Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, protestacties zo dichtbij de stemlokalen. Je mag best protesteren, maar houd je fatsoen en doe het wat meer verderop. Dus daarom noem ik het maar een blunder.
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat het nog iets uit maakt, mensen die op weg zijn naar het stembureau denken door zo'n protest echt niet ineens 'och, laat ik eens PVV stemmen' of 'och ja, laat ik toch maar geen PVV stemmen'. (Ze zullen eerder denken 'jee, wat een sukkels' of 'helemaal mee eens!' ) Mja, ik voel zelf niet de behoefte om bij een stembureau te gaan protesteren over iets wat een bepaalde partij vindt, maar als anderen dat wel voelen, prima
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hoorde dat een of andere hoogleraar iets over gordijntjes voor de stemhokjes had gezegd, dat vond ik wel interessant (niet dat dat van mij moet ofzo, maar ik kon me van vroeger herinneren dat er idd altijd een gordijntje voor het hokje hing).
Verder verschillende dingen in Rotterdam die raar waren, zoals mensen die samen in 1 hokje stonden te stemmen en ik geloof dat er ook een voorzitter van een stembureau is vervangen... dus dat liep ook allemaal niet zo lekker daar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ach ja, ik ken iemand die bij vorige verkiezingen op het stembureau werkte: mensen die hun naam op het formulier schrijven; mensen die bij elke partij hun favoriet aangeven; analfabeten die aan de stembureauleden vragen waar een bepaald persoon staat; kinderen die voor pappa of mamma (die geen Nederlands spreekt) de lijst voorlezen; stembureauleden die niet kunnen tellen (goddank voor de dubbelchecks)... ik zeg: tijd voor internationale waarnemers uit Zimbabwe of Afghanistan of zo ![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Op de radio zeiden ze dat er in Maastricht één stembureau twee keer was geteld en eentje helemaal niet, dat lijkt me wel een blunder. Maar dat van Geldrop-Mierlo ook, en dan willen ze dat 'mijn' dorp bij die gemeente komt, ik ben tegen
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Herverkiezingen lijken me logischer.
||
Citaat:
![]() Ik hoop op herverkiezingen en een monsterzege voor de leefbaren. Dat achterbakse PvdA moet kapot ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|||
Den Haag:
(PVV laat zien op hun youtube account: ) Je hoeft alleen maar de beelden bekijken. Wat er te zien is, dat kan natuurlijk niet, he.... Een persoon moet individueel de vrijheid hebben om te stemmen en een eigen oordeel te geven en uit te brengen. Dat is nu net het hele principe van 1 persoon in het stemhokje. Den Haag wilt ondanks bovenstaande filmpjes niet overgaan tot actie (met een nogal duf argument, vind ik). Citaat:
Er waren onregelmatigheden. Daar is bewijs voor. Dan is er geen "te laat", maar dan is er iets serieus mis en is een onderzoek het minste dat je kan verwachten. Ik hoop iig dat de parlementsverkiezingen soepeler gaan verlopen en dat er meer controle komt rond de stemhokjes (niet rond gaan lopen met stembiljetten, geen campagne voeren binnen een straal van x meter, niet met meer dan 1 stemgerechtigd persoon in stemhokje, geen poespas met verkeerde stemkaarten uitdelen (en mocht die fout ontstaan, dan moet er dubbel opgelet worden dat er niet twee keer gestemd gaat worden door dezelfde persoon), altijd legitimeren en goed tellen). Hoe moeilijk kan dat nou zijn ? ![]() Citaat:
|
Het Openbaar Ministerie gaat onderzoek doen naar het werven van volmachten voor de gemeenteraadsverkiezingen door Leefbaar Rotterdam. Want de vraag is of dat volgens de Kieswet wel mag. Ernst Pols van het Openbaar Ministerie in Rotterdam reageert.
http://nos.nl/audio/143049-ernst-pol...rotterdam.html Ik zie niet echt wat hier verkeerd kan zijn gegaan. Wel handig zo'n mediamoment voor de PvdA in Rotterdam nu, natuurlijk.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.tholen.pvda.nl/nieuws/nie...+volmacht.html Censuur! ![]() http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=nl
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|