Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben trouwens ook geen fan, maar om nou te zeggen dat de kwaliteiten van Buffy overduidelijk beneden (toplijstjes)peil zijn, is echt onzin.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind Buffy ook super, en ik kan het keer op keer kijken en 't is zeker een van mijn favorieten, maar idd, ik zou het niet een van de beste series noemen. Net zoals Friends bv, dat kan ik ook echt onbeperkt kijken, maar ik vind het te eenzijdig om 'beste serie ooit' genoemd te kunnen worden.
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk als Buffy nou op het niveau GTST zat, was het natuurlijk een enigszins ander verhaal geweest.
|
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die van mij is: Dawson´s Creek. Er is geen enkele serie die zoveel invloed op mij heeft gehad. Toen ik het voor het eerst zag, had ieder karakter wel iets waarmee ik me kon identificeren en waren de karakters in mijn ogen wereldwijs en o zo verstandig. Als ik het nu terugzie, word ik soms moe van de manier van praten en quasi volwassenheid, maar stiekem vind ik het grappig. Veel (jeugd)herinneringen komen dan naar boven.
En wat betreft kwaliteit. Soms mag een televisieserie ook gewoon leuk zijn en als doel hebben om je te vermaken. En als mensen dan kiezen voor welke serie dan ook, kan dat inderdaad betekenen dat het iets als X-files of Kulderzipken wordt. Het is maar net wat je zoekt in een serie en wat je aantrekt. Ik heb deze keuze gemaakt omdat als ik terug kijk, is Dawsons´s Creek voor mij de serie geweest die karakters bevatte waarmee ik me kon identificeren, of waar ik tegenop keek of die thema´s besprak die mij interesseerde en bezighielden, in een periode waarin ik er blijkbaar behoefte aan had. Anders zou het mij, denk ik, niet na al die jaren zijn bijgebleven.
||
Citaat:
Maar goed, dat is ook naast het punt. Er worden hier heel veel series genoemd die absoluut niet de kwalitatieve standaard van de top hebben: Grey's Anatomy, Sex & the City, Scrubs. Favoriet is gewoon niet hetzelfde als goed. Dat het bij jou, zoals je eerder zei, wel om kwaliteit gaat, komt omdat je ook om kwaliteit gééft. Maar de meeste mensen doen dat niet of veel minder.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nogmaals, dit staat los van mijn persoonlijk mening over al die andere series.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik ben helemaal gek van alles wat met de Klassieken te maken heeft, en dan met name het Romeinse Rijk. Rome is dan ook m'n all-time favourite, maar Spartacus: Blood and Sand vind ik bijvoorbeeld ook erg tof. Al zie ik óók wel dat het een vulgaire en gewelddadige serie is met een overmaat aan special effects en soms bedroevend slecht acteerwerk.
De BBC serie The Rise and Fall of Rome vond ik ook erg leuk. Een andere serie die ik leuk vind, is Robin Hood: the Series. En dan met name het eerste seizoen, het tweede en zeker het derde vind ik veel minder. Ook nog een aanrader: Hustle. Erg leuk. Prison Break, Heroes, Dexter, Lost, 24, Friends, That 70's Show, Scrubs en South Park vind ik ook erg leuk. Enn... nog wel een stel. Maar om dus maar terug te komen op de kern van de vraag: 'Rome' is mijn favoriet. |
![]() |
||
Citaat:
En als het gaat series uit echt verschillende genres (horror en drama, bijvoorbeeld) is het al helemaal moeilijk om het objectief vast te stellen, gezien de verschillende doelstellingen. Mja.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Natuurlijk doet de breedheid van het begrip er wel toe. Jij zegt dat een meer en deel van de mensen niet of minder om kwaliteit geeft. Dan heb jij een beeld van wat kwaliteit is, en daar ben ik het niet met je eens. Als we de zelfde definitie zouden hanteren, zou maar een zeer klein deel zich letterlijk niets aantrekken van kwaliteit
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder ben ik snel vermaakt, dus heel veel series bevallen mij altijd wel erg goed ![]()
|
![]() |
Leuk dat 'mijn' topic zoveel nieuwe input oplevert. Was begonnen aan Generation Kill, maar de eerste aflevering heeft me niet echt weten te vangen. Beetje platte characters, de voordehandliggende lui in een legertent. Texas redneck krijgt het aan de stok met zijn zwarte collega. Zo kan ik ook scriptschrijver worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind Dexter trouwens ook erg leuk ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De meeste mensen kijken geen series om kwalitatief hoogstaande series te zien. Is het nu opeens weer controversieel om te zeggen dat mensen over het algemeen slechte smaak hebben? McDonald's is nog steeds 's werelds meest succesvolle restaurant, hoor.
||
Citaat:
|
![]() |
Er is geen beste kwaliteit serie. Iedereen houd weer van andere series. Ik kijk hele andere tv programma's dan vrienden van mij, maar ik zit niet te verkondigen dat mijn series de beste kwaliteit hebben. De serie spreekt mij aan, maar wil niet zeggen dat hij de buurvrouw aanspreekt. Alle meningen verschillen. Er zijn talloze mensen ( hier ook al zie ik ) die Sopranos / The Wire het beste van het beste vinden en qua kwaliteit het beste vinden, en dat die gewoon het allerbeste zijn en series zoals Sex And The City pulp is. Kan best dat JIJ The Wire het beste van het beste vind maar dan hoeft iemand anders dat nog niet te vinden.
Ik heb een vrij brede smaak van televisie-series. Het belangrijkste vind ik dat de series mij vermaken. Kan me geen barst schelen wat anderen er van vinden ; maar in mijn ogen zijn het toch erg leuke series ( en zie , niet de allerbeste qua kwaliteit want again, that bestaat niet, de perfecte serie). - Gilmore Girls - Grey's Anatomy - Charmed - Brothers & Sisters - Veronica Mars - Bones - Medium - Private Practice - One Tree Hill - Lost - Desperate Housewives Gilmore Girls staat stipt op nummer 1. Allerleukste serie ooit in mijn ogen. Grey's Anatomy en Charmed volgen. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Mortal Kombat Vs. Street Fighter Verwijderd | 140 | 23-04-2005 11:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |