Oud 23-06-2009, 20:11
alexaard
alexaard is offline
Hebben jullie ervaring met blaasontsteking.??? Ik denk dat ik blaasontsteking heb. Graag hoor ik van jullie: ervaringen en middelen om het te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 21:17
[Martijn]
[Martijn] is offline
Ik heb er weinig ervaring mee, maar het middel om te behandelen is: naar de dokter, en wacht er niet te lang mee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 10:37
Pluis
Pluis is offline
tja, het is vervelend en je kan je er best ziek van voelen.
kwestie van een plasje inleveren en een antibioticakuur halen bij de huisarts en heel veel drinken (dan heb je nl meer te plassen en doet het niet zo'n pijn)
Oud 24-06-2009, 16:30
Ramleen
Ramleen is offline
kenmerken van een blaasontsteking...dat zijn er nogal wat en niet alle verschijnselen hoef je te hebben om blaasontsteking te hebben.
De meest voorkomende kenmerken zijn:
bloed in de urine
pijn bij het plassen
groenige uitscheiding
troebele urine
sterk ruikende urine
je kunt er ook koorts bij krijgen

Het is het makkelijkste (als je het niet vertrouwd) om even naar de huisarts te gaan en alvast een potje, flesje (of welk creatief idee je dan ook maar hebt) urine mee te nemen. Is zo bekeken en je weet meteen of je het het of niet.

suc6

groetjes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 21:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is het makkelijkste (als je het niet vertrouwd) om even naar de huisarts te gaan en alvast een potje, flesje (of welk creatief idee je dan ook maar hebt) urine mee te nemen. Is zo bekeken en je weet meteen of je het het of niet.
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk niet dat het direct meenemen naar de huisarts veel zin heeft. Volgensmij moet je dat soort materialen in het ziekenhuis laten onderzoeken (de meeste huisartsen hebben geen eigen lab ) en zijn er ook richtlijnen voor het verzamelen van urine en heeft het dus geen zin om het zomaar in het potje te stoppen.
Oud 24-06-2009, 22:28
Dith
Dith is offline
Citaat:
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk niet dat het direct meenemen naar de huisarts veel zin heeft. Volgensmij moet je dat soort materialen in het ziekenhuis laten onderzoeken (de meeste huisartsen hebben geen eigen lab ) en zijn er ook richtlijnen voor het verzamelen van urine en heeft het dus geen zin om het zomaar in het potje te stoppen.
Dat heeft absoluut wel nut. Ze hoeven er namelijk alleen maar een stickje in te stoppen om zo te zien of je blaasontsteking hebt. Een kweek is iets anders, daarbij moet het in steriele verpakkingen etc. naar het lab in het ziekenhuis, maar bij een eerste keer blaasontsteking doen ze dat vaak niet.

Dus, zoek eventueel een appelmoespot oid, goed schoonmaken etc., middelste deel van je ochtendurine erin en hup naar de huisarts.
Oud 25-06-2009, 11:49
Missy
Missy is offline
Citaat:
Zoals Dith zegt, de huisarts kan met een stick al even kijken of er iets in zit. Dan kan ie eventueel gelijk een antibiotica voorschrijven. Voor de rest veel water drinken en proberen je blaas goed leeg te plassen.
Oud 26-06-2009, 00:17
miekmuis
miekmuis is offline
Als je een urinemonster naar de huisarts brengt, moet dat wel ochtendurine zijn. Dus de eerste plas nadat je opstaat.

Daarnaast zijn de meest voorkomende symptomen:
Branderig gevoel in je blaas
Vaak naar de wc moeten
Pijn bij plassen
Kleine hoeveelheden plassen

Daarnaast ook bovenstaande symptomen, maar die komen wel minder snel voor.
Ik heb al donderdduizend keer blaasontsteking gehad en lever elke keer 's ochtend
een monster in en kan dan 's middags een antibioticakuurtje halen van 5-7 dagen en
dan is het weer over. De klachten zijn meestal na een dag al nagenoeg weg, maar het
is wel belangrijk om de hele kuur toch af te maken ivm resistentie.

Zelf kun je cranberry producten gebruiken, maar dat is meer preventief. Er zit in cranberry een stofje waardoor bacterien zich niet aan de blaaswand kunnen hechten. Je kunt cranberrysap drinken of cranberrycapsules slikken (te koop bij o.a. de tuinen). Sowieso moet je veel drinken en regelmatig goed uitplassen. Ook kan seks een oorzaak van blaasontsteking zijn. Na de seks moet je daarom eigenlijk altijd meteen plassen.
Oud 26-06-2009, 21:24
Miekje*
Miekje* is offline
Als je (veel) vaker last hebt van blaasontsteking en je weet wat het is werkt je antibiotica, die je waarschijnlijk van de dokter zult krijgen, niet meer. Het beste is dan om heel veel water te drinken en te wachten tot het overgaat.
Oud 27-06-2009, 15:45
Eend
Eend is offline
Ik heb op dit moment ook een blaasontsteking. Ik heb er in twee maanden tijd 3 gehad door de katheter in het ziekenhuis.
Ik moet wachten tot maandag, dan gaan ze pas verder kijken, maar ondertussen word ik bijv. ook 's nachts wakker dat ik moet plassen. Dat is ook een teken van blaasontsteking.

Ik word er momenteel een beetje knettergek van.
Oud 27-06-2009, 19:23
Verwijderd
Bij meisjes gaat een blaasontsteking meestal vanzelf over als je veel drinkt (tussen de 2 en de 3 liter; als je meer drinkt verdun je je urine zoveel dat de bacteriën dat weer lekker vinden) en een week geduld hebt. Maar aan de naam te zien is TS een jongen, en bij jongens gaat een blaasontsteking meestal niet vanzelf over, dus dan heb je antibiotica nodig om een nierbekkenontsteking te voorkomen.

Laatst gewijzigd op 28-06-2009 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:55
Verwijderd
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeelVeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeel
Drinken
en vaak naar de wc dan gaat het vanzelf wel weer over.
(Heb er geen ervaring mee, maar heb ik gehoord van dokters toen ik in ziekenhuis lag)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 09:47
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Als je (veel) vaker last hebt van blaasontsteking en je weet wat het is werkt je antibiotica, die je waarschijnlijk van de dokter zult krijgen, niet meer. Het beste is dan om heel veel water te drinken en te wachten tot het overgaat.
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar ik heb zo ongeveer eens in de twee maanden blaasontsteking, mijn hele leven al en krijg nog steeds gewoon elke keer een antibioticakuurtje waarna de ontsteking weer weg is.
Oud 28-06-2009, 23:38
June bug
June bug is offline
Nouja regelmatig antibiotica nemen is natuurlijk ook niet goed voor je lichaam he. Ook is het zo dat de bacterien die de blaasontsteking veroorzaken na een tijdje resistent kunnen worden voor de antibiotica, en als die bacterien blijven hangen en zich vermenigvuldigen, krijg je dus meer bacterien met allemaal die resistentie.
Zelf ben ik na een zoektochtje op internet naar de reformwinkel gegaan voor van die D-mannose pillen, is ongeveer zoiets als cranberrypillen maar dan ongeveer 50 keer sterker ofzo. Dat D-mannose stofje zorgt ervoor dat de bacterien zich eraan hechten en dat plas je dan gewoon uit, is ook beter voor je lichaam dan iedere keer anti-biotica. Die pillen zijn overigens wel idioot duur.
Oud 30-06-2009, 22:47
sandra meurs
sandra meurs is offline
June bug ik ga die d mannose pillen ook proberen. Ik zag dat ze ook rechtstreeks op internet te bestellen zijn. ff googlen.

Laatst gewijzigd op 25-07-2009 om 14:52. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:52
alexaard
alexaard is offline
Dankjewel voor de reacties. Dus heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel water drinken en D mannose slikken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 23:01
DDM
DDM is offline
Citaat:
Dankjewel voor de reacties. Dus heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel water drinken en D mannose slikken.
Dus niet!! Je bent een jongen neem ik aan? Dan moet je naar de dokter en een antibioticum krijgen. Een urineweginfectie bij een jongen kan vanwege de anatomie overslaan in een infectie van de prostaat. Daarnaast horen jongens geen urineweginfecties te hebben Al mag eentje wel door de vingers worden gezien.
Oud 01-07-2009, 13:10
Kaa
Kaa is offline
ga gewoon naar de dokter schijterd.
9 vd 10 keer hoef je niet eens urine in te leveren als de klachten voor zich spreken.
of ga niet en krijg nierbekkenontsteking...ook goed.
Oud 21-07-2009, 11:02
kieehkieeh!
kieehkieeh! is offline
heel veel mensen denken dat het van zelf over gaat, maar als jij echt een blaasonsteking hebt, dan ga je zo om van de pijn, en het beste is antibiotica kuur halen. Daarbij voorkom je zodat het vaker komt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 12:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Dus niet!! Je bent een jongen neem ik aan? Dan moet je naar de dokter en een antibioticum krijgen. Een urineweginfectie bij een jongen kan vanwege de anatomie overslaan in een infectie van de prostaat. Daarnaast horen jongens geen urineweginfecties te hebben Al mag eentje wel door de vingers worden gezien.
Precies!

Bij meiden komen blaasontstekingen veel vaker voor. Dan is 't idd plasje inleveren, en antibiotica kuur.
Voor jongens is het ongewoon om een blaasontsteking te krijgen. Eentje kan wel een keer, maar als je 't vaker krijgt word je (uit voorzorg) meestal doorgestuurd voor verder onderzoek.

Dus het is beter om naar de huisarts te gaan dan proberen dit zelf op te lossen!

Ben trouwens wel benieuwd wat jouw klachten zijn.. want je denkt zelf aan een blaasontsteking, maar hoe ben je daarbij gekomen?
Oud 21-07-2009, 18:06
blauwbilgorgel
blauwbilgorgel is offline
Volgens mij had ik ook een paar maanden blaasontsteking, maar ik had er niets aan gedaan. En na een paar dagen was ook alles weer gewoon over. Hehe.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 19:09
Martiño
Martiño is offline
Dat is je eigen keuze. Ik zou ernstige klachten niet negeren, en ook als ze plots stoppen wil dat niet zeggen dat de ziekte is verdwenen.
Oud 25-07-2009, 13:40
alexaard
alexaard is offline
Ik heb ook het -wondermiddeltje- op reclame besteld ik hoop dat het werkt.

Laatst gewijzigd op 25-07-2009 om 14:10. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 14:11
Pluis
Pluis is offline
Als je nu nog steeds met die blaasonsteking loopt -> ga alsjeblieft naar de dokter voor antibiotica, want als je er een nierbekken ontsteking bijkrijgt word je er niet vrolijk.

Als die post alleen maar was om reclame te maken voor die site:
Oud 28-07-2009, 22:01
blauwbilgorgel
blauwbilgorgel is offline
Mijn moeder drinkt cranberrysap of zoiets, ze zegt dat haar urine dan zuurder wordt en dat die bacteriën daar niet goed tegen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder drinkt cranberrysap of zoiets, ze zegt dat haar urine dan zuurder wordt en dat die bacteriën daar niet goed tegen kunnen.
Klopt ja, volgens mij is nog niet helemaal bekend waarom cranberrysap beter werkt dan gewoon alleen vitamine C, maar het schijnt idd beter te werken (zeker als preventief middel).
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten