Oud 12-10-2009, 15:57
Verwijderd
Wat een mooie kaartje!

Moest wel ff kijken.. mn ogen zagen niet gelijk dat jij op je buik ligt.
Advertentie
Oud 12-10-2009, 18:43
Verwijderd
Volgens mij heb ik die snoopy knuffel ook nog

Mocht ik kinderen krijgen, dan wil ik graag geboortekaartje zoals mijne was, en die van mijn zus en broertje.

Heb hier geen scanner, dus kan het niet laten zien. Maar het is een foto van de familie wieg. En dan in de rechterbovenhoek een foto van de baby slapend.

Bij mijn geboortekaartje zie je niet alleen de wieg, maar ook mijn zus die over de rand heen kijkt.
Bij mijn broertjes geboortekaartje zie je mijn zus en ik over de rand heen kijken.
Oud 12-10-2009, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Het geboortekaartje van Sarah:

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar dan dubbelgeklapt. De bovenste is dus de voor- en achterkant, de onderste zijn de linker- en de rechterkant.
He jij woont echt like 6 min fietsen bij mij vandaan

edit : oh nee verkeerd gelezen ik las witte de withstraat
jouw straat is wel 25 min fietsen bij mij vandaan

Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 19:27.
Oud 12-10-2009, 19:37
Fosca
Fosca is offline
Als ik mag vragen... ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zwangerschap precies met je lijf doet En dan niet alleen of je weer op je oude gewicht bent.

Van mijn moeder krijg ik altijd te horen dat ze dankzij mij grotere voeten en grotere borsten heeft gekregen. Ook moest mijn moeder na de geboorte van mijn zusje een buikwand correctie omdat haar buik net zo dik bleef als tijdens de zwangerschap.
Oud 12-10-2009, 20:07
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Als ik mag vragen... ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zwangerschap precies met je lijf doet En dan niet alleen of je weer op je oude gewicht bent.

Van mijn moeder krijg ik altijd te horen dat ze dankzij mij grotere voeten en grotere borsten heeft gekregen. Ook moest mijn moeder na de geboorte van mijn zusje een buikwand correctie omdat haar buik net zo dik bleef als tijdens de zwangerschap.
Vooralsnog bij mij echt niet zoveel. M'n borsten zijn wat groter, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik nog borstvoeding geef. En mijn buikwand is iets minder strak dan eerst, maar het scheelt niet veel. Oh ja, en er staan 3 witte streepjes op m'n buik.

Tijdens de zwangerschap gebeurt er natuurlijk wél vanalles met je lijf: maagzuur, dikke buik etc.
IcedEarth
IcedEarth is offline
Drukknoopje gefeliciteerd!!!!!!

^^ dat klinkt wel heel heftig..Fosca. Was je moeder misschien wat ouder toen ze je kreeg ofzo?
Wat ik om me heen zie bij nichten/vriendinnen is dat het best mee valt, alleen een minder strakke buik en wat bredere heupen. Maar zij zijn er allemaal vrij vroeg bij, dat scheelt ook geloof ik..
snoopy
snoopy is offline
@ Pippeloen: hihi grappig
Oud 12-10-2009, 20:19
Fosca
Fosca is offline
Citaat:

^^ dat klinkt wel heel heftig..Fosca. Was je moeder misschien wat ouder toen ze je kreeg ofzo?.
Mijn zusje en ik waren zo enorm groot dat de buikspieren van mijn moeder gescheurd zijn ofzo, de rek was er in elk geval totaal uit. Ik weet nog van toen m'n zusje erin zat dat als m'n moeder aan tafel zat ze niet meer met haar hele handen de tafel aan kon raken, omdat die buik er tussen zat.

Hoop niet dat dat erfelijk is
Oud 13-10-2009, 18:04
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Mijn zusje en ik waren zo enorm groot dat de buikspieren van mijn moeder gescheurd zijn ofzo, de rek was er in elk geval totaal uit. Ik weet nog van toen m'n zusje erin zat dat als m'n moeder aan tafel zat ze niet meer met haar hele handen de tafel aan kon raken, omdat die buik er tussen zat.

Hoop niet dat dat erfelijk is
holy fuck, dan kwam haar buik tot voorbij haar knieën?? dat kàn toch niet ... ??

...

wel ?
Oud 13-10-2009, 18:29
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
holy fuck, dan kwam haar buik tot voorbij haar knieën?? dat kàn toch niet ... ??
Dan zal Fosca wel een kleine moeder hebben, want met mijn lange armen, moet die buik echt mega zijn, dat is onmogelijk
Oud 13-10-2009, 23:41
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Dan zal Fosca wel een kleine moeder hebben, want met mijn lange armen, moet die buik echt mega zijn, dat is onmogelijk
Ik zei hele handen he, met rechte rug. Maar 't kwam aardig richting de knieën ja. Ik vrees dat m'n moeder het niet zo tof vind als ik hier een foto ga plaatsen
Oud 14-10-2009, 10:16
blauw engeltje
Citaat:
Ik zei hele handen he, met rechte rug. Maar 't kwam aardig richting de knieën ja. Ik vrees dat m'n moeder het niet zo tof vind als ik hier een foto ga plaatsen
jaja, zo heb ik aan mijn bureau gezeten, met rechte rug, en dan kijken hoe ver ik van tafel zat als mijn handen nét niet helemaal op tafel konden (wedden dat de helft van de lezers hier het heeft geprobeerd?? ) ze zal wel gewoon klein zijn/korte armen hebben dan
Oud 14-10-2009, 12:29
Verwijderd
Citaat:
jaja, zo heb ik aan mijn bureau gezeten, met rechte rug, en dan kijken hoe ver ik van tafel zat als mijn handen nét niet helemaal op tafel konden (wedden dat de helft van de lezers hier het heeft geprobeerd?? ) ze zal wel gewoon klein zijn/korte armen hebben dan
Ik heb 't ook geprobeerd Als ik m'n halve handen op tafel leg dan zitten m'n knieën nog nét onder de tafel... maar pff, wat een buik moet dan dan zijn
Oud 14-10-2009, 13:38
engeltje
engeltje is offline
Mijn heupen zijn door de zwangerschap wel breder geworden, vanwege het ruimte maken voor de bevalling. Ook mijn borsten waren groter door de borstvoeding, maar werden daarna kleiner. Ik was alleen eerder zwanger van de tweede dan dat het theezakjes werden. Wel hou ik er rekening mee dat als ik uitgezwangerd ben en geen borstvoeding meer geef, ik niks meer overheb qua borsten. Dat duurt dan vaak weer jaren, maar is ook afhankelijk van de vrouw.
Verder natuurlijk striae, dat gaat niet meer weg.
Oud 20-10-2009, 11:06
drukknoopje
drukknoopje is offline
@Fosca,

Mijn lijf is niet zoveel veranderd. Ik paste na één week weer in mn spijkerbroeken (joepie!!). Alleen heb ik nog wel een beetje zo'n uitgelubberde buik, maar dat gaat misschien nog wel een beetje weg. Je moet het denk ik ook eventjes de tijd geven om weer een beetje in model te komen. Maar ik ben wel blij, want het ziet ernaar uit dat er al met al weinig verandert is! Mijn man is ook erg blij dat de buik weg is, hij vindt me zo veel mooier en meldt dat nu dan ook een paar keer per dag, haha.

Oud 20-10-2009, 18:01
Verwijderd
Oooh met nieuwe kindje van zus van vriend op schoot gezeten vandaag en ik vond het toch erg leuk Kut, nu vind ik zelfs baby's niet meer stom Dat gaat helemaal mis! Gelukkig moet ik nog minstens 3 jaar wachten
Oud 20-10-2009, 18:31
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
@drukknoopje: Wat een mooi kindje!
Oud 21-10-2009, 18:04
Verwijderd
@drukknoopje: mooi kindje!!
OT: Een hint van schoonmama gehad dat we op moeten schieten haha. Wat n schat.
Oud 22-10-2009, 12:15
Luna
Luna is offline
Een vriendin van me is zwanger, de eerste in mijn omgeving en het was onverwacht maar nu zó gewenst en ik ben zo blij!!
Kan niet wachten tot de baby er is haha!
Oud 22-10-2009, 21:28
Verwijderd
Citaat:
@drukknoopje: mooi kindje!!
OT: Een hint van schoonmama gehad dat we op moeten schieten haha. Wat n schat.
Haha, daar zeurt mijn schoon(stief)vader ook al een hele tijd om .
Maarja, hij heeft dan zelf ook geen kinderen.
Oud 23-10-2009, 11:27
Nona
Nona is offline
Mijn copromotor blijft maar zenuwachtig uit haar ooghoeken naar me kijken als het eens over eigen kinderen gaat (wat niet zo vreemd is op de afdeling pedagogiek). En mijn schoonmoeder kan moeilijk wachten, die wil dat we morgen trouwen en ik overmorgen zwanger ben.
Oud 23-10-2009, 17:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn schoonmoeder gaf juist aan dat ze voorlopig nog geen oma wil worden, haha Mijn moeder wilde juist altijd dat ik kinderen kreeg als ik nog studeerde want dan kreeg je extra stufi Vind het voorlopig nog wel best. Ik wil eerst dat hij ook afgestudeerd is en een vaste baan heeft en dan kan ik nog mooi een paar jaar fulltime werken.
Oud 24-10-2009, 18:33
Nona
Nona is offline
Mijn vriend is 29 en zijn jongere zus heeft al een kind van bijna twee jaar. Dat zal er ook wel in meewegen.
Oud 24-10-2009, 19:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk ik wel ja. Ik ben de oudste thuis en mijn vriend ook (hij is ook 23). Mijn broertje is twee jaar jonger en zijn zusje ook en zij had tot voor kort niet eens een vriend. Dus wij waren de potentieeltjes zeg maar
Oud 24-10-2009, 23:31
Verwijderd
Ik ben toch wel blij dat mijn en zijn ouders dat helemaal niet doen; mijn tante was wel altijd haar kinderen heel erg aan het 'pushen', en dat lijkt me toch vervelend; als je zelf heel graag kinderen wil, maar het (nog) niet kan (bv. omdat je nog studeert) is het vervelend om te horen en als je het echt nog niet wil ook...
Oud 25-10-2009, 10:36
blauw engeltje
Citaat:
als je zelf heel graag kinderen wil, maar het (nog) niet kan (bv. omdat je nog studeert) is het vervelend om te horen
very true!
Oud 25-10-2009, 13:08
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik ben toch wel blij dat mijn en zijn ouders dat helemaal niet doen; mijn tante was wel altijd haar kinderen heel erg aan het 'pushen', en dat lijkt me toch vervelend; als je zelf heel graag kinderen wil, maar het (nog) niet kan (bv. omdat je nog studeert) is het vervelend om te horen en als je het echt nog niet wil ook...
Oh, maar zo zit het bij ons ook niet hoor. Schoonmam is gewoon blij dat het goed gaat tussen ons en ziet een bruiloft wel zitten (ze heeft zin in een feestje, zegt ze), maar ze zou ons nooit vertellen dat het er echt maar van moet komen nu. Ze weet ook wel dat wij dingen op ons eigen tempo doen. Eigenlijk is het wel leuk om te weten dan al die toekomstplannen actief gesteund worden door (schoon)familie.
Oud 25-10-2009, 15:37
blauw engeltje
Citaat:
...maar ze zou ons nooit vertellen dat het er echt maar van moet komen nu.
zelfs ludieke vragen als "en wanneer komt het eerste kindje??" zijn niet leuk, zonder 'pushen', als je nog 'moet' wachten (op een diploma, op werk, 'eerst trouwen', zoveel redenen waarom mensen wachten met kindjes) terwijl je liefst van al gisteren al zover zou zijn geweest.

maargoed, eigenlijk moet je in die situatie ook niet zeuren dat het niet leuk is - het is nog duisent keer erger voor koppels die al jaren vruchteloos 'proberen' en mensen blijven vragen waar die kindjes nu eigenlijk blijven...
Oud 25-10-2009, 16:24
wup
wup is offline
Citaat:
maargoed, eigenlijk moet je in die situatie ook niet zeuren dat het niet leuk is - het is nog duisent keer erger voor koppels die al jaren vruchteloos 'proberen' en mensen blijven vragen waar die kindjes nu eigenlijk blijven...

Absoluut. Toen mijn zus net een miskraam had gehad ( wat de meeste mensen dus niet wisten), kon ze dat ook niet hebben. Jankbuien op wc's in kroegen door vrienden die er niet over ophielden.
Het is trouwens ook vervelend als mensen net getrouwd zijn, dat anderen dan vaak meteen gaan vragen of er ook snel een kleine zal komen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, grapjes van schoonmoeders kan ik vaak wel waarderen, want dat is idd een extra bevesitging dat ze je als moeder van dr kleinkinderen ziet, wat lief is! Maar veder moeten mensen die er niets mee te maken hebben, zich er niet me bemoeien.
Oud 25-10-2009, 16:30
Verwijderd
het zal er ook wel in meewegen dan ,mn vriend 30 is en mn schoonmama 62.
Mn vriend heeft een broer van 40 en hij heeft ook geen kinderen en woont in amerika.
Maargoed, ik heb zeker geen haast.
Oud 25-10-2009, 16:34
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik hoorde net dat mijn vriendin zwanger is. Ze weet het sinds een week en is al zeven maanden zwanger

En ik maar denken dat door de pil heen zwanger worden en daar pas maaaanden later achter komen niet zo vaak voorkomt...
Oud 25-10-2009, 16:43
blauw engeltje
Citaat:
Ik hoorde net dat mijn vriendin zwanger is. Ze weet het sinds een week en is al zeven maanden zwanger

En ik maar denken dat door de pil heen zwanger worden en daar pas maaaanden later achter komen niet zo vaak voorkomt...
was ze dan niet dikker geworden
Oud 25-10-2009, 16:44
blauw engeltje
Citaat:
Begrijp me trouwens niet verkeerd, grapjes van schoonmoeders kan ik vaak wel waarderen, want dat is idd een extra bevesitging dat ze je als moeder van dr kleinkinderen ziet, wat lief is! Maar veder moeten mensen die er niets mee te maken hebben, zich er niet me bemoeien.
voilà.
Oud 25-10-2009, 16:44
Verwijderd
Mijn moeder wist ook pas na 6.5 maand dat ze zwanger was van mij, hoor. Vooral omdat ze ook nog heel af en toe ongesteld werd.. Dat lijkt me toch wel vreselijk, zelfs als je graag kinderen wil (zoals mijn moeder), want op één of andere manier heb je dan toch niet echt van je zwangerschap kunnen 'genieten' en moet je opeens alles last minute gaan regelen.

Edit: @blauw engeltje: Mijn moeder woog toen ze hoogzwanger was maar 58 kilo en ze werd pas echt dik in de laatste maand. Ik heb de foto's gezien en ze was echt niet dik toen ze er net achter kwam.. Echt vreemd. Ze vertelde me dat haar broeken wel strakker gingen zitten enzo, maar ze dacht dat ze gewoon aankwam.
Oud 25-10-2009, 16:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ze was misschien een paar kilo aangekomen, maar van zichzelf is ze ook al stevig. Van iedereen uit de omgeving hoorde ze "ben je zwanger?" en "hoever ben je al?", dus ging ze een test doen om haar gelijk te bewijzen. Was ze toch zwanger
En ze heeft al drie kinderen, dus de kennis om te weten hoe het is om zwanger te zijn had ze ook al in huis.
Oud 25-10-2009, 16:55
blauw engeltje
Citaat:
Mijn moeder wist ook pas na 6.5 maand dat ze zwanger was van mij, hoor. Vooral omdat ze ook nog heel af en toe ongesteld werd.. Dat lijkt me toch wel vreselijk, zelfs als je graag kinderen wil (zoals mijn moeder), want op één of andere manier heb je dan toch niet echt van je zwangerschap kunnen 'genieten' en moet je opeens alles last minute gaan regelen.

Edit: @blauw engeltje: Mijn moeder woog toen ze hoogzwanger was maar 58 kilo en ze werd pas echt dik in de laatste maand. Ik heb de foto's gezien en ze was echt niet dik toen ze er net achter kwam.. Echt vreemd. Ze vertelde me dat haar broeken wel strakker gingen zitten enzo, maar ze dacht dat ze gewoon aankwam.
Citaat:
Ze was misschien een paar kilo aangekomen, maar van zichzelf is ze ook al stevig. Van iedereen uit de omgeving hoorde ze "ben je zwanger?" en "hoever ben je al?", dus ging ze een test doen om haar gelijk te bewijzen. Was ze toch zwanger
En ze heeft al drie kinderen, dus de kennis om te weten hoe het is om zwanger te zijn had ze ook al in huis.

wat rààààr ik dacht altijd dat het vooral dikke vrouwen waren die niet merkten dat ze zwanger waren weer een misverstand de wereld uit dus
Oud 25-10-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:

wut

Ik ga voortaan iedere 3 maanden een test doen want ik lees dit best wel vaak! Ik zit echt niet te wachten op een ongeplande zwangerschap.
Oud 25-10-2009, 17:30
Verwijderd
Citaat:
wut

Ik ga voortaan iedere 3 maanden een test doen want ik lees dit best wel vaak! Ik zit echt niet te wachten op een ongeplande zwangerschap.
Dan kun je beter elke maand een test doen, want als je drie maanden zwanger bent is het tweede trimester al begonnen en dan is abortus behoorlijk kut.

Ik ga dat ook maar invoeren, zeg. Ik moet er niet aan denken om opeens zwanger te zijn en daar niets meer aan te kunnen doen.
Oud 25-10-2009, 17:35
Verwijderd
Een collega van mij is gepland zwanger. Ze is nu al 7 maanden zwanger maar je ziet het echt niet .
Ze is klein en best slank dus waar die baby zit snap ik niet... Pas heeft ze tijdens een vergadering als statement zo'n zwangerschapsband om haar buik gedaan en toen werd ze opeens gefeliciteerd en veel mensen zeiden ook dat ze het de hele tijd niet zeker wisten en daarom niks zeiden.
Het kan dus echt wel dat je het niet ziet.
Oud 26-10-2009, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Het is trouwens ook vervelend als mensen net getrouwd zijn, dat anderen dan vaak meteen gaan vragen of er ook snel een kleine zal komen.
Ja een medestudente van mij is een paar maanden geleden getrouwd en die pastoor bleef maar doorgaan over dat hij hoopte dat er binnen een jaar kinderen zouden zijn (met uitspraken als 'getrippel van kleine voetjes' enzo). Terwijl ze allebei ruim een jaar na het trouwen pas afstuderen
Oud 26-10-2009, 09:41
blauw engeltje
Citaat:
Ja een medestudente van mij is een paar maanden geleden getrouwd en die pastoor bleef maar doorgaan over dat hij hoopte dat er binnen een jaar kinderen zouden zijn (met uitspraken als 'getrippel van kleine voetjes' enzo). Terwijl ze allebei ruim een jaar na het trouwen pas afstuderen
waar moeien die pastoors zich eigenlijk mee
Oud 26-10-2009, 10:36
Verwijderd
Hmm bij nader inzien was het een dominee en geen pastoor. Maargoed, die hebben ze er zelf bijgehaald natuurlijk.
Oud 26-10-2009, 13:21
Verwijderd
Dat kregen wij ook te horen toen wij trouwden, allereerst waren er natuurlijk de mensen die dachten dat ik al zwanger was en dat we daarom trouwden, maar ook het 'en volgend jaar zal er wel iemand zwanger of al bevallen zijn!'. Mja, ik vond het niet heel vervelend, maar eigenlijk zeg je zoiets gewoon niet.

Bij de bruiloft van mijn zus hadden ze het zelfs over dat ze hoopten dat het een vruchtbaar huwelijk zou zijn met over een paar jaar een groot gezin, dus die hadden het niet eens over één kindje maar meteen over een aantal
Oud 26-10-2009, 14:32
snoopy
snoopy is offline
Ghehe... Niemand die het in z'n hoofd haalde om aan ons te vragen of er gauw kinderen kwamen op onze bruiloft
Oud 26-10-2009, 14:57
Verwijderd
Mijn nichtje is nu al 5 maanden. En ik was heel trots toen de oma aan moederskant (dus niet mijn eigen moeder) had gezegd dat ze wat weg had van mij

Verder is mijn zus maar vervelend. Ze trouwde en iedereen ging ervanuit dat ze kinderen ging krijgen maar toen werd ze boos dat iedereen het erover had. En toen maakte ik grapjes (misschien ben je swangurr) en dan krijg ik er ook nog van langs. Grapjes moet je kunnen hebben want die maken we al tien jaar naar elkaar, en daarbij moetje het niet gek vinden dat iemand vraagt of je baby;s gaat maken als je altijd hebt verkondigd er 5^2 te willen.
Oud 26-10-2009, 15:53
stout!
stout! is offline
Behalve dat het misschien gevoeliger ligt op het moment dat je het wel zou willen, maar het misschien niet lukt. Ik heb het overigens niet over grapjes tussen zussen hoor, dat moet inderdaad kunnen, maar vreemden die ernaar vragen of er dingen over zeggen is iets heel anders. Omdat je nooit weet hoe het zit.
Oud 28-10-2009, 15:03
Verwijderd
Citaat:

Dat is echt naar
Want dan heb je nog twee maanden om alles te regelen, terwijl de meeste aankomende moeders er 8 of 9 hebben!

Is ze er wel blij mee?

En volgens mij komt dit wel vaker voor. Bijv vrouwen die de pil doorslikken, dan is het logisch dat je niet ongesteld word. En vaak kan je dan als je wel een stopweek hebt, toch gaan bloeden.

Citaat:
Ik heb ook weleens horen zeggen dat vrouwen die het niet weten, dat je daar
1. nauwelijks buik ziet
2. nauwelijks aankomen

Schijnt een psychisch te zijn.
Oud 28-10-2009, 17:08
snoopy
snoopy is offline
Oei, maar dat lijkt me toch wel heel heftig hoor... Die 9 maanden heb je echt wel nodig om het een beetje te laten doordringen en er naartoe te groeien...
Oud 28-10-2009, 17:34
Verwijderd
Ik vond die 9 maanden juist veels te lang duren (en eigenlijk maar 7, want ik was al ruim 7 weken zwanger toen ik er achter kwam)...maar er met 7 maanden pas achter komen maakt de periode tot de bevalling wel erg kort inderdaad...
Oud 28-10-2009, 18:38
drukknoopje
drukknoopje is offline
Het duurt wel lang die 9 maanden inderdaad, maar qua spullen regelen is dat wel handig. En je went een beetje aan het idee, denk ik.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten