Hey,
Ik denk dat de volgende boeken voor 15-jarigen goed te lezen zijn:
''Lange dagen'' van Pia de Jong. Dit boek gaat over een jong meisje dat door haar ouders gedwongen wordt op expeditie te gaan naar Lapland. Het kan leuk zijn om naast dit boek ''Nooit meer slapen'' van W.F. Hermans (canon) te lezen en de boeken te vergelijken, er zijn namelijk erg veel overeenkomsten te vinden!
Een ander goed boek is ''De passievrucht'' van Karel Glastra van Loon, leuk om het boek te vergelijken met de film, de trouwens erg leuk is.
''Lisa's adem'' is een goed te lezen boek, ook geschreven door Karel Glastra van Loon.
Dan heb je ook nog ''Echt sexy'' van Renate Dorrestein, een beetje een raar maar zeer goed te lezen boek. Een ander boek van Renate Dorrestein wat ik een echte aanrader vind is ''Is er hoop''. Het vertelt een verhaal over een vriendengroep die bestaat uit vier gezinnen. Ze gaan met z'n allen op vakantie en plots verdwijnt de jongste telg van het gezelschap.
Wanneer je eens een apart boek wil lezen kun je ''Specht en zoon'' nemen, geschreven door Willem Jan Otten. Dat spannende verhaal wordt beschreven vanuit het perspectief van een schilderij.
Daarnaast zijn alle boeken van Saskia Noort en René Appel goed te lezen, al zijn ze volgens mijn leraar wel van ''HAVO-niveau''. Zo ook het Gouden Ei.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Groetjes,
Karlijn
|