Oud 14-02-2010, 16:08
m113
m113 is offline
Hallo,
Na het scheren van mijn gezicht krijg ik vooral bij mijn hals of kin een soort van puistjes in de kleur wit en de huid op die plek wordt dan ook schilverig....
en ik heb een gevoelige huid....

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

P.S: Ik scheer me als volgt.
gezicht inwassen met koud water>scheerschuim van gillette (die lichtblauwe bbus) >hele gezicht scheren met een gilette scheer mes van 5 mesjes van onder na boven>afspoelen met koud water.
oja ik gebruik geen creme of aftershave ofzoo...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 16:17
Pluis
Pluis is offline
Nou ben ik geen man, maar alle mannen die ik ken en die ik zich wel eens heb zien scheren, scheren hun gezicht van boven naar beneden. Waarom doe jij het andersom?

Als je huid schilferig wordt is dat een teken dat je huid droog is. Scheergel en scheren is nogal een aanslag op je huid, dus ik denk dat het een goed idee is om met aftershave te beginnen, of als dat te veel prikt, met een crème voor een gevoelige droge huid.
Oud 14-02-2010, 17:01
m113
m113 is offline
Citaat:
Nou ben ik geen man, maar alle mannen die ik ken en die ik zich wel eens heb zien scheren, scheren hun gezicht van boven naar beneden. Waarom doe jij het andersom?

omdat het gladder wordt dan dat ik als ik het van boven naar beneden doe.
maar je raadt me dus aan alles van boven na beneden te doen?

Als je huid schilferig wordt is dat een teken dat je huid droog is. Scheergel en scheren is nogal een aanslag op je huid, dus ik denk dat het een goed idee is om met aftershave te beginnen, of als dat te veel prikt, met een crème voor een gevoelige droge huid.

dus na het scheren aftershave of een creme op doen voor gevoelige huid?

Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 17:08
celeronm
celeronm is offline
je hebt vast gewoon een erg droge huid.

gebruik gewoon een gezichtscreme van nivea 4 men ofzo.

vooral met dit winterweer kan je huid sneller uitdrogen of schilferig worden.

je hebt ook bepaalde gezicht douche gel ofzo. dit kan vast ook helpen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 17:58
m113
m113 is offline
Citaat:
je hebt vast gewoon een erg droge huid.

gebruik gewoon een gezichtscreme van nivea 4 men ofzo.

vooral met dit winterweer kan je huid sneller uitdrogen of schilferig worden.

je hebt ook bepaalde gezicht douche gel ofzo. dit kan vast ook helpen

helpt zon creme dan?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 18:00
Minth
Minth is offline
vaak wel....dat voorkomt irritatie en zorgt er ook voor dat de huis goed kan herstellen. mijn beste vriend heeft ook vaak dat probleem wat jij hebt en heeft ook zoon aftershafe balm van nivea 4 men gehaald, en sindsdien gaat het beter!
Oud 16-02-2010, 22:08
Verwijderd
Hmm.. Zover ik weet moet je je huid eerst inwassen met juist HEET/ WARM water (of gewoon een douche nemen). Warm water zorgt ervoor dat je porieen open komen te staan waardoor scheren makkelijker gaat. En scheer altijd eerst van boven naar beneden en dan pas van onder naar boven!!! Als je namelijk meteen van onder naar boven scheert kunnen de haartjes onder je huid gaan groeien wat erg vervelend is. Dus eerst van boven naar beneden zodat de haartjes stoppeltjes worden en dan van onder naar boven wat ook zorgt dat je huid erg glad wordt. En verder koop aftershave balsem. Dat zorgt dat je huid herstelt na het scheren. Suc6 ermee.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 01:29
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Niet dat ik mijn baard scheer ofzo, maar 5 mesjes vind ik persoonlijk nogal veel. Volgens mij heeft het geen enkel extra effect tov 3 mesjes. En insmeren na het scheren met creme moet sowieso.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 07:59
m113
m113 is offline
hoi
ik heb me gisteravond gescheert. en na het scheren had ik paar verwondingen op me gezicht.
ik heb na het drogen van me gezicht de nivea aftershave herstellende balsem (die met zon pomp) voor het eerst op me gezicht aangebracht.ongeveer 5 seconden prikkelde het heel erg.
oja ik heb een gevoelige huid.....

kan dit verkeerde balsem zijn of?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 11:26
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Als je wondjes hebt en je smeert er wat op gaat het natuurlijk prikken. Is niet erg.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 11:36
Verwijderd
ja er zit alcohol in die balsem dus het is niet gek dat dat prikt.

En ik las laatst een tip van een visagist: in de reclames zie je altijd dat mannen zich scheren met lange halen. Dat moet je niet doen, want dan is de kans groot dat je je snijdt omdat aan het eind van de haal het mesje niet meer precies recht op je huid staat. Korte haaltjes dus.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 12:25
Martiño
Martiño is offline
Niet in alle aftershavesbalsem en cremes zit alcohol, dat kun je nazoeken op het flesje/doosje als je het koopt. Bij de meeste drogisten of apothekers hebben ze een grote keuze aan aftershavespul zonder alcohol of andere irriterende middelen.
Oud 17-02-2010, 12:29
Verwijderd
Zit er niet sowieso altijd parfum in?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 12:53
Martiño
Martiño is offline
Nee, ik heb zelf ook vaak last van een gevoelige huid na het scherem, en je hebt echt duisent soorten balsem en weetikveel, ook zonder parfum.
Overigens gebruik ik nu een aftershavecreme van Gaultier, en die heeft ook geen alcohol erin en irriteert ook niet. Er zal wel iets van parfum inzitten, want hij ruikt, maargoed, hij prikt niet.
Oud 17-02-2010, 13:48
m113
m113 is offline
dus als ik het goed begrijp kan ik deze aftershave gewoon gebruiken na het scheren?
en dat het prikkelt is normaal?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 14:21
Martiño
Martiño is offline
Nee, dat zeg ik niet. Als hij prikkelt en je huid raakt erdoor geïrriteerd en wordt rood enzovoorts kun je beter een zoeken die dat niet doet.
Oud 17-02-2010, 14:41
m113
m113 is offline
welke raad je me aan dan of jullie?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 14:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Niet in alle aftershavesbalsem en cremes zit alcohol, dat kun je nazoeken op het flesje/doosje als je het koopt. Bij de meeste drogisten of apothekers hebben ze een grote keuze aan aftershavespul zonder alcohol of andere irriterende middelen.
Oud 17-02-2010, 18:52
silentbob
silentbob is offline
ik scheer altijd met een scheerapparaat, en soms(vora als ik een keer scheren heb overgeslagen, vakanties bijv.) krijg ik dan ook wel es wat wondjes bij mn keel, dan prikt die aftershavecreme ook aktijd, zie ik juist altijd als teken dat het werkt
zou het juist vreemd vinden als het dan niet zou prikken
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 16:09
HJ Frans
HJ Frans is offline
Hoi allemaal,

Ik zit er meer mee hoe ik andere plekken het handigst fijnst kan scheren...

Iemand suggesties ?

HJ
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 18:35
Pyro Power
Pyro Power is offline
Scheerschuim er op en dan met een scheermesje scheren. Na tijd even een aftershave er op smeren en klaar. Wat iig een must is is om een scheermesje voor "lagere delen" appart te houden, je zou je gezicht er later niet meer mee willen scheren lijkt me. Tevens kun je het best eerst even de schaar pakken als er een hele bos op zit, dit maakt het scheren wat makkelijker en overzichtelijker vind ik altijd.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:24
D-gast
D-gast is offline
doe gwn nivea 4 men. werkt goed. en idd eerst van boven naar onderen dan van onder naar boven. het is ook een beetje uit proberen. ik weet niet hoelang je je al scheert? maar ik leerde het vanzelf wel.
Oud 14-04-2010, 10:29
HJ Frans
HJ Frans is offline
Citaat:
doe gwn nivea 4 men. werkt goed. en idd eerst van boven naar onderen dan van onder naar boven. het is ook een beetje uit proberen. ik weet niet hoelang je je al scheert? maar ik leerde het vanzelf wel.
Mijn gezichthaar scheer ik alweer een tijdje... alleen nu wil ik de rest ook bijwerken om wat frisser over te komen bij mijn vriendin

Nog geen ervaring ermee, dus zowel een scheermes als een trimmer voelen nogal spannend..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 19:23
niinaa
niinaa is offline
Ik weet miss wel een oplossing.
ik heb ook een hele gevoelige huid en ben voor heel veel crèmes allergisch omdat er denk ik een bepaalt stofje in is gestopt waar ik niet tegen kan. ik krijg er allemaal rode plekken van en mn gezicht gaat er van branden. Ik zou bij de drogist daar even naar informeren want ik heb nu een aantal cremes gevonden waar eigenlijk niks bijzonders inzit en waarmee het nu supergoed gaat! heb totaal geen last meer van mn huid! (ben alleen wel een vrouw haha) maar ws ben je gewoon allergisch dus, en daar valt wel wat aan te doen er zijn ZOVEEL verschillende crèmes/scheerschuim, en dan neem je denk ik het liefst iets waar zo min mogelijk extra parfum en rommel inzit, of iets speciaal voor de gevoelige huid
ik hoop dat het je helpt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 11:17
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Wat ik je zou aanraden is om scheerzeep met heet water en een kwast te gebruiken, niet alleen is dit op termijn goedkoper dan de gilette bus, door het inzepen met de kwast wordt de huid gemasseerd wat ervoor zorgt dat deze minder snel gaat irriteren door het scheren. Gebruik altijd scherpe mesjes, dit voorkomt dat je jezelf met het scheermes gaat epileren, ook zodat je huid minder snel zal irriteren. Na het scheren je huid koud wassen, en zonodig aftershave aanbrengen
Op deze manier heb ik toch al een aantal jaren irritatievrij kunnen scheren.
Oud 17-04-2010, 11:29
Sargeant sarcsm
Sargeant sarcsm is offline
Misschien heb je ingegroeide haren? Die worden namelijk veroorzaakt door tegen de richting van de haartjes in te scheren.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:21
willempiee
willempiee is offline
vriend van mij heeft hetzelfde, sinds kort scheert hij onder de douche en heeft hij daar geen last meer van.
ik zou zeggen, probeer het uit
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 15:36
HJ Frans
HJ Frans is offline
Citaat:
vriend van mij heeft hetzelfde, sinds kort scheert hij onder de douche en heeft hij daar geen last meer van.
ik zou zeggen, probeer het uit
Thanks voor de tip !

Ik heb zelf ook een filmpje op youtube gevonden misschien heb jij er ook iets aan

http://www.youtube.com/watch?v=_wInekfPIxM
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:50
Martiño
Martiño is offline
omg
Oud 22-04-2010, 08:38
Tureluurs
Tureluurs is offline
lol
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 01:30
Verwijderd
Citaat:
Thanks voor de tip !

Ik heb zelf ook een filmpje op youtube gevonden misschien heb jij er ook iets aan

http://www.youtube.com/watch?v=_wInekfPIxM
Je kunt ook je giechel een paar minuten bedekken met een washandje gedoopt in heet water. Zodat je poriën open gaan staan en je huid meer relaxed en at ease is.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten