Citaat:
Hoi allemaal,
Per 1 september ga ik studeren, en moet ik ook collegeld betalen, maar ik krijg eind september pas voor het eerst studiefinanciering. Een vriend van me begint ook pas in september, maar heeft contact gehad met de ibgroep, toen hebben ze gezegd, vul maar in dat je augustus moet beginnen, en die krijgt eind deze maand dus zijn eerste studiefinanciering.. :-S.. Kan iemand me uitleggen hoe dat precies zit en of hij nou gewoon 1 studiefinanciering meer uitbetaald krijgt dan ik offf..?
En op de site van de ibgroep staan 12 uitbetaaldata, betekent dat dat ik volgend jaar de zomervakantie gewoon doorbetaald krijg?
Alvast bedankt.
|
Je krijgt stufi telkens aan het einde van de maand (rond de 24ste telkens). Als je per 1 september begint, dan krijg je ook pas vanaf eind september voor het eerst stufi. Aangeven dat je per augustus al begint is raar; je kan je pas per 1 september inschrijven voor studies, dus dan val je vrij snel door de mand. (En je krijgt een vast aantal maanden stufi, 4*12 maanden, dus als die vriend al in augustus stufi ontvangt, dan krijg hij nog steeds niet meer stufi dan jij krijgt, maar 't lijkt me stug dat hij per augustus al stufi ontvangt wanneer hij pas per 1 september met een studie begint, voor zover ik 't weet kan dat gewoon niet.)
En ja, in de zomermaanden krijg je ook stufi; het collegejaar loopt gewoon van 1 september tot en met 31 augustus.