Advertentie | |
|
![]() |
|
Zullen we dan maar een nieuw artikel in de grondwet opnemen?
De vrijheid om onderdrukt en beknot te worden in je bewegingsvrijheid en zelfbeschikkingsrecht enkel en alleen omdat je een vrouw bent want mannen zijn de baas en dat moet van jouw geloof. Joostje, ik vind het nobel dat je mensen zelf wilt laten kiezen voor hun lot, maar voor zoveel vrouwen in de wereld valt er helemaal niks te kiezen. Dat vrouwen in het westen wel kunnen kiezen is een ongekende luxe, en die is alleen maar aanwezig omdat wij in de wet vrouwen beschermen tegen het zijn van een tweederangsburger en mannen die de baas zijn. Maar als we niks laten blijken van afkeuring van die vrouwenonderdrukking door mannen, dan zetten we de deur open om het ook hier in het westen toe te laten, als uitzonderingspositie voor die mensen van dat geloof. Dan krijg je een enorme ongelijkheid over hoe over vrouwen gedacht mag worden en hoe ze behandeld mogen worden. Dan krijg je een staat in een staat. Er is NU nog vrijheid, maar hoe meer je toegeeft aan dit soort middeleeuwse sentimenten, hoe normaler ze worden. Vind je het heel erg dat ik er geen zin in heb dat dat in mijn land langzaam maar zeker er steeds meer insluipt, notabene allemaal onder het mom van vrijheid voor de vrouwen die daar zogenaamd zelf voor kiezen? Er zijn dingen war je niet voor mag kiezen, en dan dien je tegen jezelf beschermd te worden. Het is trouwens ook een bescherming voor alle westerse vrouwen. Want denk maar niet dat mannen van een geloof waarin vrouwen wettelijk onder de mannen gesteld worden een onderscheid gaan maken tussen vrouwen die wel en niet tot hun geloof behoren. Die vinden vrouwen minderwaardig aan mannen, westers of niet westers. Nou, dank je feestelijk, daar pas ik voor. |
![]() |
||||||||||||
Citaat:
dit kan een lokale overheid ook zijn, alleen is dat meestal niet zijn. een codecommissie wordt doorgaans overigens niet door de overheid ingesteld maar door de sector zelf. Citaat:
je mag nog steeds een hoofddoek op, niqaab om en bastas bij, dat kan de afname van vrijheid dus niet zijn. Citaat:
Citaat:
Het heeft met name met het eigendomsrecht te maken, maar ik haalde artikel 6 aan omdat de overheid zoals wel vaker in de zinsnede "buiten gebouwen" aangeeft wat het verschil is tussen publiek en non- dan wel semi-publiek Citaat:
Je discrimineert op basis van kledij vind je dat niet een beetje een vreemd uitgangspunt? Citaat:
En zoals ik al zei; het is niet de staat die hier in dit geval (direct) over de regels gaat. op straat wel alwaar swastika's ook verboden kunnen zijn, zonder goede reden. Citaat:
Daaruit blijkt namelijk dat jij onderscheid maakt op basis van kleding; och ze draagt een hoofddoek, dat doen alleen moslima's, dus is ze moslima, dus gaat het de arts erom dat het een moslima is. Vind het nogal kortzichtig van je maar ala. enfin dus dat louter "bepaalde groepen" iets dragen is geen argument om de wet naast je neer te leggen en tevens de reden waarom ik het over hoofddeksels heb en niet over 1 gewaad perse. Citaat:
jij kan het gemekker vinden, hij kan het essentieel vinden, om het even doet het niets af aan zijn rechten, of aan het gegeven dat de religieuze claim hier de beperkende factor is. Citaat:
Citaat:
Waar het om gaat is dat er überhaupt al geen aanntoonbare schade is, als dat er al toe deed. Citaat:
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Laatst gewijzigd op 06-03-2010 om 13:33. |
![]() |
|
Even off topic: Wat me dwars zit aan de uitspraak van de Amsterdamse kort geding rechter waarbij de RET bestuurder geen kruisje mocht dragen, is dat er met twee maten gemeten werd. De regel van de RET was dat geen enkele uiting van geloof was toegestaan. Prima, zou je denken. Allemaal wel of allemaal niet, dat is eerlijk. Vervolgens werd betoogd dat deze regel voor moslima's niet geldt, omdat het voor hen een verplichting is en voor een christen niet.
Mind you, het openlijk uitkomen en verdedigen van je RK geloof is volgens het kerkelijk recht wel degelijk een verplchting voor de gelovige in een tijd dat zijn geloof onder vuur ligt. Nou, het christendom ligt zwaar onder vuur. (Die term hoeft trouwens niet letterlijk opgevat te worden.) Enfin, die uitzonderingsclausule was niet houdbaar, dus verzonnen ze een nieuwe smoes om die man dwars te mogen zitten. Hij mocht geen ketting om, want dat was gevaarlijk, daar kon hij aan vastgegrepen worden door agressieve passagiers. Het ging niet om het kruis aan die ketting, het probleem was een kettinkje. Tuuuurlijk. Een lullig kettinkje wat breekt zodra je er een ruk aan geeft. Hij heeft het erbij laten zitten en staat nu op non-actief. Het is een koptische christelijke Egypenaar (de oorspronkelijke bevolking dus, je had eerder 6 eeuwen kopten dan moslims in dat gebied, in het hele middellandse zeegebied, for that matter) die van huis uit veel ervaring heeft met gepest worden op grond van zijn christelijk geloof. Hij komt naar nederland, in de verondersteling dat de achterstelling van christenen bij moslims hier niet aan de orde van de dag is, want dit is toch een christelijk westers land en wat blijkt? Het is hier stapje voor stapje net zo erg aan het worden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
je geloof verdedigen door objecten te vereren en als heilig te bestempelen, mja daar hadden jezus en mohammed het over. Je moet het dan ook m.i. niet over "geloofsuitingen" hebben da's te vaag, te subjectief, heb het gewoon over hoofddeksels en kettinkjes, dat zijn het immers.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk dien je wel onderdrukking af te keuren, maar dan primair om de vrouwen daar te helpen, niet om het hier te voorkomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de tweede plaats zie ik niet hoe een hoofddoekjesverbod de Islam tegengaat.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Laatst gewijzigd op 07-03-2010 om 22:18. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie dus ook niet echt in waarom je hier met twee maten moet meten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
|
Als wat een geloof vindt totaal irelevant is, waarom wordt er dan wel een uitzondering gemaakt vooor die hoofddoek, maar niet voor dat kruisje?
Dat vond ik nou het gekke aan deze uitspraak. Niemand mag, maar moslims wel. Raar. Ja, als een hoofddoek mag, dan vond ik dat een kruisje ook mag. Of ben ik dan raar? |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
|
Volgens mij is dat nou een schoolvoorbeeld van zelfislamisering. En ik vind dat geen goede ontwikkeling. Zonder dat "de moslims" erom vragen, wordt al een uitzonderingspositie voor ze gecreeerd, uit angst om ze te schofferen, beledigen, dwars te zitten. Misschien wel uit angst voor aanslagen a la Mohammed B of de Hofstadgroep. Maar dat ljkt me nergens voor nodig. Als moslims een bijzondere behandeling willen, vragen ze daar zelf wel om. De toegang tot de rechter staat iedereen vrij, en met gefinancierde rechtsbijstand is het voor iedereen betaalbaar.
Die gescheiden zitplaatsen in een theater zijn toch bij de wilde spinnen af? Daar had geen moslim om gevraagd. En die Hofstadjongens zal het toch nooit genoeg zijn totdat de Sharia wordt ingevoerd, en daar kunnen we niet aan beginnen, dus die hou je er toch niet mee zoet. De Hofstadjongens vormen bovendien een dermate petieterige minderheid dat ze allesbehalve representatief genoemd kunnen worden. Als je die al bij voorbaat hun zin gaat geven, om te zorgen dat ze geen Hofstadgroep 2.0 gaan oprichten, hou je bovendien geen rekening met heel andere belangen en interessen van die honderduizenden moslims die hier ook wonen en die niks ophebben met een stel terroristen die hen alleen maar een slechte reputatie bezorgen. Die appeasementtoestanden werken averechts. Het levert irritatie en polarisatie op, en het is nergens voor nodig. De heren politici denken zo hun stemvee aan zich te binden, en daar proberen ze elkaar in te overtreffen, maar de gemiddelde moslim denkt net als de gemiddelde nederlander vooral aan zijn portemonnee. Die ene achterlijke muts die in haar boerkini het zwembad in wil, is bovendien een nederlandse bekeerlinge en als zodanig niet representatief. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lekker feministisch weer, "een achterlijke muts die met een boerkini het zwembad in wil", even serieus juno, maar wie ben jij nou om te zeggen hoe mensen het zwembad in moeten? Is het werkelijk zo moeilijk voor te stellen dat sommige vrouwen liever niet in hun half nakie het water in springen? Dring eens niet zo dat seksueel moraal van je op.
|
![]() |
||
Citaat:
Damn, je moet echt een islamitische fatsoensrakker zijn om overal maar iets seksueel beladens in te ontdekken hoor. |
![]() |
|
Principieel gezien: mij lijkt het helemaal niet verkeerd als mensen een boerkini aan willen doen(who cares). Wat lastiger ligt is aparte man/vrouw openingstijden voor zwembaden - mits er goed toezicht is(zoals sowieso toch wel handig is bij zwembaden) kan ik me niet voorstellen wat er verkeerd is aan gemixt zwemmen is.
Aan de andere kant, als het op een moment is waarop toch niemand anders wil zwemmen, en de vrouwen anders gewoon niet het huis uitkomen, zou je eventueel een uitzondering kunnen maken. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet uit.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
|
Nou geef je weer toe aan idiote eisen om erger te voorkomen. Omdat ze anders helemaal het huis niet meer uitkomen. Accepteer jij het dat er mannen zijn in nederland die er dusdaige wangedachten op nahouden? Dat is dus de redenering van een burgemeester in oorlogstijd. Daar los je niks mee op. Waarom zouden vrouwen niet naar een zwembad mogen? Omdat anders meneren hen zonder bovenkleding zien. Ojee, wat een drama. We zien een stuk huid! Die meneren in kwestie zullen daar echt geen verharde lichaamsdelen van krijgen. Die zijn namelijk ook gewoon aan het zwemmen. Niet alle kerels verbinden het zien van een stuk huid meteen aan seks. Alleen seksueel zeer gefrustreerde kerels, die nooit wat te zien al al helemaal niks te doen krijgen, hebben daar last van.
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk, als dit de vrijheden van die vrouwen vergroot, lijkt me op zijn minst iets te zeggen voor aparte zwemuurtjes.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
|
Ja ho effe. Het doel van gelijke behandeling van mannen en vrouwen is om kerels niet meteen de seksuele aanval te laten kiezen bij de aanblik van onbedekt vrouwelijk schoon. Dan kun je wel zeggen dat die vrouwen dan maar apart van de mannen moeten zwemmen, zodat ze niet lastig gevallen kunnen worden, maar op zo'n manier ben ik ook niet veilig voor hitsige kerels die niet doorhebben dat het hier nu eenmaal zo niet werkt. En ik wil wel normaal over straat kunnen, helemaal of half of niet gekleed voor mijn part. Het gaat niet om een handjevol vrouwen die het huis niet uitmogen, het gaat om alle vrouwen. Ook om jouw zus en jouw moeder en jouw vriendin.
Moeten we nou echt weer de oude feministische slogan van stal halen: "Als een meisje nee zegt, bedoelt ze nee". Ik dacht dat we dat stadium voorbij waren. Zeker te vroeg gejuicht. Blijkens de vele gesiste "hoerrrr" incidentjes is die slogan aan velen nog steeds besteed. En niet zonder reden zijn die velen allen afkomstig uit een bepaalde cultuur waar een niet geheel geklede vrouw een hoer is. Mag ik feestelijk bedanken voor een dergelijke samenleving? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Citaat:
Hier, in Nederland, ben je geen hoer als je zonder hofddoek over straat gaat en is het niet onfatsoenlijk om in een badpak te zwemmen met andere mannen in hetzelfde bad. Het is niet te vergelijken met bloot over straat gaan of gemengd omgkleden, waar je wl helemaal bloot bent. Normale nederlandse normen en grenzen liggen anders dan de jouwe. (En jij bent heel streng, dat moet ook jij inzien) Als je dat wel vindt, dan ben jij degene die in een uizonderingspositie zit, en dan is jouw opvatting dus niet de maat der dingen. Dan vind ik niet dat je jouw minderheidsstandpunt mag presenteren of opdringen aan de meerderheid, als zijnde "evengoed", en je hebt ook geen recht op en voorkeursbehandeling. Waar je die wel krijgt, is het een gunst, gegeven uit de goedheid van het tolerante hart van de aanwezige meerderheid. |
![]() |
|
"Kan je wel denken, doe je een doek op je kop ben je geen hoer meer. maar nee, dan ben je een hoer met een doek op je kop"
Leuk wel deze afweging tussen gelijke rechten voor vrouwen en godsdienstvrijheid e.d. zaken maar het is m.i. niet zoals Joostje zegt dat de rechter zich bezig zou houden met bepalen wat voor "gelovigen" verplicht zou zijn, noch doet dat er toe. Waar die rechter zich mee bezig houdt is de vraag of die regels gesteld mogen worden, of het binnen het kader van de wet valt e.d. de wet maakt geen onderscheid tussen "beladen" objecten en "niet beladen" objecten. Het is al erg genoeg dat bepaalde meningen al heiliger zijn dan andere.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als jij een zwembad afhuurt, is het tijdelijk jouw privesfeer geworden, en mag jij bepalen wat er gebeurt. Dat geldt wederom voor iedereen. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-03-2010 om 17:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
En een zwembaddirecteur ook. Als je wat anders wilt, kun je dat niet afdwingen, want in zijn zwembad bepaalt hij wat er gebeurt. Dat is zijn privesfeer. En als het een openbaar zwembad is, dan gelden de regels van de openbare ruimte, en daar heerst het meerderheidsstandpunt.
Als we de discussie wat breder maken dan alleen maar die boerkini: waarom moeten er voor moslims steeds maar weer uitzonderingen gemaakt worden op de heersende gewoontes, omdat zij zich daar niet aan kunnen conformeren want dat mag niet van hun geloof. Ik word zo er zo moe van, van dat eeuwige gezeur en geklaag dat er weer iets speciaals afwijkends voor hen gemaakt en ingesteld moet worden. Altijd die voorkeursbehandeling, er is altijd wel iets waar ze zich aan storen. Allemachtig, als het hier zo vreselijk erg is, wat doe je dan nog hier? En waarom dan nog steeds die groeiende immigratie als het allemaal zo onverdraaglijk is. Als in een land bepaalde zeden en gewoonten heersen waar jij je niet aan wilt conformeren, waarom kom je dan uberhaupt nog hier? Echt, ik kan daar met de beste wil van de wereld niet bij. Als je ergens niet past, waarom, in 's hemelsnaam, waarom blijf je dan niet gewoon lekker waar je bent? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|