Oud 23-11-2009, 10:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo!

Weet iemand hier toevallig per ongeluk heel veel over huilen?
Want ik moet heel snel huilen, maar niet met hysterisch snikken of dat soort dingen, ook niet met geluid. Het gebeurt echt op de meest willekeurige momenten, dan zet mijn keel zo op dat ik niet meer kan slikken en dan beginnen er tranen uit mijn ogen te stromen. Mijn neus gaat niet lopen en ik kan gewoon normaal ademen en praten maar mijn tranen stromen dan echt alsof ik keihard aan het huilen ben.
Hoe zou dit kunnen komen?
Het is meestal wel als ik een emotie ervaar, maar dat hoeft echt maar zo klein te zijn dat ik me niet kan voorstellen dat dat het enige is. Het kan al zoiets zijn als een plaatje van een otter, of een ratje dat een nom doet, of een platgereden plantje, of een heel stom liedje waar een dramatisch akkoord in zit. Ik beschouw mezelf niet als hoogsensitief of new age ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 11:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En ik doe dit juist expres niet op Psych omdat ik me juist afvraag waarom mijn lichaam het nodig vindt om al mijn kostbare vocht door mijn ogen naar buiten te persen (en niet door mijn urinebuis ofzo)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 12:29
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Merk je er een gevoel bij als je huilt of niet? Want je zegt wel dat het door een (kleine) emotie komt, maar dat je jezelf niet als sensitief beschouwd.

Dus, voel je ook down, teleurgesteld of iets dergelijks of niet?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 13:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja soms wel, maar niet altijd en ook zeker niet altijd als ik zo moet 'huilen' (want het is echt meer extreem tranende ogen ofzo, en een spontaan opgezwollen keel, ik weet niet eens of het wel huilen is, behalve dat ik zo ontzettend traan dat het echt over mijn wangen stroomt).
Maar het is niet dat ik de hele dag door down ben ofzo. Terwijl het grootste deel van de dag wel mijn tranen op doorbreken staan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 15:16
Verwijderd
[QUOTE=fizzle-fluffy;29896356]Hallo!
Het kan al zoiets zijn als een plaatje van een otter, of een ratje dat een nom doet, of een platgereden plantje, of een heel stom liedje waar een dramatisch akkoord in zit.QUOTE]

Hihi fizzletje!

Maar van otters moet ik ook altijd huilen hoor, ze zijn zo lief!
Ik weet helaas niet was je probleem is. Misschien produceer je te veel traanvocht. Heb je al op wiki gekeken?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 15:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, nee, niet op wiki gekeken. Zal ik even doen. Waar moet ik dan op zoeken?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 15:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
Wel vond Hendriks bewijs dat huilen gepaard gaat met lichamelijke reacties die het herstel van de fysiologische balans bevorderen. Vóór het huilen neemt de hartslag bijvoorbeeld toe, na de huilbui weer af. Op basis van de timing van alle fysiologische veranderingen, concludeert Hendriks echter dat het huilen eerder een uiting dan de eigenlijke oorzaak is van het herstel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huilen
Oud 23-11-2009, 15:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had het inderdaad gevonden. Het artikel was niet echt een antwoord (en andere artikels over huilen ook niet).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 16:02
Batave
Batave is offline
Voorzover ik dat artikel begrijp, kan het zijn dat jou fysiologische balans snel uit evenwicht is. Maar goed, ik denk dat je een bioloog voor nodig hebt om dat te bevestigen
Oud 23-11-2009, 16:04
Verwijderd
Het klinkt een beetje als een soort overreactie, aangezien je wel zegt emotie te ervaren op die momenten (bv. iets liefs/schattigs zien); als het puur fysiek zou zijn, zou je verwachten dat je er ook last van hebt wanneer je niets bijzonders voelt of ziet of doet (dus bv. gewoon wanneer je op de bank thee drinkt ofzo, ik zeg maar wat)...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 16:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja misschien is het dat inderdaad wel. Maar waarom opeens die overreactie?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 17:18
Verwijderd
misschien hormonen (om maar een dooddoener in het toppic te gooien).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 19:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hm. Maar wat zou er opeens veranderd moeten zijn in mijn hormonen? Ik gebruik al twee jaar dezelfde pil en dit is pas sinds een week ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 19:35
Pluis
Pluis is offline
er zitten meer hormonen in je lijf dan alleen pil-hormonen.

maar het lijkt mij vooral in de oren als een wat overmatige reactie op (emotionele) stress, gezien ook het brok-in-de-keel verhaal.
Oud 23-11-2009, 19:47
Verwijderd
heb ik soms ook, komt bij mij omdat ik teveel opkrop, dan kan ik al in tranen uitbarsten omdat mn veter fout zit ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:43
Verwijderd
Citaat:
heb ik soms ook, komt bij mij omdat ik teveel opkrop, dan kan ik al in tranen uitbarsten omdat mn veter fout zit ofzo...
Dat ken ik ook, maar meestal weet ik zelf dan wel dat er iets anders is en dan denk ik dus niet dat ik 'zomaar' huil, zoals TS wel beschrijft.

Maar ik heb ook wel eens een dag of wat gehad dat ik idd zelf geen idee had wat er aan de hand was, ik was gewoon heel huilerig. Ik ging huilen van het lachen (en dan gewoon van het glimlachen he, niet van schaterlachen ) en gewoon huilen om niets, zonder dat ik me rot voelde ofzo. Dat was ook vooral heel fysiek, maar wel gerelateerd aan emoties (iets dat een beetje zielig was op tv, of juist iets schattigs/grappigs, 't was niet puur emotieloos huilen). Dat ging gewoon over, dus grote kans dat het iets hormonaals was dat even van slag was ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja dat is het vooral. Inderdaad ook al huilen als ik moet glimlachen enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 12:18
Verwijderd
Als je 't sinds een week hebt, zou ik 't nog eens aankijken, grote kans dat 't volgende week weer over is Mocht 't aanhouden, dan misschien even naar de dokter, mogelijk kan hij het beter verklaren
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 15:08
Myuki
Myuki is offline
Je bent vast zwanger (in 't babytopic zijn mensen dwars door de pil heen zwanger geworden)
Oud 24-11-2009, 17:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als je 't sinds een week hebt, zou ik 't nog eens aankijken, grote kans dat 't volgende week weer over is Mocht 't aanhouden, dan misschien even naar de dokter, mogelijk kan hij het beter verklaren
Ik moet morgen toch naar de dokter, kan ik het meteen even vragen.
Citaat:
Je bent vast zwanger (in 't babytopic zijn mensen dwars door de pil heen zwanger geworden)
Oh gedver ik hoop het niet, ik begin net aan een studie!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 16:22
vosje16
vosje16 is offline
Ik heb dat ook af en toe dat mijn ogen tranen wanneer ik enkel glimlach / geeuw / of zelfs zomaar zonder echte reden. Maar het is dan niet zo dat ik echt heel hard ween, maar dat ik gewoon 1 traan voel opkomen of over mijn wang gaat stromen... 'k Vind het idd ook vervelend, maar geen idee of er iets aan te doen valt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat ook af en toe dat mijn ogen tranen wanneer ik enkel glimlach / geeuw / of zelfs zomaar zonder echte reden. Maar het is dan niet zo dat ik echt heel hard ween, maar dat ik gewoon 1 traan voel opkomen of over mijn wang gaat stromen... 'k Vind het idd ook vervelend, maar geen idee of er iets aan te doen valt.
Dat heb ik ook, maar dat is volgens mij meer dat wat je ook hebt als het buiten koud is en je dan fietst ofzo. 's Avonds en 's ochtends heb ik dat vooral, dan kunnen er echt tranen over m'n wangen rollen (hoewel 't eigenlijk vooral m'n rechteroog is, dus 'wang' in dit geval ).
Maar dan ervaar ik niet echt een emotie ofzo, 't is gewoon door gapen of knipperen of fietsen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 17:12
Verwijderd
omg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 22:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is vandaag echt nog helemaal niet gebeurd, het komt bij vlagen. Dus ik geloof wel dat het aan mijn hormonen zou kunnen liggen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten