![]() |
|
vaak wel....dat voorkomt irritatie en zorgt er ook voor dat de huis goed kan herstellen. mijn beste vriend heeft ook vaak dat probleem wat jij hebt en heeft ook zoon aftershafe balm van nivea 4 men gehaald, en sindsdien gaat het beter!
|
Verwijderd
|
Hmm.. Zover ik weet moet je je huid eerst inwassen met juist HEET/ WARM water (of gewoon een douche nemen). Warm water zorgt ervoor dat je porieen open komen te staan waardoor scheren makkelijker gaat. En scheer altijd eerst van boven naar beneden en dan pas van onder naar boven!!! Als je namelijk meteen van onder naar boven scheert kunnen de haartjes onder je huid gaan groeien wat erg vervelend is. Dus eerst van boven naar beneden zodat de haartjes stoppeltjes worden en dan van onder naar boven wat ook zorgt dat je huid erg glad wordt. En verder koop aftershave balsem. Dat zorgt dat je huid herstelt na het scheren. Suc6 ermee.
|
![]() |
|
![]() |
hoi
ik heb me gisteravond gescheert. en na het scheren had ik paar verwondingen op me gezicht. ik heb na het drogen van me gezicht de nivea aftershave herstellende balsem (die met zon pomp) voor het eerst op me gezicht aangebracht.ongeveer 5 seconden prikkelde het heel erg. oja ik heb een gevoelige huid..... kan dit verkeerde balsem zijn of? |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja er zit alcohol in die balsem dus het is niet gek dat dat prikt.
En ik las laatst een tip van een visagist: in de reclames zie je altijd dat mannen zich scheren met lange halen. Dat moet je niet doen, want dan is de kans groot dat je je snijdt omdat aan het eind van de haal het mesje niet meer precies recht op je huid staat. Korte haaltjes dus. |
![]() |
|
Niet in alle aftershavesbalsem en cremes zit alcohol, dat kun je nazoeken op het flesje/doosje als je het koopt. Bij de meeste drogisten of apothekers hebben ze een grote keuze aan aftershavespul zonder alcohol of andere irriterende middelen.
|
Nee, ik heb zelf ook vaak last van een gevoelige huid na het scherem, en je hebt echt duisent soorten balsem en weetikveel, ook zonder parfum.
![]() Overigens gebruik ik nu een aftershavecreme van Gaultier, en die heeft ook geen alcohol erin en irriteert ook niet. Er zal wel iets van parfum inzitten, want hij ruikt, maargoed, hij prikt niet.
||
Citaat:
|
![]() |
ik scheer altijd met een scheerapparaat, en soms(vora als ik een keer scheren heb overgeslagen, vakanties bijv.) krijg ik dan ook wel es wat wondjes bij mn keel, dan prikt die aftershavecreme ook aktijd, zie ik juist altijd als teken dat het werkt
![]() zou het juist vreemd vinden als het dan niet zou prikken |
![]() |
|
![]() |
Scheerschuim er op en dan met een scheermesje scheren. Na tijd even een aftershave er op smeren en klaar. Wat iig een must is is om een scheermesje voor "lagere delen" appart te houden, je zou je gezicht er later niet meer mee willen scheren lijkt me. Tevens kun je het best eerst even de schaar pakken als er een hele bos op zit, dit maakt het scheren wat makkelijker en overzichtelijker vind ik altijd.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nog geen ervaring ermee, dus zowel een scheermes als een trimmer voelen nogal spannend.. |
![]() |
|
![]() |
Ik weet miss wel een oplossing.
ik heb ook een hele gevoelige huid en ben voor heel veel crèmes allergisch omdat er denk ik een bepaalt stofje in is gestopt waar ik niet tegen kan. ik krijg er allemaal rode plekken van en mn gezicht gaat er van branden. Ik zou bij de drogist daar even naar informeren want ik heb nu een aantal cremes gevonden waar eigenlijk niks bijzonders inzit en waarmee het nu supergoed gaat! heb totaal geen last meer van mn huid! (ben alleen wel een vrouw haha) maar ws ben je gewoon allergisch dus, en daar valt wel wat aan te doen er zijn ZOVEEL verschillende crèmes/scheerschuim, en dan neem je denk ik het liefst iets waar zo min mogelijk extra parfum en rommel inzit, of iets speciaal voor de gevoelige huid ik hoop dat het je helpt. |
![]() |
|
Wat ik je zou aanraden is om scheerzeep met heet water en een kwast te gebruiken, niet alleen is dit op termijn goedkoper dan de gilette bus, door het inzepen met de kwast wordt de huid gemasseerd wat ervoor zorgt dat deze minder snel gaat irriteren door het scheren. Gebruik altijd scherpe mesjes, dit voorkomt dat je jezelf met het scheermes gaat epileren, ook zodat je huid minder snel zal irriteren. Na het scheren je huid koud wassen, en zonodig aftershave aanbrengen
Op deze manier heb ik toch al een aantal jaren irritatievrij kunnen scheren.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb zelf ook een filmpje op youtube gevonden ![]() http://www.youtube.com/watch?v=_wInekfPIxM |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Brand na het scheren baard rTn | 4 | 24-06-2012 03:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
scheren doet pijn groovy | 54 | 08-11-2005 10:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Scheren (gezicht): apparaat of mesje gladder?? Jozzy | 32 | 23-06-2004 14:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
scheren - enquete Pedro Hermano | 38 | 30-12-2002 14:21 | |
Seksualiteit |
Het scheren van de mannelijke edele delen... Scorpion3000 | 155 | 26-11-2002 13:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
Te veel scheren, kan dat??? Quiana | 4 | 19-09-2002 19:22 |