Oud 25-10-2009, 13:03
Sorry.x
Sorry.x is offline
Gisteren ben ik terug gekomen van vakantie, uit Rome.
Toen ik iets wilde gaan lezen, en naar beneden keek, kreeg ik erge hoofdpijn.
Het zijn maar korte pijnscheuten, maar ze zijn erg irritant.

Als ik gewoon naar voren kijk, helemaal niets.
Maar wanneer ik mn ogen opzij, naar beneden of omhoog rol >><< zou maar zeggen, zo.
Krijg ik die hoofdpijn weer. (Bij mn voorhoofd)
Dat is nu al sinds twee dagen zo!

Inmiddels ook ernstig verkouden, oorpijn en geen stem meer ....

Ook ben ik een beetje verkouden, verstopte neus en veel hoesten.

Kom dit bekend voor?
Reageer dan alsjeblieft, want ik zou graag willen weten wat er aan de hand is!

Zelfs als je het neit weet,
heb je tipsss?

Groetjes,
Iris.

Laatst gewijzigd op 04-11-2009 om 19:21. Reden: Toevoeging (2x)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 14:19
Verwijderd
Klinkt als een lichte voorhoofdsholteontsteking. Dan zijn er door de verkoudheid bacteriën in je voorhoofdsholte gekomen die daar een ontsteking veroorzaken, en dat geeft pijn in je voorhoofd en achter je ogen die erger wordt als je je hoofd voorover beweegt. Zorg dat je je neus snuit ipv hem op te halen, een stoombadje kan helpen om makkelijker te snuiten, of neusspray die je gewoon bij de apotheek kan kopen. Het gaat meestal vanzelf over.
Als je koorts boven de 39 graden krijgt of als het niet over gaat moet je er mee naar de huisarts voor antibiotica.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:05
Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
Klinkt als een lichte voorhoofdsholteontsteking. Dan zijn er door de verkoudheid bacteriën in je voorhoofdsholte gekomen die daar een ontsteking veroorzaken, en dat geeft pijn in je voorhoofd en achter je ogen die erger wordt als je je hoofd voorover beweegt. Zorg dat je je neus snuit ipv hem op te halen, een stoombadje kan helpen om makkelijker te snuiten, of neusspray die je gewoon bij de apotheek kan kopen. Het gaat meestal vanzelf over.
Als je koorts boven de 39 graden krijgt of als het niet over gaat moet je er mee naar de huisarts voor antibiotica.
heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 06:31
Sorry.x
Sorry.x is offline
.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 19:48
Verwijderd
Hoofdpijn kan worden veroorzaakt door 'de ziekte van Heineken.'

Het is een ziekte die na het nuttigen van een wonderdrankje, meestal de volgende dag de kop opsteekt. Na een paar aspirines of veel waterdrinken en een dag goed slapen is het meestal weer over. niks ernstigs, alleen zeer vervelend. Soms is behandeling van een (huis)arts of in extreme gevallen waarbij de ziekte zich abnormaal manifesteerd opname in het ziekenhuis noodzakelijk.

Laatst gewijzigd op 28-10-2009 om 23:05.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 15:52
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Achter in je nek zitten een soort van pezen, en ik heb ooit gehoord, of het waar is weet ik niet, dat die kunnen verstoppen, dan krijg je hoofdpijn, en wanneer je ze een beetje masseert kan het overgaan. Geen idee of het klopt, maar het valt te proberen!
Oud 01-11-2009, 16:38
Batave
Batave is offline
Citaat:
Hoofdpijn kan worden veroorzaakt door 'de ziekte van Heineken.'

Het is een ziekte die na het nuttigen van een wonderdrankje, meestal de volgende dag de kop opsteekt. Na een paar aspirines of veel waterdrinken en een dag goed slapen is het meestal weer over. niks ernstigs, alleen zeer vervelend. Soms is behandeling van een (huis)arts of in extreme gevallen waarbij de ziekte zich abnormaal manifesteerd opname in het ziekenhuis noodzakelijk.
Dit heb ik vaak.
Oud 01-11-2009, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Achter in je nek zitten een soort van pezen, en ik heb ooit gehoord, of het waar is weet ik niet, dat die kunnen verstoppen, dan krijg je hoofdpijn, en wanneer je ze een beetje masseert kan het overgaan. Geen idee of het klopt, maar het valt te proberen!
Wat jij denk ik bedoelt is spierspanningshoofdpijn . Als je nekspieren verkrampt zijn (bijvoorbeeld door stress, lang computeren zonder pauze, of een verkeerde slaaphouding) kun je daar heel erge hoofdpijn van krijgen en dan helpt het om je nek te masseren.
Maar dat geeft een ander soort hoofdpijn dan TS beschrijft, bij spierspanningshoofdpijn heb je meer het gevoel alsof iemand een bankschroef om je hoofd aandraait.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 19:23
Sorry.x
Sorry.x is offline
Bedankt allemaal.
Vooral Sarah: het was inderdaad een lichte voorhoofdsholte ontsteking!
Ook een fikse verkoudheid gehad, met alles erop en eraan,
maar inmiddels gaat het weer beter met me.
Mn stem is bijna weer terug, bijna geen hoofdpijn meer, mn holtes zijn weer leeg.

DANKJEWEL!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Dit heb ik vaak.
Ja, ik ook. Gelukkig ging het op de een of andere manier vanzelf vaak weer over na een dag en hoefde ik nog nooit naar het ziekenhuis.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten