Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2009, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je toch maar eens naar Israel op vakantie gaan om te zien hoe islamitisch het is en was.

Waarom zou ik, ik volg het nieuws, en vorm vandaar uit mijn mening.
En nee, die is inderdaad niet op voorhand pro-joods of pro-palestijns. Maar nu zul je me wel een Jodenhater vinden.
Advertentie
Oud 11-04-2009, 09:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nu wel.
Nee, v.w.b. de autochtonen waarschijnlijk wel, maar heel specifiek vanuit islamitische en neo-nazi richting dus niet. Wel eens van anti-semitisme in bijvoorbeeld Frankrijk gehoord? Ik was 3 maanden geleden ook in Berlijn waar ik een joodse vrouw sprak die voor het dragen van een davidster in de tram in haar gezicht gespuugd werd (door een allochtoon). Dat zijn hele kleine lullige dingetjes misschien, maar oh zo specifiek en persoonlijk en een "trigger" om naar Israel te emigreren.
Dus.. in Israel mogen ze niet komen, maar inmiddels ook niet in Europa als het aan (sommige) moslims ligt. Misschien is het toch veiliger leven in Israel waar er in ieder geval een leger is die actie onderneemt i.p.v. een schouderophalende Franse politie.

En dan nog, al ZOUDEN 6 miljoen joden Israel verlaten; waarvoor? Om daar 4 miljoen arabieren een welvarend (en voor hun onbekend) land in te laten trekken en terug te brengen naar de middeleeuwen ? (zoals ze met de voormalige nederzettingen in de Gaza hebben gedaan). Lijkt me in niemand's voordeel.
Oud 11-04-2009, 10:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarom zou ik, ik volg het nieuws, en vorm vandaar uit mijn mening.
Daar zit het probleem inderdaad

Citaat:
En nee, die is inderdaad niet op voorhand pro-joods of pro-palestijns. Maar nu zul je me wel een Jodenhater vinden.
ik vind je zeker pro-palestijns, maar geen jodenhater, hoor.
Oud 11-04-2009, 10:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee, v.w.b. de autochtonen waarschijnlijk wel, maar heel specifiek vanuit islamitische en neo-nazi richting dus niet. Wel eens van anti-semitisme in bijvoorbeeld Frankrijk gehoord? Ik was 3 maanden geleden ook in Berlijn waar ik een joodse vrouw sprak die voor het dragen van een davidster in de tram in haar gezicht gespuugd werd (door een allochtoon).
Je kunt beter niet als jood herkenbaar zijn idd. Ook in Nederland niet. En dat is triest.

Citaat:
Dat zijn hele kleine lullige dingetjes misschien, maar oh zo specifiek en persoonlijk en een "trigger" om naar Israel te emigreren.
Dus.. in Israel mogen ze niet komen, maar inmiddels ook niet in Europa als het aan (sommige) moslims ligt. Misschien is het toch veiliger leven in Israel waar er in ieder geval een leger is die actie onderneemt i.p.v. een schouderophalende Franse politie.
"joden weg uit Europa" en "joden weg uit Israel"

het is ook nooit goed. Zoals ik al eerder zei.

En daar zit m nu het probleem.
Oud 11-04-2009, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Daar zit het probleem inderdaad

ik vind je zeker pro-palestijns, maar geen jodenhater, hoor.

Ach, het is maar een van de vele meningen.

En pro palestijns ben ik niet. Ik vind dat 2 partijen zich ronduit schandalig gedragen. Wat mij het idee geeft dat die mensen daar helemaal geen vrede willen. Zo weinig bereid om gewoon na te denken over vooruitgang.
Oud 11-04-2009, 13:04
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nee, zionisme is een ideologische stroming. Dat heeft niets met volk op zich te maken. Er zijn ook niet-zionistische Joden maar ook zionistische joden en zionistische christenen en zionistische atheisten.
Ik dacht dat zionisme de naam was voor de stroming die een joods thuisland rondom zion wilde, dus dat leek me de grootste gemene deler van joden in isreal, hoe dan ook we kunnen 1 schrappen aangezien er ook joden in andere gebieden wonen en je punt dus niet volledig en dus onjuist is.
Citaat:
Omdat - als je ernaar vraagt - de reactie schouderophalend is. Het feit dat al bijna een week lang iedere dag Tamils op het plein voor het Binnenhof aan het demonstreren zijn, maar niemand een f*** om hen geeft, zegt genoeg. Zie mijn sig, btw.
Hypocriet dus, niet specifiek anti-joods. Saddam gaan we halen, mugabe niet. Kim Jong II en Ahmadinejad (ofzo) krijgen reprimandes omdat ze misschien een kernkop hebben, Musharaf kan doorgaan terwijl we weten dat ie er een heeft, zo gaat het voor veel bevolkingsgroepen.
Citaat:
Waarom zou je het behoren tot een volk ueberhaupt willen aanvallen? Waarom zou je Duitsers gaan verachten omdat ze Germaan zijn en Saudi-Arabiers omdat ze Arabier zijn?
Dat heeft er mi niks mee te maken, je veracht ze (nouja wij niet dan denk ik) omdat ze een claim maken op een bepaald gebied. Die claim maken ze op grond van hun identiteit als volk dus daar val je ze ook op aan, dus dan is het wmb niet jodenspecifiek en geen anti-semitisme.

En laten we eerlijk wezen, er zijn betere redenen om duitsers en wahabieten te verachten dan het feit dat ze germaans of arabier zijn
Citaat:
Kan je wat specifieker zijn wb welke landen? Met voorbeeld enzo
Nee
Citaat:
Wat bedoel je precies met schuldvraag. Anders weet ik niet waarover ik niet met je kan discussieren
De hele discussie over het conflict eigenlijk, de een pikt land in de ander gooit met houtjetouwtjeraketten en dan stuurt de ander weer een apache gevechtshelicopter en iedereen staat in zijn recht en niemand is het schuld. Wat ik wel interessant vind is dat anti-semitisme en discriminatie te pas en te onpas gebruikt worden om in ene discussie de tegenstander in een hoek te duwen en te houden zonder dat er echte argumenten aan te pas komen en dat vind ik kwalijk.
Oud 11-04-2009, 13:13
De Veroorzaker
Citaat:
Nee, v.w.b. de autochtonen waarschijnlijk wel, maar heel specifiek vanuit islamitische en neo-nazi richting dus niet. Wel eens van anti-semitisme in bijvoorbeeld Frankrijk gehoord? Ik was 3 maanden geleden ook in Berlijn waar ik een joodse vrouw sprak die voor het dragen van een davidster in de tram in haar gezicht gespuugd werd (door een allochtoon). Dat zijn hele kleine lullige dingetjes misschien, maar oh zo specifiek en persoonlijk en een "trigger" om naar Israel te emigreren.
Goh, dat is toch wel verschrikkelijk. Hoeveel voorbeelden ken je voor andere bevolkingsgroepen? Homos, gehandicatpen, bejaarde, moslims etc. Lijkt me eerder voort te komen uit de algehele stupiditeit van de maatschappij dan uit een specifieke verachting voor joden.

Citaat:
VS.

Citaat:
Lijkt me in niemand's voordeel.
en er blijven zitten is alleen in hun voordeel, dus dat dan maar doen?
Oud 11-04-2009, 13:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hm, kiezen tussen in je gezicht gespuugd worden of een qassamraket krijgen op je huis. Kiezen tussen de politie beter hangjeugd laten handhaven of een terroristische organisatie aanpakken. Moeilijk moeilijk!

Citaat:
En dan nog, al ZOUDEN 6 miljoen joden Israel verlaten; waarvoor? Om daar 4 miljoen arabieren een welvarend (en voor hun onbekend) land in te laten trekken en terug te brengen naar de middeleeuwen ? (zoals ze met de voormalige nederzettingen in de Gaza hebben gedaan). Lijkt me in niemand's voordeel.
Jazeker wel, ik ben dan ook voor het opheffen van de staat Israel, zoals je in mijn eerdere posts hebt kunnen lezen.
Oud 11-04-2009, 14:19
juno
juno is offline
De eigen staat Israel is de enige gegarandeerde verdediging tegen agressie die joden hebben. Op de bescherming van welke bevriende staat dan ook die als gastland zou willen optreden zou ik in hun plaats ook niet blijvend mijn hoop en vertrouwen vestigen. Alleen op jezelf kun je rekenen.
Oud 11-04-2009, 15:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jazeker wel, ik ben dan ook voor het opheffen van de staat Israel, zoals je in mijn eerdere posts hebt kunnen lezen.
Ik ben zeer teleurgesteld in deze opmerking van je. Waarom zouden joden geen eigen staat mogen hebben, maar palestijnen (die arabieren zijn) wel?
Oud 11-04-2009, 15:27
De Veroorzaker
Citaat:
De eigen staat Israel is de enige gegarandeerde verdediging tegen agressie die joden hebben. Op de bescherming van welke bevriende staat dan ook die als gastland zou willen optreden zou ik in hun plaats ook niet blijvend mijn hoop en vertrouwen vestigen. Alleen op jezelf kun je rekenen.
want joden die niet in israel wonen worden stelselmatig uitgeroeid?
Oud 11-04-2009, 16:16
hookee
hookee is offline
Citaat:
Goh, dat is toch wel verschrikkelijk. Hoeveel voorbeelden ken je voor andere bevolkingsgroepen? Homos, gehandicatpen, bejaarde, moslims etc. Lijkt me eerder voort te komen uit de algehele stupiditeit van de maatschappij dan uit een specifieke verachting voor joden.
Homo's (niet echt een volk, maar vooruit), zou me niks verbazen dat die ook zouden streven naar een Homonistan waar ze vrolijk allemaal huppelend hand in hand over straat kunnen zonder zich bedreigd te voelen.
Gehandicapten, bejaarden; door wie worden die systematisch bedreigd?
Moslims? Zie onder. (Hoewel die meer door hun eigen idealen bedreigd worden)

Citaat:
VS.
Tuurlijk..dat kan, zo kun je ook tegen alle moslims in Europa zeggen; zoek hier maar een plekje als je gepest wordt.

Citaat:
en er blijven zitten is alleen in hun voordeel, dus dat dan maar doen?
Lijkt me een goed plan, waarom zou je, als je goed zit, je zorgen maken om die paar druktemakers naast je? Zelf verhuizen en de Tokkies mogen jouw huis ook intrekken? Daggetnie !
En de Qassams? Valt best mee, toen de oorlog woedde zat iedereen in Tel Aviv nog lekker op de terrasjes.
Oud 11-04-2009, 17:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ik ben zeer teleurgesteld in deze opmerking van je. Waarom zouden joden geen eigen staat mogen hebben, maar palestijnen (die arabieren zijn) wel?
Ik vrees dat je je batterijen van je ironometer eens moet vervangen
Oud 11-04-2009, 18:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Israel, is dat niet het land waar jaarlijks joden omkomen door aanslagen op hun burgers?
Oud 11-04-2009, 18:43
hookee
hookee is offline
Citaat:
Israel, is dat niet het land waar jaarlijks joden omkomen door aanslagen op hun burgers?
Een heel stuk minder dan moslims in India, Irak, Afghanistan en Pakistan etc...

Maar laten we niet te ver afdwalen; kritiek op Israel is natuurlijk kritiek op de overheid van Israel, jodenhaat zou daar geheel los van moeten staan. Sommige mensen vinden dat te moeilijk en uiten dat op straat tegen joden die niet eens in Israel wonen.
Ja, dat vind ik heel vreemd en noem ik gewoon bij z'n naam:' anti-semitisme /jodenhaat.
Waarom zie je dat niet bij bijvoorbeeld iemand uit Iran? Worden die bedreigd omdat Achmedinejad slechte dingen doet met haar onderdanen/buren?
Oud 11-04-2009, 21:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik vrees dat je je batterijen van je ironometer eens moet vervangen
hehe ok
Oud 12-04-2009, 00:03
arPos
arPos is offline
Citaat:
Een heel stuk minder dan moslims in India, Irak, Afghanistan en Pakistan etc...

Maar laten we niet te ver afdwalen; kritiek op Israel is natuurlijk kritiek op de overheid van Israel, jodenhaat zou daar geheel los van moeten staan. Sommige mensen vinden dat te moeilijk en uiten dat op straat tegen joden die niet eens in Israel wonen.
Ja, dat vind ik heel vreemd en noem ik gewoon bij z'n naam:' anti-semitisme /jodenhaat.
Waarom zie je dat niet bij bijvoorbeeld iemand uit Iran? Worden die bedreigd omdat Achmedinejad slechte dingen doet met haar onderdanen/buren?
Het draait niet om het beleid van Israel, nog om joden als groep of als individuen; het komt m.i. toch echt neer op mnt. sinaï en de cultuurhistorie daaromtrent, plus het kleine feitje dat de zionisten het liefst zoiets zien:

en of ze recht op een staat hebben, tja dat is dan nog een tweede, waarom eigenlijk?
http://www.youtube.com/watch?v=v5KvmsU-NlU
Oud 12-04-2009, 07:28
hookee
hookee is offline
Citaat:
..plus het kleine feitje dat de zionisten het liefst zoiets zien:
[afbeelding]
"Wat die zionisten liefst willen" kun je ongeveer vertalen in "wat Wilders het liefst zou willen"; het gaat er niet van komen en dat weten ze best. De gemiddelde Israelier heeft die wens niet, die heeft al een huisje/boompje/beestje, wat zou het hem brengen as Israel groter wordt?
Is de gemiddelde Nederlander geinteresseerd om Belgie bij ons koninkrijk te trekken?
Komt nog bij dat het bijtrekken van de West bank zoveel arabieren Israelier maakt, dat het aantal arabieren in het parlament gevaarlijk groot kan worden en Israel z'n huidige staatsvorm verliest. (Libanon II)
Dat kaartje boven is echter wel de wens van Hamas, en dat streven uiten ze elke dag.

Citaat:
en of ze recht op een staat hebben, tja dat is dan nog een tweede, waarom eigenlijk?
Wie bedoel je?
*Joden? "Recht" is een groot woord, de joodse stukken van het Palestijns mandaat waren echter te klein om aan de stroom van joden plaats te bieden, daar hebben ze "wat bij ge-onderhandeld". Een eigen staat? Waarom niet.
* Palestijnen? Die bestonden niet eens voordat (Egyptenaar) Arafat ze zo ging noemen. Laat die eerst maar eens een "volk" worden, anders ligt er in een jaar weer een verzoek op de deurmat van de VN; Hamas en Fatah willen beiden een eigen staat.

"muziek"; Reggae, wat moet ik er van zeggen, 20 minuten kan ik 't aanhoren, daarna heb ik toch een flinke dosis drugs nodig het leuk te kunnen blijven vinden.
Oud 12-04-2009, 12:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
het gaat er niet van komen en dat weten ze best.
Want, wie zou ze precies tegenhouden?
Citaat:
De gemiddelde Israelier heeft die wens niet, die heeft al een huisje/boompje/beestje, wat zou het hem brengen as Israel groter wordt?
Niet veel de belangrijkste stukken zijn al onderdeel van het heilige land.
Citaat:
Is de gemiddelde Nederlander geinteresseerd om Belgie bij ons koninkrijk te trekken?
Vlaanderen, en ja ik mag het hopen, overigens zou dat nou net wel wat opleveren.
Citaat:
Dat kaartje boven is echter wel de wens van Hamas, en dat streven uiten ze elke dag.
De gemiddelde IsraelierPalestijn heeft die wens niet, die heeft al een huisje/boompje/beestje, wat zou het hem brengen as IsraelPalestina groter wordt?

Citaat:
Wie bedoel je?
*Joden? "Recht" is een groot woord, de joodse stukken van het Palestijns mandaat waren echter te klein om aan de stroom van joden plaats te bieden, daar hebben ze "wat bij ge-onderhandeld".
*grin*, juistem bedoel je overigens niet het brits mandaat.
Citaat:
* Palestijnen? Die bestonden niet eens voordat (Egyptenaar) Arafat ze zo ging noemen.
Nogmaals *grin*
Citaat:
Laat die eerst maar eens een "volk" worden, anders ligt er in een jaar weer een verzoek op de deurmat van de VN; Hamas en Fatah willen beiden een eigen staat.
Achja je hebt het over hamas en fatah, vandaar, ik ga met dit conflict iets verder terug in de tijd... een paar millenia.
Citaat:
"muziek"; Reggae, wat moet ik er van zeggen, 20 minuten kan ik 't aanhoren, daarna heb ik toch een flinke dosis drugs nodig het leuk te kunnen blijven vinden.
Je snapt hopelijk dat het niet om de reggae gaat maar om het feit dat het een semi-religieuze homage aan de heilige stad jerusalem en de berg sinaï is... en wel door iemand in jamaica... probeer er een punt mee te maken namelijk...
Oud 12-04-2009, 13:39
De Veroorzaker
an·ti·se·mi·tis·me het; o anti-Joodse gezindheid; Jodenhaat

De rest kan in dat israelpalestinaleutertopic
Oud 12-04-2009, 21:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
want joden die niet in israel wonen worden stelselmatig uitgeroeid?
Loop in Amsterdam een week lang met een keppeltje op over straat en voel zelf waarom je met die sarcastische kanttekening minder overdreef dan je dacht.
Oud 13-04-2009, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Loop in Amsterdam een week lang met een keppeltje op over straat en voel zelf waarom je met die sarcastische kanttekening minder overdreef dan je dacht.

Is ook een religieuze uiting. Als ik het gemekker op het nieuws volgde over hoofddoekjes....
En om nog maar te zwijgen van die opgedikte viswijven uit de Nederlansche biblebelt...

Gelijke monniken gelijke kappen. Als Wilders/Verdonk/VVD mogen mekkeren over hoofddoekjes, mogen andere mensen neem ik aan ook mekkeren over keppeltjes en gristelijke klederdracht. Of niet?

Ennehhh overdrijven is een kunst. Opmerkingen maken over een dom keppeltje is niet hetzelfde als iemand ervoor vermoorden...
Oud 13-04-2009, 09:46
Gatara
Gatara is offline
baggetaliseer het maar
Oud 13-04-2009, 10:16
Verwijderd
En waarom niet? Heel rechts nederland viel destijds over die verrekte hoofddoekjes, maar over keppeltjes hoor je ze niet.

Dat is niet consequent... Jammer voor de Joodjes, maar we moeten wel een beetje consequentie betrachten...
Oud 13-04-2009, 12:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gelijke monniken gelijke kappen. Als Wilders/Verdonk/VVD mogen mekkeren over hoofddoekjes, mogen andere mensen neem ik aan ook mekkeren over keppeltjes en gristelijke klederdracht. Of niet?
Praten over =/= geweld tegen.

Bovendien is er grote kritiek vanuit de VVD over christelijke intolerantie. Plaatselijke VVD fracties stonden grootdeels aan de wieg van de gemeentelijke revolte tegen het legaliseren van discriminatie door Balkenende IV in 2007.
Oud 13-04-2009, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Praten over =/= geweld tegen.
Dat is niet wat hij zei.
Oud 13-04-2009, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is niet wat hij zei.
Aangezien hij reageerde op mijn stelling dat men als men denkt dat haat tegen Joden aan het uitsterven is, men zelf eens een week met een keppeltje op zou moeten lopen in Amsterdam, dan lijkt me dat wel.

Dat, of zijn post was @ random en sloeg niet op de mijne.
Oud 13-04-2009, 16:56
Z3uS
Z3uS is offline
Citaat:
Je moet niet overdrijven, ik zie genoeg joden nog met een keppeltje lopen. Dat er treiterijen zijn geweest en joden werden bespuugd etc. wordt door niemand ontkent maar van een zekere mate van stelselmatigheid is zeker geen sprake, breng het dus niet erger dan het is.
Oud 13-04-2009, 17:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je moet niet overdrijven, ik zie genoeg joden nog met een keppeltje lopen. Dat er treiterijen zijn geweest en joden werden bespuugd etc. wordt door niemand ontkent maar van een zekere mate van stelselmatigheid is zeker geen sprake, breng het dus niet erger dan het is.
Geen stelselmatigheid? Sorry hoor, maar in sommige kringen is anti-semitisme simpelweg nog de norm. Ik vind het lastig om je serieus te nemen als je dat zegt wanneer ik dan een maand of twee geleden nog aanwezig was bij een demonstratie waar tientallen allochtonen stond die met goedkeuring van Internationale Socialisten en ander tuig riepen dat alle Joden aan het gas moesten.

Waar de bewering trouwens vandaan kwam is dat het bestaansrecht van Israël werd betwist, aangezien jodenhaat een uitgestorven fenomeen zou zijn. Los van dat ik me afvraag hoe diegenen het zonder enige reden ontzeggen van de rechten van miljoenen mensen zouden willen rechtvaardigen, kloppen de dingen waarop ze hun vreemde standpunt baseren niet.
Oud 13-04-2009, 18:03
juno
juno is offline
Zelfs op doit forum zitten een paar jodenhaters. Ze zijn het in het nette, maar een zekere vooringenomenheid tegen joden hebben ze wel, al noemen ze het zelf waarschijnlijk anders.
Oud 13-04-2009, 19:08
Elle
Elle is offline
Citaat:
Zelfs op doit forum zitten een paar jodenhaters. Ze zijn het in het nette, maar een zekere vooringenomenheid tegen joden hebben ze wel, al noemen ze het zelf waarschijnlijk anders.
Ik denk dat het wel meevalt. Probeer maar eens ''jodenhater'' (waterdicht) te definiëren.
Citaat:
Geen stelselmatigheid? Sorry hoor, maar in sommige kringen is anti-semitisme simpelweg nog de norm.
Onder extreem rechtse groeperingen vast wel.
Oud 13-04-2009, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het wel meevalt. Probeer maar eens ''jodenhater'' (waterdicht) te definiëren.
Ik kan je garanderen dat er in ieder geval twee antisemieten rondlopen.
Oud 13-04-2009, 20:07
De Veroorzaker
Citaat:
ik ben er een, maar dat is niet omdat ze joods zijn dus maakt me dat dan een anti-semiet?

NB: je woordkeuze is wel grappig, 'zelfs op dit forum' alsof dat zou betekenen dat het wel heel erg gesteld zit met de wereld als ze 'zelfs' hier al zitten, wat bedoel je daarmee?
Oud 13-04-2009, 21:37
Verwijderd
Citaat:

Dan vind ik eigenlijk dat je met namen moet komen. Want anders is dit een beetje een kijk-mij-zielig-zijn post.

@TID: je overdrijft: geweldpleging tegen joden is geen norm, ook niet in Amsterdam.
Oud 13-04-2009, 21:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@TID: je overdrijft: geweldpleging tegen joden is geen norm, ook niet in Amsterdam.
Wat komt het dan goed uit zeg, dat ik nooit beweerde dat het dat wel zou zijn.

Bovendien zit je Juno nu uit te dagen. Noemt ze namen, dan gaan die figuren volledig voorspelbaar in de gordijnen omdat ze genoemd worden voor wat ze zijn (ook een zeer kenmerkend trekje van hun soort), flamewar, FB's moeten ingrijpen, niet de bedoeling.
Oud 13-04-2009, 22:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ik ben er een, maar dat is niet omdat ze joods zijn
Oud 13-04-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Misschien haat@Israël?
Oud 13-04-2009, 22:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Misschien haat@Israël?
laat m zelf maar even antwoorden want zelfs als dat zo zou zijn dan is dat nog geen reden om joden als geheel te gaan haten.
Oud 13-04-2009, 23:47
De Veroorzaker
Omdat ze Jezus vermoord hebben natuurlijk

Nee, ik heb over het algemeen niet zo veel op met gelovige en ik had het idee dat haat in de gegeven context niet zo veel voorstelde aangezien ik dat hier niet aantref.
Oud 14-04-2009, 00:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

Bovendien zit je Juno nu uit te dagen. Noemt ze namen, dan gaan die figuren volledig voorspelbaar in de gordijnen omdat ze genoemd worden voor wat ze zijn (ook een zeer kenmerkend trekje van hun soort), flamewar, FB's moeten ingrijpen, niet de bedoeling.
Tja, zo ken ik er ook een. Er lopen hier ook een stel VVD'ers rond, maar aangezien ze voorspelbaar genoeg gaan lopen zeiken, FB's erbij gaan halen, enzovoort, zal ik ze niet bij name noemen.
Oud 14-04-2009, 07:04
Verwijderd
Citaat:

Ow, dus toen je zat te zeuren over rondlopen met een keppeltje, vond je eigenlijk zelf ook dat je zat te overdrijven.

En ja, ik zit Juno uit te lokken. Omdat ik het nogal flauw vind om te lopen smijten met termen als jodenhaters, op een moment in de discussie waar het eigenlijk niet zo heel erg ter zake doend is. Het lijkt wel alsof ze daarmee een goeie discussie bij voorbaat al de grond wil inboren. En ik vind dat als je zo stoer bent om met dergelijke termen te smijten, dat je dan ook maar de ballen moet hebben om met namen te komen, zodat eventuele 'jodenhaters' zelf inderdaad kunnen reageren. ( Het liefst op een normale manier... )
Oud 14-04-2009, 08:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Omdat ze Jezus vermoord hebben natuurlijk

Nee, ik heb over het algemeen niet zo veel op met gelovige en ik had het idee dat haat in de gegeven context niet zo veel voorstelde aangezien ik dat hier niet aantref.
Ah. Ik zeg altijd maar: haat is een groot woord. Iemand haten is nogal wat.
Oud 14-04-2009, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Het heeft maar vier letters en is dusdanig gedevolueerd dat het weinig inhoud meer heeft voor de gemiddelde jongere. Die haten het tenslotte al als hun beltegoed op is.
Oud 14-04-2009, 10:54
De Veroorzaker
Citaat:
Used to be. Degeneratie van taal en maatschappij, wij waren erbij
Oud 14-04-2009, 10:55
juno
juno is offline
Ik ga geen namen noemen. De goede verstaander weet wel wie ik bedoel, en degenen die zich aangesproken voelen, doen dat niet voor niets. Zij weten donders goed dat ze op zijn zachtst gezegd een paar trekjes ervan vertonen, in die zin dat ze in discussies over ieder onderwerp wat joden of Israel aangaat nooit maar dan ook nooit enig gewicht in de schaal willen laten leggen door het joodse of israelische standpunt, want die joden hebben het verdiend, of ze overdrijven, of het is helemaal niet waar of ze zijn slecht, noem het maar op. Misschien is de term haat iets te sterk aangezet, maar een zekere mate van onwil, een negativiteit, die zit er zeker bij die mensen. Een partijdigheid, een antipathie, een vooringenomenheid tegen het joodse of israelische standpunt. Mag best hoor, maar wees je ervan bewust en kom er voor uit.

(Ik ben overigens zelf niet joods.)
Oud 14-04-2009, 11:00
De Veroorzaker
Citaat:
Ik ga geen namen noemen.
Waarom niet? Noem dan ook namen en rugnummers zodat iedereen zich kan verdedigen.

Citaat:
Misschien is de term haat iets te sterk aangezet
Maar het klonk goed de eerste keer he? Mensen met grote woorden beschuldigen en als niemand meer luistert genuanceerd terugkrabbelen, held
Citaat:
Oud 14-04-2009, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Ik ga geen namen noemen. De goede verstaander weet wel wie ik bedoel, en degenen die zich aangesproken voelen, doen dat niet voor niets. Zij weten donders goed dat ze op zijn zachtst gezegd een paar trekjes ervan vertonen, in die zin dat ze in discussies over ieder onderwerp wat joden of Israel aangaat nooit maar dan ook nooit enig gewicht in de schaal willen laten leggen door het joodse of israelische standpunt, want die joden hebben het verdiend, of ze overdrijven, of het is helemaal niet waar of ze zijn slecht, noem het maar op. Misschien is de term haat iets te sterk aangezet, maar een zekere mate van onwil, een negativiteit, die zit er zeker bij die mensen. Een partijdigheid, een antipathie, een vooringenomenheid tegen het joodse of israelische standpunt. Mag best hoor, maar wees je ervan bewust en kom er voor uit.

Ow dus het feit dat mensen niet klakkeloos partij kiezen voor de Joden in dat conflict betekend dat ze antipathieen hebben, vooringenomen zijn of partijdig zijn...

If you're not with us, you're against us??

Dus kom jij er maar voor uit, en verstop je eens niet achter een vluchtheuvel van woorden, maar noem gewoon namen. Want kwelen over Jodenhaat is makkelijk, het staven met namen om serieusgenomen te worden blijkbaar niet.....
Oud 14-04-2009, 11:48
juno
juno is offline
Nou nou, wat een boosheid, wat een gekwetsheid, wat een verontwaardiging, wat een beledigdheid!

Hou die lange tenen effe in zeg. Het bemoeilijkt de inhoudelijke discussie nogal. Het ging hier over Israel en antisemitisme, en de bewering luidde dat de kritiek op israel niet voortkwam uit antisemitisme.. En ik constateerde alleen maar dat ik hier toch ook wel wat anti joodse tendenzen bespeur. Nou nou, wat een woede opeens. Is zeker een hele zware beschuldiging! Sociaal not done? Die moet ik maar eens hard maken! Welles, nietes! Flamewar, scheldpartijen. Kijk, dat heeft geen zin.

Ach, het is niet eens een verwijt. Niet als het van mijn kant komt. Iedereen wat mag mij betreft vooringenomen zijn. (Daarin verschil ik met menigeen) Maar zoals ik al zei: wees je ervan bewust, dat het je meningsvorming beinvloedt, en dat het je waarneming kleurt. Gebruik die zelfkennis om tot een objectiever standpunt te komen dan je zonder die zelfkennis zou kunnen. Corrigeer je sentimenten met je verstand. Dus trek de schoen aan als je hem past, en zoniet, haal dan je je schouders op.

(Ik heb gezegd dat ik niet joods ben om geen olie op het vuur te gooen, om te laten zien dat ik niet partijdig aan de joodse kant sta omdat ik zelf joods ben. Want dan luisteren antisemieten per definitie al niet meer. Niet omdat ik er niet mee geassocieerd wil worden. Iets wat je volgens mij met die laatste quote wilt zeggen. Maar dat is dus niet het geval.)
Oud 14-04-2009, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Nou nou, wat een boosheid, wat een gekwetsheid, wat een verontwaardiging, wat een beledigdheid!

Hou die lange tenen effe in zeg. Het bemoeilijkt de inhoudelijke discussie nogal. Het ging hier over Israel en antisemitisme, en de bewering luidde dat de kritiek op israel niet voortkwam uit antisemitisme.. En ik constateerde alleen maar dat ik hier toch ook wel wat anti joodse tendenzen bespeur. Nou nou, wat een woede opeens. Is zeker een hele zware beschuldiging! Sociaal not done? Die moet ik maar eens hard maken! Welles, nietes! Flamewar, scheldpartijen. Kijk, dat heeft geen zin.

Ach, het is niet eens een verwijt. Niet als het van mijn kant komt. Iedereen wat mag mij betreft vooringenomen zijn. (Daarin verschil ik met menigeen) Maar zoals ik al zei: wees je ervan bewust, dat het je meningsvorming beinvloedt, en dat het je waarneming kleurt. Gebruik die zelfkennis om tot een objectiever standpunt te komen dan je zonder die zelfkennis zou kunnen. Corrigeer je sentimenten met je verstand. Dus trek de schoen aan als je hem past, en zoniet, haal dan je je schouders op.

(Ik heb gezegd dat ik niet joods ben om geen olie op het vuur te gooen, om te laten zien dat ik niet partijdig aan de joodse kant sta omdat ik zelf joods ben. Want dan luisteren antisemieten per definitie al niet meer. Niet omdat ik er niet mee geassocieerd wil worden. Iets wat je volgens mij met die laatste quote wilt zeggen. Maar dat is dus niet het geval.)
Hahahahahahahaha

Ok, misschien gaf ik aanleiding tot denken dat ik boos ben, of lange tenen heb, bij deze: nee hoor

De discussie hier ging geloof ik niet om antisemitisme OP DIT FORUM, maar volgens mij meer algemeen. Dus als je komt aanzetten met een losse flodderbeschuldiging van jodenhaat alhier, denk ik dat het gepast is, en overigens ook volslagen jouw recht om die namen hier te noemen.

Mensen die antisemiet zijn, en verder alleen maar kunnen lopen bazelen over hoe slecht ze wel niet zijn, hoef je niet serieus te nemen. Ben ik helemaal eens. Maar mensen die alleen maar vinden dat joden alles goed doen, en dat het goed is om zoveel mogelijk palestijnen uit de weg te ruimen voor de joodsche staat, moet je ook wantrouwen...
Er is namelijk altijd een middenweg. En ik heb het gevoel dat mensen die de zaak van 2 kanten bekijken, door beide partijen als jodenhater of moslimhater gezien worden.

Nuancering in dit soort discussies blijft een lastig punt. Dat is wat ik probeerde te zeggen.

Verder no offence hoor
Oud 14-04-2009, 12:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar het klonk goed de eerste keer he? Mensen met grote woorden beschuldigen en als niemand meer luistert genuanceerd terugkrabbelen, held
Net zoals bij Louis Armstrong geldt hierbij: als je door je argumenten heen bent en alleen nog maar je toevlucht kunt nemen tot afzeiken, is het beter voor de discussie om gewoon niet te posten.

Regels voor berichten