| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Ik snap het wel, en de kans was klein, maar wanneer trek je dan de grens? Er is meermaals gepost dat er niet gepost mag worden na je dood tot het spel over is. Als ik dorpeling was geweest, was ik behoorlijk pissig geweest om die bemoeienis. Ik had op zijn minst willen proberen om de wolf te laten geloven dat ik de verrader ben. Citaat:
![]() @ Archont; je kunt prima spelleiden. Er is nergens gesteld dat je met een rode kaart niet mag spelleiden. Máár, als je eerst spelleidt, en daarna speelt, blijft je rode kaart gewoon staan. |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Misschien zat ik daar fout, niet bewust dan. Maar daarna kom je nog met het pmverhaal waarin ik enige uitleg vroeg. Dat is ook denigrerend als jij mij zo extra probeert zwart te maken. En je ontwijkt al continu de andere reden waarbij jij mij van valsspelen beticht. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Je hebt mij toen per pm benaderd met de vraag of het mocht, ik heb toen gezegd dat het niet mocht en duidelijk gemaakt dat je na je dood zowel in het topic als overal anders stil moest zijn. Zover ik weet heb je dat ook gedaan. Ik zeg nergens dat je dat wel gedaan hebt, maar je wist dus ook goed dat het niet mocht. Verder beschuldig ik je nergens van.
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik vind ook dat de volgende twee regels toegevoegd moeten worden: - Qua argumentatie, zowel voor- als tegen-, een andere speler of zichzelf, maar niet verwezen worden naar informatie die voor andere spelers niet controleerbaar is. Ook de spelleider mag niet aangehaald worden in het spel.* *Dit laatste omdat ik nogal moeite heb met opmerkingen als 'Ik heb echt niet gestemd, ik heb net een pm gekregen van de spelleider' en 'ik heb met de spelleider gepm'd over mijn functie'. Als spelleider mag je er niet mee bemoeien, want het bevestigen of ontkrachten geeft informatie weg. Maar in principe beroep je je daarbij ook op iemand buiten het spel, wat voor anderen niet te controleren valt. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het ging om 1 of 2 spellen daarvoor heb ik die pm gestuurd! |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deel 2 wat Martino zegt kan dat tactiek zijn. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik was daar heel erg tegen, en nog steeds. De spelleider heeft niks met het spel te maken, mag niet ingrijpen, mag niks zeggen en mag ook het spel niet beïnvloeden. Dan lijkt het me onterecht om alsnog te kunnen roepen 'ja maar de spelleider'. En als dat je tactiek mocht zijn, moet je maar een andere tactiek bedenken. /opinion
|
|
|
|
Ja, maar: Qua argumentatie, zowel voor- als tegen-, een andere speler of zichzelf, maar niet verwezen worden naar informatie die voor andere spelers niet controleerbaar is.
Ehm, dan mag je dus ook geen stemlijstjes maken. Of stemlijstjes aanhalen. Niemand kan controleren wie op wie heeft gestemd. En sorry, maar wat Twinkebel heeft gedaan lijkt me een vrij unieke situatie. Sowieso, hoe zie je dat "verwijzen naar de spelleiders" dan voor je? Ik snap niet wat het probleem was, dan moeten de andere spelers maar niet zo dom zijn om daar in te trappen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Bluffen en verdacht maken mag altijd, maar ik vind dat het gelimiteerd zou moeten blijven (het is sowieso onhaalbaar, maar in a perfect world..) tot het topic, wat men daar zegt, doet, post en zegt te stemmen. En niet rologen, ik geef slechts mijn mening.
|
|
||
|
Citaat:
Dáármee grijp je naar een argument buiten het spel. Alles wat in het topic gezegd wordt, kan prima aangegerepen worden. En dus ook stemlijstjes. Het gaat er niet om of het daadwerkelijk waar is; het gaat er om dat de argumentatie binnen het spel blijft (of op zijn minst het forum) en dat niet vanalles er bij gesleept wordt. Edit: wat dark phoenix indd zegt.
|
||
|
|
|
|
Jammer Archont dat je niet meer mee doet / mag doen en geen spelleider wilt zijn. Ik ben het met je eens over dat dingen als die kan geen wolf zijn want die is de hele dag niet thuis geweest en kan dus niet overleggen met de andere wolven of geen stem doorgeven of weet ik het wat, niet moeten kunnen inderdaad. Ik zag het nu vanuit een wolf en had zoiets van, tja, daar kan ik verder niets meer tegenin brengen. Het is fijner te discussiëren met redenen en argumenten waar iedereen wat over kan zeggen.
|
|
|
|
|
|
Speciaal voor Mr Soija:
Spel - Stand: 2 dorpelingen, verrader en wolf - Afhankelijk van uitslag zouden dorpelingen kunnen winnen, maar ook wolven en ook nog gelijkspel. - Na half 9 en voor uitslag begonnen overgebleven spelers te hinten naar rollen en begon Archont zich er mee te bemoeien. - Uitslag bleek gelijkspel: doordat iedere speler inmiddels zijn functie zo'n beetje verraden had, is besloten de wolven te laten winnen. De wolf zou immers met de voorkennis zeker een dorpeling eten (en niet de verrader), dus spel uitspelen heeft geen nut meer. Rode kaart - Archont heeft vorig spel een rode kaart gekregen, die bij uitzondering voor dit spel bleef staan. - Dit wisten de spelleiders niet. - Hij heeft dit spel tweemaal niet gestemd. Daardoor zou hij drie waarschuwingen hebben en een rode kaart. - Aangezien hij zich nu ook voor de uitslag met het spel bemoeide als dode speler is zijn rode kaart nu zeker definitief. - Hij was van plan om te gaan spelleiden. - Sommigen zijn van mening dat je met een rode kaart sowieso niet mag spelleiden. Anderen zijn van mening dat dat mag, maar dat de rode kaart dan nog steeds blijft staan voor het volgende spel. - Archont heeft besloten om komende spellen noch te spelleiden, noch te spelen. Discussiepunten - Mag je spelleiders ge/misbruiken als tactiek of moet je ze buiten het spel laten? - Mag je andere spelers of jezelf vrij pleiten dmv zaken die los staan van het forum/topic? - Mogen stelletjes samen mee doen als ze in een huis leven en ze hierdoor elkaars rol kunnen raden aan de hand van postgedrag? - Mogen stelletjes samen onder één account spelen? (Namens Martino, meen ik) Overig - Testout.coms rode kaart is na haar uitleg ingetrokken, aangezien het een technische fout bleek en geen opzet. - Spekkie blijkt ooit onterecht geen rode kaart ontvangen te hebben. [disclaimer: kan onvolledig zijn] En verder nog een hoop steken onder water en gechagrijn.
|
|
|
|
|
|
Ja. Het is dat jij de evilziener bleek dat ik even dacht van, waarom verdenkt N00dles mij niet dan?! En dat hij nog verrader zou kunnen zijn. Dat kleine beetje twijfel nam ie samen met grl gisterochtend meteen alweer weg
Heksjuh verrader was sowieso uitgesloten. We wisten vanaf dag 2 vrijwel zeker dat grl verrader was door al die hints, plus haar spel |
|
|
|
|||
|
Citaat:
VeGs: In theorie kan er vanalles gebeuren maar het spel was echt gewoon klaar. En mja, we werden te nieuwsgierig, het was de beslissende ronde en we wilden allemaal weten wat er gebeurd was. Ik vond het niet erg dat het spel zo afliep. Ik snap wel wat Absinthe zei over dat het jammer was dat het spel niet officieel werd afgesloten en ik snap ook wel dat het als spelleider een beetje raar is. Maar de 4 spelers die er nog zaten hadden er geen problemen mee. Net als dat ze geen problemen hadden met Archont (wat betreft Archont staat daar tegenover dat dit natuurlijk niet de eerste keer is dat-ie een beetje ruim is met de regels). Verder vind ik het van de stelletjes moeilijk. Het is informatie die niet te controleren is en daarmee zouden ze anderen kunnen misleiden. Aan de andere kant was het dit spel zo dat ik juist heel handig gebruik kon maken van wat testout zei. Het werkte volledig in hun nadeel, omdat een heleboel mensen het verdacht vonden dat ze het nodig vond zoiets aan te halen. Maar waar ik moeite mee heb is dat stelletjes meer kennis over de functie van de ander kunnen hebben dan de medespelers. Door "nog even online te gaan" tijdens de eetrondes en zo wordt toch al snel duidelijk dat ze iets te doen hebben tijdens die eetrondes. Zulke informatie kunnen andere spelers niet krijgen. Wat dat betreft heb ik liever dat stelletjes met 1 account spelen. Citaat:
Ik weet niet of het mogelijk is om een vaste regel te hebben wat betreft het noemen van de spelleider. Wat twinkebel deed was uitzonderlijk en natuurlijk niet gewenst. Wat musiquefreak deed is wat mij betreft geen probleem (en werkte daarnaast enorm tegen haar ) want iedereen zegt dergelijke dingen. Archont had het over z'n geweer schoonmaken. Biertank deed nog wel eens "grom" etc. In feite is hinten dat je een pm hebt gestuurd over je functie niet heel anders. (en uiteraard moet de spelleider er gewoon buiten blijven en niet zeggen of het klopt of niet)
|
|
||
|
Lange post maar de alineas zijn gewoon per onderwerp dus je kunt ze los van elkaar lezen als je het een te grote lap tekst vindt
![]() Citaat:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 30-03-2010 om 11:12. |
||
|
|
|
|
Goed, hartstikke mooi dat we gezeik van vroegah aanhalen, maar dat was vroegah en tegenwoordig zijn de regels aangescherpt. Dus daarom weet je wat wel en niet mag, anders lees je er de regels maar op na, en daarom heeft Archont terecht een rode kaart. Dat ie dan niet meer mee wil spelen en mensen op elkaar gaan zeiken vind ik kinderachtig, maar goed, zelf weten.
Ik vind iig dat stelletjes (die bij elkaar wonen) of samen moeten spelen of maar één van een stelletje mee mag doen, want je krijgt zo extra informatie over of iemand nog online gaat in een bepaalde ronde die anderen niet hebben. Ik vond het ook heel flauw dat dat als argument werd gebruikt dit spel.
|
|
|
Verwijderd
|
Ik ben het eens met Tink wat betreft stelletjes die samenwonen. Je krijgt sowieso informatie van elkaar doordat je weet wie wanneer online is enzo. Dit kan dan gebruikt worden, ook als het niet letterlijk gezegd wordt. Dus samenspelen, of 1 persoon per (samenwonend) stel.
Spelleider mis/gebruiken lijkt mij tactiek. Ik zie er geen probleem in. Verder vroeger is vroeger, braaf luisteren naar de spelleiders. Archont stel je niet zo aan Edit: spelleidkwestie sta ik natuurlijk een beetje subjectief in omdat ik graag wil spelleiden met archont, maar wat mij betreft kun je prima spelleiden, als je het spel daarna dan maar niet speelt vanwege je rode kaart. |
|
|
||||||
|
Ik zal reageren aan de hand van de overzichtspost door Vegs omdat dat wel zo makkelijk is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2: Zo lang voor iedereen te controleren is of hetgeen je zegt al dan niet klopt vind ik het allemaal prima. Wat Testout.com dit spel gedaan heeft valt niet te controleren en zou dus wat mij betreft niet toegestaan moeten zijn. Zaken die buiten het topic spelen mogen wat mij betreft meegenomen worden in het spel zo lang het maar te controleren is. Als iemand bijvoorbeeld in een ander topic heel fanatiek aan het posten is maar "vergeet" in het weerwolfspel topic te posten mag dit (mits onderbouwd met feiten dmv bijvoorbeeld een link naar de betreffende posts of iemands postgeschiedenis) wat mij betreft gewoon gebruikt worden. 3: Ik zie hier geen bezwaar aan. De stelletjes waar het om gaat dragen zelf de verantwoordelijkheid om in welke zin dan ook niet op te vallen. Echter het feit dat iemand wel of niet achter een computer zit of heeft gezeten mag wat mij betreft in het spel niet gebruikt worden en ik vind dat hier ook best tegen opgetreden mag worden tegen de persoon die zich hier in de toekomst nog schuldig aan maakt. Ja dit geeft samenwonende stelletjes een licht voordeel maar ik ben van mening dat een ieder de mogelijkheid moet hebben om als individu deel te nemen aan het spel. 4: Mocht een stel (in wat voor vorm dan ook) ervoor kiezen gezamenlijk mee te doen onder 1 naam dan zie ik hier geen bezwaar aan. Ik vind echter wel dat er goed opgelet dient te worden dat er alleen onder de meespelende account in het topic gepost wordt. Dat gedoe met Dingaantouwtje die er af en toe tussendoor post vind ik heel verwarrend en valt naar mijn mening onder de volgende regel en dient naar mijn mening ook volgens deze regel bestraft te worden: - Hou het aantal offtopic posts tot een minimum, dit is storend voor andere spelers. Ook mensen die niet meespelen: niet posten aub (een tvp is wel toegestaan). Zo houden we het topic schoon en praat er niemand zijn mond voorbij. Citaat:
Citaat:
Ik wil hierbij graag het volgende discussiepunt aandragen:De regel: "- Je moet je functie geheim houden en mag deze (of informatie die uit je functie voortvloeit) nooit aan andere spelers bekend maken (op welke wijze dan ook). Tovenaars, Heksen en Zieners mogen tijdens het spel dus ook niet bekend maken wie zij hebben opgevraagd, behekst of beschermd. Wolven en geliefden mogen wel overleg plegen en informatie delen. Zieners mogen wel hinten naar hun medespelers welke spelers zij in de gaten moeten houden." dient naar mijn mening te worden uitgebreid met: "in het topic opzichtig hinten naar je functie is niet toegestaan." Ik vind dat dit moet gebeuren om situaties zoals die zich met Archonts functie hebben voorgedaan te voorkomen. Er valt door niemand (behalve de ziener en de spelleiding die beiden niet rechtstreeks mogen melden of het waar of niet is) te controleren of het wel of niet waar is maar ondertussen neemt iedereen het wel klakkeloos voor waar aan terwijl achteraf blijkt dat het niet zo is. Ik vind dat dit het spel bederft en ben daarom van mening dat het verboden dient te worden. Uiteraard zouden zogenaamde "stille hints" zoals die Grl gegeven heeft gewoon mogelijk blijven maar direct hinten zoals Archont deed dus niet. Graag jullie mening hierover.
|
|
|
|
@ dat laatste in Wammus' post. Ik denk dat die lijn heel moeilijk te trekken is. Ik had me ook voor kunnen doen als iemand met een geweer, maar omdat Archont in feite op zeker stond door de leerlingziener was de situatie vrij uitzonderlijk denk ik en kon hij zich dit permiteren zonder bij de jager verdacht te worden. *haalt adem na lange zin* Want wat doe je dan met van die hints als "ik ga mijn pijlen eens op jou richten", wat in principe ook een - soort van - hele slechte hint kan zijn. Ik neem niet echt een standpunt in, maar dit zijn dingen die in mij opkomen nu
![]() MBT punt 2: zou je dan ook niet mogen zeggen. Ik moest deze middag/avond overwerken en heb dus, als ik wolf was, geen wolvenstem kunnen doorgeven. In het geval er maar 1 wolf in zou zitten dus, dan zou je dit kunnen gebruiken om jezelf vrij te pleiten. Maar hierbij heb je het alleen over jezelf en moeten de anderen dat maar op je woord geloven. Dat vind ik persoonlijk minder erg dan wanneer je iemand anders ermee vrij pleit. |
|
|
|
|
|
Stelletjes verbieden om mee te spelen is een slechte ontwikkeling.
Daarbij wéét ik dat bepaalde spelers, al dan niet in het verleden, per pm's / msn functies en informatie hebben uitgewisseld. Als men vals wil spelen doen ze dit toch wel, daar hoef je geen stelletjes voor af te straffen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Lezen, kinders.
|
|
||
|
Citaat:
![]() VeGs zegt in haar post dat ik een week geleden ofzo een opmerking heb gemaakt bij de spelleiders over stelletjes samen die meespelen. Die opmerking heeft betrekking op abzg en dingaantouwtje, die blijkbaar onder een account meespelen, en niet ieder onder hun eigen account. Dáár heb ik het over, en over stelletjes die wél apart meespelen. Het gaat mij er puur om dat er meerdere spelers op één account meespelen, en ik dat niet netjes vind.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maargoed, ik interpreteerde het wel als een reactie op mij, aangezien het vlak onder elkaar stond, maar dat was dus verkeerd.
| Advertentie |
|
|
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|