Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vraag me iets af over Laos, Vietnam en Thailand. Ik ken zoveel mensen die daar de afgelopen paar jaar naartoe zijn geweest om te 'backpacken' of te 'chillen': zijn deze landen inmiddels niet ontzettend toeristisch? Dat de mooie stranden en ongerepte natuur steeds meer ingenomen worden door hordes westerse jongeren die eens iets anders willen zien dan Spanje of Turkije, en daarom door landen als Laos en Thailand gaan trekken? Ik zou er namelijk graag heenreizen, maar wil absoluut niet terecht komen tussen de stonede en dronken westerlingen op een full moon party of iets dergelijks. Dat lijkt me de hele charme van die mooie landen wegnemen.
Of valt het wel mee? ![]()
|
Verwijderd
|
leuk dat je weer gaat battlestar! we volgen elkaar een beetje op, ik ga na de zomer ook weer rondreizen in ZO azie en ditmaal ook australie erbij
![]() ![]() ik vroeg me af hoelang de mensen die naar laos geweest zijn, daar zijn geweest, en of dat lang genoeg was? ik denk namelijk dat ik het langst in thailand en vietnam zal/wil zijn, en vroeg me af hoeveel tijd ik ongeveer zal inplannen voor laos en cambodia. @blurred; ik denk dat dat idd wel zo is, en dat thailand het meest 'verpest' is, maar dat ligt ook wat aan jezelf en welke dingen jij wilt bezoeken. het is natuurlijk heel simpel om naar alle standaard attracties te gaan, omdat alles daarop is ingesteld; daarvoor is het vervoer goed geregeld, de hostels zijn makkelijk te regelen etc. maar als jij gewoon niet de massa volgt, en bijv. de bus/trein neemt naar iets relatief onbekends, en vanaf daar met de brommer wat gaat rondrijden, zul je al gauw een hele andere kant van een land meemaken. in bangkok kun je bijv. op khao san road in een hostel gaan zitten, tussen alle backpackers, maar je kan ook (zoals mij per ongeluk gebeurde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() In Pnomh Penh valt het ontzettend mee met alle toeristen, bij het nationale paleis ben je als buitenlander nog steeds een uitzondering, daar komen echt heel veel Cambodjanen. Conclusie: Op bepaalde plekken kom je idd om in de schreeuwerige backpackers, maar je kunt in die landen (zelfs in Thailand) ook nog naar genoeg plekken waar dat niet zo is.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind die landen helemaal niet verpest door toeristen. In bijvoorbeeld Laos en Cambodja hebben we, als van stad naar stad reisden, vaak als enige westerlingen in een bus gezeten. Maar als je bijv. in Laos de slowboat neemt, zit je wel vooral tussen backpackers. En in Siem Reap en Luang Prabang kom je ook veel westerlingen tegen, maar in de hoofdsteden valt het weer reuzemee. Thailand zal wel het meest toeristisch zijn, maar er zijn ook genoeg plekken waar je niemand tegenkomt. Maar uiteraard zijn bij de bekendste eilanden en attracties wel veel toeristen aanwezig. Het is in elk geval nog lang niet te vergelijken met Turkijke of Spanje!
@urm: wij zijn bijna 2 weken in Laos geweest en ook bijna 2 weken in Cambodja. Als je alles wil zien van het land en vaak van een rechte route moet afwijken is het misschien wat kort, maar ik vond het wel lang genoeg. Ik heb alle belangrijke dingen die ik wilde zien ook gezien ![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
klamboe in malariagebied ecrivaine | 15 | 29-07-2009 12:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Communisme vs Kapitalisme Love & Peace | 170 | 18-06-2006 22:54 | |
VWO |
Geschiedenis 5803 | 500 | 22-05-2006 12:51 | |