Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
elvisch roeleert
![]() Dit is een goede site, met alle of bijna alle talen van Tolkien behandelt, en een cursus Quenya. Wel een Engelese site, maar ik kon geen NL vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Ikedea : Tolkien heeft eerst enkele talen volledig uitgedacht voor hij de rassen vormgaf. Het is een taal zoals die echt zou bestaan kunnen hebben, bv elfs heeft een angelsaksische basis, dwergs een Noorse (ofzo, k heb lang geleden een docu erover gezien...) |
![]() |
|
Ik nu taal aan het studeren
![]() Hij bedacht dus wel degelijk de elfentalen , en creerde een boek om zijn talen in toe te passen. Er is geen enkel verklarend woordenboek noch grammatica door hem uit te geven, wat ervoor zorgden dat 2 soorten mensen deze taal probeerden te ontcijferen : romantici en taalkundigen. Ik ben 88% 1e, 12% 2e. (boeiend.) |
![]() |
||
Citaat:
En Quenya is goed, oud-elfs, de oudste taal |
![]() |
||
Citaat:
*insert lieve blik* Ow, darn, te laat. Dan maar naar Boer Kameel: Zou jij 'm me ff kunnen mailen? *insert nog lievere blik*
Laatst gewijzigd op 17-11-2002 om 19:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou hem zelf ook wel willen uploaden, maar ik heb geen webspace. :/ |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
k heb het ineens geupload : http://users.pandora.be/dekamme/elfs2.doc Bedankt Paranoide! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Men kan wel degelijk alle gedachten en mogelijkheden uitten met een kunstmatige taal! De taal Esperanto is het levende bewijs! -- Mi devas kontraŭi ĉi tion! Oni cetere ankaŭ povas esprimi ĉiujn pensojn kaj eblecojn kun konstruita lingvo! La lingvo Esperanto estas la viva provo! -- www.esperanto-jongeren.nl
|
Verwijderd
|
Natuurlijk kan je alle gedachten in een kunstmatige taal uiten, als je het maar genoeg naar je hand zet. Wat ik bedoelde was dat het bijvoorbeeld de potentie mist om neologismen te vormen en niet automatisch met woorden voor nieuwe concepten klaarstaat. In natuurlijke talen gaan die dingen automatisch.
Nogal slap. Als je het echt fijn vindt, kan ik het wel eens opzoeken. Ik heb er namelijk een week of drie achter elkaar college over gehad. ![]() LUH-3417 - Esperanto is stoer. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #29 Spelleider | 443 | 26-02-2007 11:38 | |
De Kantine |