Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2009, 12:35
Verwijderd
Soms heb je dat, dat iets jou ineens doet denken aan een specifiek(e) moment/gebeurtenis/sfeer/persoon van lang geleden. Bijvoorbeeld dat je koeien aan het melken bent en nadenkt over het lekkere kommetje maisvlokken dat je straks gaat eten. Dan ineens word je overvallen door de gedachte aan die ene keer dat je nog maar een jaartje of vijf was en alians een maiskolf in je aars douwden, terwijl zij met een neustrimmer, al melk drinkende via een gat in hun buik, de graanvelden kortwiekten in de vorm van voyante cirkels.
Dus, meld hier jouw bijzondere, opmerkelijke, leuke, interessante en specifieke herinneringen van vandaag.

Laatst gewijzigd op 13-01-2009 om 12:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2009, 12:44
Verwijderd
Ik heb dat weleens bij muziek. Dan denk ik bijvoorbeeld: "oh ja, ik luisterde dit vaak toen ik veel Unreal Tournament speelde".
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 12:48
Verwijderd
So, edit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 12:50
Verwijderd
Alians?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 13:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Als ik engels drop proef moet ik altijd denken aan vroeger toen ik bij m'n opa en oma logeerde in hun stacaravan op Ameland. Als m'n nichtje en ik dan in de duinen gingen spelen kregen we altijd dropjes mee van oma <33
Oud 13-01-2009, 13:19
Verwijderd
Ik heb wel eens wat ik noem 'valse herinneringen'. Dat mijn moeder dan vertelt over vroeger en dat ik dat dan aanneem als herinnering, maar eigenlijk kan ik het me niet echt herinneren.

Wel heb ik, net als Kazet zei, herinneringen als ik bepaalde muziek van 'vroeger' luister.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 08:58
Neko*
Neko* is offline
De sneeuw buiten doet me denken aan toen er rond kerst in groep 7of8 ook sneeuw lag en ik met mijn 'vriendje' een iglo ging bouwen van sneeuw. Hij was zo groot dat we er samen in konden zitten, en, omdat niemand het toch kon zien, gaf hij me toen een kusje op mijn wang.

En terwijl ik wiskunde aan het maken was deed het me denken aan een ex van mij die me het ooit een deel heeft uitgelegd wat ik nooit snapte, en haar haar. Want dat rook altijd zo lekker.
Oud 14-01-2009, 09:33
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 11:58
Verwijderd
Ik rook vandaag iets - volgens mij kwam 't van de bouw af buiten - dat me heel erg aan vroeger deed denken, aan toen ik een jaar of 6 was. Niet echt een specifieke herinnering, meer een gevoel. Ik denk dat 't komt omdat mijn ouders in die tijd het huis aan het verbouwen waren, dat zal wel net zo geroken hebben als nu de bouw hier tegenover.

Met muziek heb ik inderdaad ook wel eens dat ik ineens weer moet denken aan een bepaald boek ofzo, omdat ik dat boek las toen ik die muziek op had staan.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 13:43
Hanneke
Hanneke is offline
Wie is de mol deed me laatst herinneren aan LAPP-Top (pre-university ding van Leiden), omdat we het vorig jaar daar steeds over hadden.
Oud 14-01-2009, 17:25
flyaway
flyaway is offline
Ik dacht terug aan hoe het was om altijd langs de uni te komen en dan te denken: wow daar kom ik een keer. En nu zit ik er, echt super
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 00:03
Verwijderd
Ik vind dit een moeilijke titel.

Maar ik heb het wel inderdaad. Vooral met geur eigenlijk.. beetje vreemd. Vooral als ik dan een geur tegenkom die lijkt op de geur als een lijk wordt gekoeld, bij het opbaren, of misschien als ze iets van reinigingsmiddel ofzo daarbij gebruiken, het heeft in elk geval een typische lucht die ik af en toe wel eens denk te ruiken ergens. Dan ga ik terug naar toen een oma stierf (in 2005) en een opa stierf (in 1997). Vooral die laatste kan ik me dan herinneren, want toen was ik pas 8 en sommige dingen waren zo raar toen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 00:30
Verwijderd
Bijna altijd als ik Bona boter zie, in de supermarkt, moet ik aan mijn opa denken. Daar was ik vroegah bijna elke dag, en dan kreeg ik een boterham met een dikke laag Bona en bruine suiker, <3.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 16:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Inderdaad met geuren heb ik het heel sterk, met aanrakingen en met smaken, maar niet zozeer met beelden. Maar als ik met iemand wiskunde maak doet dat me vaak aan mijn vriendje denken. Echt alle jongens praten hetzelfde als ze wiskunde uitleggen ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 20:10
Miekje*
Miekje* is offline
Vanmiddag rook ik een bepaalde deo die mijn ex altijd gebruikte. En toen kwam alles terug en toen moest ik janken.
Oud 16-01-2009, 20:52
Retro*Love
Retro*Love is offline
Ja ik had zoiets dus met het geurtje van mijn ex! Als ik die ruik, komt dat beeld weer in mij op!
Oud 16-01-2009, 23:53
MartinV
MartinV is offline
Ik denk altijd bij de woorden 'discussie gesloten' aan het moment dat ik in de kleuterklas met een vriendje met blokken een kleine stad met wegen aan het bouwen was, waar we autootjes doorheen lieten rijden. Van men moeder, die dat altijd gebruikte, had ik geleerd wat het betekende. Dus ik zei die woorden, weet niet meer waarom, waarop ie een blok pakte en midden op een weggetje zette en vroeg: 'dus moet deze weg gesloten?' En ik antwoordde met: 'nee discussie gesloten betekent dat je moet stoppen met praten.'

Jeetje die goeie ouwe tijd. Het stelt niets voor, maar ik vind het wel heel leuk dat ik zoiets nog zo duidelijk voor me zie na zoveel jaar. Ik zal het nooit vergeten.
Oud 16-01-2009, 23:56
Verwijderd
hahaha, zo denk ik bij "eind goed, al goed" aan een uitspraak van mijn leraar Engels over Romeo & Juliet: "ja, dat was zo van 'eind goed, alles dood'."
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ik denk altijd bij de woorden 'discussie gesloten' aan het moment dat ik in de kleuterklas met een vriendje met blokken een kleine stad met wegen aan het bouwen was, waar we autootjes doorheen lieten rijden. Van men moeder, die dat altijd gebruikte, had ik geleerd wat het betekende. Dus ik zei die woorden, weet niet meer waarom, waarop ie een blok pakte en midden op een weggetje zette en vroeg: 'dus moet deze weg gesloten?' En ik antwoordde met: 'nee discussie gesloten betekent dat je moet stoppen met praten.'

Jeetje die goeie ouwe tijd. Het stelt niets voor, maar ik vind het wel heel leuk dat ik zoiets nog zo duidelijk voor me zie na zoveel jaar. Ik zal het nooit vergeten.
<3
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 15:20
Verwijderd
Citaat:

Ik herinner me nog dat ik in groep 2 een discussie had met een klasgenoot over wat 'buren' nu eigenlijk waren, waren dat alleen de mensen die direct naast je woonden of ook je overburen? Ik weet nog dat ik me toen ineens heel slim voelde en dacht;'Zo voelt 't vast om volwassen te zijn!'
Dat zelfde gevoel had ik toen ik op m'n 6de in 't ziekenhuis wakker werd en ontdekte zonder duim in m'n mond te hebben geslapen. 'Zo groot voel je je vast als je 12 bent!' dacht ik toen

Oeh, en inderdaad de aftershave van mijn man; die gebruikte hij toen we elkaar leerde kennen, maar nu niet meer. Dus als ik die geur ruik (als bv. iemand langsloopt met dat geurtje op) dan voel ik me echt weer 15 en extreem verliefd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 17:09
Neko*
Neko* is offline
Ik ging eergisteren uit eten met vriendje, en toen aten we uiensoep. Dat deed me denken aan toen we nog altijd 2e kerstavond bij familie aan m'n vaders kant gingen eten. Een van mijn tantes maakte dan altijd uiensoep, super lekker. Oh, en ook deed het me denken aan toen we nog op woensdagavond bij mijn opa&oma gingen eten en zowel mijn oma als mijn opa zo'n blokje (maggiblok? geen idee) wat de soep zout maakte erin deed. En iedereen at maar een half bord omdat het te zout voor woorden was, behalve ik, waardoor ik meer soep had. <3
Oud 19-01-2009, 17:27
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
door bovenstaande reply kreeg ik de herinnering aan de uiensoep die mijn oma ooit maakte, en die ik zo lekker vond dat ik er heel veel van at, er pas de volgende dag achter komend dat uien bepaalde gassen veroorzaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten