Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik reageer eigenlijk op alle soorten stress hetzelfde, in meer of mindere mate.
Eerst word ik moe, sjaggereinig, kortaf, nukkig en vaak heb ik het heel erg koud, daarna volgt hoofdpijn/migraines, verlies van eetlust, gewichtsverliesen uiteindelijk ga ik er gewoon heel slecht uitzien. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij stress door angst voor presentaties, afspraken met enge mensen etc; buikpijn, geen eetlust, misselijk, trillen, rillen, hartkloppingen, vaak plassen, soms duizelig en het gevoel dat ik flauw ga vallen.
Bij stress door deadlines etc: vooral hoofdpijn, soms ineens zo'n schok door m'n lichaam van een soort misselijkheid, soms ineens hartkloppingen en benauwdheid. |
![]() |
|
Ik heb vaak wel last van trillen en een heel zenuwachtig gevoel, soms wat verminderde concentratie. Maar de echte klachten, zoals pijn of nergens meer op kunnen concentreren, komen vaak pas als het stressmoment over is. Heel handig, ik kan gewoon door tot het over is meestal.
Als ik een erg slaaptekort heb (zoals bij een week spelweek, vorige week) ga ik na verloop van tijd trillen, zie ik er niet meer uit en kan ik niets meer hebben. Mijn eetlust valt ook weg, ik krijg geen hap meer door mijn keel.
|
Bij stress/ spanning houd ik direct vocht vast waardoor ik van de een op de andere dag zo drie kilo zwaarder ben. (Erge stress, zoals bij verhuizing, tentamens e.d.).
Daarnaast krijg ik ten tijde van stress/ spanning last van prikkelbaardarmsyndroom, hetgeen sowieso een spanningsgerelateerd ding is. Ik heb altijd wel last van obstipatie, maar tijdens stress heb ik het óf nog erger waardoor ik een week niet naar 't toilet kan óf ik ben juist hopeloos aan de diarree. Gebruikelijke dingen zoals hoofdpijn, veel emotie-eten...
|
Bij stress voel ik mijn hart kloppen in mijn borst. Meestal als ik bv. een presentatie moet geven ga ik als ik weet dat het er aan komt vaak me uitrekken. Als ik ergens heel erg nerveus om wordt, dan gaan mijn handen trillen, maar hoofdpijn heb ik meestal geen last van.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb overigens wel heel sterk het omgekeerde.
Als het seizoen afgelopen is, en de vakantie breekt aan, lig ik zeker een week lang ziek op bed. Migraine met alles wat erbij hoort. Vaak aan de dunne. Een soort van ontlading van een heel seizoen, dat alle stress eruit komt of zo. En na die week zie ik er uit als een vaatdoek zo bleek, en slap. Dit jaar heb ik dan nog 2 weken om bij te komen. Dan flikker ik de trompet in een hoek, en ga ik heerlijk relaxen in mijn achtertuintje. Of zo.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb redelijk veel stres (gehad) ik ben in drie jaar tijd 16 x verhuist jeugdzorg enz enz enz.
ik heb altijd lichamelijke klachten hoofdpijn, pijntjes in spieren etc. maar ook overgeven maagpijn, afvallen en dat soort dingen deze dingen worden psychosomatische klachten genoemt en kan je niets aan doen ![]()
|
Ik word zenuwachtig en krijg vaak geen hap door m'n keel. Soms slaap ik slecht of begin ik te piekeren over wat er moet gebeuren zodat het absoluut niet fout gaat.
Bij langdurige stress merkt m'n omgeving het. Dan pieker ik, stap ik ook vermoeid uit bed en schijnt het dat ik witter zie en leef ik naar de weekenden toe. En @fizzle: kijk uit dat je niet te ver gaat, wees alert op signalen die erop duiden dat het teveel wordt.
Laatst gewijzigd op 21-07-2008 om 09:40. |
![]() |
||
Citaat:
|
Bij plotselinge stress die dan een aantal dagen aan kan houden krijg ik vaak last van haaruitval, niet kunnen eten of juist schransbuien, een stijve onderrug. Bij acute stress wordt ik draaierig, misselijk en begin ik te trillen Bij langdurige stress word ik moe en krijg kringen onder mijn ogen. Ook vaak last van kaakklem. Vlagen van hartkloppingen, prikkelbaarheid en snel emotioneel.
|
![]() |
|
Op plotselinge stress reageer ik bijna niet.. ik kan mezelf dan goed onder controle houden en zo. Maar bij langdurige stress krijg ik stoelgang problemen, weinig eetlust, spierpijn en word ik na verloop van tijd ook erg slaperig
![]()
|
![]() |
Ik krijg erg veel last van exceem/uitslag. Voornamelijk op m'n armen, soms ook op m'n (onder)benen. Het is wel lelijk, vooral omdat ik eraan krab (slecht ja, weet ik) maar het is niet anders. Ben sowieso een stresskip, dus heb er eigenlijk bijna altijd last van. Ben het wel gewend nu. Ook ga ik wel eens hyperventileren, maar da's meer met plotselinge stress.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik zei, het went wel. Waarom is dat niet goed? |
![]() |
|
![]() |
Voor de buitenwereld ben ik vaak de kalmheid zelve. Zelf voel ik echter de nodige buikkrampen, het klamme zweet breekt me uit, soms begin ik te hyperventileren en het meest zichtbare zijn mijn rode plekken die acuut op komen zetten.
|
Ik krijg last van mijn gewrichten. Ze willen dan nog wel eens op slot schieten. Eerst dacht ik telkens dat er iets ergs met me aan de hand was, maar nu gooi ik het maar gewoon op de stress die ik elke dag wel ervaar.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet een jongen hebben/zijn voor een meisje? of andersom pieter23 | 64 | 20-11-2007 10:40 |