Oud 06-03-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ja twee jaar en als ik denk dat ik leuke dingen mis (leuke vakken that is) kan ik altijd iets uitlopen.
goed voor elkaar dus
Citaat:
Oei, ik dacht even dat ik mijn telefoon in de was had gegooid (katje naamzoek)
heb jij ook een iFoon?
Advertentie
Oud 06-03-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de term nog nooit eerder gehoord maar ik neem aan dat het het tegenovergestelde is van "trotse vader"? Dus dat je niet denkt dat je kind stiekem een genie is en het alleen nog maar even moet laten zien.

Vorige keer had ze een vraag waar ik letterlijk bij heb gezet "ik begrijp de vraag niet".
Oh, ik snap 'm. Trotse vader overinterpreteert de uitspraken van 'zijn kind', door er betekenissen achter te zoeken ("mooie kaart he", terwijl het kind alleen "kaart" zegt), en de zuinige schoolmeester zou droog zeggen "hij zegt alleen maar kaart, dus niet overdrijven, vadertje!".
Oud 06-03-2010, 16:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh, ik snap 'm. Trotse vader overinterpreteert de uitspraken van 'zijn kind', door er betekenissen achter te zoeken ("mooie kaart he", terwijl het kind alleen "kaart" zegt), en de zuinige schoolmeester zou droog zeggen "hij zegt alleen maar kaart, dus niet overdrijven, vadertje!".
Zoiets ja. Alleen gaat het trotse vader syndroom nog wat verder. Bijv dat een kind zegt "Is dat?" en dat de trotse vader dan vindt dat het kind al vraagzinnen kan maken terwijl de zuinige schoolmeester daar tegenin zou brengen dat het kind niet eens een fatsoenlijk vraagwoord erbij gebruikt. Of zo.

Jezus ik heb het over trotse vaders en zuinige schoolmeesters.
Oud 06-03-2010, 16:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
heb jij ook een iFoon?
Ja, zelfs dat. De parallellen zijn ongelofelijk!
Oud 06-03-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Zoiets ja. Alleen gaat het trotse vader syndroom nog wat verder. Bijv dat een kind zegt "Is dat?" en dat de trotse vader dan vindt dat het kind al vraagzinnen kan maken terwijl de zuinige schoolmeester daar tegenin zou brengen dat het kind niet eens een fatsoenlijk vraagwoord erbij gebruikt. Of zo.

Jezus ik heb het over trotse vaders en zuinige schoolmeesters.
Mja. In die telegramdingen vind ik alleen het kaartvoorbeeld overinterpretatie, en bij die derde is helemaal geen interpretatie.

Wel grappig om te doen dit. Maar ik vind er weinig universitairs aan
Oud 06-03-2010, 16:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zo erg is de woningnood nu ook weer niet in Eindhoven, als je een beetje sociaal kan doen tijdens zo'n kijkavond lukt het heus wel!
Nee, ok. Maar ik heb geen zin in een heel sociaal actief huis (sowieso een kamer voor mij alleen zou het prettigst zijn, maar die kans is denk ik enorm klein), want ik heb een hoop andere zaken aan mijn hoofd nu. En dan kan het nog wel een paar maanden duren, en die tijd heb ik niet, tenminste, ik hoop dan afgestudeerd te zijn.
Oud 06-03-2010, 16:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mja. In die telegramdingen vind ik alleen het kaartvoorbeeld overinterpretatie, en bij die derde is helemaal geen interpretatie.

Wel grappig om te doen dit. Maar ik vind er weinig universitairs aan
De vragen slaan dan ook nergens op
Oud 06-03-2010, 16:50
Verwijderd
Citaat:
De vragen slaan dan ook nergens op
Je hebt gewoon een makkelijke studie
Oud 06-03-2010, 16:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je hebt gewoon een makkelijke studie
Dit is gewoon een raar vak

Het onderwerp is interessant. Het boek en de artikelen zijn ook interessant. Zij is ronduit vervelend. Ze is wel aardig maar ze zegt aan de lopende band dingen die gewoon niet kloppen. Of in sommige gevallen niet kloppen. Of bijna kloppen. Etc. Het is zo vervelend om naar te luisteren want we gaan automatisch verbeteren en aan het eind van het college heb je het gevoel dat wij haar meer geleerd hebben dan zij ons. En de vragen zijn alleen maar verwarrend.
Oud 06-03-2010, 16:54
Lorelei
Lorelei is offline
Maar goed, ik vind dat de vragen voor dit vak goed genoeg zijn beantwoord.
Oud 06-03-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, ok. Maar ik heb geen zin in een heel sociaal actief huis (sowieso een kamer voor mij alleen zou het prettigst zijn, maar die kans is denk ik enorm klein), want ik heb een hoop andere zaken aan mijn hoofd nu. En dan kan het nog wel een paar maanden duren, en die tijd heb ik niet, tenminste, ik hoop dan afgestudeerd te zijn.
Aha, tja je moet toch ergens wonen.
Oud 06-03-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Dit is gewoon een raar vak

Het onderwerp is interessant. Het boek en de artikelen zijn ook interessant. Zij is ronduit vervelend. Ze is wel aardig maar ze zegt aan de lopende band dingen die gewoon niet kloppen. Of in sommige gevallen niet kloppen. Of bijna kloppen. Etc. Het is zo vervelend om naar te luisteren want we gaan automatisch verbeteren en aan het eind van het college heb je het gevoel dat wij haar meer geleerd hebben dan zij ons. En de vragen zijn alleen maar verwarrend.
Goeie tactiek van haar om de mensen actief mee te laten doen in het college

Nou, zet 'm op nog!
Oud 06-03-2010, 17:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Goeie tactiek van haar om de mensen actief mee te laten doen in het college

Nou, zet 'm op nog!
Wel lastig dat ik nu bij alles wat zij zegt denk: 't Is vast niet waar..
Oud 06-03-2010, 17:04
Verwijderd
Gossietietje, dat was me een lange dag!
Oud 06-03-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Wel lastig dat ik nu bij alles wat zij zegt denk: 't Is vast niet waar..
Roep je dat ook hardop in de les?
Oud 06-03-2010, 17:07
Verwijderd
Ik ben hier al duisent jaar niet geweest, en nu heb ik vanalles gemist!
Oud 06-03-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
begin hier maar met inlezen:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1563794
Oud 06-03-2010, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Archont en Minke hebben wat!
Oud 06-03-2010, 17:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roep je dat ook hardop in de les?
Meestal niet.
Laatst zei ze: Wie weet er hoeveel fonemen er ongeveer in de wereld zijn?

Meisje: Ongeveer 80?

Docente: Hm, komt wel aardig in de buurt. Ik heb zelf maar 40 opgeschreven maar ik wist het eigenlijk ook niet dus het is maar een gokje.

Grl: Bedoelt u 40 wereldwijd of in het Nederlands?

Docente: wereldwijd natuurlijk

Grl: Nou ja, als je bedenkt dat er in het Nederlands al 35 fonemen zijn en nog een paar leenfonemen voorkomen, dan lijkt het me dat er wereldwijd wel meer zijn. En bijv. baby's kunnen ongeveer 250 spraakklanken produceren voordat ze overschakelen op hun moedertaal.

Docente: Oh, oh ja? Jeetje..

Nou hoef je natuurlijk niet alles te weten maar dit gebeurt continu én ze had 40 ook in de powerpoint gezet dus als niemand iets gezegd had, dan hadden een aantal mensen gedacht dat er 40 fonemen in de wereld zijn
Oud 06-03-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Archont en Minke hebben wat!
Ach, ga fietsen
Oud 06-03-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Ach, ga fietsen
Ik heb geen fiets.
Oud 06-03-2010, 17:14
Verwijderd
Ach gossie
Verwijderd
Citaat:
Ach, ga fietsen
Haha Minke, die Dion van X-factor is echt TE erg ja! Hij is zó gay en Jordy van Loon-achtig. En dan die lelijke puistenkop, bah.
Verwijderd
Nou dan ga je niet fietsen, maar hoelahoepen oid.

Je maakt mij niet wijs dat je geen hoelahoep hebt.
Oud 06-03-2010, 17:15
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb binnenkort twee fietsen. Hopelijk. Hoewel mijn fiets nu op Utrecht CS staat dus waarschijnlijk heb ik er morgen geen
Oud 06-03-2010, 17:15
Philosophy
Philosophy is offline
Oud 06-03-2010, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Meestal niet.

Docente: Hm, komt wel aardig in de buurt. Ik heb zelf maar 40 opgeschreven maar ik wist het eigenlijk ook niet dus het is maar een gokje.

Grl: Nou ja, als je bedenkt dat er in het Nederlands al 35 fonemen zijn en nog een paar leenfonemen voorkomen, dan lijkt het me dat er wereldwijd wel meer zijn. En bijv. baby's kunnen ongeveer 250 spraakklanken produceren voordat ze overschakelen op hun moedertaal.

Nou hoef je natuurlijk niet alles te weten maar dit gebeurt continu én ze had 40 ook in de powerpoint gezet dus als niemand iets gezegd had, dan hadden een aantal mensen gedacht dat er 40 fonemen in de wereld zijn
Wat dom Ik vraag me dan af welke 40 ze genoteerd had.
Verwijderd
Citaat:
Haha Minke, die Dion van X-factor is echt TE erg ja! Hij is zó gay en Jordy van Loon-achtig. En dan die lelijke puistenkop, bah.
Ja, echt hè? Om te huilen gewoon!
Met z'n 'humor'
Verwijderd
Citaat:
Is Dion dat jochie met die "soulstem"?
Oud 06-03-2010, 17:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Aha, tja je moet toch ergens wonen.
Ja, dat is waar. Als ik morgen een betaalbare kamer krijg aangeboden zal ik die ook wel aannemen hoor. Maarja.

Mijn vader opperde of ik niet tijdelijk in kamers kon wonen van mensen die ik via mijn studie kende, en die vanwege het afstuderen niet altijd in hun kamer zaten. Eeeeeh...
Oud 06-03-2010, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Is Dion dat jochie met die "soulstem"?
Ja, dat sufkutje met die babykleertjes en die neger in zich.
Oud 06-03-2010, 17:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat dom Ik vraag me dan af welke 40 ze genoteerd had.
Nou.. ze had sowieso voor Nederland "26" genoteerd. Dus ik was even bang dat ze op het alfabet was afgegaan (wat wel echt dramatisch zou zijn geweest ) maar dat was niet het geval, ze was alleen even "oeps, de klinkers vergeten"

Maar zelfs dan he.. als je denkt dat het Nederlands er 26 heeft, hoe kun je dan denken dat er dan maar 40 fonemen wereldwijd zijn
Oud 06-03-2010, 17:20
Verwijderd
waarom staat x factor van gister niet online. en flikken maastrich.
Oud 06-03-2010, 17:22
Verwijderd
Archont of Minke, waar is die bepaalde forumbaas racistisch dan? *nieuwsgierig*
Oud 06-03-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Meestal niet.

Gelukkig heb ik dat nooit want mijn docenten zijn natuurlijk allemaal briljant, want ze hebben mijn studie doorlopen.

Wel maken ze vaak d/t-fouten en ik kreeg laatst weer een mailtje met een jou/jouw-fout.

Zoek de contradictie in deze post!
Oud 06-03-2010, 17:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gelukkig heb ik dat nooit want mijn docenten zijn natuurlijk allemaal briljant, want ze hebben mijn studie doorlopen.

Wel maken ze vaak d/t-fouten en ik kreeg laatst weer een mailtje met een jou/jouw-fout.

Zoek de contradictie in deze post!
Oud 06-03-2010, 17:23
Verwijderd
Huhu, Kazet met een hoelahoep.
Oud 06-03-2010, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Nou.. ze had sowieso voor Nederland "26" genoteerd. Dus ik was even bang dat ze op het alfabet was afgegaan (wat wel echt dramatisch zou zijn geweest ) maar dat was niet het geval, ze was alleen even "oeps, de klinkers vergeten"

Maar zelfs dan he.. als je denkt dat het Nederlands er 26 heeft, hoe kun je dan denken dat er dan maar 40 fonemen wereldwijd zijn

Ja, dat is triestig. Alleen al in het Engels zijn er ook al 40, dus ik snap echt niet hoe ze erbij komt.
Oud 06-03-2010, 17:25
Verwijderd
Ik heb trouwens ook geen hoelahoep.
Oud 06-03-2010, 17:26
Verwijderd
N00dles lijkt me zo liev.
Oud 06-03-2010, 17:27
Verwijderd
Citaat:
N00dles lijkt me zo liev.
Je hebt 'm al gemeet...
Verwijderd
Citaat:
Je hebt 'm al gemeet...
ja, maar ik heb niet met 'm gepraat.
Verwijderd
Ik heb iets gejat
Oud 06-03-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb iets gejat
Wat dan en waarom?
Oud 06-03-2010, 17:29
Verwijderd
Volgens mij word ik nu in dezelfde categorie als JasperJD gegooid
Oud 06-03-2010, 17:29
Verwijderd
Oud 06-03-2010, 17:30
Verwijderd
zo'n plastic zadeldingie, met reclame erop. Ik heb expres een oud barrel uitgekozen waarvan ik dacht dat ie er allang stond. Ik had er 1 nodig omdat m'n zadel kapot is, en als het heeft geregend ik nog weken later een natte reet heb na het fietsen.
Oud 06-03-2010, 17:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
maar hij kan wél zingen. nondeju...
Oud 06-03-2010, 17:32
Verwijderd
Citaat:
maar hij kan wél zingen. nondeju...
Ja, maar dat wordt echt teniet gedaan door heel zijn uitstraling, uiterlijk en gedrag.
Oud 06-03-2010, 17:34
Rationeel
Rationeel is offline
straks krijgt hij een coach, misschien kan die hem nog redden.

maar dat hele x factor is toch kut nu, want de beste van allemaal, carliene, is eruit
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten