevoel verder gewoon te negeren.

Niet ontbijten is geen optie vanwege sport en werk. Zo een drinkontbijt is echt niet aan mij besteed. Het enieg wat dus overblijft is een uurtje misselijk zijn en daarna er geen last er meer van te hebben.

bedankt voor de replies
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 13:27
Miekje*
Miekje* is offline
drinkontbijt idd
Oud 02-07-2008, 14:06
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
dat had ik vroeger ook altijd, bij mij ging het over door te eten...
was een kwelling 's ochtends om er een boterham in te wringen, maar het is er nooit weer uitgekomen
bij mij gaat het eten er echt niet in. Krijg het echt niet weg. Als ik erg gestresst ben dan kokhals ik soms zo erg dat ik echt moet nekken, en dat het er niet weer uit komt is bij mij alleen te danken aan het feit dat ik trucjes heb om niet te hoeven overgeven. Want het zou er anders zo weer uit komen. heel handig, wil je net de deur uitstappen, moet je vlug op de bank gaan liggen omdat je anders moet kotsen, met kloppend hart en angstzweet
en ontbijtdrank werkte ooit wel maar euhh dat hoef ik dus niet meer te proberen
Oud 02-07-2008, 15:11
Verwijderd
Ik heb de laatste paar weken ook zoiets. Ook weleens later op de dag trouwens. Vaag. Ik hoop maar dat ik d'r snel weer vanaf ben.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 19:05
Verwijderd
Kan het niet een maagaandoening zijn? Heb je ook pijn na het eten?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten