Citaat:
Ik denk altijd bij de woorden 'discussie gesloten' aan het moment dat ik in de kleuterklas met een vriendje met blokken een kleine stad met wegen aan het bouwen was, waar we autootjes doorheen lieten rijden. Van men moeder, die dat altijd gebruikte, had ik geleerd wat het betekende. Dus ik zei die woorden, weet niet meer waarom, waarop ie een blok pakte en midden op een weggetje zette en vroeg: 'dus moet deze weg gesloten?' En ik antwoordde met: 'nee discussie gesloten betekent dat je moet stoppen met praten.'
Jeetje die goeie ouwe tijd. Het stelt niets voor, maar ik vind het wel heel leuk dat ik zoiets nog zo duidelijk voor me zie na zoveel jaar. Ik zal het nooit vergeten.
|
Ik herinner me nog dat ik in groep 2 een discussie had met een klasgenoot over wat 'buren' nu eigenlijk waren, waren dat alleen de mensen die direct naast je woonden of ook je overburen? Ik weet nog dat ik me toen ineens heel slim voelde en dacht;'Zo voelt 't vast om volwassen te zijn!'
Dat zelfde gevoel had ik toen ik op m'n 6de in 't ziekenhuis wakker werd en ontdekte zonder duim in m'n mond te hebben geslapen. 'Zo groot voel je je vast als je 12 bent!' dacht ik toen
Oeh, en inderdaad de aftershave van mijn man; die gebruikte hij toen we elkaar leerde kennen, maar nu niet meer. Dus als ik die geur ruik (als bv. iemand langsloopt met dat geurtje op) dan voel ik me echt weer 15 en extreem verliefd