Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Oke. De eerstvolgende keer dat ik je zie, krijg je van mij een koekje! ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 20:15. |
![]() |
|
Uhu, voordat we echt beginnen moet het wel duidelijk zijn welke functies er allemaal worden weggegeven. En als er nieuwe functies bijkomen zou ik ook graag willen weten hoe die dan precies werken. Bij voorbaat dank.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daar is uiteraard allang aan gedacht. |
![]() |
|
Functies
We spelen dit spel met 4 weerwolven, 1 verrader, 1 evilziener, 1 wolfsbane, 1 tovenaar, 1 ziener, 1 stille aanbidder, 1 leerling, 1 dorpsgek, 8 dorpelingen en 2 gelieden. De dorpsgek doet mee als ieder ander dorpeling. Hij sterft wanneer hij wordt opgegeten door de wolven, wanneer hij zijn geliefde verliest of wanneer hij wordt vermoord door de stille aanbidder. Hij sterft niet wanneer de dorpelingen hem proberen op te hangen. Dit omdat de dorpelingen kort voor de ophanging zich realiseren dat hij gek is en het nutteloos is om hem op te hangen (zijn functie wordt in de lijst bekendgemaakt). Met als resultaat dat hij van de galg wordt gehaald. De dorpsgek wordt voor de rest van het spel genegeerd, ofwel hij verliest zijn stemrecht, maar kan spreken wat hij wil. Aangezien de gek dan nog in leven is, telt hij nog steeds mee als dorpeling. Hierna volgt een eetronde. De leerling kan ziener/tovenaar/verrader/evilziener worden. Er is dit spel geen cupido. De eerste dode bepaalt wie de geliefden worden, ongeacht zijn functie. Het voordeel is dat de eerste ronde nog geen geliefden kunnen sterven en dat er geen sprake is van een cupido met een identiteitscrisis. Stemregelement Alle niet-wolven (inclusief evilziener, tovenaar, ziener): Drie keer niet stemmen tijdens een hangronde = directe diskwalificatie + een rode kaart. Evilziener, tovenaar, ziener: Drie keer niet stemmen tijdens een eetronde = directe diskwalificatie + een rode kaart. Twee keer niet stemmen tijdens een hangronde én twee keer niet stemmen tijdens een eetronde = directe diskwalificatie + een rode kaart. Wolven: Twee keer niet stemmen tijdens een eetronde = een rode kaart. *Stemmen houdt in: het ophangen, het opeten, het opvragen en/of het beschermen van een speler per pm. *Een diskwalificatie houdt in dat je direct uit het spel wordt gezet zonder enige vervanging. Dit heeft geen invloed op de uitkomst van de stemronde en dus degene die sterft in het spel. *Een rode kaart houdt in dat je het eerstvolgende spel niet mee mag doen. Bij de wolven geldt een rode kaart voor alle nog in het spel zijnde wolven. *Pm’s vanaf 20:31 tellen niet meer mee, ongeacht of de Spelleider reeds aanwezig is of niet. Spelers
Laat de spelen beginnen. Eerste hangronde is morgenavond 20:30 en Aapje* is gecheckt op echtheid/uc's. Succes. ![]() Alle functies zijn inmiddels verstuurd!
Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 23:49. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voordat ik verder op het spel in ga, nog even dit: ik realiseer me dat mijn gebruikersnaam vrij lang is om te typen (en ook gevoelig is voor de nodige spel- en typfouten), dus noem me voor het gemak maar gewoon Jurre. Ik blij, iedereen blij.
![]() Ik kom met random uit op nummer 7, Abzg dus. Daar ga ik hoogstwaarschijnlijk dan ook op stemmen, maar dit is voorlopig nog onder voorbehoud. Eerst eens afwachten of er zich nog verdachte dingen voordoen, want nu al stemmen vind ik nog een klein beetje te prematuur. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me onderhand wel verstandig om al een stemlijstje te maken; als niemand er bezwaar tegen heeft, wil ik die graag voor mijn rekening nemen.
![]() Hier is de huidige stand: Barabas 1. JasperJD Abzg 1. Jörmungandr (onder voorbehoud) ggcy8 1. Hanneke (onder voorbehoud) 2. Wammus 3. Archont Dark Phoenix 1. Abzg Jörmungandr (Jurre) 1. testout.com 2. lentekriebel (onder voorbehoud) Wammus 1. grl Aapje* 1. Biertank 52 Biertank 52 1. Barabas 2. Absinthe (onder voorbehoud) Archont 1. Daboman Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen). Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 15:36. Reden: Weer nieuwe stemmen toegevoegd. :) |
![]() |
||
Verwijderd
|
![]() Ik ga denk ik met Barabas mee op Biertank, om zijn genoemde fijne reden en ook omdat Biertank dit postte voor het spel: Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Plus wat Jurre zegt; ik heb de smaak te pakken.
|
Verwijderd
|
Even voor het gemak de huidige stemlijst hier op de nieuwe pagina zetten, dat is wel zo overzichtelijk.
![]() Barabas 1. JasperJD Abzg 1. Jörmungandr 2. Dark Phoenix ggcy8 1. Hanneke (onder voorbehoud) 2. Wammus 3. Archont 4. Mutsieprutsie 5. Tink* Dark Phoenix 1. Abzg Jörmungandr (Jurre) 1. testout.com 2. lentekriebel (onder voorbehoud) Wammus 1. grl Aapje* 1. Biertank 52 Biertank 52 1. Barabas 2. Absinthe (onder voorbehoud) Archont 1. Daboman Hanneke 1. zoemzoem Mutsieprutsie 1. Aapje* Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen). Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 19:27. Reden: Een hoop nieuwe stemmen toegevoegd. :) |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #71, deel 2. Severus | 152 | 19-08-2010 06:35 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63, deel 2 Lorelei | 420 | 05-11-2009 19:35 | |
De Kantine |