Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn geen vogels die specifiek op torens afkomen die gelegen zijn naast moskeeen.
||
Citaat:
||
Citaat:
@Kenjirro: Ik neem aan dat de Zwitsers in dit geval naar de toekomst hebben gekeken. 'Ach nee! Ein minaret zal mijn oitzicht op mein Milka-koeien bederfen!' of zoiets. Ik zeg niet dat dat de drijfveer geweest is voor iedereen, maar ik kan het me wel voorstellen. Daarnaast vind ik evangeliserende religies (allen) eng en heb ik ze het liefsts zo ver weg. Ik zou net zo hard demonstreren tegne een kerk als een moskee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Uilen zoeken over het algemeen holletjes waar ze in kunnen verblijven. Een hoge nest-plaatsing zorgt voor vergrote veiligheid voor jongen. Zo ver ik weer zitten in kerktorens (waar minaretten nogal op lijken) vaak uilen zoals... de kerkuil, dwerg uil etc. Duiven zoeken ook een hoge plaats op, zeker omdat veel gebouwen vaak duivenwerend zijn gemaakt. In ieder geval als je nog geen hoog gebouw hebt, zal een minaret zoiets aantrekken.
Het was in ieder geval slechts een voorbeeld van een (slechte?) reden waarom je een minaret niet zou willen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is het niet meer dan terecht. Vandaag de dag lukt het je ook niet om midden in een woonwijk met laagbouw een verschrikkelijk lelijke wolkenkrabber van minstens 50 meter hoog neer te zetten. Voor moskeeën of andere gebedshuizen andere regels hanteren zou discriminatie en slecht bestuur zijn.
||
Citaat:
|
Het argument voor het verbod was dat er nergens in de Koran staat dat er een minaret op een moskee moet zitten. Ik vind dan ook niet dat hiermee de vrijheid van geloof in gevaar komt. In islamitische landen heb je ook allerlei regelgeving m.b.t. de bouw van kerken, als de bevolking dat wil dan accepteer je dat toch gewoon. Zonder minaret/het grootste gebedshuis van de stad kan je toch nog steeds je geloof uitoefenen?
De vrijheid van geloof is trouwens in de praktijk onzin. Alleen als je een van de grote religies aanhangt kan je profiteren van allerlei uitzonderingen. Als jij een geloof aanhangt waar niemand ooit iets van gehoord heeft trappen ze je gewoon de supermarkt uit. http://www.guardian.co.uk/world/2009...sco-hood-jones Persoonlijk ben ik tegen een verbod omdat een verbod een laatste redmiddel dient zijn in een extreme situatie. Ik ben wel blij dat ze in Nederland vanuit de moskee geen gebed mogen omroepen. Heb dat een keer gehoord op de achtergrond van een gast met wie ik aan het gamen was, daar kan een kerkklok niet tegenop. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En voor de rest: ik had nog wel zo gewaarschuwd dat gewoon star je bewering herhalen geen onderbouwing is. Onderbouw waarom kerken meer overlast zouden geven dan moskeeën. Ik stel namelijk, gezien de geluidsoverlast, het geweld, parkeeroverlast en andere problemen, dat moskeeën relatief veel meer overlast veroorzaken.
Laatst gewijzigd op 30-11-2009 om 13:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Parkeeroverlast: een moskee staat hier niet, maar een chaos is het wel met auto's, bij de kerk hier. En aan wie ligt dat? wie heeft de vergunning gegeven? wie had er moeten nadenken over parkeren? |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|