Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben van mezelf een halve vegatariër
![]() (ik eet geen kalf, lam, konijn of eend ALS ik weet dat het erin zit, soms heb je van die mensen die het niet vertellen enzo, kalkoen vind ik ook vies (ik proef echt t verschil met kipfilet ![]() Ik kan niet vegetariër zijn, omdat ik dan tegen mijn eigen inconsequentheid aanloop mbt andere producten ![]()
|
Ik ben omnivoor. Ik eet veel vis. Die is altijd goed gevangen. Ik eet ook vlees en als ik goedkoop biologisch vlees tegen kom koop ik dat. Anders gewoon vlees. Ik zal nooit vegetariër worden, heb er wel eens over nagedacht maar heb toch besloten van niet. Ik geloof in alles eten, met mate. Daarbij heb ik als doel elk gerecht ter wereld proeven en daar zit ook veel vlees tussen. Maar gelukkig ook veel andere dingen. Ik houd van eten
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Bovendien vind ik het verschil tussen een varken en een luis zo groot dat je daar wel een morele grens tussen mag trekken. We noemen het wel allebei dieren, maar een luis zit op bewustzijnsniveau dichter bij een plant dan bij een varken.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geef dan gewoon aan jezelf toe dat je (sommige soorten) vlees te lekker vindt om op te geven, ondanks dat je moraliteit jou kennelijk ingeeft dat vegetarisch eten beter zou zijn. Zoek geen excuses, accepteer gewoon dat je een doodnormaal mens bent met een doodnormaal dieet, eventueel met sympathie voor het vegetarisme maar zonder de kracht/zin/morele overtuiging/kennis over het dieet/whatever die nodig is om het consequent vol te houden. Of word vegetariër en accepteer dat je onmogelijk álles volgens het boekje zal kunnen doen. Kies gewoon een partij die het best past bij wie jij bent, wat je wil en wat je kunt - of dat nou wel of geen vlees eten is, wel of geen leren schoenen, wel of geen gelatine - en zit niet zo met je kont te draaien om maar recht te praten wat in den beginne al niet echt krom was. |
![]() |
|
![]() |
ik heb een vriendin die vegetarisch is, en ik heb superveel respect voor haar
ik vind het knap dat mensen geen vlees of vis eten uit respect voor de dieren. wel denk ik zelf zo, deze dieren worden hellaas toch geslacht, en dan wil ik graag een stukje vlees. Maar aan de andere kant, als niemand geen vlees meer zou eten, zouden dieren alleen nog maar door de natuur zelf sterven, en dat is natuurlijk beter dan ze eerst vet te mesten |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik eet gewoon veganistisch, omdat vegetarisch eten inconsequent en hypocriet is. De zuivel-industrie is onlosmakelijk verbonden met de bio-industrie en er gaan buiten dat net zo hard dieren voor dood (alle mannen kuikentjes die levend versnipperd worden, omdat ze geen eieren kunnen leggen, etc).
Daarbij is het veel beter voor het milieu, kunnen er meer mensen eten (1 veganist = 5 omni's, qua voedsel) en gezonder. En bovendien is het veel lekkerder! Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het niet lekker was wat ik kookte en heb vaak eters. Ook voel ik me veel beter sinds ik zo eet. Soms kom ik wel mensen tegen die het niet begrijpen, maar dat houdt meestal wel op na een goed gesprek met een goede vegan maaltijd. |
![]() |
||
Citaat:
Verder is er niets knaps of bijzonder respectvols aan geen vlees eten. Het lijkt me eerder nogal absurd als een stuk vlees bij je eten zo belangrijk is dat je niet zonder kan. Volgens mij is het bij de meesten gewoon zo dat ze het te weinig interesseert om hun eetpatroon ervoor aan te passen. Degenen die het wel belangrijk genoeg vinden verdienen misschien wel een ""thumbs up"", maar je kunt het ook overdrijven. Maar goed, ikzelf eet ook wel gewoon kaas en eieren, dus misschien ben ik ook maar fopvegetarisch zonder recht van spreken.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik ben vegetariër en dat houdt in: geen vlees en geen vis eten (even voor de duidelijkheid toch maar
![]() ![]() (Ik ben trouwens absoluut niet bleekjes, slap...? Las ik hier net boven. Dus bij deze is dat weer even ontkracht). Ben het verder wel met Vice eens, al die dingen als optimel, melk met een smaakje, 10.000 verschillende vla's etc. vind ik ook wel wat ver gaan. Zou zeker minder mogen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben geen vegetarier, ik eet alleen niet zo vaak vlees. Ik eet kip voor in de rijst, gehakt of hamblokjes in de macaroni, af en toe is een stukje vlees. Maar voor de rest veel kaas over mn avondeten heen (vlees of brood vind ik niet lekker).
Maaar ik denk dat dit komt doordat ik student ben, niet veel geld heb en weinig zin heb om altijd lang te wachten tot vlees bereid is en ik blijkbaar gewoon heel veel recepten kies waar geen vlees in hoeft ![]() Ik snap best wat mens overweegd om een vegetarische leefstijl te onderhouden, maar doe er zelf niet bewust aan. Moest trouwens wel lachen dat er zelfs al een zorgverzekering bestaat 'De Vegapolis'. |
![]() |
|
![]() |
ik zelf ben geen vegetarier, en zou het ook onzin vinden persoonlijk om het te worden. Tis de natuur om vlees te eten
![]() wat ik wel belangrijk vind, ik eet het liefts wel biologische producten enzo.. en producten waarvan ik weet dat de dieren een goed leven gehad hebben. Maar zo nu en dan iets als een vegetarische hamburger eten ofzo vind ik een lekkere afwisseling! |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
In mijn studentenhuis eten we eigenlijk elke dag vlees. De mannen vinden dit een basiseis in de maaltijd en eigenlijk vind ik dat prima. Wel hoeft er van mij geen 150 gram vlees (pp) in als het toch in de aanbieding is.
Ik zal denk ik nooit vegetarier worden maar als ik later wat meer geld heb wil ik wel bewuster producten kopen (biologisch), dat zit er nu gewoon echt niet in. Maar lang leve de groenten want daar ben ik dol op! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik eet gewoon vlees en vis, omdat ik het lekker vind. Gewoon elke dag een stukje bij het avondeten. Mensen die vegetarisch of zelfs veganistisch zijn vind ik prima, maar ik vind het wel irritant als ze dan moeilijk doen over dat ik wel vlees eet. En dat doen ze in mijn omgeving nogal vaak.
|
![]() |
|||
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van hoeveel gifstoffen er in elke gevangen vis zit. De enige manier om van goede vis te spreken is van herbivore gekweekte vis. En tien tegen een dat ook voor dat plantenvoedsel wel oerwouden zijn gekapt. Citaat:
Of ligt er ergens een soort heilig boek van de natuur, waar in staat wat natuurlijk is en wat niet? Sommige vega-missionarissen doen het soms wel voorkomen alsof er zo'n boek is namelijk.
||
Citaat:
Heb ik ergens gelezen ja. ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |