Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus.. in Israel mogen ze niet komen, maar inmiddels ook niet in Europa als het aan (sommige) moslims ligt. Misschien is het toch veiliger leven in Israel waar er in ieder geval een leger is die actie onderneemt i.p.v. een schouderophalende Franse politie. En dan nog, al ZOUDEN 6 miljoen joden Israel verlaten; waarvoor? Om daar 4 miljoen arabieren een welvarend (en voor hun onbekend) land in te laten trekken en terug te brengen naar de middeleeuwen ? (zoals ze met de voormalige nederzettingen in de Gaza hebben gedaan). Lijkt me in niemand's voordeel. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
het is ook nooit goed. Zoals ik al eerder zei. En daar zit m nu het probleem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach, het is maar een van de vele meningen. En pro palestijns ben ik niet. Ik vind dat 2 partijen zich ronduit schandalig gedragen. Wat mij het idee geeft dat die mensen daar helemaal geen vrede willen. Zo weinig bereid om gewoon na te denken over vooruitgang. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En laten we eerlijk wezen, er zijn betere redenen om duitsers en wahabieten te verachten dan het feit dat ze germaans of arabier zijn ![]() Citaat:
![]() Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
De eigen staat Israel is de enige gegarandeerde verdediging tegen agressie die joden hebben. Op de bescherming van welke bevriende staat dan ook die als gastland zou willen optreden zou ik in hun plaats ook niet blijvend mijn hoop en vertrouwen vestigen. Alleen op jezelf kun je rekenen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Gehandicapten, bejaarden; door wie worden die systematisch bedreigd? Moslims? Zie onder. (Hoewel die meer door hun eigen idealen bedreigd worden) Citaat:
![]() Citaat:
En de Qassams? Valt best mee, toen de oorlog woedde zat iedereen in Tel Aviv nog lekker op de terrasjes. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar laten we niet te ver afdwalen; kritiek op Israel is natuurlijk kritiek op de overheid van Israel, jodenhaat zou daar geheel los van moeten staan. Sommige mensen vinden dat te moeilijk en uiten dat op straat tegen joden die niet eens in Israel wonen. Ja, dat vind ik heel vreemd en noem ik gewoon bij z'n naam:' anti-semitisme /jodenhaat. Waarom zie je dat niet bij bijvoorbeeld iemand uit Iran? Worden die bedreigd omdat Achmedinejad slechte dingen doet met haar onderdanen/buren? |
![]() |
||
Citaat:
![]() en of ze recht op een staat hebben, tja dat is dan nog een tweede, waarom eigenlijk? http://www.youtube.com/watch?v=v5KvmsU-NlU
|||
Citaat:
Is de gemiddelde Nederlander geinteresseerd om Belgie bij ons koninkrijk te trekken? Komt nog bij dat het bijtrekken van de West bank zoveel arabieren Israelier maakt, dat het aantal arabieren in het parlament gevaarlijk groot kan worden en Israel z'n huidige staatsvorm verliest. (Libanon II) Dat kaartje boven is echter wel de wens van Hamas, en dat streven uiten ze elke dag. Citaat:
*Joden? "Recht" is een groot woord, de joodse stukken van het Palestijns mandaat waren echter te klein om aan de stroom van joden plaats te bieden, daar hebben ze "wat bij ge-onderhandeld". Een eigen staat? Waarom niet. * Palestijnen? Die bestonden niet eens voordat (Egyptenaar) Arafat ze zo ging noemen. Laat die eerst maar eens een "volk" worden, anders ligt er in een jaar weer een verzoek op de deurmat van de VN; Hamas en Fatah willen beiden een eigen staat. "muziek"; Reggae, wat moet ik er van zeggen, 20 minuten kan ik 't aanhoren, daarna heb ik toch een flinke dosis drugs nodig het leuk te kunnen blijven vinden. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is ook een religieuze uiting. Als ik het gemekker op het nieuws volgde over hoofddoekjes.... En om nog maar te zwijgen van die opgedikte viswijven uit de Nederlansche biblebelt... Gelijke monniken gelijke kappen. Als Wilders/Verdonk/VVD mogen mekkeren over hoofddoekjes, mogen andere mensen neem ik aan ook mekkeren over keppeltjes en gristelijke klederdracht. Of niet? ![]() Ennehhh overdrijven is een kunst. Opmerkingen maken over een dom keppeltje is niet hetzelfde als iemand ervoor vermoorden... |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is er grote kritiek vanuit de VVD over christelijke intolerantie. Plaatselijke VVD fracties stonden grootdeels aan de wieg van de gemeentelijke revolte tegen het legaliseren van discriminatie door Balkenende IV in 2007.
||
Citaat:
Dat, of zijn post was @ random en sloeg niet op de mijne.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Waar de bewering trouwens vandaan kwam is dat het bestaansrecht van Israël werd betwist, aangezien jodenhaat een uitgestorven fenomeen zou zijn. Los van dat ik me afvraag hoe diegenen het zonder enige reden ontzeggen van de rechten van miljoenen mensen zouden willen rechtvaardigen, kloppen de dingen waarop ze hun vreemde standpunt baseren niet.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() NB: je woordkeuze is wel grappig, 'zelfs op dit forum' alsof dat zou betekenen dat het wel heel erg gesteld zit met de wereld als ze 'zelfs' hier al zitten, wat bedoel je daarmee?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan vind ik eigenlijk dat je met namen moet komen. Want anders is dit een beetje een kijk-mij-zielig-zijn post. @TID: je overdrijft: geweldpleging tegen joden is geen norm, ook niet in Amsterdam. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zit je Juno nu uit te dagen. Noemt ze namen, dan gaan die figuren volledig voorspelbaar in de gordijnen omdat ze genoemd worden voor wat ze zijn (ook een zeer kenmerkend trekje van hun soort), flamewar, FB's moeten ingrijpen, niet de bedoeling.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ow, dus toen je zat te zeuren over rondlopen met een keppeltje, vond je eigenlijk zelf ook dat je zat te overdrijven. ![]() En ja, ik zit Juno uit te lokken. Omdat ik het nogal flauw vind om te lopen smijten met termen als jodenhaters, op een moment in de discussie waar het eigenlijk niet zo heel erg ter zake doend is. Het lijkt wel alsof ze daarmee een goeie discussie bij voorbaat al de grond wil inboren. En ik vind dat als je zo stoer bent om met dergelijke termen te smijten, dat je dan ook maar de ballen moet hebben om met namen te komen, zodat eventuele 'jodenhaters' zelf inderdaad kunnen reageren. ( Het liefst op een normale manier... ) |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ga geen namen noemen. De goede verstaander weet wel wie ik bedoel, en degenen die zich aangesproken voelen, doen dat niet voor niets. Zij weten donders goed dat ze op zijn zachtst gezegd een paar trekjes ervan vertonen, in die zin dat ze in discussies over ieder onderwerp wat joden of Israel aangaat nooit maar dan ook nooit enig gewicht in de schaal willen laten leggen door het joodse of israelische standpunt, want die joden hebben het verdiend, of ze overdrijven, of het is helemaal niet waar of ze zijn slecht, noem het maar op. Misschien is de term haat iets te sterk aangezet, maar een zekere mate van onwil, een negativiteit, die zit er zeker bij die mensen. Een partijdigheid, een antipathie, een vooringenomenheid tegen het joodse of israelische standpunt. Mag best hoor, maar wees je ervan bewust en kom er voor uit.
(Ik ben overigens zelf niet joods.) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
If you're not with us, you're against us?? Dus kom jij er maar voor uit, en verstop je eens niet achter een vluchtheuvel van woorden, maar noem gewoon namen. Want kwelen over Jodenhaat is makkelijk, het staven met namen om serieusgenomen te worden blijkbaar niet..... |
![]() |
|
Nou nou, wat een boosheid, wat een gekwetsheid, wat een verontwaardiging, wat een beledigdheid!
Hou die lange tenen effe in zeg. Het bemoeilijkt de inhoudelijke discussie nogal. Het ging hier over Israel en antisemitisme, en de bewering luidde dat de kritiek op israel niet voortkwam uit antisemitisme.. En ik constateerde alleen maar dat ik hier toch ook wel wat anti joodse tendenzen bespeur. Nou nou, wat een woede opeens. Is zeker een hele zware beschuldiging! Sociaal not done? Die moet ik maar eens hard maken! Welles, nietes! Flamewar, scheldpartijen. Kijk, dat heeft geen zin. Ach, het is niet eens een verwijt. Niet als het van mijn kant komt. Iedereen wat mag mij betreft vooringenomen zijn. (Daarin verschil ik met menigeen) Maar zoals ik al zei: wees je ervan bewust, dat het je meningsvorming beinvloedt, en dat het je waarneming kleurt. Gebruik die zelfkennis om tot een objectiever standpunt te komen dan je zonder die zelfkennis zou kunnen. Corrigeer je sentimenten met je verstand. Dus trek de schoen aan als je hem past, en zoniet, haal dan je je schouders op. (Ik heb gezegd dat ik niet joods ben om geen olie op het vuur te gooen, om te laten zien dat ik niet partijdig aan de joodse kant sta omdat ik zelf joods ben. Want dan luisteren antisemieten per definitie al niet meer. Niet omdat ik er niet mee geassocieerd wil worden. Iets wat je volgens mij met die laatste quote wilt zeggen. Maar dat is dus niet het geval.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ok, misschien gaf ik aanleiding tot denken dat ik boos ben, of lange tenen heb, bij deze: nee hoor ![]() De discussie hier ging geloof ik niet om antisemitisme OP DIT FORUM, maar volgens mij meer algemeen. Dus als je komt aanzetten met een losse flodderbeschuldiging van jodenhaat alhier, denk ik dat het gepast is, en overigens ook volslagen jouw recht om die namen hier te noemen. Mensen die antisemiet zijn, en verder alleen maar kunnen lopen bazelen over hoe slecht ze wel niet zijn, hoef je niet serieus te nemen. Ben ik helemaal eens. Maar mensen die alleen maar vinden dat joden alles goed doen, en dat het goed is om zoveel mogelijk palestijnen uit de weg te ruimen voor de joodsche staat, moet je ook wantrouwen... Er is namelijk altijd een middenweg. En ik heb het gevoel dat mensen die de zaak van 2 kanten bekijken, door beide partijen als jodenhater of moslimhater gezien worden. Nuancering in dit soort discussies blijft een lastig punt. Dat is wat ik probeerde te zeggen. Verder no offence hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|