Oud 13-04-2009, 14:36
Verwijderd
Draag je soms kleding thuis waarmee je je niet buiten zou durven vertonen?
En betekent dit dat je eigenlijk (te) veel waarde hecht aan wat andere mensen van je denken?

Ik zit nu op de bank te leren met een incidentele forumpauze in een hippierok met pantoffels en een shirtje zonder bh aan. Zo zou ik best naar de buren lopen, maar ik zou er geen boodschappen in gaan doen. Best stom dat ik dus me netter aan zou kleden voor mensen die ik niet ken dan voor mensen die ik wel ken. Of komt dat juist omdat ik hoop dat mensen die ik al ken wel weten dat ik er niet altijd zo bijloop?
Maar ook op festivals loop ik soms rond in kleding die ik in mijn woonplaats niet aan zou durven trekken. Hoe warm het ook is, hier ga ik niet over straat in een korte broek met bikinitopje erboven, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2009, 17:18
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik draag in het weekend meestal wat sportievere kleding dan door de weeks als in naar college/werk/vrienden toe ga. Door mn studentenhuis loop ik gewoon in mn pyjama /sportbroek. Maar ik zou me bijvoorbeeld nooit vertonen in een sportbroek op straat (tenzij ik ga hardlopen).
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 17:29
Verwijderd
's Ochtends, voordat ik gedoucht heb, loop ik vaak zonder t-shirt en met m'n broek (bijna) op m'n knieën door het huis. Zoiets zou ik in het openbaar niet gauw doen. Verder boeit het me niet zo veel. Volgens mij lopen veel meisjes thuis wel in joggingbroek en een shirtje maar die zijn veel te ijdel om zo op straat te lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 20:56
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik draag als ik binnen ben gewoon waar ik zin in heb, en zodra ik ergens heen ga probeer ik wat kleren te vinden waar ik me ook lekker in voel als mensen naar me kijken. Verder draag ik overal dezelfde kleren, alleen op feestjes soms wat uitbundigere kleding en op het strand soms wat minder geklede kleding.

als ik nieuw in een groep kom doe ik wel altijd extra mijn best om er leuk uit te zien, en als ik auditie ga doen of hospiteren of solliciteren of iets waarbij mensen je moeten aannemen draag ik mijn meest democratische kleding, dus geen broeken met enorm veel scheuren of roze stippenjurken.
Oud 14-04-2009, 06:59
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Maar ook op festivals loop ik soms rond in kleding die ik in mijn woonplaats niet aan zou durven trekken. Hoe warm het ook is, hier ga ik niet over straat in een korte broek met bikinitopje bh erboven, bijvoorbeeld.
Dit herken ik heel sterk.

Verder geloof ik dat ik heel weinig verschil maak in kleding die ik aan doe wanneer ik wel of niet mensen ga zien. Ik houd nog wel eens pyjamadag en dan doe ik ook best de voordeur open voor de buurman/willekeurig ander bekend persoon. Ik zou daar dan weer niet in boodschappen gaan doen, maar dat spreekt voor zich, denk ik. Al met al kan het me dus eigenlijk niet zoveel schelen. Als ik die ene superfoute trui aan heb omdat hij lekker zacht en warm is en ik moet onverwachts toch de deur uit, dan zou ik niet nog even snel wat anders aan doen.
Oud 15-04-2009, 14:22
gurl19
gurl19 is offline
Thuis heb ik 's avonds vaak een pyama aan met een vest erover. Hiermee ga ik echt niet over straat, en dat lijkt me nogal logisch.
Verder draag ik als ik thuis ben wel eens kleren die beetje oud zijn. Nouja, die ik NOG niet weg wil gooien maar amper draag.
Ik hou wel van mooie kleren, dus ik draag ze echt niet alleen voor andere mensen. Ik doe kleren aan die ik mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 18:19
AzN
AzN is offline
Als ik thuis ben, heb ik bijna altijd 'n kamerjas aan .
Oud 16-04-2009, 16:57
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb altijd wel allerlei combinaties in mn hoofd, van 'oh dit moet ik eens bij dit aantrekken', maar uiteindelijk komt het er niet van omdat ik het niet durf... v.v Dus blijft het meestal bij een spijkerbroek/skinny jeans met een leuk shirtje erboven.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 18:12
Verwijderd
Ik draag thuis vaak een ranzige grijze joggingbroek, en die doe ik ook gerust aan naar de winkel. Ik woon hier al 1,5 jaar, en die mensen die bij de AH werken weten zo langzamerhand wel dat ik er ook wel normaal uit kan zien. Bij feestjes/uitgaan draag ik vaak ook gewoon kleren die ik normaal thuis ook aan zou trekken. Simpel shirtje met een broek, soms een jurkje enz. Festivals en vakantie is dan wel weer wat anders, haha. Daar stop ik gewoon lelijke kleren in m'n tas en vooral handige kleren, omdat die wel kapot mogen. Dan zie ik er dus wel stukken verrotter uit, maarja. Het is maar een vakantie/festival.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 11:32
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik trek op vakantie juist extra leuke kleren aan om de vakantie te vieren!

maar goed, geen bloesjes ofzo, maar die draag ik sowieso niet.
Oud 18-04-2009, 14:55
BlackTiger
BlackTiger is offline
Als ik gewoon thuis ben trek ik ook wat ik zelf wil, dat boeit me niet veel. Maar ik heb eigenlijk alleen maar mooie kleding vind ik zelf, ik ben dan wel een jongen, maar per maand shop ik zo voor 350 euro aan kleding...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 15:55
Verwijderd
Ik vind het heerlijk om in een sweater en een grijze joggingsbroek thuis te zitten maar op straat en tijdens colleges zou ik dat nooit doen. Het lijkt me wel relaxed om zo op de uni rond te banjeren maar ik vind het te corps staan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 17:42
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Als ik gewoon thuis ben trek ik ook wat ik zelf wil, dat boeit me niet veel. Maar ik heb eigenlijk alleen maar mooie kleding vind ik zelf, ik ben dan wel een jongen, maar per maand shop ik zo voor 350 euro aan kleding...
Dat maakt je kleding niet automatisch mooi...

Ik trek als ik de deur uitga niks anders aan dan wanneer ik thuis ben.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten