Oud 24-04-2009, 16:06
Dexter_M
Dexter_M is offline
Nee recap ging alleen over dit seizoen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2009, 09:48
Jear
Jear is offline
Even wat vermoedens;

In seizoen2 in de orientation movie van The Swan was gezegd dat het een station was om onderzoek te doen naar elektromagnetische straling... totdat "The incident" gebeurde.
Vanaf toen moest elke 108 minuten een code worden ingetypt in die computer.
Omdat the Swan nu bijna af is vermoed ik dat het einde van dit seizoen gaat over "The Incident". Omdat de "losties" niet vast blijven zitten in de 70s gok ik dat op dat punt ze ook terug warpen naar het heden.
Jacob heeft aan Sun verteld dat Locke Jin kan vinden, ik denk dus dat Locke deze "incident" veroorzaakt in het heden.
TIME PARADOX
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 22:01
Signy
Signy is offline
Wat een gepuzzel. Af en toe snap ik het niet meer zo goed haha

Daniel was altijd een van mn favo's, maar vond hem deze keer wel wat minder, zo emotioneel. Maar dat ie dood gaat is wel weer kut, en weird natuurlijk.
Dat Widmore zijn vader is verbaasde me niet zo.

Nog 3 afleveringen volgens mij. Gaat snel.
Oud 03-05-2009, 00:35
Vinniebar
Vinniebar is offline
Je ziet een ader (?) in z'n nek nog bewegen tot 't eind. Dat viel mij iig meteen op. Als ze hem 100% lieten sterven zouden ze dat toch wel even weg ge-CGI'd kunnen hebben...?!

En: Ben herstelde ook nadat 'ie door Sayid was neergeknald door een bezoek aan dat tempel-geval.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 09:10
Carn
Carn is offline
och, daniel overleefd het wel. vind alleen het verhaal momenteel een beetje sufjes, ze komen vast wel weer terug in de normale tijd. leuk dat we nu van alles weten over dharma etc maar echt sterk vind ik het (nog) niet. zekonden net zo goed een karakter bedenken die van het verleden naar het heden is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 09:34
Tink*
Tink* is offline
Ze zeggen wel dat een hoofdkarakter doodgaat, ben benieuwd of dat Dannyboy is, ik zie persoonlijk liever Jack sterven. Ik vond dit echt een aflevering waarbij ze allerlei dingen die anderen allang dacht/wist hardop zeiden, ik zat echt de hele tijd te dat-wisten-we-al-en. Ben heel erg benieuwd naar de seizoensfinale. Nog maar twee keer Lost en dan is het weer afgelopen tot volgend jaar ergens.
Oud 04-05-2009, 11:04
Verwijderd
Idd, ik had ook de heletijd van die 'dat-wisten-we-al'-momenten. Vond 't wel leuk om een ep over Daniel te zien, maar voegde niet veel toe aan de rest van 't verhaal, vond ik, ja, een paar dingen werden nu dus hardop gezegd. Ben benieuwd naar de volgende ep
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 14:40
Tink*
Tink* is offline
Huhu mooie binnenkomer toen we the statue in al zijn glorie weer zagen. Ik vroeg me echt af wtf er nou aan de hand was, wie zijn die mannen? The black Rock in de verte, daar komt Richard vast mee. Juliet die in dat gat werd gezogen was ook een mooie scène, ook heel mooi gespeeld. Alleen wel ongeloofwaardig dat je dan nog niet morsdood bent als je erin wordt gezogen.Locke is dus evil Locke, waarschijnlijk die andere man van het begin die door een loophole is gegaan. Ik ben echt benieuwd wie hij is en hoe hij dit zo heeft kunnen doen en waarom. Het lijkt iig of die Ajira 316 mensen toch iig echt the good guys zijn. Ben ook heel benieuwd of ze nu gaan flashen naar een andere tijd of niet.
Oud 14-05-2009, 18:12
Verwijderd
ik vind het maar super vaag allemaal wat is een loophole?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
ik vind het maar super vaag allemaal wat is een loophole?
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Jacob%27s_enemy
Oud 14-05-2009, 21:26
Verwijderd
Spannend, as usual.
Zeer geslaagd seizoen toch wel, veel beter dan s4.
Opzich niet veel schokkend aan de laatste aflevering, ik ben meer benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Dat Juliette nu (eindelijk) dood is vind ik niet zo heel jammer, ik vond het toch maar een kut personage, net zoals Kate, heb ik eigenlijk ook nooit geweldig gevonden.

Ik hoop dat Jack en Locke binnenkort weer herenigd worden, kijken hoe ze nu tegen elkaar doen.
Maar aangezien Locke officieel dood is, gebeurd dat waarschijnlijk niet meer.

We zullen weer iets langer dan een half jaar moeten wachten voordat het laatste seizoen begint.

Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 21:48
Dexter_M
Dexter_M is offline
januari 2010 pas weer.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 23:51
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
januari 2010 pas weer.
:\

Misschien moet ik alles maar weer eens vanaf het begin gaan kijken, ik vergeet veels te veel.
Oud 15-05-2009, 00:17
Carn
Carn is offline
Het feit dat Jacob 'mensen aanraakte' zal wel iets betekenen. Waarschijnlijk voorzag hij zijn eigen dood. misschien gebeurd er nu iets als iedereen weer bij elkaar is op het juiste moment?

De 'badguy' manifeesteerd zich dus als verschillende personen. Beetje Randall Flag achtig (voor de Stephen King / The Stand/ Dark Tower lezers); met Jacob als Roland. Hopelijk eindigt het niet als de boekenserie
Oud 15-05-2009, 01:46
LGF
LGF is offline
Wanneer komt het weer op Net 5 of uberhaupt ergens in NL?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 09:16
Verwijderd
hmz daarmee wordt het me niet veel duidelijker, de vraag wat een loophole is staat bij unanswered questions. Ik ben benieuwd wat de vertalers op bierdopje.com daarvan maken...
Citaat:
Dat Juliette nu (eindelijk) dood is vind ik niet zo heel jammer, ik vond het toch maar een kut personage, net zoals Kate, heb ik eigenlijk ook nooit geweldig gevonden.
Juliet is heet
Citaat:
Het feit dat Jacob 'mensen aanraakte' zal wel iets betekenen. Waarschijnlijk voorzag hij zijn eigen dood. misschien gebeurd er nu iets als iedereen weer bij elkaar is op het juiste moment?

De 'badguy' manifeesteerd zich dus als verschillende personen. Beetje Randall Flag achtig (voor de Stephen King / The Stand/ Dark Tower lezers); met Jacob als Roland. Hopelijk eindigt het niet als de boekenserie
Hoezo in verschillende personen? Als ik het goed begrijp van Lostpedia heeft "Jacob's enemy" nu de vorm van John Locke aangenomen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 10:16
Carn
Carn is offline
Het is nog niet duidelijk of de Jacob die we zagen in de voorgaande afleveringen (in zijn cabin) ook Jacob was, of juist de badguy. Die Ilana zei toen ze uit die cabin kwam dat Jacob 'hasnt been here in a long time' oid, dus ik denk dat het de badguy in de vorm van o.a. Christian Shephard (die ook als lijk werd vervoerd in het vliegtuig).
Oud 15-05-2009, 13:16
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Wat een gruwelijk vette episode. Kan niet wachten tot 6 begint.
Oud 15-05-2009, 17:32
Signy
Signy is offline
volgend seizoen het seizoen van 'we beginnen met een schone lei'? Dat iedereen elkaar "weer" tegenkomt op Sydney airport?

John Locke dood vind ik wel kut eigenlijk, gaaf personage.

Loophole ben ik ook benieuwd naar.

Nu weer lang wachten.
Oud 17-05-2009, 21:17
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
misschien heel random hoor maar zou die bad guy zich dan ook niet misschien hebben gemanifesteerd als claire?

ik hoopte dat we nog iets over haar te weten zouden komen in de season finale
Oud 18-05-2009, 20:46
botulismf
botulismf is offline
Ik vraag me af of Jacob niet de "bad guy" is. Immers, het eiland vertelde Ben - in de vorm van Alex - dat Ben te allen tijde de nieuwe Locke moest volgen en doen wat hij van hem verlangde. Het eiland staat dus blijkbaar in dienst van de nieuwe Locke (die door anderen hierboven als de "bad guy" wordt omschreven).
Oud 18-05-2009, 20:54
Tink*
Tink* is offline
Dat kan, maar je kan het ook anders zien. Het is niet per se wat ik denk, maar wat ik op internet lees. Dat smokey de vorm van Alex aannam en dat die bad guy ook smokey is.
Oud 18-05-2009, 21:48
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
idd ik denk dat wat die gast aan het begin bedoelde met via die loophole ga ik je vermoorden uiteindelijk er in resulteerde dat hij smokey werd en dat smokey de vorm van locke nu heeft genomen. in die zin heeft smokey toen ook de vorm van de dochter van Ben genomen die toen zei dat hij alles moest doen wat Locke hem vertelde wat dus ernaar leidde dat Ben Jacob neerstak.
Oud 18-05-2009, 23:26
Carn
Carn is offline
Ja, ik denk dat Smokey en mr Badguy iig wel in verband met elkaar staan. Dat verklaard misschien ook die ring van as rondom de Cabin; wat een soort 'beschermde cirkel' was oid.
Oud 19-05-2009, 00:50
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
In voodoo wordt er een ring van as gebruikt om geesten in op te sluiten.
Oud 19-05-2009, 20:20
Roos
Roos is offline
Ohhh kregen jullie ook zulke geweldige bibbers toen dat egyptische beeld weer levensgroot overeind stond?
Echt ge-wel-dig... kan niet wachten tot volgend jaar...!!!
Oud 19-05-2009, 21:04
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Ik zat serieus hard op te schreeuwen op dat moment!
Oud 24-12-2009, 17:17
Tink*
Tink* is offline
Even een upje, want Lost begint weer over iets meer dan een maandje.

Goed nieuws, in Amerika begint seizoen 6 op 2 februari en net5 gaat waarschijnlijk drie dagen later, dus 5 februari, ook beginnen met uitzenden! Ik vind het een mooie gelegenheid om de aflevering nog een keer te herkijken, want ik kijk 'm toch wel zo snel mogelijk.

Ik heb er erg veel zin in, ben zo benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Die promofilmpjes op youtube zijn oude beelden en ze zeggen dat er geen promo komt die we nog niet gezien hebben omdat het dan meteen duidelijk is hoe de seizoensfinale van 5 af gaat lopen. Dat gegeven maakt me weer extra nieuwsgierig.
Oud 27-12-2009, 13:07
Signy
Signy is offline
Citaat:
Even een upje, want Lost begint weer over iets meer dan een maandje.

YEAH
Oud 27-12-2009, 13:41
Verwijderd
Ik verwacht er echt veel van, ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Seizoen 5 was imo echt het beste seizoen tot nu toe, hopelijk wordt seizoen 6 nog iets beter.
Ik ga waarschijnlijk alle afleveringen gewoon downloaden ipv kijken op net5, geen last van die irritante reclames tussendoor.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 16:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
idd ik denk dat wat die gast aan het begin bedoelde met via die loophole ga ik je vermoorden uiteindelijk er in resulteerde dat hij smokey werd en dat smokey de vorm van locke nu heeft genomen. in die zin heeft smokey toen ook de vorm van de dochter van Ben genomen die toen zei dat hij alles moest doen wat Locke hem vertelde wat dus ernaar leidde dat Ben Jacob neerstak.
En natuurlijk ook de vorm van Yemi, vlak voordat Mr. Eko wordt vermoord.

Ik zou eigenlijk niet weten wie of wat het anders zou kunnen zijn
Oud 31-01-2010, 23:05
Tink*
Tink* is offline
Ik heb per ongeluk de eerste minuut gezien. En nu wil ik verder kijken, hè nog twee dagen.
Oud 03-02-2010, 11:37
Tink*
Tink* is offline
Wat denken jullie ervan?

Ik had al wel het idee dat ze waren teruggeflasht naar 2007, dezelfde tijd als waarin Ben Jacob vermoordde. Maar wie zijn die piratenboys? Hele oude others van the black rock die ook niet ouder worden net als Richard? En fake Locke had het over Richard voor het laatst gezien hebben in chains? Ben heel benieuwd.

En die tijdlijn dat ze gewoon aankomen op het vliegveld in LA, alleen Jack weet dat er dingen zijn gebeurt. Maar hij is ook op het eiland? Is het gewoon een wat als of toch echter dat we denken. Dat het ook gebeurt, aangezien Juliet ineens zei dat 'it worked'. Ik snap het niet. Ben benieuwd waar het heengaat. Ik zag net een filmpje waarin wordt gezegd dat ep 3 nogal mindblowing moet zijn en dat Lostfans echt 3-4 dagen nergens anders meer over kunnen praten. Ik ben heel erg benieuwd.
Oud 03-02-2010, 18:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
OMG, die laatste gedachtes van Locke
Ik hoop nu echt dat Ben op brute wijze krijgt wat hij verdient
Oud 03-02-2010, 18:58
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd wie die mensen zijn ja en waarom die stewardess en die twee kinderen daar ook bij waren. Die hadden dat ze in het neergestort vliegtuig (is dat dan tóch gebeurd?) zaten. Ik dacht dat het een soort aparte others waren die er gewoon altijd al waren maar wij nog niet gezien hadden, maar wat doen die stewardess en kinderen er dan bij?

En dat met die andere tijdlijn is ook raar en verwarrend Oh en wat doet het eiland onder water!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 07:22
Verwijderd
Gister eerst begonnen met de laatste 2 van s5 en daaarna begonnnen met 6.
Geen bijzondere dingen eigenlijk, had wel ongeveer verwacht dat het zo zou gaan.
Wat ben ik blij dat Juliette echt dood is zeg, wat een kutpersonage vond ik dat.
Vond het wel gaaf met dat stuk van Jack en John dat Jack em gewoon uitnodigt om bij em langs te komen.
Ook gaaf om Charlie en Boone weer te zien, hoop dat ze ook nog verder in het verhaal meegaan.

Maar vond het uiteindelijk wel tegenvallen, had veel meer verassingseffecten verwacht, vooral in de eerste aflevering, het was allemaal een beetje voorspelbaar, vooral dat Sayid toch nog leeft enzo.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 11:26
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
En die tijdlijn dat ze gewoon aankomen op het vliegveld in LA, alleen Jack weet dat er dingen zijn gebeurt. Maar hij is ook op het eiland? Is het gewoon een wat als of toch echter dat we denken. Dat het ook gebeurt, aangezien Juliet ineens zei dat 'it worked'. Ik snap het niet. Ben benieuwd waar het heengaat. Ik zag net een filmpje waarin wordt gezegd dat ep 3 nogal mindblowing moet zijn en dat Lostfans echt 3-4 dagen nergens anders meer over kunnen praten. Ik ben heel erg benieuwd.
Volgens mij weet Jack niet per se wat er gebeurd is. Hij dacht dinges te herkennen zei hij, maar misschien was het ook niet meer dan dat. Op Charlie reageerde hij bijvoorbeeld helemaal niet. Maar oeh zo leuk dat Charlie en Claire weer even terug waren! Ik vind dat de laatste ep maar snel moet komen. Het is nou wel leuk geweest.
Oud 04-02-2010, 12:00
Tink*
Tink* is offline
Ja klopt, ik had het zo gezien en later werd mij erop gewezen dat je het ook anders zou kunnen bekijken, dus dat hij niemand herkent en niet snapt waarom hij een wondje heeft en het raar vindt dat Desmond 'm ietwat bekend voorkomt enzo.

Ik vind het jammer dat Juliet dood is, want dat was dan weer mijn favo vrouwelijke personage.
Oud 04-02-2010, 12:22
Verwijderd
Ik vind het ook jammer van Juliet, maar vooral jammer voor Sawyer eigenlijk. Ik hoop niet dat-ie nu weer achter Kate aan gaat.

Desmond kan hij toch alsnog herkennen van toen in het stadion? Of bedoel je dat ook?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 12:37
Tink*
Tink* is offline
Ja, laat Kate gewoon doodgaan ipv Juliet. ;p

Ja. Ik snap nog steeds niet waar die 'tijdlijn' goed voor is, ik vind het alleen maar irritant omdat ze elkaar niet kennen en allerlei dingen niet hebben doorgemaakt en dat Jin eigenlijk nog steeds een klootzak is daar. Ben benieuwd of die doorgaat tot het einde of dat het na een paar aflevering stopt.
Oud 05-02-2010, 02:33
Severus
Severus is offline
Net de aflevering afgekeken, en mijn eerste gedachte is eigenlijk: "WTF?!" Denk je dat er misschien wat vragen beantwoord worden, krijg je inplaats daarvan eigenlijk alleen nog maar meer vragen.

Ik moet zeggen dat de aflevering niet zo spectaculair is geweest als ik had verwacht. Wat mij vooral tegenstond was die twist met dat piratenvolkje met die bloedirritante Aziaat; alsof het een martial arts-achtige fantasiewereld is ofzo. En natuurlijk konden we verwachten dat Sayid weer tot leven zou komen; zoveel cameratijd krijgt een echt lijk doorgaans niet.

Ik vraag me af wat er is gebeurd met de andere mensen van de Dharma Initiative - hebben die de explosie dus helemaal niet overleefd? *heeft de serie nooit helemaal trouw gevolgd* Ik zou het wel jammer vinden als we niet te zien kregen wat er verder nog met de mensen is gebeurd ten tijde van de explosie.

En oh, dus Jacob is blijkbaar niet de slechterik? In eerdere afleveringen leek het er op dat hij de slechterik was, en niet die andere man waarmee hij op het strand zat. Maar het is dus in feite andersom?

Als laatste vind ik het vooral jammer dat Juliet nu toch echt dood is. Toen ze onverwachts nog bleek te leven in die put, had ik echt hoop dat ze zou blijven leven. Maar nee dus. Zij was veruit mijn favoriete vrouwelijke personage. *zucht* Die Kate kan me gestolen worden.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat, maar ik zit nu even niet zo op het puntje van mijn stoel zoals dat geweest was bij de laatste paar afleveringen van het vorige seizoen.
Oud 05-02-2010, 23:53
Signy
Signy is offline
Citaat:
fake Locke

Ik vond de eerste 2 afleveringen niet heel spectaculair ofzo. Ja, natuurlijk blij dat Juliet dood is al was ze iets minder annoying geworden. Dat Sayid nog leeft is goed want hij is cool.
De scenes van 2004 zijn wel interessant vind ik. Want zal het leven zonder de crash zo leuk zijn? Dat Hugo zei dat ie altijd geluk heeft snap ik niet.
En Charlie terug! Al maar voor even, toch de moeite waard. Hij zei "ik had dood gemoeten..." tja inderdaad.
Ik ga maar eventjes de podcast opzoeken... die van Damon.
Oud 07-02-2010, 23:54
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Desmond kan hij toch alsnog herkennen van toen in het stadion? Of bedoel je dat ook?
Als er nooit iemand op de knop zou hoeven drukken was Desmond misschien nooit aan z'n zeilwedstrijd begonnen (misschien was Penny dan zelfs nooit geboren), had hij dus ook nooit getraind in dat stadion en zou hij Jack nooit hebben ontmoet.

Dit zou dan dus moeten zijn 'veroorzaakt' door Charles Widmore.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 08:57
Verwijderd
Ik las ergens de theorie dat als Widmore omgekomen was bij de explosie (hij was blijkbaar nog op het eiland in 1977?), Penny inderdaad misschien nog niet eens geboren was. Of net wel geboren, maar dan was ze nooit wijn gaan halen bij dat klooster en had ze Desmond ook niet ontmoet.
En Desmond had schijnbaar ook een trouwring om in het vliegtuig? Had ik niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:27
Briseïs
Briseïs is offline
Desmond in het vliegtuig? Waar hebben jullie het nou over?
Oud 09-02-2010, 18:07
Lorelei
Lorelei is offline
Ik word er echt helemaal gek van. Het is al een verwarrend gebeuren, en er komen alleen maar vragen en tijdslijnen en verhaallijnen bij.. en dan zit er een half jaar tussen de seizoenen (minimaal) waardoor ik ook dingen dan weer half vergeet. Aargh!

Ik ga dit seizoen braaf op tv volgen en dan daarna een keertje de dvdbox huren en een lost marathon houden zodat ik alles eens een keertje achter elkaar kan zien
Oud 09-02-2010, 18:59
Signy
Signy is offline
Citaat:
Desmond in het vliegtuig? Waar hebben jullie het nou over?
Desmond zat in het vliegtuig naast Jack...

waar ie eigenlijk niet behoort te zijn...
Oud 10-02-2010, 11:18
Tink*
Tink* is offline
Nou ik moet zeggen dat ik niet totally shocked ben. Er was zo'n promofilmpje dat zei dat ep 3 echt heel shocking was en dat fans dan echt dagen alleen over Lost zouden kunnen praten.

Het enige wat ik wel shocking vond was dat Dogen zei dat het ook met Jack's zus (dus Claire) was gebeurd. En Claire in de jungle als Rousseau 2 wist ik al, want dat zat in een oud promofilmpje verstopt.
Oud 11-02-2010, 19:39
miekmuis
miekmuis is offline
Hè wat? Is Claire Jacks zus? Heb ik even iets heel erg gemist?
Oud 11-02-2010, 19:42
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Desmond zat in het vliegtuig naast Jack...

waar ie eigenlijk niet behoort te zijn...
Oh, dat had ik helemaal gemist..

Citaat:
Hè wat? Is Claire Jacks zus? Heb ik even iets heel erg gemist?
Eh, ja nogal
Jacks vader had in Australië een dochter verwekt bij een andere vrouw, Claires moeder dus. Dat is echt meerdere keren teruggekomen hoor
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten