Oud 05-02-2002, 17:20
boardbabe
boardbabe is offline
Of is hij ook de veroorzaker van alle slechts op de wereld?? En als God alleen goeds brengt, waar komt dan het slechte in het leven vandaan??
Oud 05-02-2002, 17:36
Hannibal
Hannibal is offline
God schiep het kwade om ons de liefde te kunnen laten ervaren.
Oud 05-02-2002, 19:26
Verwijderd
ik geloof niet in god, alles wat goed of slecht is veroorzaken we zelf.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:18
kosmos
kosmos is offline
Ik geloof niet in goed of slecht.
Want wat IS goed en wat IS slecht??

[Dit bericht is aangepast door kosmos (06-02-2002).]
Oud 06-02-2002, 08:18
Gods zoon
Gods zoon is offline
Als ik de bijbel geloven mag waren de aarts engelen niet echt lievertjes. Je zou ze rustig de beulen van God kunnen noemen.

Overigens is Satan pas later aan de bijbel toegevoegt. Dit was metname om de wikka te kunnen veroordelen. Dit kwaat is puur mensenlijk. Zo als elk geloof is ook het kristendom een instituut van mensen wat de massa in toon kan houden door middel van angst. De kerk is een machtsmiddel. Geloven in je eigen god doe je zelf. Daar hoeven anderen jou de weg niet in te wijzen.
Hmmzz ik raak of toppic..

CU
Oud 06-02-2002, 09:33
Verwijderd
Niets is van nature goed of slecht, hoe graag religieuze mensen dat ook willen geloven.

De enige manier waarop goed en slecht bestaan is door wat je ziet als goed of slecht. Zonder jouw oordeel IS het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 10:05
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Niets is van nature goed of slecht, hoe graag religieuze mensen dat ook willen geloven.

De enige manier waarop goed en slecht bestaan is door wat je ziet als goed of slecht. Zonder jouw oordeel IS het gewoon.
Bingo
Oud 06-02-2002, 11:16
iffelgurrl
iffelgurrl is offline
ik denk dat god niet eens bestaat. want volgens de bijbel ofzo staat dat god altijd al het goeds geeft (en geen kwaad) en daaropvolgend dat hij alles wetend en almachtig is..als hij dus pro-goed is en anti-slecht, dan zou er geen oorlog en massamoorden enzo zijn..want dat zou ie dus niet toelaten.
Oud 06-02-2002, 14:39
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
ik geloof niet in god, alles wat goed of slecht is veroorzaken we zelf.
Hoe kun je nou in godsnaam ( ) niet in god geloven? Dat weet je niet. Je kunt misschien wel zeggen: Ik DENK dat god niet bestaat, maar het absoluut ontkennen is onmogenlijk.
Kijk, (ik gebruik hier een voorbeeld van een man wiens naam ik al weer vergeten ben) als je een steen vanuit je hand laat vallen, gaat hij naar beneden.
Altijd?
Dat weet je niet! Het zou kunnen dat de steen na de 128865000000000000000ste keer blijft zweven. Dat zou een bewijs zijn dat god bestaat.
Zelf denk ik ook dat god niet bestaat, maar je moet altijd objectief blijven.

Oud 06-02-2002, 14:48
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Krastain schreef:
Hoe kun je nou in godsnaam ( ) niet in god geloven? Dat weet je niet. Je kunt misschien wel zeggen: Ik DENK dat god niet bestaat, maar het absoluut ontkennen is onmogenlijk.
Kijk, (ik gebruik hier een voorbeeld van een man wiens naam ik al weer vergeten ben) als je een steen vanuit je hand laat vallen, gaat hij naar beneden.
Altijd?
Dat weet je niet! Het zou kunnen dat de steen na de 128865000000000000000ste keer blijft zweven. Dat zou een bewijs zijn dat god bestaat.

Dat van die steen zou ik nou niet echt bewijs noemen dat de mens ervan zou moeten overtuigen dat god bestaat.
Oud 06-02-2002, 15:04
Verwijderd
Nee precies! Dat vond ik ook al een vreemde redenatie.

Ik denk dat als het over een christelijke God gaat (waar het hier op lijkt) het niet bestaan makkelijk te bewijzen is.

Heb je het over een soort van Intelligentie die alles bevat, dan is het niet-bestaan een eigenschap inherent aan deze God net zoals het wel-bestaan. Want als 'hij' alles is, moet hij ook niets zijn om alles te kunnen zijn.
Magoed, dat wel-bestaan zou je dan ook weer moeilijk kunnen bewijzen vanuit deze realiteit. Misschien is het een kwestie van ervaring.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 15:46
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Voor mij is het bestaan van de mens te ongeloofwaardig om in de mens te geloven
de idee van het bestaan van een God is nog onwaarschijnlijker! immers, als de mens bestaat, is zij geschapen door God. Echter door wie is God dan geschapen? Precies! Dat kan dus niet!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:17
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

zo is het

Oud 06-02-2002, 16:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
Of is hij ook de veroorzaker van alle slechts op de wereld?? En als God alleen goeds brengt, waar komt dan het slechte in het leven vandaan??
Wat denk je van de Duivel???

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (06-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Krastain schreef:
Altijd?

Ik heb niet gezegd dat er geen god bestaat, alleen dat ik niet geloof dat er één bestaat.
En als ooit onomstotelijk aangetoond wordt dat er inderdaad een god bestaat, geloof ik onmiddellijk.

Maar tot het zover is, en ik denk niet dat het ooit zover komt eerlijk gezegd, anders zou ik nl wel geloven, geloof ik dus niet.

...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:53
BlackMystery
BlackMystery is offline
hehe
god doet juist gene zak
waarom
omdat hij niet bestaat
er is nog niemand die heeft kunnen bewijzen die er was
alles spreekt het tegen
regels veranderen
de teksten veranderen
men richt grote kerken voor god op
en de zogenaamde uitverkorenen verkrachten en bedriegen zoals andere mensen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 19:11
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Voor mij is het bestaan van de mens te ongeloofwaardig om in de mens te geloven
de idee van het bestaan van een God is nog onwaarschijnlijker! immers, als de mens bestaat, is zij geschapen door God. Echter door wie is God dan geschapen? Precies! Dat kan dus niet!
God is door de mens geschapen. Maar om nou te twijfelen over het bestaan van de mens gaat ook wel weer een beetje te ver.

Oud 06-02-2002, 19:12
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
SP666 schreef:
God heeft ook het slechte bedacht. Door dingen als 'goed' aan te wijzen heeft hij automatisch de rest tot slecht gemaakt. Dit heeft verder niks met subjectiviteit te maken.
Dat is wel subjectief, want wat is goed en wat is slecht.....bestaat dus gewoon niet.
Oud 06-02-2002, 20:12
Uhmpra
Uhmpra is offline
het wel ofnie geloven in god is meer een gevoelskwestie, denk k, het is moeilijk te bewijzen dat ie wel bestaat, maar ook moeilijk te bewijzen dat ie niet bestaat,

als je wel in god gelooft, kan je gewoon niet weten of ie nou voor 't goede en slechte zorgt ofnie, ten eerste omdat goed en slecht idd aardig subjectief is en ten tweede omdat het gewoon allemaal een kwestie is van jou eigen interpretatie, je kan nix bewijzen,
persoonlijk denk k dat god niet bestaat, waardoor de kwestie of ie nou voor het 'goede' en het 'slechte' zorgt ook niet echt relevant meer is, ik denk dat de mens het veroorzaakt (dus ook mede door het oordelen erover)
Oud 09-02-2002, 19:36
Mey
Mey is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
God schiep het kwade om ons de liefde te kunnen laten ervaren.

Dat vind ik een mooie, maar nee, goed schaapt niets kwaads, dat doet satan...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 19:40
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Mey schreef:
Dat vind ik een mooie, maar nee, goed schaapt niets kwaads, dat doet satan...

En wie heeft de Satan geschapen?
Juist, God

De Satan is slechts een engel die je van het kwade probeert te overtuigen, de Satan maakt het kwaad niet zelf
Oud 11-02-2002, 12:39
Verwijderd
Creatieve gedachten hoor.

Alleen niet erg realistisch.
Goed of slecht bestaan namelijk niet behalve in jouw persoonlijke interpretatie.
Niets is van nature/intrinsiek goed of slecht en het zijn dan ook begrippen door de mens bedacht. Iets kan voor jou goed of slecht zijn, maar het zal nooit goed of slecht ZIJN.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 14:59
Mey
Mey is offline
[QUOTE]RegaIk schreef:
[B]
Juist, God

Hoe kom je er nou weer bij dat God Satan heeft geschapen? Satan is eigenlijk een engel, die afstand heeft gedaan van alles wat met god te maken heeft......
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:52
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Mey schreef:

Hoe kom je er nou weer bij dat God Satan heeft geschapen? Satan is eigenlijk een engel, die afstand heeft gedaan van alles wat met god te maken heeft......

Wie heeft de engelen geschapen?
Oud 11-02-2002, 20:46
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
SP666 schreef:

Dat zeg ik net! God zegt wat goed en slecht is. Daarom is het niet subjectief. Als je andere dingen goed of slecht vind ben je een slechte christen (of een goede hehe).
Binnen het christendom is goed en slecht wel definieerbaar.
Als goed en slecht door God gedefinieert worden en dus alleen binnen het christendom te bewijzen zijn kan je ze niet projecteren op ongelovigen. Doe dat dan ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2002, 09:41
Verwijderd
Als goed en slecht binnen het Christendom wel bestaan, maar niet daarbuiten is het Christendom natuurlijk erg onrealistisch. Maar dat wisten we al.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 09:50
sublime
sublime is offline
Citaat:
RegaIk schreef:

Juist, God

indeed; "and God created Satan to blame for his mistakes"

mocht God bestaan is ie aardig slecht is zun job; wie laat zn eigen schepping nou mislukken? of zou ie er na al die duizende jaren een beetje zat van worden en laat ie ons daarom maar een beetje aanmodderen? als er een god bestaat is dat een mogelijke verklaring. of god is gewoon een sadist die het leuk vind de mens te zien lijden....

maar god brengt absoluut niet alleen goeds...

adieu peuple!
sublime
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 09:52
sublime
sublime is offline
[quote]Mey schreef:
[b]
Citaat:
RegaIk schreef:

Juist, God

jazeker

Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 11:41
Verwijderd
*verslikt zich*

Pardon? Realisme heeft niks met realisme te maken? Verklaar je nader...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 14:39
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
SP666 schreef:
tjongejongejonge, is het nou echt ZO moeilijk om te snappen dat goed en slecht wel binnen het christendom bestaan???
Ga maar ergens anders de slimmerik uithangen...
Zei ik dat dan niet zo is? Neu.
Wat ik zei dat als jij kan bewijzen dat goed en slecht bestaan buiten het christendom dat ik jou heel erg knap vindt en dat als je dat niet kan het ook niet kan aandragen als bewijs.

In zijn algemeen trouwens, niet alleen tegen jou.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten