Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 22:17
Nona
Nona is offline
Citaat:
je moet
Daar gaat het dus meestal fout in dit soort discussies.
Oud 14-05-2009, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen kan je als (echt goede) vegetariër bijna niks eten, tenzij je er goed onderzoek naar doet. Bekijk bijvoorbeeld de E-lijst eens. Roze koeken worden met schildluis gemaakt. Dat zijn toch ook echt dieren. Ookal zijn ze dan niet heel groot. Grootste gedeelte van snoep bestaat uit gelatine, of het schuim op je koffie wat uit je senseo komt, dat is weer varkensvet. En als dat het niet is zit het wel in een product, zoals stof of zo. Probeer ergens nog maar eens een product te vinden zonder dierlijke delen erin.
Dat weet je wel en van stremsel wist je het niet?

En is het niet met de meeste dingen dat je er (goed) onderzoek naar moet doen voordat je het goed wilt kunnen doen? De rode M&M's zijn trouwens ook rood door kleurstof uit schildluizen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 10:36
Lilything
Lilything is offline
Ik ben van mezelf een halve vegatariër (lus heel veel vleesdingen niet), maar toch eet ik wel vlees hoor. Voornamelijk eet ik de 'bekende en geaccepteerde' soorten vlees, zoals rundergehakt en kipfilet. Heel soms een biefstukje of speklapje. Daarnaast eet ik ook regelmatig vis (gerookte/gebakken zalm of tonijn uit blik). Verder ben ik voornamelijk een groente-eter. Ik vind persoonlijk vegetariërs altijd nogal wit en bleekjes (alvast sorry voor degenen die ik hiermee beledig), daardoor heb ik heel sterk het idee dat je echt voedingsstoffen tekort komt als je geen vlees eet.

(ik eet geen kalf, lam, konijn of eend ALS ik weet dat het erin zit, soms heb je van die mensen die het niet vertellen enzo, kalkoen vind ik ook vies (ik proef echt t verschil met kipfilet). Karbonade, slavink, worstjes vind ik ook echt niet lekker. Varkensvlees eet ik op zich wel hoor, maar koop ik zelf bijna nooit)

Ik kan niet vegetariër zijn, omdat ik dan tegen mijn eigen inconsequentheid aanloop mbt andere producten
Oud 14-05-2009, 14:07
Verwijderd
We zouden eens met een aantal foto's moeten proberen of het inderdaad zo is of je een vegetariër er 'uit haalt' op uiterlijk. (Mensen die mee willen doen, vegetariër of niet, kunnen zich bij mij aanmelden. )
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 18:44
C.Lot
C.Lot is offline
Citaat:
Dat weet je wel en van stremsel wist je het niet?
.
Nee, daarom was ik ook zo verbaasd
Oud 16-05-2009, 21:18
ChiliPeppertje
ChiliPeppertje is offline
Ik ben een vegetariër sinds 2009 en het gaat super! Respect voor het leven!

alleen...

Ben bang dat ze geen vegetarisch burgers hebben ofzo iets
Oud 18-05-2009, 13:55
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Dat ligt bij ioedereen anders natuurlijk ik ben geen vegetariër nee

maar je kunt er ook op letten dat je vlees koopt van dieren die gewoon lekker buiten hebben gelopen enzo
Oud 03-06-2009, 21:25
Volk
Volk is offline
Ik ben omnivoor. Ik eet veel vis. Die is altijd goed gevangen. Ik eet ook vlees en als ik goedkoop biologisch vlees tegen kom koop ik dat. Anders gewoon vlees. Ik zal nooit vegetariër worden, heb er wel eens over nagedacht maar heb toch besloten van niet. Ik geloof in alles eten, met mate. Daarbij heb ik als doel elk gerecht ter wereld proeven en daar zit ook veel vlees tussen. Maar gelukkig ook veel andere dingen. Ik houd van eten Ik draag op mijn eigen manier een steentje mee aan het milieu.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:17
LW
LW is offline
Ik eet zelf wel gewoon vlees.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 03:04
Vice
Vice is offline
Citaat:
Over het algemeen kan je als (echt goede) vegetariër bijna niks eten, tenzij je er goed onderzoek naar doet. Bekijk bijvoorbeeld de E-lijst eens. Roze koeken worden met schildluis gemaakt. Dat zijn toch ook echt dieren. Ookal zijn ze dan niet heel groot. Grootste gedeelte van snoep bestaat uit gelatine, of het schuim op je koffie wat uit je senseo komt, dat is weer varkensvet. En als dat het niet is zit het wel in een product, zoals stof of zo. Probeer ergens nog maar eens een product te vinden zonder dierlijke delen erin.
Dat is inderdaad lastig, maar niet onmogelijk. Je hebt vegetarisch drogmetica.
Oud 07-06-2009, 11:27
Uice
Uice is offline
Bovendien vind ik het verschil tussen een varken en een luis zo groot dat je daar wel een morele grens tussen mag trekken. We noemen het wel allebei dieren, maar een luis zit op bewustzijnsniveau dichter bij een plant dan bij een varken.
Oud 10-06-2009, 18:51
xxChange
xxChange is offline
Ik zit met een klein probleempje/vraagje.
Morgen ga ik uit eten, maar de vegetarische gerechten die ze daar serveren zijn nou niet bepaald denderend (lees, bijzonder fantasieloos alleen wat groente). Is het erg raar als ik om een bepaald gerecht vraag, maar dan zonder het vlees?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 18:55
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik zit met een klein probleempje/vraagje.
Morgen ga ik uit eten, maar de vegetarische gerechten die ze daar serveren zijn nou niet bepaald denderend (lees, bijzonder fantasieloos alleen wat groente). Is het erg raar als ik om een bepaald gerecht vraag, maar dan zonder het vlees?
Ik vind het niet erg raar hoor, een beetje kok is wel creatief en zal het wel regelen. Met een beetje mazzel zal je wat meer van wat anders krijgen dan oid.
Oud 11-06-2009, 10:30
Uice
Uice is offline
Als het een goed restaurant is maken ze dat gewoon voor je.
Oud 12-06-2009, 03:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van mezelf een halve vegatariër (lus heel veel vleesdingen niet), maar toch eet ik wel vlees hoor.
Voornamelijk eet ik de 'bekende en geaccepteerde' soorten vlees, zoals rundergehakt en kipfilet. Heel soms een biefstukje of speklapje. Daarnaast eet ik ook regelmatig vis (gerookte/gebakken zalm of tonijn uit blik). Verder ben ik voornamelijk een groente-eter. Ik vind persoonlijk vegetariërs altijd nogal wit en bleekjes (alvast sorry voor degenen die ik hiermee beledig), daardoor heb ik heel sterk het idee dat je echt voedingsstoffen tekort komt als je geen vlees eet.

(ik eet geen kalf, lam, konijn of eend ALS ik weet dat het erin zit, soms heb je van die mensen die het niet vertellen enzo, kalkoen vind ik ook vies (ik proef echt t verschil met kipfilet). Karbonade, slavink, worstjes vind ik ook echt niet lekker. Varkensvlees eet ik op zich wel hoor, maar koop ik zelf bijna nooit)

Ik kan niet vegetariër zijn, omdat ik dan tegen mijn eigen inconsequentheid aanloop mbt andere producten
Je bent geen 'halve vegetariër', je bent gewoon een doodnormale vleeseter die alleen het soort vlees eet dat hij lust. Dat je veel soorten vlees niet lust en daarom weinig vlees eet verandert daar niets aan. Het is immers heel normaal om geen eten te eten dat je smerig vindt, daar moet je niet meer van maken dan het is. Zeker niet als je het daarna zelf weer ontkracht met nonargumenten zoals 'ik kan geen vegetariër zijn want dan word ik geconfronteerd met mijn hypocrisie'. Dát is pas hypocriet, jezelf voorhouden dat je nu eerlijker bent tegenover jezelf terwijl je eigenlijk enkel onnodig excuses zoekt om je gedrag voor jezelf goed te praten. Het heeft bovendien iets achterbaks, want wat je nu eigenlijk zegt is dat alle vegetariërs hypocriet zijn en dat jij daar boven staat door vlees te blijven eten.

Geef dan gewoon aan jezelf toe dat je (sommige soorten) vlees te lekker vindt om op te geven, ondanks dat je moraliteit jou kennelijk ingeeft dat vegetarisch eten beter zou zijn. Zoek geen excuses, accepteer gewoon dat je een doodnormaal mens bent met een doodnormaal dieet, eventueel met sympathie voor het vegetarisme maar zonder de kracht/zin/morele overtuiging/kennis over het dieet/whatever die nodig is om het consequent vol te houden. Of word vegetariër en accepteer dat je onmogelijk álles volgens het boekje zal kunnen doen. Kies gewoon een partij die het best past bij wie jij bent, wat je wil en wat je kunt - of dat nou wel of geen vlees eten is, wel of geen leren schoenen, wel of geen gelatine - en zit niet zo met je kont te draaien om maar recht te praten wat in den beginne al niet echt krom was.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 16:28
littlekrullie
littlekrullie is offline
ik heb een vriendin die vegetarisch is, en ik heb superveel respect voor haar
ik vind het knap dat mensen geen vlees of vis eten uit respect voor de dieren.
wel denk ik zelf zo, deze dieren worden hellaas toch geslacht, en dan wil ik graag een stukje vlees.
Maar aan de andere kant, als niemand geen vlees meer zou eten, zouden dieren alleen nog maar door de natuur zelf sterven, en dat is natuurlijk beter dan ze eerst vet te mesten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 06:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Maar aan de andere kant, als niemand geen vlees meer zou eten, zouden dieren alleen nog maar door de natuur zelf sterven, en dat is natuurlijk beter dan ze eerst vet te mesten
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Er zou eerder een overschot aan bepaalde dieren komen.
Oud 13-06-2009, 16:22
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Ik eet gewoon veganistisch, omdat vegetarisch eten inconsequent en hypocriet is. De zuivel-industrie is onlosmakelijk verbonden met de bio-industrie en er gaan buiten dat net zo hard dieren voor dood (alle mannen kuikentjes die levend versnipperd worden, omdat ze geen eieren kunnen leggen, etc).
Daarbij is het veel beter voor het milieu, kunnen er meer mensen eten (1 veganist = 5 omni's, qua voedsel) en gezonder. En bovendien is het veel lekkerder! Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het niet lekker was wat ik kookte en heb vaak eters. Ook voel ik me veel beter sinds ik zo eet.

Soms kom ik wel mensen tegen die het niet begrijpen, maar dat houdt meestal wel op na een goed gesprek met een goede vegan maaltijd.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 21:21
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Er zou eerder een overschot aan bepaalde dieren komen.
Dat zal toch wel meevallen? Het land zal niet opeens overgenomen worden door de koeien en varkens omdat ze niet meer geslacht zouden worden. Er zouden er ook veel minder gefokt worden. Bovendien houdt de natuur het bij overpopulatie wel in evenwicht, als de overheid al niet eerder zou ingrijpen om dat te doen.

Verder is er niets knaps of bijzonder respectvols aan geen vlees eten. Het lijkt me eerder nogal absurd als een stuk vlees bij je eten zo belangrijk is dat je niet zonder kan. Volgens mij is het bij de meesten gewoon zo dat ze het te weinig interesseert om hun eetpatroon ervoor aan te passen. Degenen die het wel belangrijk genoeg vinden verdienen misschien wel een ""thumbs up"", maar je kunt het ook overdrijven. Maar goed, ikzelf eet ook wel gewoon kaas en eieren, dus misschien ben ik ook maar fopvegetarisch zonder recht van spreken.
Oud 15-06-2009, 09:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat zal toch wel meevallen? Het land zal niet opeens overgenomen worden door de koeien en varkens omdat ze niet meer geslacht zouden worden. Er zouden er ook veel minder gefokt worden. Bovendien houdt de natuur het bij overpopulatie wel in evenwicht, als de overheid al niet eerder zou ingrijpen om dat te doen.
.
Volgens mij wordt er veel meer gefokt voor melk dan voor vlees. Ik heb daarom ook liever dat we stoppen om in allerlei eten melkproducten toe te voegen, dan alleen stoppen met het consumeren van vlees. Daarnaast kunnen wij mensen ook makkelijk zonder melk en kaas.
Oud 15-06-2009, 19:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik eet gewoon veganistisch, omdat vegetarisch eten inconsequent en hypocriet is.
Wie doe je schade aan door inconsequent en hypocriet te zijn? Iedereen die op culinair gebied moralistisch doet is hypocriet, want je kan nooit ieder bedrijf boycotten dat immoreel handelt. Ik eet geen slavenchocolade, behalve soms. Hypocriet, maar beter dan niets.
Citaat:
En bovendien is het veel lekkerder!
Het kan onmogelijk lekkerder zijn, want omnivoren kunnen ook veganistisch eten.
Oud 15-06-2009, 22:35
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Volgens mij wordt er veel meer gefokt voor melk dan voor vlees. Ik heb daarom ook liever dat we stoppen om in allerlei eten melkproducten toe te voegen, dan alleen stoppen met het consumeren van vlees. Daarnaast kunnen wij mensen ook makkelijk zonder melk en kaas.
Zou het? Ik heb er verder ook geen verstand van, maar een koe voor het vlees is na één keer slachten op, terwijl een koe behoorlijk wat jaren melk kan geven volgens mij. Natuurlijk kun je verder ook makkelijk zonder melk, kaas en andere producten met dierlijke stoffen, als je je er maar voldoende moeite voor doet alles uit te zoeken en alternatieven te vinden.
Oud 16-06-2009, 15:30
Verwijderd
Ik ben vegetariër en dat houdt in: geen vlees en geen vis eten (even voor de duidelijkheid toch maar ). Vind het soms wel lastig, niet zozeer omdat ik zo graag vlees wil eten, maar omdat ik weer de zeurende persoon moet zijn, in een gezelschap, m.n. bij uit eten gaan... Maar over het algemeen gaat het prima
(Ik ben trouwens absoluut niet bleekjes, slap...? Las ik hier net boven. Dus bij deze is dat weer even ontkracht).
Ben het verder wel met Vice eens, al die dingen als optimel, melk met een smaakje,
10.000 verschillende vla's etc. vind ik ook wel wat ver gaan. Zou zeker minder mogen.

Citaat:
Ik ben omnivoor. Ik eet veel vis. Die is altijd goed gevangen.
Bedoel je dat jij altijd goed gevangen vis koopt, of dat alle vis goed gevangen is?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:16
Omartjex]
Omartjex] is offline
Noww:@
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
Zou het? Ik heb er verder ook geen verstand van, maar een koe voor het vlees is na één keer slachten op, terwijl een koe behoorlijk wat jaren melk kan geven volgens mij. Natuurlijk kun je verder ook makkelijk zonder melk, kaas en andere producten met dierlijke stoffen, als je je er maar voldoende moeite voor doet alles uit te zoeken en alternatieven te vinden.
Voordat een koe melk geeft, moet ze natuurlijk wel eerst kalfjes baren. Dus wanneer er veel melk nodig is, krijg je ook veel kalfjes.
Oud 18-06-2009, 15:30
Sherlock
Sherlock is offline
Nee daar is het vlees te lekker voor(en ze zijn toch al dood)
Oud 20-06-2009, 10:33
Verwijderd
ik ben vegetariër en ik eet ook geen vis...
en ik heb gehoord dat iemand ooit uitgerekend heeft, dat als de hele wereld vegetariër zou zijn, dat het milieu probleem opgelost zou zijn
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 17:41
Volk
Volk is offline
Citaat:
Bedoel je dat jij altijd goed gevangen vis koopt, of dat alle vis goed gevangen is?
Ik koop altijd goed gevangen vis. Vooral omdat de winkels tegenwoordig ook veel meer letten op wat ze in de schappen leggen. Het is tegenwoordig als supermarkt 'not done' om verkeerde vis te verkopen. Dus bij mij in de buurt moet je echt zoeken naar verkeerde vis.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 01:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik koop altijd goed gevangen vis. Vooral omdat de winkels tegenwoordig ook veel meer letten op wat ze in de schappen leggen. Het is tegenwoordig als supermarkt 'not done' om verkeerde vis te verkopen. Dus bij mij in de buurt moet je echt zoeken naar verkeerde vis.
Dat lijkt me gek. Veruit de meeste vis is gevangen op milieuverontreinigende wijze of afkomstig uit de bio-industrie. Je kunt in vrijwel iedere supermarkt 'foute' tonijn vinden (soms met een vals dolfijnenkeurmerk), of vis uit kwekerijen.
Oud 21-06-2009, 11:50
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Dat lijkt me gek. Veruit de meeste vis is gevangen op milieuverontreinigende wijze of afkomstig uit de bio-industrie. Je kunt in vrijwel iedere supermarkt 'foute' tonijn vinden (soms met een vals dolfijnenkeurmerk), of vis uit kwekerijen.
Valt idd vies tegen, denk ook aan gamba's, worden vrijwel altijd op hartstikke verkeerde wijze gevangen. Zalm wordt ook lang niet altijd op de beste manier gevangen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 11:58
aron-player
aron-player is offline
ik ben vegetarish omdat me mama het is
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 15:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ik ben vegetariër en ik eet ook geen vis...
en ik heb gehoord dat iemand ooit uitgerekend heeft, dat als de hele wereld vegetariër zou zijn, dat het milieu probleem opgelost zou zijn
Volgens mij was het anders: als wij hier in het westen niet zo absurd veel vlees zouden eten, dan zou het wereld-voedseltekort opgelost zijn.
Oud 23-06-2009, 00:15
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik ben geen vegetarier, ik eet alleen niet zo vaak vlees. Ik eet kip voor in de rijst, gehakt of hamblokjes in de macaroni, af en toe is een stukje vlees. Maar voor de rest veel kaas over mn avondeten heen (vlees of brood vind ik niet lekker).
Maaar ik denk dat dit komt doordat ik student ben, niet veel geld heb en weinig zin heb om altijd lang te wachten tot vlees bereid is en ik blijkbaar gewoon heel veel recepten kies waar geen vlees in hoeft .
Ik snap best wat mens overweegd om een vegetarische leefstijl te onderhouden, maar doe er zelf niet bewust aan.

Moest trouwens wel lachen dat er zelfs al een zorgverzekering bestaat 'De Vegapolis'.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 15:26
dennis018
dennis018 is offline
ik zelf ben geen vegetarier, en zou het ook onzin vinden persoonlijk om het te worden. Tis de natuur om vlees te eten
wat ik wel belangrijk vind, ik eet het liefts wel biologische producten enzo.. en producten waarvan ik weet dat de dieren een goed leven gehad hebben.

Maar zo nu en dan iets als een vegetarische hamburger eten ofzo vind ik een lekkere afwisseling!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 13:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik zelf ben geen vegetarier, en zou het ook onzin vinden persoonlijk om het te worden. Tis de natuur om vlees te eten
Het is de natuur om veel minder vlees te eten dan de meeste mensen doen.
Oud 18-07-2009, 13:29
Broeder
Broeder is offline
Is het wel de natuur om appeltaartvla te eten?
Oud 20-07-2009, 20:45
Verwijderd
In mijn studentenhuis eten we eigenlijk elke dag vlees. De mannen vinden dit een basiseis in de maaltijd en eigenlijk vind ik dat prima. Wel hoeft er van mij geen 150 gram vlees (pp) in als het toch in de aanbieding is.

Ik zal denk ik nooit vegetarier worden maar als ik later wat meer geld heb wil ik wel bewuster producten kopen (biologisch), dat zit er nu gewoon echt niet in. Maar lang leve de groenten want daar ben ik dol op!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 12:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
In mijn studentenhuis eten we eigenlijk elke dag vlees. De mannen jongens vinden dit een basiseis in de maaltijd en eigenlijk vind ik dat prima.
Alleen jongens vinden dat.
Oud 23-07-2009, 16:10
Alyssia
Alyssia is offline
Ik eet gewoon vlees en vis, omdat ik het lekker vind. Gewoon elke dag een stukje bij het avondeten. Mensen die vegetarisch of zelfs veganistisch zijn vind ik prima, maar ik vind het wel irritant als ze dan moeilijk doen over dat ik wel vlees eet. En dat doen ze in mijn omgeving nogal vaak.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 15:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben ook vehetariër en vind het best als anderen vlees eten. Dat is hun zaak. Ik ga er niet achteraanlopen met al mijn argumenten en van vlees eten is zo slecht en van dit en van dat roepen.
Oud 27-07-2009, 23:39
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Ik ben niet vegetarisch. Heb er verder niks op tegen dat mensen het wel zijn. Ieder z'n eigen mening en keuzes
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 23:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het ligt heel wat anders hoor. Goede vis bestaat vrijwel niet. Dat omdat alles dat gevangen wordt bijdraagt aan het leegvissen van de oceaan (en via het EU landbouwbeleid aan het kunstmatig in leven houden van de visserskartels), en vrijwel alle gekweekte vis die je kunt kopen is carnivore vis, die gevoerd wordt met gevangen vis.

Om nog maar te zwijgen van hoeveel gifstoffen er in elke gevangen vis zit.

De enige manier om van goede vis te spreken is van herbivore gekweekte vis. En tien tegen een dat ook voor dat plantenvoedsel wel oerwouden zijn gekapt.
Citaat:
Het is de natuur om veel minder vlees te eten dan de meeste mensen doen.
En waaruit leidt je dit af? Zeker gezien het feit dat vlees het hoofdvoedsel is van de meeste jagende volken.
Of ligt er ergens een soort heilig boek van de natuur, waar in staat wat natuurlijk is en wat niet?

Sommige vega-missionarissen doen het soms wel voorkomen alsof er zo'n boek is namelijk.
Oud 28-07-2009, 21:11
Uice
Uice is offline
Spreek er maar eens een bioloog over.
Oud 29-07-2009, 21:08
Sluwe Sjakie
Sluwe Sjakie is offline
Nee hoor, doe mij maar vlees
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 15:36
vlinderrr92
vlinderrr92 is offline
nog een vegetarier hier al sinds mijn 8e.. en raad eens? Nog nooit een groeiachterstand, tekort aan vitamine B12 of wat dan ook gehad
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 16:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
En waaruit leidt je dit af? Zeker gezien het feit dat vlees het hoofdvoedsel is van de meeste jagende volken.
Of ligt er ergens een soort heilig boek van de natuur, waar in staat wat natuurlijk is en wat niet?
Hoofdvoedsel? Eerder het voedsel waar de meeste aandacht naar uitgaat omdat het moeilijk aan te komen is. Als je de meeste mannen uit jagende stammen mag geloven komen ze iedere dag thuis met onder iedere arm een volgroeide buffel. In werkelijkheid komen ze eerder meerdere malen per week thuis met een dier ter grootte van een konijn. Daar is de mens lichamelijk ook op ingesteld: vlees hoort erbij, maar met mate en als het een tijdje ontbreekt is er geen schaap over de dam. Want de evolutie deed de mens er echt niet aan wennen om meer vlees dan andere producten te eten. Bessen, noten, gewassen en alles wat maar eetbaar was kwam bij de maaltijden, en met vlees kon je je maag niet vullen.

Heb ik ergens gelezen ja.
Reageren

Regels voor berichten