Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2009, 17:19
Aapje*
Aapje* is offline
Ik doe wel mee.
Advertentie
Oud 11-10-2009, 17:40
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Wanneer gaan we beginnen?(aangezien we de 25 man toch niet halen)
Pfff doe rustig man, het spel is net sinds gisteren open. Geef mensen die er in het weekend niet zijn ook een kans.

Ik doe mee! En wee je gebeentje sooijboii als je me weer tovenaar maakt, ik snap dat Tink insinuerend is maar een beetje te vaak!
Oud 11-10-2009, 18:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
[zeur]PFffffff!!!!! Ik heb me twee spellen geleden opgegeven!! Waarom sta ik er dan nu nog niet bij? Is dat nou zo moeilijk! En ik wil een koekje als vergoeding![/zeur]
Hahah, tja.. Het ligt vast helemaal aan jou dat je er niet bij staat
Oke. De eerstvolgende keer dat ik je zie, krijg je van mij een koekje!
Oud 11-10-2009, 18:12
Bright Blue
Bright Blue is offline
Als we de 21 halen, mag ik dan op de 21e plek staan?
Oud 11-10-2009, 18:14
Sherlock
Sherlock is offline
waarom dat nou weer abzg
Oud 11-10-2009, 18:17
Bright Blue
Bright Blue is offline
Gewoon.. Omdat dat mijn lievelings getal is ;p
Oud 11-10-2009, 18:32
Verwijderd
Citaat:
[zeur]PFffffff!!!!! Ik heb me twee spellen geleden opgegeven!! Waarom sta ik er dan nu nog niet bij? Is dat nou zo moeilijk! En ik wil een koekje als vergoeding![/zeur]
Je staat wel gewoon in mijn lijst (zie paar posts onder de openingspost). Weet niet waarom Archont jou overgeslagen heeft. Sowieso had hij een magere openingspost.

Citaat:

Ik doe mee! En wee je gebeentje sooijboii als je me weer tovenaar maakt, ik snap dat Tink insinuerend is maar een beetje te vaak!
Het gaat random.

Citaat:
Als we de 21 halen, mag ik dan op de 21e plek staan?
Nee.
Oud 11-10-2009, 18:41
Spelleider
Spelleider is offline
  1. Archont
  2. lentekriebel
  3. zoemzoem
  4. testout.com
  5. Absinthe
  6. Biertank 52
  7. Abzg
  8. JapserJD
  9. Dark Phoenix
  10. Jörmungandr
  11. Barabas
  12. Mutsieprutsie
  13. Hanneke
  14. Allure
  15. grl
  16. Wammus
  17. ggcy8
  18. Aapje*
  19. Tink*

Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 20:15.
Oud 11-10-2009, 19:27
VeGs
VeGs is offline
Helaasch.... Ik bevind me vanaf volgende week in het zonnige Lissabon.
Have fun!

@ Archont: Tssss.... Vorige keer waren al die functies op papier in het nadeel van de wolven! Fizzle en ik hebben gewoon briljant gespeeld.
Oud 11-10-2009, 20:52
Geel
Geel is offline
Uhu, voordat we echt beginnen moet het wel duidelijk zijn welke functies er allemaal worden weggegeven. En als er nieuwe functies bijkomen zou ik ook graag willen weten hoe die dan precies werken. Bij voorbaat dank.
Oud 11-10-2009, 20:57
Spelleider
Spelleider is offline
De inschrijving sluit na middernacht. In het spookuur kan eenieder zijn functie verwachten.
Oud 11-10-2009, 21:43
Verwijderd
Oeh, gaaf
Martiño
Martiño is offline
Jammer dat ik het heel druk heb de komende weken, anders was ik er zeker bij! Veel plezier.
Sherlock
Sherlock is offline
Oud 11-10-2009, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Uhu, voordat we echt beginnen moet het wel duidelijk zijn welke functies er allemaal worden weggegeven. En als er nieuwe functies bijkomen zou ik ook graag willen weten hoe die dan precies werken. Bij voorbaat dank.
Klein miepje.

Daar is uiteraard allang aan gedacht.
Oud 11-10-2009, 22:21
Daboman
Daboman is offline
Archont
lentekriebel
zoemzoem
testout.com
Absinthe
Biertank 52
Abzg
JapserJD
Dark Phoenix
Jörmungandr
Barabas
Mutsieprutsie
Hanneke
Allure
grl
Wammus
ggcy8
Aapje*
Tink*
Daboman
Oud 11-10-2009, 23:03
Sherlock
Sherlock is offline
Kom maar op met mijn functie
Oud 11-10-2009, 23:05
Sherlock
Sherlock is offline
W0t?
Oud 11-10-2009, 23:33
Spelleider
Spelleider is offline
Functies
We spelen dit spel met 4 weerwolven, 1 verrader, 1 evilziener, 1 wolfsbane, 1 tovenaar, 1 ziener, 1 stille aanbidder, 1 leerling, 1 dorpsgek, 8 dorpelingen en 2 gelieden.

De dorpsgek doet mee als ieder ander dorpeling. Hij sterft wanneer hij wordt opgegeten door de wolven, wanneer hij zijn geliefde verliest of wanneer hij wordt vermoord door de stille aanbidder. Hij sterft niet wanneer de dorpelingen hem proberen op te hangen. Dit omdat de dorpelingen kort voor de ophanging zich realiseren dat hij gek is en het nutteloos is om hem op te hangen (zijn functie wordt in de lijst bekendgemaakt). Met als resultaat dat hij van de galg wordt gehaald. De dorpsgek wordt voor de rest van het spel genegeerd, ofwel hij verliest zijn stemrecht, maar kan spreken wat hij wil. Aangezien de gek dan nog in leven is, telt hij nog steeds mee als dorpeling. Hierna volgt een eetronde.

De leerling kan ziener/tovenaar/verrader/evilziener worden.

Er is dit spel geen cupido. De eerste dode bepaalt wie de geliefden worden, ongeacht zijn functie. Het voordeel is dat de eerste ronde nog geen geliefden kunnen sterven en dat er geen sprake is van een cupido met een identiteitscrisis.

Stemregelement
Alle niet-wolven (inclusief evilziener, tovenaar, ziener):
Drie keer niet stemmen tijdens een hangronde = directe diskwalificatie + een rode kaart.

Evilziener, tovenaar, ziener:
Drie keer niet stemmen tijdens een eetronde = directe diskwalificatie + een rode kaart.
Twee keer niet stemmen tijdens een hangronde én twee keer niet stemmen tijdens een eetronde = directe diskwalificatie + een rode kaart.

Wolven:
Twee keer niet stemmen tijdens een eetronde = een rode kaart.

*Stemmen houdt in: het ophangen, het opeten, het opvragen en/of het beschermen van een speler per pm.
*Een diskwalificatie houdt in dat je direct uit het spel wordt gezet zonder enige vervanging. Dit heeft geen invloed op de uitkomst van de stemronde en dus degene die sterft in het spel.
*Een rode kaart houdt in dat je het eerstvolgende spel niet mee mag doen. Bij de wolven geldt een rode kaart voor alle nog in het spel zijnde wolven.
*Pm’s vanaf 20:31 tellen niet meer mee, ongeacht of de Spelleider reeds aanwezig is of niet.

Spelers
  1. Archont
  2. lentekriebel
  3. zoemzoem
  4. testout.com
  5. Absinthe
  6. Biertank 52
  7. Abzg
  8. JapserJD
  9. Dark Phoenix
  10. Jörmungandr
  11. Barabas
  12. Mutsieprutsie
  13. Hanneke
  14. Allure
  15. grl
  16. Wammus
  17. ggcy8
  18. Aapje*
  19. Tink*
  20. Daboman

Laat de spelen beginnen.

Eerste hangronde is morgenavond 20:30 en Aapje* is gecheckt op echtheid/uc's. Succes.
Alle functies zijn inmiddels verstuurd!

Laatst gewijzigd op 11-10-2009 om 23:49.
Oud 11-10-2009, 23:36
Sherlock
Sherlock is offline
random gaat mijn stem naar barabas
Oud 11-10-2009, 23:50
Verwijderd
Voordat ik verder op het spel in ga, nog even dit: ik realiseer me dat mijn gebruikersnaam vrij lang is om te typen (en ook gevoelig is voor de nodige spel- en typfouten), dus noem me voor het gemak maar gewoon Jurre. Ik blij, iedereen blij.

Ik kom met random uit op nummer 7, Abzg dus. Daar ga ik hoogstwaarschijnlijk dan ook op stemmen, maar dit is voorlopig nog onder voorbehoud. Eerst eens afwachten of er zich nog verdachte dingen voordoen, want nu al stemmen vind ik nog een klein beetje te prematuur.
Oud 11-10-2009, 23:54
Hanneke
Hanneke is offline
Waarom krijg ik geen pop-up meer als ik pm heb? Ik dacht nu nog geen pm te hebben!

Maargoed, mijn stem gaat denk naar ggcy8 want rotnick om te typen. Maar eerst zien wat anderen deon
Oud 12-10-2009, 01:04
Wammus
Wammus is offline
Mijn stem gaat random naar ggcy8. Deze is definitief want ik ben morgen niet in de gelegenheid tot stemmen.
Oud 12-10-2009, 07:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is niet eerlijk! Het hoort 22 mensen te zijn en ik wilde me vandaag inschrijven!
Oud 12-10-2009, 07:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Mijn stem gaat naar.. -vraagt een vriendin een cijfer te noemen tussen 1 en 20-
9 Dark Phoenix
Oud 12-10-2009, 07:38
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Dat is niet eerlijk! Het hoort 22 mensen te zijn en ik wilde me vandaag inschrijven!
Ja, ik vind dat we maar overnieuw moeten gaan met functies geven enzo Want fizzle fluffy moet wel mee doen natuurlijk!
Oud 12-10-2009, 07:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ja!!
Oud 12-10-2009, 08:36
Verwijderd
Mijn stem gaat random naar Jörmungandr
Oud 12-10-2009, 10:41
Verwijderd
Goede oplossing wat betreft de geliefden, trouwens.

En ik wacht nog even met stemmen, baseer mijn keuze liever ergens op dan ook random te gaan stemmen en dat er dan weer oneindig veel verdeeldheid is.
Oud 12-10-2009, 10:51
Verwijderd
Mijn stem gaat random naar:

17. ggcy8

Deze stem is mede mogelijk gemaakt door: random.org

(wijzigingen voorbehouden)
Oud 12-10-2009, 10:58
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn random keuze komt op 16, Wammus. Ik wacht nog even met definitief stemmen maar als ik geen reden heb om op iemand anders te stemmen, zal mijn stem dus op nummer 16 zijn.
Oud 12-10-2009, 11:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Mijn random keuze komt op 16, Wammus. Ik wacht nog even met definitief stemmen maar als ik geen reden heb om op iemand anders te stemmen, zal mijn stem dus op nummer 16 zijn.
Ik denk dat je in de 1e stemronde sowiesow weinig 'reden' hebt om op iemand te stemmen
Oud 12-10-2009, 11:48
Verwijderd
Vaak niet, nee. Maar soms ook wel, en ik wil best nog even wachten tot een eventuele reden zich aandient.
Oud 12-10-2009, 11:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik denk dat je in de 1e stemronde sowiesow weinig 'reden' hebt om op iemand te stemmen
Alleen lijfsbehoud toch? Als er opeens 5 stemmen naar mij toe gaan, ga ik wel even kijken wie er nog meer veel stemmen heeft. Maar verder zie ik inderdaad ook geen reden om op iemand anders te stemmen.
Oud 12-10-2009, 12:32
Verwijderd
Mijn stem gaat random naar 10, Jurre. onder voorbehoud
Oud 12-10-2009, 12:42
Verwijderd
Het lijkt me onderhand wel verstandig om al een stemlijstje te maken; als niemand er bezwaar tegen heeft, wil ik die graag voor mijn rekening nemen.

Hier is de huidige stand:

Barabas
1. JasperJD

Abzg
1. Jörmungandr (onder voorbehoud)

ggcy8
1. Hanneke (onder voorbehoud)
2. Wammus
3. Archont

Dark Phoenix
1. Abzg

Jörmungandr (Jurre)
1. testout.com
2. lentekriebel (onder voorbehoud)

Wammus
1. grl

Aapje*
1. Biertank 52

Biertank 52
1. Barabas
2. Absinthe (onder voorbehoud)

Archont
1. Daboman

Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen).

Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 15:36. Reden: Weer nieuwe stemmen toegevoegd. :)
Oud 12-10-2009, 14:31
Biertank 52
Biertank 52 is offline

Aapje*. Bij deze.
Oud 12-10-2009, 14:39
Verwijderd
Waar slaat dat op dan? je kan ook net zo lang op generate blijven klikken totdat je op iemand komt die je wil.

Mijn stem gaat naar Biertank, omdat kutreden.
Oud 12-10-2009, 14:44
Verwijderd

Ik ga denk ik met Barabas mee op Biertank, om zijn genoemde fijne reden en ook omdat Biertank dit postte voor het spel:
Citaat:
En ik vind dan wel dat Hanneke, Severus en ik weerwolf moeten worden.
.. en het zomaar zou kunnen dat de spelleider hier (voor een deel) gehoor aan heeft gegeven. Het zal wel niet, maar toch. Je moet wat in de eerste ronde.
Oud 12-10-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Aapje*. Bij deze.
Je hebt de smaak van het posten van screenshots in het WWS wel te pakken gekregen, hè Biertank?

Citaat:
.. en het zomaar zou kunnen dat de spelleider hier (voor een deel) gehoor aan heeft gegeven. Het zal wel niet, maar toch. Je moet wat in de eerste ronde.
Hmm, het lijkt me te obvious, maar inderdaad: je weet het maar nooit in dit spel. Het posten van de screenshot zou een subtiele hint naar zijn weerwolf-zijn kunnen zijn, want de laatste keer dat hij dat deed, was hij een wolf (zie "Screenshot Gate" in Weerwolfspel #59). Het zou wel heel erg zijn als we die screenshot gewoon compleet negeren en dan straks op het einde blijkt dat Biertank wederom een wolf is. Ik neig daarom nu naar Biertank, maar ik twijfel of ik wel op hem moet stemmen, omdat ik bang ben voor gelijkspel. Als er nog andere mensen op hem stemmen, zal ik overstag gaan - maar zo nee, dan blijf ik gewoon bij Abzg.
Oud 12-10-2009, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me onderhand wel verstandig om al een stemlijstje te maken; als niemand er bezwaar tegen heeft, wil ik die graag voor mijn rekening nemen.

Hier is de huidige stand:

Barabas
1. JasperJD

Abzg
1. Jörmungandr (onder voorbehoud)

ggcy8
2. Wammus
3. Archont

Dark Phoenix
1. Abzg

Jörmungandr (Jurre)
1. testout.com

Wammus
1. grl

Aapje*
1. Biertank 52

Biertank 52
1. Barabas

Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen).
Dit kan nu al een verassende uitslag worden.
Oud 12-10-2009, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Dit kan nu al een verassende uitslag worden.
Jij gaat zeker weer níét op degene stemmen waarop je gezegd hebt te stemmen, om zo meer informatie te krijgen over wie er heeft zitten jokken?
Oud 12-10-2009, 15:31
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Waar slaat dat op dan? je kan ook net zo lang op generate blijven klikken totdat je op iemand komt die je wil.

Mijn stem gaat naar Biertank, omdat kutreden.
Dat kan ik misschien wel hebben gedaan ja. Maar misschien ook niet. En de stemmen in de eerste ronde zijn sowieso met een maffe reden (kutnick, geen leuke speler, etc), dus laat ik daar iets aan toevoegen.

Citaat:
Je hebt de smaak van het posten van screenshots in het WWS wel te pakken gekregen, hè Biertank?

Hmm, het lijkt me te obvious, maar inderdaad: je weet het maar nooit in dit spel. Het posten van de screenshot zou een subtiele hint naar zijn weerwolf-zijn kunnen zijn, want de laatste keer dat hij dat deed, was hij een wolf (zie "Screenshot Gate" in Weerwolfspel #59). Het zou wel heel erg zijn als we die screenshot gewoon compleet negeren en dan straks op het einde blijkt dat Biertank wederom een wolf is. Ik neig daarom nu naar Biertank, maar ik twijfel of ik wel op hem moet stemmen, omdat ik bang ben voor gelijkspel. Als er nog andere mensen op hem stemmen, zal ik overstag gaan - maar zo nee, dan blijf ik gewoon bij Abzg.
En wat was het mooi!
Oud 12-10-2009, 15:33
Daboman
Daboman is offline
Ik stem traditiegetrouw de eerste ronde random. Het is Archont geworden.
Oud 12-10-2009, 15:35
Daboman
Daboman is offline
@biertank: ik vraag me af waarom je een screenshot post als je gewoon net zo lang op de random knop kan drukken totdat er iets uit komt wat je bevalt. Wat is daar dan het doel van?
Oud 12-10-2009, 15:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
@biertank: ik vraag me af waarom je een screenshot post als je gewoon net zo lang op de random knop kan drukken totdat er iets uit komt wat je bevalt. Wat is daar dan het doel van?
Ik kan een lang verhaal op gaan hangen over hoezeer ik fan ben van Random.org, maar daar verveel ik jullie alleen maar mee.

Plus wat Jurre zegt; ik heb de smaak te pakken.
Oud 12-10-2009, 16:19
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb zon onderbuikgevoel dat dit een leuk spel gaat worden
Oud 12-10-2009, 16:21
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kan een lang verhaal op gaan hangen over hoezeer ik fan ben van Random.org, maar daar verveel ik jullie alleen maar mee.

Plus wat Jurre zegt; ik heb de smaak te pakken.
Dat is niet erg productief dan
Oud 12-10-2009, 16:43
Verwijderd
Even voor het gemak de huidige stemlijst hier op de nieuwe pagina zetten, dat is wel zo overzichtelijk.

Barabas
1. JasperJD

Abzg
1. Jörmungandr
2. Dark Phoenix

ggcy8
2. Wammus
3. Archont
4. Mutsieprutsie
5. Tink*

Dark Phoenix
1. Abzg

Jörmungandr (Jurre)
1. testout.com

Wammus
1. grl

Aapje*
1. Biertank 52

Biertank 52
1. Barabas

Archont
1. Daboman

Hanneke
1. zoemzoem

Mutsieprutsie
1. Aapje*

Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 19:27. Reden: Een hoop nieuwe stemmen toegevoegd. :)
Oud 12-10-2009, 16:50
Verwijderd
ik geef nu mijn stem door.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten