Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 09:03. |
![]() |
|
Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je je er over hebt kunnen zetten, maar ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen. Als je nou eenmaal iemand met heimwee bent, waarom zou je dan reislustig moeten blijven?
![]() Het is niet alsof het een groot gemis is als je niet maanden ergens anders kunt wonen; dan blijf je toch lekker in Nederland? En met een korte vakantie kun je ook van alles zien en beleven. Ik zou mezelf echt niet langer kwellen als ik die eerste maand elke ochtend huilend wakker werd.
||
Citaat:
![]() En heimwee is iets waar je doorheen moet. Het zegt wat over je doorzettingsvermogen, flexibiliteit en mate van aanpassen. Als je daar doorheen komt, dan kun je echt trots zijn op jezelf. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik ervaar het echt als een leerproces. Ik kan ook zeggen dat ik enorm gegroeid ben door mijn ervaring hier. En dat zou ik echt niet willen missen door zoiets stoms als heimwee ![]()
|
Verwijderd
|
^ Helemaal mee eens. Ik heb zelf ook een jaar in het buitenland gewoond en de eerste paar dagen waren echt verschrikkelijk. Ik had het behoorlijk onderschat en vroeg mezelf constant af waarom ik eigenlijk was gegaan. Ik heb toen besloten om het twee weken aan te kijken en als het dan nog steeds zo erg was, zou ik naar huis gaan. Gelukkig kon ik me er naar een paar dagen overheen zetten en heb ik m'n draai gevonden. Achteraf ben ik erg blij dat ik heb doorgezet, want ik had dit jaar absoluut niet willen missen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zit nu in Curacao voor een stage en ik vind het verschrikkelijk! Nu ben ik hier nog maar twee weken, dus ik hoop dat alles nog los loopt, maar ben het vertrouwen een beetje verloren! Het liefst stap ik, net als in Spekkie's eerste post morgen nog op het eerste en beste vliegtuig naar huis. Mis mijn familie, mis mijn vrienden. Heb totaal geen aansluiting met de mensen die ik hier tegen kom. Bijna iedereen is hier, in het studentenhuis, om te feesten en ik ben niet zo'n feestbeest. Ik hoef in totaal maar 6 weken stage te lopen en heb dus nog maar vijf weken te gaan, maar nu vind ik het maar niks.
En dat terwijl ik volgend jaar nog steeds voor drie maanden naar Milaan wil.... vreemd ![]()
||
Citaat:
En veel mensen vinden het ook voldoende om een paar weken iets van een land te zien ipv een paar maanden tot een jaar. En als je dan tot de mensen met heimwee behoort, snap ik niet dat je je niet gewoon aansluit bij een van de andere groepen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb één keer echt die hartpijn gevoeld waar jij over spreekt, en dat was toen ik op een verlaten eiland in het Titicacameer in Bolivia/Peru naar de sterren lag te kijken. Ik kon nergens heen, voelde me totaal eenzaam, ondanks dat ik er met een vriendin was, en raakte nog net niet in paniek. Vreselijk vond ik het.Het gekke was alleen dat ik heimwee naar Cusco had, en niet naar thuis/ouders/vrienden etc in Nederland. Cusco is dan ook de enige plek waarnaar ik ooit heimwee heb gehad, die pijn heb gevoeld. Heel vreemd. Wat ik heb gedaan is hardop benoemen wat ik voelde, tegen wie het ook maar horen wilde. Er hardop en hardgrondig voor uitkomen dat ik me zó slecht voelde en zó graag naar Cusco terugwilde, dat ik m'n hart gelucht had, en toen wat meer vrede kon hebben met de situatie. In jouw geval zit je wat langer op je plek, en denk ik dat je niets anders rest dan proberen toch je aan te passen en er het beste uit te halen. Wie weet gaat het straks allemaal wat meer meevallen.
Kun je erachter komen wát het precies is dat maakt dat je je zo voelt? En kun je dan kijken of je dat kan veranderen?Hoe gaat het nu met je? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik reis vrij vaak naar Canada, om daar te studeren @ SFU met de pipe band die daar zit,
Ik heb daar ook een keer 3 maanden gezeten, omdat het toen hoogseizoen was (ik was toen 16 ofzo). Maar in het begin had ik ook zoiets van: d'r is hier helemaal niemand die ik ken, of die dezelfde taal spreekt als ik, geen interesses delen etc. En dan zijn je ouders ook nog es jarig, dan ben je blij als je weer terug kan. Ja ik vind dat best raar, ik zie er altijd heel erg naar uit om daar te gaan spelen, en ik doe dat ook met plezier. Maar als ik dan 's avonds in bed lig ofzo, en helemaal alleen ben, dan baal ik als een stekker. En ik ben ook altijd zeer blij als ik weer terug ben in Nl ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
heimwee japie330 | 5 | 22-09-2011 18:06 | |
Verhalen & Gedichten |