Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik denk dat god niet eens bestaat. want volgens de bijbel ofzo staat dat god altijd al het goeds geeft (en geen kwaad) en daaropvolgend dat hij alles wetend en almachtig is..als hij dus pro-goed is en anti-slecht, dan zou er geen oorlog en massamoorden enzo zijn..want dat zou ie dus niet toelaten.
||
Citaat:
![]() Kijk, (ik gebruik hier een voorbeeld van een man wiens naam ik al weer vergeten ben) als je een steen vanuit je hand laat vallen, gaat hij naar beneden. Altijd? Dat weet je niet! Het zou kunnen dat de steen na de 128865000000000000000ste keer blijft zweven. Dat zou een bewijs zijn dat god bestaat. Zelf denk ik ook dat god niet bestaat, maar je moet altijd objectief blijven.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee precies! Dat vond ik ook al een vreemde redenatie.
Ik denk dat als het over een christelijke God gaat (waar het hier op lijkt) het niet bestaan makkelijk te bewijzen is. Heb je het over een soort van Intelligentie die alles bevat, dan is het niet-bestaan een eigenschap inherent aan deze God net zoals het wel-bestaan. Want als 'hij' alles is, moet hij ook niets zijn om alles te kunnen zijn. Magoed, dat wel-bestaan zou je dan ook weer moeilijk kunnen bewijzen vanuit deze realiteit. Misschien is het een kwestie van ervaring. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ooit onomstotelijk aangetoond wordt dat er inderdaad een god bestaat, geloof ik onmiddellijk. Maar tot het zover is, en ik denk niet dat het ooit zover komt eerlijk gezegd, anders zou ik nl wel geloven, geloof ik dus niet. ... |
![]() |
|
hehe
god doet juist gene zak waarom omdat hij niet bestaat er is nog niemand die heeft kunnen bewijzen die er was alles spreekt het tegen regels veranderen de teksten veranderen men richt grote kerken voor god op en de zogenaamde uitverkorenen verkrachten en bedriegen zoals andere mensen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
het wel ofnie geloven in god is meer een gevoelskwestie, denk k, het is moeilijk te bewijzen dat ie wel bestaat, maar ook moeilijk te bewijzen dat ie niet bestaat,
als je wel in god gelooft, kan je gewoon niet weten of ie nou voor 't goede en slechte zorgt ofnie, ten eerste omdat goed en slecht idd aardig subjectief is en ten tweede omdat het gewoon allemaal een kwestie is van jou eigen interpretatie, je kan nix bewijzen, persoonlijk denk k dat god niet bestaat, waardoor de kwestie of ie nou voor het 'goede' en het 'slechte' zorgt ook niet echt relevant meer is, ik denk dat de mens het veroorzaakt (dus ook mede door het oordelen erover)
|
Verwijderd
|
Creatieve gedachten hoor.
Alleen niet erg realistisch. Goed of slecht bestaan namelijk niet behalve in jouw persoonlijke interpretatie. Niets is van nature/intrinsiek goed of slecht en het zijn dan ook begrippen door de mens bedacht. Iets kan voor jou goed of slecht zijn, maar het zal nooit goed of slecht ZIJN. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
mocht God bestaan is ie aardig slecht is zun job; wie laat zn eigen schepping nou mislukken? of zou ie er na al die duizende jaren een beetje zat van worden en laat ie ons daarom maar een beetje aanmodderen? als er een god bestaat is dat een mogelijke verklaring. of god is gewoon een sadist die het leuk vind de mens te zien lijden.... maar god brengt absoluut niet alleen goeds... adieu peuple! sublime |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik zei dat als jij kan bewijzen dat goed en slecht bestaan buiten het christendom dat ik jou heel erg knap vindt en dat als je dat niet kan het ook niet kan aandragen als bewijs. In zijn algemeen trouwens, niet alleen tegen jou. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
de islam en het omgaan met dieren en milieu CraigDavid | 22 | 14-08-2005 10:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |