Oud 04-02-2009, 20:04
lil-S
lil-S is offline
Hallo,

Wij moeten op school een profiel kiezen. Ik heb profiel E&M gekozen. Maar ik twijfel of ik Duits moet nemen of tekenen. Ik ben wel goed in Duits en ook creatief in tekenen.
Maar ik weet niet of het moeilijk wordt etc. Op school zeggen ze dat het een beetje meer grammatica is enz.

Kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2009, 21:59
tadibobeira
tadibobeira is offline
Aan Duits heb je opzich meer dan aan tekenen.. tenzij je echt een creatieve studie wil gaan doen natuurlijk.
Ik weet niet of je als je tekenen kiest.. er ook automatisch kunstgeschiedenis bij krijgt? Als dat zo is maakt het qua leerwerk niet veel uit want in kunstgeschidenis moet je ook centraal examen doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 00:42
Verwijderd
Duits was echt stom. Ik had Duits 1,2 met N&G en heb er echt helemaal niks aan gehad. Ik zou een ander vak kiezen voor erbij. Dat Duits heb ik gekozen omdat de meeste bijvakken 3 uur in de week waren. Duits 1,2 was ook 3 uur in de week, maar daar zat Duits 1 met 1 uur al bij in. Achteraf heb ik spijt en had liever economie gedaan als bijvak.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 07:03
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
Duits is erg makkelijk in de bovenbouw(vind ik dan)in de 4de klas krijg je vrijwel alleen maar herhling en daarna wordt het niet veel moeilijker...voor het niveau hoef je het dus niet te laten
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 10:45
Verwijderd
Duits is goed te doen.... voor tekenen moet je aanleg hebben gewoon
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Duits is erg makkelijk in de bovenbouw(vind ik dan)in de 4de klas krijg je vrijwel alleen maar herhling en daarna wordt het niet veel moeilijker...voor het niveau hoef je het dus niet te laten
Ja, idd. In de 2e en de 3e stampen, stampen en nog eens stampen en in de 4e en 5e kreeg je niks meer.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 13:58
Verwijderd
Als je goed kunt tekenen zou ik zeker tekenen kiezen.
Duits in de 4e is megasaai want je leert niks nieuws meer(hangt wel een beetje van de leraar af). Duits is wel heel erg makkelijk in de bovenbouw maar kost veel tijd.(artikelen maken, elk jaar 12 uur luisteren etc)
Hoeveel tijd tekenen kost weet ik niet(k geen tekenen)

Succes met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 19:15
waterijsje
waterijsje is offline
Ik vind Duits wel moeilijk, maar wij krijgen niet goed les. Ik denk dat het wel te doen is met een goede leraar.
Oud 07-02-2009, 23:14
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Tekenen kiezen .
Oud 08-02-2009, 10:45
xxChange
xxChange is offline
Kiezen wat je het leukst vind?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 11:56
Ellenden
Ellenden is offline
nou ik zou duits kiezen, want daar heb je uit eindelijk veel meer aan dan aan tekenen... en ik heb ook duits in de 4e, maar ik vind het helemaal niet moeilijk het is idd heel veel herhalen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 14:28
Balance
Balance is offline
Kun je het niet allebei kiezen? In een later stadium zou je dan nog iets kunnen laten vallen.

En anders zou ik voor Duits gaan. Dat geeft meer opties (bijv. een internationale studie waarbij je een extra taal nodig hebt, of een op toerisme gerichte studie. Of bij een bedrijf met Duitse connecties) dan tekenen (ik kan alleen kunstacademie bedenken.. ).
Oud 20-02-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Kun je het niet allebei kiezen? In een later stadium zou je dan nog iets kunnen laten vallen.

En anders zou ik voor Duits gaan. Dat geeft meer opties (bijv. een internationale studie waarbij je een extra taal nodig hebt, of een op toerisme gerichte studie. Of bij een bedrijf met Duitse connecties) dan tekenen (ik kan alleen kunstacademie bedenken.. ).
als je architect wilt worden ofzo kan tekenen best handig zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 13:32
findik_kurdu_61
findik_kurdu_61 is offline
ik zelf moest kiezen uit duits en rekenen alle twee vond ik even leuk.
ik heb gekozen voor duits omdat ik in de sector toerisme wau.

in jou geval zou ik kiezen voor duits daar heb je er veel meer aan dan tekenen maar als je echt iets in de richting van tekenen wilt doen dan moet je kiezen voor tekenen.

maar duits is wel leuk hoor. en duitse gramatica is niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten