Oud 21-04-2009, 13:00
luchtballon
luchtballon is offline
Hoi

Ik wil natuurlijk naar de dokter gaan, maar ik was te laat. Nu kan ik pas weer maandag.
Maar ik hoest de laatste dagen bloed bij slijm op. Ook in mijn neus zit bloed. Weten jullie wat voor erge danwel niet erge dingen dat zouden kunnen zijn, en of ik wel haast moet maken met naar de huisarts gaan?
Ik rook wel, maar volgens mij hoor je daar geen bloed van te gaan hoesten. Ook is een vriend van mij in china geweest, waardoor er een kleine kans bestaat dat hij tbc heeft (en aangezien hij nu ook last heeft van zijn longen is dat wel verdacht).

Dus, ik vind dat wel een beetje eng, maar misschien hebben jullie een idee?
Oud 21-04-2009, 13:17
Verwijderd
nee. ik zou naar de spoedeisende hulp of iets.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 14:29
blablatje
blablatje is offline
Als je op eigen houtje naar de SEH gaat met iets waar je al dagen last van hebt kijken ze je daar ook aan alsof je gek bent.

Maargoed. Bloed ophoesten kan komen door bv. een bloedneus hebben gehad terwijl je sliep, maar dat duurt geen dagen. Het kan ook zijn dat er een adertje in je keel telkens kapot gaat als je hoest (dat krijg geen kans om dan goed te genezen) en dat je verder gewoon verkouden bent.
Maar bloed ophoesten kan inderdaad ook door allerlei enge dingen komen, waaronder inderdaad tbc. Dus ga er maar wel vandaag of morgen nog mee naar de huisarts, zodat die je longslijm kan kweken en je naar de longarts doorverwijzen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 14:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Je kunt ook naar de huisartsenpost gaan als je geen afspraak meer kunt maken met je eigen huisarts.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ook naar de huisartsenpost gaan als je geen afspraak meer kunt maken met je eigen huisarts.
Idd, maar je moet de huisartsenpost wel altijd even bellen van te voren. (En ook daar zullen ze je wel raar aankijken als je al dagen last hebt van iets en niet de moeite hebt genomen naar de eigen huisarts te gaan.)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 17:03
DDM
DDM is offline
Ik heb genoeg ideeen, maar het beste kan je toch even naar een arts gaan. Maar zoals eerder gezegd: het kan ook gewoon bloed zijn wat van uit je neusholte je keelholte in loopt. Maar dat moet de arts maar even uitzoeken.
Oud 21-04-2009, 17:35
luchtballon
luchtballon is offline
Dank jullie
Het is natuurlijk vrij logisch, maar ik schrok er behoorlijk van, vandaar een topic.
Ik ben trouwens niet te lui geweest om de dokter te bellen. De eerste dag wou ik liever aankijken of het gebleven was, want als het 1 keer gebeurt hoef ik niet naar de dokter. Vandaag was ik helaas door mijn wekker heen geslapen, en na half 11 mag je geen afspraken meer maken. Dat is uiteindleijk toch nog gelukt, met veel moeite.
Ik ging even bij het ziekenhuis (ik kwam er langs en op aandringen van mijn vriend) vragen of het tot maandag kon wachten, en zij zeiden dat ik ook nu onderzocht kon worden. Dus zo raar keken ze niet. Maar het was dan ook alleen een vraag of het slim was om te wachten.
Ik heb overigens geen bloedneus gehad en ik ben niet verkouden.

Maar we gaan het morgen, hopelijk, zien
Oud 21-04-2009, 21:59
flyaway
flyaway is offline
Laat je het ons weten? Succes
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 23:44
luchtballon
luchtballon is offline
De huisarts zei dat het waarschijnlijk niks was Een zwak adertje in mijn keel, of iets met mijn amandelen, waar ik geen last van heb. Mijn longen klonken gewoon goed. Maar ze wilde niks over het hoofd zien; dus toch maar een longfoto laten maken. (Fijn, dat heel het ziekenhuis warm is, behalve de grote kale ruimte waar je dan na een hand kort verteld wordt dat je even je bovenkleding uit mag doen. Stom routinewerk).
Toch goed dat ik naar de dokter ben gegaan, want ik heb vannacht vrij weinig geslapen omdat ik me toch wel zorgen maakte. En nu wachten tot maandag.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten