Oud 18-05-2010, 22:01
KIET
KIET is offline
Stiekem zijn ze nog redelijk cult en in bepaalde kringen best wel gewild An sich heb ik niet zo'n interesse in of ik velgen of doppen heb, maar omdat ze speciaal voor de 121 zijn ontworpen vind ik het wel geinig om ze er onder te hebben. De 121 op zichzelf krijgt ook al genoeg kritiek voor z'n vormgeving. Al is het per toeval dat ze eronder zitten, daar heb ik de auto niet echt op uitgezocht
Oud 18-05-2010, 22:52
MTpower
MTpower is offline
Die velgen waren optioneel toch? Geniaal dat iemand daar bewust voor gekozen heeft
Oud 18-05-2010, 23:07
KIET
KIET is offline
Velgen waren inderdaad destijds een optie Maar ze zijn vrij zeldzaam, ik ben ze tot op heden één keer in het echt eerder op een 121 tegen gekomen. Ze zijn ook vrij klein, 13 inch.
Zo heel nu en dan kom ik een foto tegen van iemand die ze onder een andere bak heeft gezet - zoals een VW Jetta van 20 jaar oud
Oud 18-05-2010, 23:13
MTpower
MTpower is offline
Je ziet ze inderdaad niet veel en ze zijn volgens mij ook best wat waard als ze in goede staat zijn. Denk dat er genoeg liefhebbers zijn die ze graag zouden hebben
Oud 18-05-2010, 23:40
MiBe
MiBe is offline
Waarschijnlijk alle vrouwen van 18 t/m 25, en stiekem ook nog een hoop mannen
Oud 19-05-2010, 08:51
KIET
KIET is offline
Nog zeldzamer overigens - en ik weet dat er één 121 rondrijdt in Nederland die ze heeft; die heb ik nog te koop zien staan toen ik nog geen nieuwe auto nodig had - zijn de koalavelgen. Dit is ook de enige afbeelding die ik ervan kan vinden:

(foto is kennelijk genomen in Bulgarije, maar gezien de vorm en kleur heb ik het idee dat dit ook een 121 is )
Oud 19-05-2010, 09:56
MTpower
MTpower is offline
Daar wist ik het bestaan niet eens van af
Ook als optie ofzo?
Oud 19-05-2010, 21:14
KIET
KIET is offline
Ik heb werkelijk geen idee, ze zijn enorm obscuur Het kan ook zijn dat dit een 'losse' velg is die ooit door Ronal is ontworpen voor stadsautootjes.

M'n reserveband is zelfs met berenvelg. Maar die heb ik even met de reserveband van de gestalde 121 omgewisseld, want de berenvelg is breder en daardoor lag de bodem van de kofferbak er niet zo netjes in.

Ook de radio, twee extra boxen en het derde remlicht geïnstalleerd. Volgende week of zo nog eens wassen en hij is er helemaal klaar voor
Oud 19-05-2010, 21:42
MiBe
MiBe is offline
Wat kost een goed lopende 121 nu eigenlijk? Wellicht voor mij ook een auto om over na te denken.
Oud 19-05-2010, 22:05
KIET
KIET is offline
Ergens tussen de 1000 en 2500 euro (particulier kan nog goedkoper zijn, als je een beetje weet wat je doet), afhankelijk van leeftijd, staat, uitvoering en km-stand. Vooral die laatste varieert: ze zijn er met nog maar 110.000 op de teller en dat loopt helemaal op tot exemplaren met 280.000 op de teller De LX uitvoering is de basisuitvoering (te herkennen aan niet meegespoten bumpers), een marginaal luxere uitvoering is de GLX - al dan niet met cabriotop, waarvan de staat ook nog een rol kan spelen. Er zijn een paar Yes!- en Yooh!-uitvoeringen geweest van de GLX/cabriotop met extra luxe als een toerenteller, elektrische ramen voor en centrale deurvergrendeling.

Maar de laatsten komen uit 1995 (een enkeling is in '96 nog op naam gezet) dus het zijn auto's van minimaal 15 jaar oud. Door de bolle deurtjes zijn ze gevoelig voor steenslag/parkeerdeukjes, wat ze eigenlijk allemaal wel in bepaalde mate hebben inmiddels. En ze zijn wat roestgevoelig, vooral in de wielkast/dorpels achter, dus een exemplaar dat daarop goed is onderhouden of veel heeft binnen gestaan is al snel wat meer waard. Tussen de 120.000 en 150.000 is er wel een kans dat het druklager parten gaat spelen. Los daarvan zijn ze mechanisch over het algemeen wel erg betrouwbaar en vrij ruim voor z'n klasse.
Oud 19-05-2010, 23:38
MTpower
MTpower is offline
En een versleten druklager is slecht nieuws
Evenals roest bij de dorpels/wielkasten trouwens
Oud 20-05-2010, 09:25
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Die 121 is idd een leuke auto, denk dat ik die ook neem, mocht mijn corsa ooit kapot gaan

Laatst gewijzigd op 20-05-2010 om 09:33.
Oud 20-05-2010, 09:55
MTpower
MTpower is offline
Zit er nou zo'n grote deuk in de motorkap of is dat het licht?
Oud 20-05-2010, 10:08
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ja dat is een deuk xD maarja dit is een vrij oude foto, nu zitten er nog meer deuken in, omdat hij iets van 3x is aangereden toen hij gewoon geparkeerd stond.
alleen die motorkap is wel mijn eigen schuld
Oud 20-05-2010, 10:19
Qimm
Qimm is offline

over schade gesproken (ja de bumper is nog niet gespoten)
Oud 20-05-2010, 16:03
KIET
KIET is offline
Citaat:
En een versleten druklager is slecht nieuws
Evenals roest bij de dorpels/wielkasten trouwens
Gelukkig hoor je het na een tijdje wel bij de 121 als hij versleten is. Extra knagend geluid bij het loslaten van de koppeling en/of ratelend/zingend geluid bij het optrekken. Er zijn ook auto's waarbij het druklager zonder waarschuwing ineens springt en dan ben je zuur. Op zich is het net zo'n groot, duur en vaak voorkomend probleem als een versleten koppeling, alleen minder makkelijk herkenbaar. Bij die rode had ik er gewoon geen zin in
En roest is natuurlijk altijd een risico bij een auto van 15 jaar of ouder (en ook wel jonger). Woonplaats, gebruik/onderhoud en stalling spelen daar vooral een rol.

Er staat nu op marktplaats een 'zeer nette' 121 Yooh te koop in Hoogeveen. Ik zou die niet aanraden

Citaat:
Ja dat is een deuk xD maarja dit is een vrij oude foto, nu zitten er nog meer deuken in, omdat hij iets van 3x is aangereden toen hij gewoon geparkeerd stond.
alleen die motorkap is wel mijn eigen schuld
Gebruiken ze je auto als doelwit of zo?

Citaat:
[afbeelding]

over schade gesproken (ja de bumper is nog niet gespoten)
Vergis ik mij nou of had jij niet al te lang geleden schade gehad? Is dit dan hetzelfde of is dit nieuw?
Oud 20-05-2010, 17:38
Qimm
Qimm is offline
ruim een jaar geleden was er idd iemand tegen de neus van de auto geknald, toen wastie behoorlijk busted en weer netjes gemaakt (verzekeringswerk), dit is helaas een 'eigen schuld' hoewel niet de mijne. Dus fixen is even niet zo makkelijk. Bumper was helemaal gescheurd dus daar zit nu een nieuwe op, maar dus nog niet groen gespoten. Morgen eerst maar weer een verse APK en dan het uiterlijk vertoon weer wat oppoetsen
Oud 20-05-2010, 17:45
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ja bij mij was ook de bumper kapot, maar ik heb gewoon een kunststof zwarte, dus voor 30 euro had ik een nieuwe.
Verder is er ook een keer iemand tegen het spatbord aangereden (toen hij geparkeerd stond) hierdoor was ook een voorlamp kapot, nieuwe voorlamp besteld, hadden ze de verkeerde geleverd, dus nu heb ik 2 verschillende voorlampen Het spatbord heb ik gewoon gelaten voor wat het was, je ziet nu wel dat er wat gebeurd is maarja.
motorkap zou 80 euro kosten voor een onbespoten, dus met spuitbussen kom je wel boven de 100 euro. Dit heb ik er niet voor over, aangezien de auto nu op verschillende plekken deuken heeft, en daarom vind ik die motorkap wel te overzien zolang hij goed rijd.....
Oud 13-06-2010, 17:05
MTpower
MTpower is offline
Waarom staan er nou geen leuke auto's te koop als je er naar op zoek bent
Misschien toch maar weer een golfje... nummer 3 dan
Oud 13-06-2010, 22:28
Verwijderd
misschien je budget verhogen?
Oud 14-06-2010, 07:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
misschien je budget verhogen?
Ik heb een budget van 4000 euro, meer ga ik gewoon niet betalen voor zo'n oude auto... of hij moet wel héél bijzonder zijn
Oud 14-06-2010, 07:51
Verwijderd
Maar als je je budget verhoogt, kun je een nieuwere auto kopen
Oud 14-06-2010, 18:49
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Maar als je je budget verhoogt, kun je een nieuwere auto kopen
Ik wil geen nieuwere auto
Ik zoek gewoon geduldig verder
Oud 15-06-2010, 09:16
Qimm
Qimm is offline
wat versta je onder een leuke auto? Looks of driving fun? Of beide
Oud 15-06-2010, 11:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wat versta je onder een leuke auto? Looks of driving fun? Of beide
Niet te groot, niet te langzaam, Duits en moet er enigzins fatsoenlijk mee op vakantie kunnen
Oud 15-06-2010, 11:31
Verwijderd
Wat dacht je van deze: http://link.marktplaats.nl/352764700

Leuke karretjes wel hoor
Oud 15-06-2010, 11:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wat dacht je van deze: http://link.marktplaats.nl/352764700

Leuke karretjes wel hoor
3-serie moet dan weer minimaal 320 zijn
Dat is ook meteen weer het probleem, de auto's i.c.m. de motoren die ik een beetje leuk vind, die trappen ze ook vaak af en zijn niet zo makkelijk te vinden in nette staat
Oud 15-06-2010, 11:37
Verwijderd
Tja, zoeen staat er ook te koop, met "weinig" km's. Maar dan in het rood. En dat vind ik dan weer een kutkleur...
Oud 15-06-2010, 11:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tja, zoeen staat er ook te koop, met "weinig" km's. Maar dan in het rood. En dat vind ik dan weer een kutkleur...
Ja, rood hou ik ook niet van, dan blijf je poetsen en als je een keer schade hebt waarbij gespoten moet worden blijf je dat altijd zien
Oud 15-06-2010, 13:21
KIET
KIET is offline
Willen jullie het weer beperken tot auto's die je al daadwerkelijk hebt?
Oud 06-07-2010, 10:43
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Willen jullie het weer beperken tot auto's die je al daadwerkelijk hebt?
Excuses
Heb momenteel een 5-tal biedingen lopen, dus hoop snel foto's te kunnen posten
Oud 06-07-2010, 11:07
Verwijderd

Mijn liefje dat me al 5,5 jaar overal brengt op LPG <3
Oud 06-07-2010, 11:13
MTpower
MTpower is offline
Hoe zit dat met de kosten voor LPG in België?
In NL betaal je meer wegenbelasting, maar dat verdien je weer terug bij de pomp als je genoeg rijdt.
Wat ik krom vind, want LPG is schoner dan benzine

En mooie wagen hoor, ben altijd wel fan van MB
Oud 06-07-2010, 11:20
Verwijderd
Ik betaal 150 euro aanvullende belasting op mijn LPG-tank. Daarnaast kost het nog eens rond de 25 euro om hem elk jaar te keuren. Dat haal ik er wel uit. Alleen de verzekering en de rest van de belasting is torenhoog voor een Mercedes, ook al ben ik geen nieuwe bestuurder meer.
Oud 06-07-2010, 11:32
MTpower
MTpower is offline
Hoe werkt dat belastingstelsel in België eigenlijk voor auto's?

In NL betaal je belasting op gewicht van de auto, hoe zwaarder de auto, hoe hoger de belasting.
Dan heb je nog wel uitzonderingen voor 'schone' auto's, het zgn 'nihil-tarief'. Dat geldt voor bijvoorbeeld de Prius.
Belasting betaal je hier per kwartaal of per jaar.
Voor een auto zoals die van jou (ik ga uit van 1300kg), betaal je hier €600 per jaar op benzine en €872 voor een G3 gasinstallatie, voor een normale LPG installatie (geen G3) betaal je dan €1300 per jaar aan wegenbelasting.

Ik ben hier best benieuwd naar, gezien de staat van de wegen in NL in vergelijking met die in België, of je in Nederland dan ook meer betaald voor betere wegen
Oud 06-07-2010, 12:00
Verwijderd
Holy fuck, 1300? En ik dacht dat ik al gruwelijk veel betaalde met 513.79 euro... Dat betaal je 1x per jaar. Mijn verzekering daarentegen is ook 1500 euro en dat moet ik ook in 1x betalen (nu krijg ik het meestal geregeld in 3 termijnen, omdat ik de verzekeraar ken, maar dat is nog een hele hap).

Maar het stelsel is hier ook: hoe groter/zwaarder/dikker de auto, hoe duurder. Hier staat er iets over: http://www.auto-on-net.com/articles/...18/nl?mainCat=
Oud 08-07-2010, 09:50
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Even een kort vraagje tussendoor
Is het normaal dat als je je alarmlichten 12 uur aan laat staan, dat dan de accu leeg is?
Oud 08-07-2010, 11:49
MiBe
MiBe is offline
Wat denk je zelf?
Oud 08-07-2010, 14:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Is het normaal dat als je je alarmlichten 12 uur aan laat staan, dat dan de accu leeg is?
12 uur? Dan raakt je accu wel leeg ja
Ben m'n koplampen eens vergeten uit te zetten, toen was de accu na 4 uur al op
Maar een lege accu is gelukkig geen probleem, even een duwtje geven of de startkabels er op zetten...
Oud 08-07-2010, 22:01
Lotte^^
Lotte^^ is offline
hmmz, ik had verwacht dat je die toch zeker wel een dag aan kon laten, maarja, was ze meer vergeten uit te zetten.
mja aanduwen was niet gelukt want het lukte niet om al duwend een drukke straat over te steken in de spits xD, en startkabels hebben we niet, maar toen heeft een andere auto hem aangetrokken zeg maar
maarja mijn vriend zei dat ik een nieuwe accu moest, maar het valt wel mee dus
Oud 09-07-2010, 00:13
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

gewoon even auto wweer aan de praat krijgen en een uurtje rondrijden, that should do the trick. En even startkabels aanschaffen hoor, kosten de wereld niet en zijn best nuttig
Oud 09-07-2010, 08:17
Verwijderd
En dan aan iemand met een hybride auto vragen of je mag overpakken...

De enige keer dat ik met een lege accu stond, pakte ik over van een hybride auto, met als gevolg dat ik mijn auto niet aan de praat kreeg, en zijn electronica helemaal van de kaart was. Twee auto's die moesten wachten op de anwb
Oud 09-07-2010, 09:24
Qimm
Qimm is offline
_O-

optopic:
Oud 09-07-2010, 09:52
Verwijderd
Citaat:
_O-

optopic:
[afbeelding]
Wauw!
Oud 11-07-2010, 16:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
_O-

optopic:
[afbeelding]
Mooie foto

Ik heb gisteren een auto opgehaald, weer een golf 3
Hoop dat ik er dit keer wat langer mee doe
Oud 11-07-2010, 17:39
Qimm
Qimm is offline
pic's!!!

mijn auto heeft een nieuw onderdeel
Oud 12-07-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Mooie foto

Ik heb gisteren een auto opgehaald, weer een golf 3
Hoop dat ik er dit keer wat langer mee doe
foto's....

en gefeliciteerd ermee. En veel veilige km's
Oud 12-07-2010, 14:16
Verwijderd
Ja, dat je dit keer geen gekke capriolen moet uithalen waardoor je een verkeersbord moet knuffelen!
Oud 12-07-2010, 14:25
Verwijderd
Ehm Dittrich, de foto's van die knuffelpartij lieten toch duidelijk zien dat het verkeersbord hem knuffelde ipv andersom
Oud 12-07-2010, 14:48
Verwijderd
Dat vind ik in dat soort gevallen hetzelfde
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten