Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2010, 19:45
mn*
mn* is offline
Balen.. ik ben afgelope vrijdag naar de opticien geweest om een nieuwe bril te halen. Maar al snel kreeg ik te horen dat mijn ogen flink achteruit zijn gegaan. Ik had -2,75 en -3. Nu -3,75 en zelfs -4!! Ik draag bril nog niet eens 2 jaar! GOSHH...
wie draagt hier ook een bril/lenzen? Welke sterkte hebben jullie? Volgens mij is het een beetje te erg dat ik deze sterkte nu al heb, want ben pas 15 jaar

groetjes,

ps. wten jullie trouwns waarom de ogen achteruit gaan? Ik heb echter altijd mijn bril op. Behalve de eerste maanden toen ik m pas droeg, toen droeg ik alleen thuis een bril en niet op school (alleen als het nodig is)..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2010, 20:03
Miekje*
Miekje* is offline
Welkom bij de brillen . Ik heb een lees/computerbril van +0.75 per kant. Niet veel dus, maar je krijgt er wel last van zonder bril.
Oud 15-03-2010, 13:04
Verwijderd
Ik heb een bril met +6,75 en +3,50, en ik ben pas veertien . Al sinds mijn tweede heb ik een brilletje. Ik heb ook lenzen, maar die draag ik niet zo vaak, want ze doen me pijn. En je ogen kunnen wel achteruit gegaan zijn door de groei. Dan kan de vorm van je ogen veranderen enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 13:49
Verwijderd
Ik heb een bril en 1 lens. Mijn linkeroog is -1 en mn rechteroog was iets van -0.25 en dat kon niet met een lens.
Heb eigenlijk altijd lens in, behalve s'avonds en als ik heel moe ben. Als ik erg moe ben heb ik liever mijn bril op, dan krijg ik minder snel hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 15:07
Verwijderd
Ik heb geen bril.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 17:19
Verwijderd
Commando, wat leuk om te horen!
Hoe ga je daarmee om?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 19:27
Verwijderd
Ikke. En hij is hip en uniek. Eigenlijk is ie alleen voor links, maar omdat monocles zo onhandig zijn hou ik het op twee glazen. Al gaan mijn ogen alleen maar vooruit, dus wie weet ben ik er over een paar jaar gewoon vanaf.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 19:39
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Zeker dat ik een monocle neem! Als leesbril ofzo!
Ik moet wel een leesbril, wss ook een gewone bril, maar zolang ik nog kan leven doe ik liever zonder.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:08
Toneless
Toneless is offline
Ik heb lenzen. Aan me rechteroog -2.50 en linkeroog -2.25. Dat is wel een jaar geleden, binnenkort maar is opnieuw opmeten denk ik.
Oud 15-03-2010, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Commando, wat leuk om te horen!
Hoe ga je daarmee om?
Nou, niet. Lekker makkelijk, hoor! Leven zonder bril.

Je raakt hem nooit kwijt, kost geen geld, breekt nooit. Ik hoef hem ook nooit op te zetten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 12:25
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ja nu haal je iedereens stemming hier naar beneden.
Oud 16-03-2010, 14:52
Verwijderd
Ik heb overigens een leesbril. Mijn ouders en zus ook en die zijn hem altijd kwijt. Ik niet. Maar ik heb dan weer geen lenzen, teveel gepruts. Wat wel irritant is, is dat je bril zo weer vies is, hoe goed je hem ook schoonmaakt. Maar daar valt mee te leven.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Nou, niet. Lekker makkelijk, hoor! Leven zonder bril.

Je raakt hem nooit kwijt, kost geen geld, breekt nooit. Ik hoef hem ook nooit op te zetten.
Okee, leuk om te horen! Dus je hebt een goede manier gevonden om met je handicap om te gaan, dat vind ik erg bewonderenswaardig
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 18:29
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb een bril voor lezen. Plus 1 ofzo, of min 1, ik moet de lettertjes in iedergeval ietsjes groter. Maar ik heb hem bijna nooit meer op.. Al vind ik het wel leuk om hem op te hebben
Oud 16-03-2010, 21:24
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb lenzen en een bril.
Ik ben begonnen met -1.50 en heb nu -4.00
Vooral in het begin ging het hard achteruit. Tja, of je nu -1.50 hebt of -4 je bent gewoon blind
zonder je lenzen en bril. Dus die heb je nodig. Mij interesseert het niet zo dat ik achteruit ga. Het gaat nu wel veel langzamer dan in het begin.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 15:31
Volk
Volk is offline
Ik heb lenzen en een bril. -4.5.
In het begin ging het inderdaad sneller achteruit. Leeftijd heeft niks te maken met je sterkte. Je kunt op alle leeftijden alle sterktes hebben. Het is meer genetisch.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 15:52
blubfish
blubfish is offline
K heb n cilinderoog. Dus k hoef de mijne alleen op als ik letters niet goed zie (;
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 16:24
Geel
Geel is offline
Er zijn theoriën over dat een bril je zicht juist negatief beinvloed. Want je ogen worden er lui van of zo, omdat je, als je een bril op hebt niet je ogen maar je hoofd beweegt om dingen te zien die niet recht voor je staan. Oefeningen met je ogen zou je zich verbeteren. Een theorie van een of andere Russische professor. Ik geloof er wel in, vooral omdat ik twee mensen ken die door die oefeningen geen bril meer dragen.

OT: Nee, ik draag geen bril
Oud 17-03-2010, 19:36
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
ik draag een hele grote bril, met sterkte. +1 maar.
nu schijnt iedereen een hele grote jaren '60 bril te hebben.
Oud 17-03-2010, 22:29
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
-.5 -1

Heb hem nu al weer mijn 2e gekocht maar prima dingen hoor
Oud 17-03-2010, 22:47
Sherlock
Sherlock is offline
Lenzen omdat.
Oud 18-03-2010, 13:13
Volk
Volk is offline
Citaat:
Er zijn theoriën over dat een bril je zicht juist negatief beinvloed. Want je ogen worden er lui van of zo, omdat je, als je een bril op hebt niet je ogen maar je hoofd beweegt om dingen te zien die niet recht voor je staan. Oefeningen met je ogen zou je zich verbeteren. Een theorie van een of andere Russische professor. Ik geloof er wel in, vooral omdat ik twee mensen ken die door die oefeningen geen bril meer dragen.

Huh? Ik draai mijn hoofd echt niet meer dan zonder bril hoor. Je ogen kunnen nog steeds bewegen als je een bril draagt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:15
Verwijderd
Bij 1 oog heb ik geloof ik 1,25 bij mijn andere oog 0,75. Zoiets in elk geval. Maar een leesbril dus en dat is wel fijn om de hele dag op te hebben. Dat je ogen slechter worden van een bril geloof ik trouwens niks van.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 21:09
Dubbelendwars
Dubbelendwars is offline
-1
moet er in de les altijd wel aan geloven!
Oud 20-03-2010, 10:43
dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb ook een bril..vanaf groep 7..
Ik heb nu -2,75 aan beide ogen + cilinders ofzo? weet niet.. Maar dat heeft m'n vader ook..
Dus een ander kan hier niet zomaar door kijken..
Maar ik heb vaak het gevoel dat ik geen bril op heb,zo ben ik eral aan gewend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2010, 11:29
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Net zoals je na een week een ring dragen hem opeens niet echt meer opmerkt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 23:56
Verwijderd
nerds dragen brillen
denk dat hier een slotje op kan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 08:40
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik draag ook (soms) een bril en ik ben absoluut geen Nerd

Ik vind dat een goede bril bij sommige jongens/meisjes heel sexy en mooi kan staan
Oud 22-03-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:

Ik kan ook wel wat zien zonder bril, en zelfs lezen, maar het bezorgt me vooral veel hoofdpijn en ellende.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 14:35
Verwijderd
Nope!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 19:39
Verwijderd
Ik heb een bril!

Kheb 'm sinds vorige week. Links heb ik -0,75 en rechts -1.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 20:18
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
nerds dragen brillen
denk dat hier een slotje op kan
Dat vind ik wel hèél erg kortzichtig. Alsof slechte ogen te te maken hebben met hoe je bent. Overigens ken ik genoeg mensen die een bril hebben en aangezien geen van hen een nerd is, maar juist erg sociaal en populair zijn. Juist omdat ze zelfverzekert zijn ondanks dat ze een bril dragen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 20:42
Geel
Geel is offline
Citaat:
Huh? Ik draai mijn hoofd echt niet meer dan zonder bril hoor. Je ogen kunnen nog steeds bewegen als je een bril draagt.
Heb je erop gelet?
Het zou heel goed kunnen hoor, maar het was maar één dingetje van wat ik van die uren lang durende film van die professor heb onthouden. Hij had het erover dat je ogen 'niet meer hoeven te werken' (of harder hun best te doen) omdat een bril het moeilijke gedeelte overneemt.

Citaat:
Ik kan ook wel wat zien zonder bril, en zelfs lezen, maar het bezorgt me vooral veel hoofdpijn en ellende.
Natuurlijk kun je nog wel zien e.d. zonder bril. Maar het gaat erom dat als je je ogen traint dmv oefeningen, je ogen beter kunnen accomoderen en dan heb je je bril niet meer nodig en krijg je geen hoofdpijn.

Dit zijn trouwens dingen die ik niet zeker weet, maar wat die gast dus zegt (ben z'n naam kwijt, maar ik zal het opzoeken).
Oud 23-03-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Nope!
je smiley verraad iets anders.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 02:21
Verwijderd
Citaat:

Waar kan ik publicaties vinden van dit onderzoek danwel theorie? Ik geloof er namelijk geen ruk van.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 02:30
Verwijderd
Citaat:
Heb je erop gelet?
Het zou heel goed kunnen hoor, maar het was maar één dingetje van wat ik van die uren lang durende film van die professor heb onthouden. Hij had het erover dat je ogen 'niet meer hoeven te werken' (of harder hun best te doen) omdat een bril het moeilijke gedeelte overneemt.
Maar een bril doet niets meer dan brandpuntsafstanden wijzigen/corrigeren. Natuurlijk moeten je ogen nog werken; ik denk zelfs harder wanneer je een cilindrische afwijking hebt in je brillenglas (ascorrecties). Presbyopen kunnen inderdaad accomoderen tot op zekere hoogte en in latere stadia door de krant verder van zich af te houden en zo het oog op een verkeerde manier te gebruiken. Myopen kunnen "corrigeren" door de ogen fijner te knijpen, maar geen van deze manieren doet iets aan het daadwerkelijke probleem me dunkt; dat is gewoon een fysiek manco met verschillende oorzaken.

Natuurlijk ben ik geen professor maar het lijkt me evident dat wanneer zijn theorie belangrijke kern van waarheid zou hebben het behoorlijk wereldkundig en goed gedocumenteerd zou zijn..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 13:04
D-gast
D-gast is offline
ik heb iets tering vaags. waar 'normale' mensen het scherpst zien zie ik juist het slechtst en omgekeerd
Oud 24-03-2010, 13:54
Verwijderd
Citaat:

Hmm, misschien zit er een kern van waarheid in. Maar waarom zou een opticien/oogarts dan lenzen en/of een bril geven, en iemand niet met oefeningen naar huis sturen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat erom dat als je je ogen traint dmv oefeningen, je ogen beter kunnen accomoderen en dan heb je je bril niet meer nodig en krijg je geen hoofdpijn.
Dat is niet zo, in rust heeft je ooglens een bepaalde sterkte en die kan door oefeningen niet veranderd worden. Overigens 'oefen' je in de praktijk al goed genoeg door normaal te kijken, dan moet je ook steeds scherpstellen.

Wat je hebt gezegd zou trouwens alleen bij (dragers van) plus-brillen werken, niet bij min-brillen want als je een min-bril hebt zijn je ooglenzen te sterk, met oefeningen krijg je die niet slapper.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 15:54
Geel
Geel is offline
@Iedereen die op mij heeft gereageerd: Ik weet zelf het fijne er ook niet van, het is gewoon iets wat ik een paar keer heb mee gemaakt (met een vriend en m'n neef, die droegen ooit een bril). Ik zal, als ik het niet vergeet, vragen naar de naam van die gast.

@TBTL: Blijkbaar werkt het ook bij min want oefeningen die helpen de spieren rondom je oog te ontspannen... oid.
Oud 28-03-2010, 12:51
Verwijderd
@Lidje: Ooo wacht, zoiets heb ik wel eens gehad, alleen niet echt oefeningen. Ik heb een lui oog, dus dan deden ze een soort verandachtig iets op mijn goede oog, zodat ik wel door mijn luie oog móést kijken. Het zag er alleen vrij dramatisch uit, hehe

Edit: Ik bedenk ineens dat Lidje een beetje fout klinkt. Dzjiedzjiesiewajeetje dan :')
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 12:54
Weerheuvels
Weerheuvels is offline
Ik heb een bril alleen voor het auto rijden. Is wel zo handig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik wel hèél erg kortzichtig. Alsof slechte ogen te te maken hebben met hoe je bent. Overigens ken ik genoeg mensen die een bril hebben en aangezien geen van hen een nerd is, maar juist erg sociaal en populair zijn. Juist omdat ze zelfverzekert zijn ondanks dat ze een bril dragen.
De uitzondering bevestigd de regel.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 22:25
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline
Ik heb sinds een week een bril en ben er erg blij mee, ik zie alles weer in High Resolution HD. Er gaat echt een nieuwe wereld voor je ogen als je alles weer goed ziet
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 08:04
dianaotten
dianaotten is offline
Ja.. Toen ik voor het eerst een bril kreeg in groep 7.. zei ik zo tegen mama:''IK KAN LEZEN WAT OP DAT BORD STAAT!''
En ben er heel blij mee
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 15:24
Verwijderd
Mijn zus zei toen: "hee mam je hebt rimpels!"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 09:56
dianaotten
dianaotten is offline
Whahaha Die 's goed

M'n moeder heeft geen rimpels maar grijze haren
Dat zeg ik steeds wanneer ik weer nieuwe oogmetingen heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 18:46
xikhouvanje
xikhouvanje is offline
heb geen bril, maaar bij heel veel mensen staat het heel leuk dus handig toch ;'d
Oud 07-04-2010, 19:02
silentbob
silentbob is offline
geen bril, wel ooit gezegd dat ik er mischien 1 moest, toen heb ik gelijk gezegd dat ik dat absoluut niet wou en nooit meer wat van gehoord(zelfde met beugel)
reden voor die bril was dan ook belachelijk, ik ben namelijk scheel(tot mn 3e niet, toen wel, later eraan geopereerd en nu zie je het bijna niet meer, meeste mensen weten het pas nadat ik het ze vertel, maar zie nog steeds maar met 1 oog tegelijkertijd), en ze zeiden dat het dan met bril minder zichtbaar zou zijn dat ik scheel was, maar het zou mij dus zowieso niks helpen...
en nu zie je het toch al bijna niet meer(na die operatie was het nog steeds vrij duidelijk zichtbaar maar is over de jaren langzaamaan veel minder zichtbaar geworden, en als ik me erop focus kan ik nu ook wel met 2 ogen tegelijk kijken, wat goed uitkomt want er werd me destijds gezegd dat als ik dat voor mn 12e niet kon ik het nooit zou kunnen, en vlak daarvoor kon ik het dus als ik zou willen zou ik het nu verder kunnen gaan oefenen, maar maakt me nu nog niet zoveel uit)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 19:34
ansjuh
ansjuh is offline
ik heb al bijna mijn hele leven een bril vanaf mn 3e en geef er niks om ben nu bijna 13 en ben aan mijn 4e of 5e bril bezig en krijg hierna lenzen dat is leuker maar opzich is er niks mis met een bril als je er aan gewent ben

Laatst gewijzigd op 20-04-2010 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten