Oud 08-04-2010, 13:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Er worden echt weerzinwekkend veel komische series genoemd in dit topic Niet dat er iets mis is met comedy, maar dit is gewoon overdadig. Sommige keuzes hier zouden imo wellicht in aanmerking komen voor de top 30 van alleen comedies, maar zeker niet van ALLE genres. Puh-leazze.

En ik heb nog niemand The Shield zien noemen, potverdorie! En ik ben sinds kort ook verliefd op The Killing, ook al bestaat het maar uit één seizoen.
Het gaat om favoriete series, niet beste series. Ik heb zelden een serie gekeken die niet komisch was, dus ik kan er vrij weinig over zeggen.

Als het om béste series aller tijden ging, zou er wel meer op de keuzes aan te merken zijn. Mensen noem zelfs Buffy en Grey's Anatomy; lijkt me duidelijk dat het puur persoonlijk is en niet echt met kwaliteit te maken heeft.
Oud 08-04-2010, 16:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Bovendien heeft dit topic niet de titel "Wat is de beste serie ooit?" maar "Wat is je all time favorite serie?" Als het over eten zou gaan en iemand antwoordt 'boontjes', ga je toch ook niet zeggen dat dat misschien thuishoort in de top 30 van groenten, maar niet in die van AL het eten?

Je hebt wel gelijk, maar mijn ervaring met dit soort topics is dat het dan stiekem toch over kwaliteit gaat. Tenminste, als het aan mij ligt wel
Oud 08-04-2010, 16:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Als het om béste series aller tijden ging, zou er wel meer op de keuzes aan te merken zijn. Mensen noem zelfs Buffy en Grey's Anatomy; lijkt me duidelijk dat het puur persoonlijk is en niet echt met kwaliteit te maken heeft.
Buffy is niet van lage kwaliteit hoor. De keuze voor die serie is echt niet minder billijk dan die voor, uhm, Twin Peaks of The Wire. Of The Sopranos.

Ik ben trouwens ook geen fan, maar om nou te zeggen dat de kwaliteiten van Buffy overduidelijk beneden (toplijstjes)peil zijn, is echt onzin.
Oud 08-04-2010, 17:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Buffy is niet van lage kwaliteit hoor. De keuze voor die serie is echt niet minder billijk dan die voor, uhm, Twin Peaks of The Wire. Of The Sopranos.

Ik ben trouwens ook geen fan, maar om nou te zeggen dat de kwaliteiten van Buffy overduidelijk beneden (toplijstjes)peil zijn, is echt onzin.
Ik weet niet of het echt slecht is, maar niveau Sopranos is het absoluut niet. Scream is ook niet slecht, maar het is geen Godfather.
Oud 08-04-2010, 17:50
Verwijderd
Ik vind Buffy ook super, en ik kan het keer op keer kijken en 't is zeker een van mijn favorieten, maar idd, ik zou het niet een van de beste series noemen. Net zoals Friends bv, dat kan ik ook echt onbeperkt kijken, maar ik vind het te eenzijdig om 'beste serie ooit' genoemd te kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik weet niet of het echt slecht is, maar niveau Sopranos is het absoluut niet. Scream is ook niet slecht, maar het is geen Godfather.
Ik wil ook niet zeggen dat Buffy zonder meer op dat niveau te plaatsen is. Naar mijn mening niet. Maar het is ook weer niet zo dat de serie buiten de grenzen van de subjectiviteit valt. Zeker niet als je je bedenkt dat The Sopranos zelf ook niet echt een perfecte show is.

Kijk als Buffy nou op het niveau GTST zat, was het natuurlijk een enigszins ander verhaal geweest.
Oud 08-04-2010, 19:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Buffy zit toch echt LANG niet op het niveau Twin Peaks!
Oud 08-04-2010, 22:10
Verwijderd
dexter begin ik ook steeds leuker te vinden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 22:22
Mrasz
Mrasz is offline
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die van mij is: Dawson´s Creek. Er is geen enkele serie die zoveel invloed op mij heeft gehad. Toen ik het voor het eerst zag, had ieder karakter wel iets waarmee ik me kon identificeren en waren de karakters in mijn ogen wereldwijs en o zo verstandig. Als ik het nu terugzie, word ik soms moe van de manier van praten en quasi volwassenheid, maar stiekem vind ik het grappig. Veel (jeugd)herinneringen komen dan naar boven.

En wat betreft kwaliteit. Soms mag een televisieserie ook gewoon leuk zijn en als doel hebben om je te vermaken. En als mensen dan kiezen voor welke serie dan ook, kan dat inderdaad betekenen dat het iets als X-files of Kulderzipken wordt. Het is maar net wat je zoekt in een serie en wat je aantrekt. Ik heb deze keuze gemaakt omdat als ik terug kijk, is Dawsons´s Creek voor mij de serie geweest die karakters bevatte waarmee ik me kon identificeren, of waar ik tegenop keek of die thema´s besprak die mij interesseerde en bezighielden, in een periode waarin ik er blijkbaar behoefte aan had. Anders zou het mij, denk ik, niet na al die jaren zijn bijgebleven.
Oud 09-04-2010, 00:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik wil ook niet zeggen dat Buffy zonder meer op dat niveau te plaatsen is. Naar mijn mening niet. Maar het is ook weer niet zo dat de serie buiten de grenzen van de subjectiviteit valt. Zeker niet als je je bedenkt dat The Sopranos zelf ook niet echt een perfecte show is.

Kijk als Buffy nou op het niveau GTST zat, was het natuurlijk een enigszins ander verhaal geweest.
Misschien wat het een slecht voorbeeld, ik heb nooit veel van die serie gezien; van wat ik zag, kreeg ik de indruk dat het een beetje Dawson's Creek met 'vampiers' was.

Maar goed, dat is ook naast het punt. Er worden hier heel veel series genoemd die absoluut niet de kwalitatieve standaard van de top hebben: Grey's Anatomy, Sex & the City, Scrubs. Favoriet is gewoon niet hetzelfde als goed.

Dat het bij jou, zoals je eerder zei, wel om kwaliteit gaat, komt omdat je ook om kwaliteit gééft. Maar de meeste mensen doen dat niet of veel minder.
Oud 09-04-2010, 13:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Misschien wat het een slecht voorbeeld, ik heb nooit veel van die serie gezien; van wat ik zag, kreeg ik de indruk dat het een beetje Dawson's Creek met 'vampiers' was.
wtf
Oud 09-04-2010, 14:59
Verwijderd
Ik vond Dawson's Creek altijd wel leuk vroeger, maar kan dat nu echt niet meer zien. Buffy is echt veel leuker
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 15:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat het bij jou, zoals je eerder zei, wel om kwaliteit gaat, komt omdat je ook om kwaliteit gééft. Maar de meeste mensen doen dat niet of veel minder.
God, wat een elitaire uitspraak.
Oud 09-04-2010, 16:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Maar goed, dat is ook naast het punt. Er worden hier heel veel series genoemd die absoluut niet de kwalitatieve standaard van de top hebben: Grey's Anatomy, Sex & the City, Scrubs. Favoriet is gewoon niet hetzelfde als goed.

Ik vraag me af wat je dan precies bedoelt met "kwalitatieve standaard" en wat je allemaal verwacht van series als The Sopranos. Volgens mij mikken al die series gewoon op de grootste gemene deler die haalbaar is. The Sopranos biedt in ieder geval niet veel meer dan PUUR escapistisch entertainment waar je geen drol van opsteekt. Dat de serie toch slaagt, heeft met andere aspecten te maken. Maar het punt is dat het mij niet helemaal duidelijk is welk aspect dan ontegenzeggelijk beter is ontwikkeld dan bij andere series.

Nogmaals, dit staat los van mijn persoonlijk mening over al die andere series.
Oud 09-04-2010, 16:53
Buster
Buster is offline
ER for sure.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 16:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
God, wat een elitaire uitspraak.
Nee. Dat zou het misschien zijn als ik zou zeggen dat ík om kwaliteit geef en me daarom verheven voel boven mensen die dat niet doen, maar dat doe ik niet.
Oud 10-04-2010, 16:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat je dan precies bedoelt met "kwalitatieve standaard" en wat je allemaal verwacht van series als The Sopranos. Volgens mij mikken al die series gewoon op de grootste gemene deler die haalbaar is. The Sopranos biedt in ieder geval niet veel meer dan PUUR escapistisch entertainment waar je geen drol van opsteekt.
Wat heeft dat met kwaliteit te maken? De meeste goede series bieden in de eerste plaats escapistisch vermaak. Wat The Sopranos beter maakt, is het realisme van de personages, de humor en de originele benadering van het misdaadgenre.
Oud 10-04-2010, 19:04
Qimm
Qimm is offline
maar zodra het genre je niet aanspreekt zal het automatisch niet/minder leuk zijn. Kan het kwalitatief nog zo goed zijn...
Oud 10-04-2010, 19:14
Scoot
Scoot is offline
Ik ben helemaal gek van alles wat met de Klassieken te maken heeft, en dan met name het Romeinse Rijk. Rome is dan ook m'n all-time favourite, maar Spartacus: Blood and Sand vind ik bijvoorbeeld ook erg tof. Al zie ik óók wel dat het een vulgaire en gewelddadige serie is met een overmaat aan special effects en soms bedroevend slecht acteerwerk.

De BBC serie The Rise and Fall of Rome vond ik ook erg leuk.

Een andere serie die ik leuk vind, is Robin Hood: the Series. En dan met name het eerste seizoen, het tweede en zeker het derde vind ik veel minder.

Ook nog een aanrader: Hustle. Erg leuk.

Prison Break, Heroes, Dexter, Lost, 24, Friends, That 70's Show, Scrubs en South Park vind ik ook erg leuk.

Enn... nog wel een stel.

Maar om dus maar terug te komen op de kern van de vraag: 'Rome' is mijn favoriet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 21:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Wat heeft dat met kwaliteit te maken? De meeste goede series bieden in de eerste plaats escapistisch vermaak. Wat The Sopranos beter maakt, is het realisme van de personages, de humor en de originele benadering van het misdaadgenre.
Ja, dat eerste was ook een beetje mijn punt. Ik begreep dus niet waar je het idee vandaan haalde dat The Sopranos objectief beschouwd kan worden als het beste van het beste. Zijn 'realistische' personages in een dramaserie overduidelijk beter dan de wat meer speelse, luchthartige of surrealistische personages van soortgenoten? Niet noodzakelijk. En is de 'originele benadering' van het decadente New Yorkse leven anno nu door SATC (want ja, SATC was destijds tamelijk origineel) vanzelfsprekend minder dan de manier waarop The Sopranos het misdaad-dramagenre onder handen nam? Nee, niet vanzelfsprekend. Dit zeg ik wederom als niet-bepaald-een-liefhebber.

En als het gaat series uit echt verschillende genres (horror en drama, bijvoorbeeld) is het al helemaal moeilijk om het objectief vast te stellen, gezien de verschillende doelstellingen. Mja.
Oud 10-04-2010, 21:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik besef trouwens heel goed dat ik mijn eerdere post over comedies nu heel erg aan het tegenspreken ben. Maar ja, ik mag graag chargeren.
Oud 11-04-2010, 03:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat eerste was ook een beetje mijn punt. Ik begreep dus niet waar je het idee vandaan haalde dat The Sopranos objectief beschouwd kan worden als het beste van het beste.
Dat heb ik nooit gezegd. Maar wel als bovengemiddeld.
Citaat:
Zijn 'realistische' personages in een dramaserie overduidelijk beter dan de wat meer speelse, luchthartige of surrealistische personages van soortgenoten?
Wel als die series de bedoeling hebben realistische personages te laten zien.
Citaat:
En als het gaat series uit echt verschillende genres (horror en drama, bijvoorbeeld) is het al helemaal moeilijk om het objectief vast te stellen, gezien de verschillende doelstellingen. Mja.
Dat is waar.
Oud 11-04-2010, 13:35
*oma*
*oma* is offline
Ik ben niet een fanatiekeling wat betreft series, maar:
Friends
Carnivale
Family guy
Ik vond Lost ook altijd leuk, maar ben gestopt met kijken vanwege werk
Oud 11-04-2010, 20:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pride and Prejudice is natuurlijk ook een serie die niet mag ontbreken op mijn lijstje.
Oud 12-04-2010, 09:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Los van wat Chick Rock zei, is kwaliteit een dusdanig breed begrip (in dit geval) dat deze opmerking, net als de discussie, nergens over gaat
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 10:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Los van wat Chick Rock zei, is kwaliteit een dusdanig breed begrip (in dit geval) dat deze opmerking, net als de discussie, nergens over gaat
De breedheid van het begrip doet niet ter zake en ik spreek geen waardeoordeel uit over het wel of niet geven om kwaliteit, dus wat Chick Rock zei slaat nergens op.
Oud 12-04-2010, 11:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Natuurlijk doet de breedheid van het begrip er wel toe. Jij zegt dat een meer en deel van de mensen niet of minder om kwaliteit geeft. Dan heb jij een beeld van wat kwaliteit is, en daar ben ik het niet met je eens. Als we de zelfde definitie zouden hanteren, zou maar een zeer klein deel zich letterlijk niets aantrekken van kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 15:08
KIET
KIET is offline
Citaat:
Firefly
Uiteraard

Verder ben ik snel vermaakt, dus heel veel series bevallen mij altijd wel erg goed NCIS scoort op dit moment heel erg hoog bij mij bij de nu lopende series.
Oud 12-04-2010, 16:59
DanielC
DanielC is offline
Natuurlijk geven mensen wel om kwaliteit. De meeste mensen hebben alleen geen idee van wat goed is en wat niet. :')

Ik wel natuurlijk.
Oud 12-04-2010, 22:13
MLS_Robin
MLS_Robin is offline
Leuk dat 'mijn' topic zoveel nieuwe input oplevert. Was begonnen aan Generation Kill, maar de eerste aflevering heeft me niet echt weten te vangen. Beetje platte characters, de voordehandliggende lui in een legertent. Texas redneck krijgt het aan de stok met zijn zwarte collega. Zo kan ik ook scriptschrijver worden.
Oud 13-04-2010, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk doet de breedheid van het begrip er wel toe. Jij zegt dat een meer en deel van de mensen niet of minder om kwaliteit geeft. Dan heb jij een beeld van wat kwaliteit is, en daar ben ik het niet met je eens. Als we de zelfde definitie zouden hanteren, zou maar een zeer klein deel zich letterlijk niets aantrekken van kwaliteit
Daarbij slaat die opmerking zelfs met nuancering in dit topic denk ik de plank mis. Ik geef zeker wel om kwaliteit, maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar geniet van de dingen die ik goed gemaakt vind. Ik vraag me zelfs af, bij series die jij noemt die bekend staan als goed, dwaalt mijn aandacht toch echt zeer regelmatig af. Missen ze dan ook niet een bepaalde kwaliteit, hoe realistisch de personages ook zijn en hoe origineel de opzet?

Ik vind Dexter trouwens ook erg leuk Hoewel ik niet denk dat dat een serie is die ik vaker dan 1x ga kijken. Andere favorieten: Ugly Betty, Six Feet Under, uhmmm ik denk nog even verder. Het meeste is toch al genoemd geloof ik. Oh ik vond de animes Hellsing en Trigun ook erg verslavend en leuk toen ik ze keek, maar dat is al wel jaren geleden
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 22:52
Jean Bob
Jean Bob is offline
Dexter, hands down
Oud 14-04-2010, 09:01
Bright Blue
Bright Blue is offline
Gilmore Girls!
Oud 14-04-2010, 11:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daarbij slaat die opmerking zelfs met nuancering in dit topic denk ik de plank mis. Ik geef zeker wel om kwaliteit, maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar geniet van de dingen die ik goed gemaakt vind.
Dat is juist precies mijn punt.

De meeste mensen kijken geen series om kwalitatief hoogstaande series te zien. Is het nu opeens weer controversieel om te zeggen dat mensen over het algemeen slechte smaak hebben? McDonald's is nog steeds 's werelds meest succesvolle restaurant, hoor.
Oud 14-04-2010, 20:15
MaxMaxMax
MaxMaxMax is offline
That '70 show!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 18:42
Harjax
Harjax is offline
3rd Rock from the sun
House (Vooralsnog blijft het een geweldige dokter
ER (Absolute topper!)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 10:58
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik mis in deze topics steevast de aanwezigheid van The IT Crowd. Briljante serie was dat zeg.
Oud 17-04-2010, 18:44
Zlatani11
Zlatani11 is offline
Crediteuren Debiteuren
OZ
Soprano's
Sons of Anarchy
Dexter
Shark
The Mentalist
Ultimate Survival
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 20:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik mis in deze topics steevast de aanwezigheid van The IT Crowd. Briljante serie was dat zeg.
Zeker geweldig, maar alltime favoriet... hmm. Dat moet de tijd nog laten blijken. Ben benieuwd naar serie 4...
Oud 18-04-2010, 09:27
Lente
Lente is offline
ik vind Coupling ook echt heeeel leuk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 11:02
Joostje
Joostje is offline
Buffy!

Natuurlijk zit er een hoop meuk tussen, maar afleveringen als Restless, The Body, Once More, With Feeling zijn toch best geniaal te noemen.
Oud 18-04-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Crediteuren Debiteuren
:')
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 12:24
AlwaysHappy
AlwaysHappy is offline
Er is geen beste kwaliteit serie. Iedereen houd weer van andere series. Ik kijk hele andere tv programma's dan vrienden van mij, maar ik zit niet te verkondigen dat mijn series de beste kwaliteit hebben. De serie spreekt mij aan, maar wil niet zeggen dat hij de buurvrouw aanspreekt. Alle meningen verschillen. Er zijn talloze mensen ( hier ook al zie ik ) die Sopranos / The Wire het beste van het beste vinden en qua kwaliteit het beste vinden, en dat die gewoon het allerbeste zijn en series zoals Sex And The City pulp is. Kan best dat JIJ The Wire het beste van het beste vind maar dan hoeft iemand anders dat nog niet te vinden.

Ik heb een vrij brede smaak van televisie-series. Het belangrijkste vind ik dat de series mij vermaken. Kan me geen barst schelen wat anderen er van vinden ; maar in mijn ogen zijn het toch erg leuke series ( en zie , niet de allerbeste qua kwaliteit want again, that bestaat niet, de perfecte serie).

- Gilmore Girls
- Grey's Anatomy
- Charmed
- Brothers & Sisters
- Veronica Mars
- Bones
- Medium
- Private Practice
- One Tree Hill
- Lost
- Desperate Housewives

Gilmore Girls staat stipt op nummer 1. Allerleukste serie ooit in mijn ogen. Grey's Anatomy en Charmed volgen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 19:06
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Buffy!

Natuurlijk zit er een hoop meuk tussen, maar afleveringen als Restless, The Body, Once More, With Feeling zijn toch best geniaal te noemen.
Vergeet Hush niet
Oud 20-04-2010, 10:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Vergeet Hush niet
Mja, ook leuk
Oud 21-04-2010, 16:44
~SmG~
~SmG~ is offline
Mijn favoriet is nog altijd (en zal waarschijnlijk altijd blijven) Buffy the vampire slayer.
Oud 21-04-2010, 19:14
lotje95
lotje95 is offline
Heel veel tv kijk ik niet, maar NCIS en The Vampire Diaries zijn leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 21:09
Lilything
Lilything is offline
Gilmore Girls

Sex and the City

The Wonder Years

Samantha Who
Oud 24-04-2010, 11:50
GirlzRule1997
GirlzRule1997 is offline
Friends
Oud 07-05-2010, 23:19
Allochthony
Allochthony is offline
The Wire

En die nog draait; Breaking Bad, maar ga binnenkort eens beginnen aan Treme, hoge verwachtingen, Generation Kill was ook erg goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten