Advertentie | |
|
![]() |
|
New York Times
Karzai Sought Saudi Help With Taliban As the Afghan war intensifies and American commanders call for increased troop levels, President Hamid Karzai said Tuesday that he had repeatedly sought the intervention of the Saudi royal family to bring the resurgent Taliban to peace negotiations. (..) maw: Het westen bezet een land. De vijand blijkt een maatje te groot. Onderhandelingen worden aangevraagd, de vijand weigert hierop in te gaan zolang de bezetting voortduurt. De bezetting van Afghanistan kan niet lang meer duren. |
![]() |
||
Citaat:
|
be·zet bn 1 (ve ruimte) gevuld door personen 2 met bezigheden belast: ik ben tegenwoordig erg ~ 3 (ve gebied) door soldaten als machthebbers beheerd
be·zet·ten -zette, h -zet 1 voorzien van iets dat erop, erin gezet zit: bezet met kostbare stenen 2 (van plaatsen enz.) innemen: is die stoel bezet? 3 van troepen of wachten voorzien: een land ~; een gebouw ~ tijdelijk in bezit nemen uit protest of om actie te voeren
|
Verwijderd
|
Duizenden mensen vast in luchtvaartmuseum
Uitgegeven: 19 oktober 2008 18:04 Laatst gewijzigd: 19 oktober 2008 18:52 UTRECHT - In het Militaire Luchtvaartmuseum in Soesterberg zijn zondagmiddag de deuren op slot gegaan nadat er een ernstig zedenmisdrijf was gepleegd. Dat heeft een woordvoerster van de Koninklijke Marechaussee bevestigd. Novum Tussen de 2000 en 2500 bezoekers van een modelbouwmanifestatie mochten het museum pas uit nadat politie en de marechaussee hun gegevens hadden genoteerd. Volgens de zegsvrouw konden de meeste bezoekers na een tot twee uur wachten het terrein verlaten |
![]() |
|
Bos koopt een stukje ING erbij.
Bestuders van de bank laten (deel) bonussen varen. bron: NOS journaal. Zie wel mooi de ziel van mensen, janken om hun spaargeld maar niet wetende dat een student voor een 7k paar jaar (schoolkosten er al af) anderhalve werkweken moeten maken. schapen ![]()
Laatst gewijzigd op 20-10-2008 om 10:47. |
![]() |
||
Citaat:
Doe mij er ook maar 1, onee wacht, ik ben student ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hoeveel krijg je als minima als je Mercedes de geest geeft? En waarom kan ik me als NIET minima zijnde geen flatscreen veroorloven? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Überhaupt, die beweringen over een omzetdaling door een rookverbod zijn een schoolvoorbeeld van conclusies trekken die de feiten niet ondersteunen. Neergaand economisch tij, sterk stijgende horecaprijzen... Heeft natuurlijk geen effect volgens die onderzoeken, ondanks dat het voor het eerst in de geschiedenis zou zijn dat dat geen effect heeft, en het ligt natuurlijk helemaal aan het rookverbod.
Ennuh, lol, dat artikel over Groningen gaat onder quotes.txt als ik nog eens een zwartboek over links bestuur moet schrijven. Het loont voor minima daarmee gewoon om hun televisie kapot te maken en op kosten van de staat een gloednieuwe plasma televisie aan te schaffen. Waarom is er überhaupt zo'n regeling? Alleen maar overbodige bureaucratie. Hef het op en stop een deel van het budget in de algemene uitkeringenpot zodat mensen hetzelfde geld via reguliere weg kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd op 20-10-2008 om 16:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/...e-in-nederland
||
Citaat:
Ik zie überhaupt de relevantie met het rookverbod niet, maar goed.
|
Verwijderd
|
http://medicine.plosjournals.org/per...63ca54512bed4a
http://www.rivm.nl/persberichten/200...spreventie.jsp http://www.nu.nl/news/1422361/151/%2...dkoper%27.html De relevantie met het rookverbod is er niet maar wel met eerder gemaakte opmerkingen. |
![]() |
|
"In het onderzoek, dat is betaald door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, is geen rekening gehouden met mogelijke bijkomende kosten door roken en zwaarlijvigheid, zoals kosten door verminderde productiviteit en sociale kosten."
Voila.
||
Citaat:
En waar haal je vandaan dat het niet meegewogen is wat je noemt (lijkt me logisch gezien de opdrachtgever, maar toch)?
||
Citaat:
En dat het niet meegewogen is, simpel, bekijk het, in de publicaties staan nergens aparte ramingen voor die effecten. Woot, 2 posts, tweemaal inhoudelijke wetenschappelijke kritiek op onderzoeksmethoden.
||
Citaat:
however, lifetime health expenditure was highest among healthy-living people and lowest for smokers
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Kan wel zijn maar:
Citaat:
In this case, the model does not take into account varying degrees of obesity, which are likely to affect lifetime health-care costs, nor indirect costs of obesity such as reduced productivity. Nevertheless, these findings suggest that although effective obesity prevention reduces the costs of obesity-related diseases, this reduction is offset by the increased costs of diseases unrelated to obesity that occur during the extra years of life gained by slimming down.
Laatst gewijzigd op 20-10-2008 om 21:31. Reden: add |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, capituleren d.m.v. persoonlijke aanval. We kunnen dus concluderen dat je ongelijk had. Rokers kosten de samenleving dus meer.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik verwacht trouwens geen antwoord op deze post, aangezien je deze net als andere rake posts gewoon negeert "People, nothing to see here, move on please". God man, je bent geen haar beter dan michak of andere onverlaten. Ook in die Amerika discussie gaan lopen zwetsen over taalfouten. HOE DURF JE. Oh, en je kan mij wel ongelijk geven, de veroorzaker heeft je niet persoonlijk aangevallen dus zijn redenering staat nog steeds als een huis. Frappant dat je er trouwens voor kiest om mij wel van repliek te voorzien maar hem niet :') |
![]() |
||
Citaat:
Iets relevanter, er is een studie gestart naar de effecten van het rookverbod door een hoogleraar uit, ik geloof, Maastricht. De man was vandaag in het nieuws met de opmerking dat er vooral negatieve berichten over uitgebracht worden, dat niet klopt, en er dus volgend jaar écht feitenmateriaal zit aan te komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
maar is het niet gewoon makkelijker om een kroegbaas te laten kiezen, of wel of niet. net zoals of alcohol of mary J, de een een blauwe de ander een rode sticker. Rookverbod in coffeeshops jup extreem goed ![]() Citaat:
met één fortis is dat budget ook weer aangevuld. Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-10-2008 om 00:09. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zal er wel een omzetdaling optreden bij niet-rokende horecagelegenheden als er daarop geconcurreerd mag worden. Vandaar dus dat een algemeen verbod gehandhaafd moet worden. Überhaupt, er zijn geen argumenten om het verbod terug te draaien, dus waarom is het ter sprake?
||||
Citaat:
Citaat:
Het is vrij logisch dat een deel van de mensen nu denken krijg wat, ik blijf wel thuis. Citaat:
ik vind als quasi-liberaal dat je deze keuze makkelijk bij de mensen kan laten, afijn publieke gebouwen, stations natuurlijk waarom verder gaan dan dat. niet dat ik persoonlijk een echt probleem er mee heb ken ik de situaties waarin het huidige rookverbod compleet onhoudbaar is, met het rookverbod in coffeeshops (waar iedereen volgens mij komt roken) als toppunt. maargoed jij zal vast een geweldige retoriek klaar hebben.
Spoiler
|||
Citaat:
Zagen we toen al rookvrije cafe's? Nee. Niemand durft de eerste stap te zetten. Des te meer omdat verslaafden in dat geval wel hun vrienden mee kunnen tronen naar cafe's waar wel gerookt mag worden. Citaat:
||
Citaat:
Dit is wel ERG doorzichtig.. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |