Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je moet het ook formuleren als: "om als alto iedereen te knuffelen" of "om, alto zijnde, iedereen te knuffelen". OT: Zonet in de vlugge ondertiteling bij het praatprogramma NOVA In Amerika op Nederland 2: "Het maakt uit aan welke jood je dat vraagd." Dat er taalfouten en typfoutjes in supersnelle ondertiteling zit, okee, maar DIT?! |
![]() |
|
Letterlijk wordt tegenwoordig echt te pas en te onpas gebruikt.
Ik hoorde iemand zeggen "Ik heb letterlijk als een blok geslapen" of zoiets. Eigenlijk zeiden ze wat anders maar het was net zoiets. Blokken slapen helemaal niet! >.<!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En dat zegt natuurlijk niet zo veel, net zoals schrijfwijze van schrijven is afgeleid, schrijf je het alsnog met een f. Het is nou eenmaal zo hè. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
![]() Ik kreeg net een briefje van een of ander 'ziend medium', het was nogal onbegrijpelijk, maar vooral de zin:'tevreden 100% sneltrein en gegarandeerd' vond ik vreemd. Volgens mij heeft hier iemand een vertaalengine gebruikt (Frans naar Nederlands), want 't is allemaal nogal raar... maar die sneltrein had daar echt niets te zoeken ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
sexverslaafd frysk | 259 | 05-07-2015 19:01 | |
De Kantine |
Mooie taalvouten #14 Verwijderd | 500 | 20-01-2011 18:31 | |
Studeren |
Hogeschool Utrecht - IBL onbekend12345 | 1 | 09-03-2008 15:05 | |
Algemene schoolzaken |
Conflict met school: Welke stappen zijn mogelijk? Martin | 21 | 18-04-2004 22:24 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |