Oud 15-06-2010, 22:38
sterfruit
sterfruit is offline
Ik heb een vriend, en hij was altijd heel veel aan het blowen. Rond de 8 jonko´s per dag. Maar sinds hij weet dat ik een enorma afkeer heb aan wiet aangezien al mijn exen voor wiet kozen ipv voor mij, maar tog is hij voor mij ermee gestopt. De laatste tijd keur ik het wel eens toe dat hij mag blowen. Maar hij was al 2 maanden gestopt bijna. Is dit nou een fout van mij? En ik ben echt bang dat hij het achterom me rug doet... maar het ik wel het recht om hem dat te vragen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2010, 00:19
Wammus
Wammus is offline
Ik vind het maar raar dat je aan iemand vraagt hier helemaal mee te stoppen omdat jij er zo fel tegen bent. Het is en blijft iemands eigen keuze om dit te doen en ik vind dat je die hebt te respecteren. De kans is inderdaad aanwezig dat hij het achter je rug om toch wel doet maar daar kom je alleen achter als je het hem vraagt. Je hebt er uiteraard het recht toe dit te vragen maar of het op prijs gesteld word is een volgend punt.
Oud 16-06-2010, 01:44
MiBe
MiBe is offline
Een relatie is een kwestie van geven en nemen en wanneer iemand er problemen mee heeft vind ik het begrijpelijk dat de partner zich daarop aanpast, ik begrijp dus heel goed dat ze van hem vraagt ermee te stoppen. Het is lastig te controleren of hij het meer doet dan hij beweert, daarin zal je hem op z'n woord moeten geloven. Je kunt er natuurlijk wel naar vragen maar of je een eerlijk antwoord krijgt is natuurlijk nog een vraag.
Oud 16-06-2010, 07:25
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Misschien kozen ze voor wiet omdat jij het hen verbood Iets verbieden werkt meestal averechts.
Maar je zou wel een goed gesprek met hem kunnen hebben en dan afspraken maken, bijvoorbeeld alleen in het weekend of 1 ipv 8 per dag of waar jij zelf mee kan leven...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 08:39
MTpower
MTpower is offline
Mijn vriendin is ook erg anti drugs, maar ik blowde al voor ik haar kende, dus ze wist waar ze aan begon
Inmiddels blow ik ook gewoon als zij erbij is, iets wat ik in het begin niet deed, maar ik moet zeggen dat ik dat toch wel erg chill vind. Ik zorg er dan ook wel voor dat ik niet compleet van de kaart raak met haar erbij, zodat het voor haar toch nog enigzins gezellig blijft.
Al het overige spul wil ze nog steeds niks van weten, maar dat doe ik zo af en toe ook wel en meestal zeg ik dat dan ook gewoon tegen d'r. Dan kijkt ze zelf maar hoe groot probleem ze er van wilt maken
Trippen doe ik trouwens maar niet als zij erbij zit, volgens mij ziet dat er vanaf de buitenkant zo leip uit dat ze helemaal flipt

Oja, en nog even op je vraag reageren.

Zoals hierboven al gezegd werd werkt verbieden vaak averechts. Mijn vriendin en ik hebben een beetje de middenweg gevonden inmiddels (qua blowen) en dat vind ik prima werken, zij ook wel volgens mij
Overigens zie ik mezelf niet als probleemgebruiker, ik kom mijn verplichtingen e.d. gewoon altijd na en doe de dingen die ik moet doen. Blowen komt daarna.
Oud 17-06-2010, 15:30
nick1980
nick1980 is offline
Iemand heeft de eigen keus om te blowen of niet. Als dat achter jouw rug om moet en erover gelogen wordt moet je je afvragen of je nog wel wil dat hij je vriend is. Jij moet een standpunt innemen en het accepteren (en het nemen zoals het is) of zeggen dat je wil dat hij stopt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 15:48
Em.
Em. is offline
Je bent z'n vriendin - waarom zou je hem dingen verbieden? Echt níet dat mijn vriend die ik dan wel niet heb mij dingen verbiedt! Afspraken maken, oké, maar je bent zijn moeder noch de wet, dus verbieden zou ik niet doen. 't Verpest de sfeer ook zo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 17:42
sterfruit
sterfruit is offline
ik verbied het hem ook niet helemaal van mij m ag het af en toe wel. Maar ik weet hoe dat gaat i.v.m vorige relaties dan mag het het weekend van mij en dan doen ze het weer door de weeks. gewoon dat ze er over liegen kan ik niet hebben. En hij was gestopt voor mij al voordat we wat hadden omdat hij graag bij mij een kans wou maken. Maar dan zeg ik dat het wel mag wil hij het meer doen... Dat voelt verkeerd ik weet niet waarom
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 17:46
MTpower
MTpower is offline
Hoe oud zijn jullie btw?
Oud 17-06-2010, 17:49
sterfruit
sterfruit is offline
17 18
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 09:43
zoef de haas
zoef de haas is offline
Een ander slag jongens uitzoeken
Oud 20-06-2010, 16:55
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
Een ander slag jongens uitzoeken
dat kan ook , maar als je zoveel van hem houd dan dump je hem niet zomaar.
mijn vriend is voor mij gestopt omdat het me pijn deed en ik vond het maar niks.
en als hij er behoefte aan heeeft dan vraagt hij het aan me of ik ht goed vind dat hij het eens doet... en dan zeg ik gewoon nee, want ik vind het 10x niks, en dat doet hij hetook gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:29
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dat kan ook , maar als je zoveel van hem houd dan dump je hem niet zomaar.
mijn vriend is voor mij gestopt omdat het me pijn deed en ik vond het maar niks.
en als hij er behoefte aan heeeft dan vraagt hij het aan me of ik ht goed vind dat hij het eens doet... en dan zeg ik gewoon nee, want ik vind het 10x niks, en dat doet hij hetook gewoon niet.
Kijk maar uit dat hij jou niet dumpt dan
Een vriendin die mij van alles gaat verbieden kan zo vertrekken in ieder geval, daar heb ik ouders voor
Oud 20-06-2010, 20:43
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
Kijk maar uit dat hij jou niet dumpt dan
Een vriendin die mij van alles gaat verbieden kan zo vertrekken in ieder geval, daar heb ik ouders voor
ik verbied het hem niet , ik zei juist; als je het echt wilt moet je het gewoon doen maar ik heb liever dat je het niet doet.
en toen omdat hij wist dat ik het niet wou deed hij het gewoon niet. !
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 21:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ik verbied het hem niet , ik zei juist; als je het echt wilt moet je het gewoon doen maar ik heb liever dat je het niet doet.
Ik doelde hier op:

Citaat:
Oud 21-06-2010, 07:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Uit je post bleek anders het tegenovergestelde.

Ik blijf het maar raar vinden dat mensen binnen een relatie het idee erop na houden dat ze elkaar dingen kunnen verbieden. Het hebben van een relatie draait toch onder andere om het hebben van respect voor elkaar en elkaar accepteren zoals je bent. Niet om het veranderen van iemands leven of gewoontes omdat het je niet aanstaat. Ik kan me nog voorstellen dat je niet wil dat hij het doet als jij erbij bent (feestjes uitgezonderd) maar als hij zonder jou is heb jij er toch geen last van? Ik zie echt geen enkele reden om hem het dan te verbieden.

Bovendien is de kans heel groot dat hij het dan maar gaat stiekem doen en kom je daar of vanzelf een keer achter en ben je vervolgens boos omdat ie gelogen heeft, of je komt er niet achter en dan liegt ie nog steeds maar is er niets aan de hand omdat je er niets van weet.
Oud 21-06-2010, 13:23
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
Uit je post bleek anders het tegenovergestelde.

Ik blijf het maar raar vinden dat mensen binnen een relatie het idee erop na houden dat ze elkaar dingen kunnen verbieden. Het hebben van een relatie draait toch onder andere om het hebben van respect voor elkaar en elkaar accepteren zoals je bent. Niet om het veranderen van iemands leven of gewoontes omdat het je niet aanstaat. Ik kan me nog voorstellen dat je niet wil dat hij het doet als jij erbij bent (feestjes uitgezonderd) maar als hij zonder jou is heb jij er toch geen last van? Ik zie echt geen enkele reden om hem het dan te verbieden.

Bovendien is de kans heel groot dat hij het dan maar gaat stiekem doen en kom je daar of vanzelf een keer achter en ben je vervolgens boos omdat ie gelogen heeft, of je komt er niet achter en dan liegt ie nog steeds maar is er niets aan de hand omdat je er niets van weet.

haha laatmaar, we houden van elkaar en als we het niet willen van elkaar doen we het niet!
en als we het echt met man en macht willen doen we het gewoon hoor. da vinden we het ook goed van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 21:51
Mephisto
Mephisto is offline
waarom zijn vrouwen altijd zo hellbent op het veranderen van hun kerel?

[/generalisatie]
Oud 22-06-2010, 07:59
NickHoutzager
NickHoutzager is offline
kaas
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 09:39
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
kaas
goed antwoord
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 15:38
Verwijderd
Ja ik zou het zelf niet toestaan zoveel. Maargoed je wist voordat je aan de relatie begon denk ik dat hij blowde, dus dan kun je het hem niet verbieden. Het is zijn eigen keus. Maar ik zou er niet mee kunnen leven als mijn vriend 8 joints per dag rookt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten