Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Em, dankjewel voor je reacties! Ik denk dat meeste gedichten die ik heb geplaatst ook nog niet helemaal af zijn. Ze zijn een soort opstapje voor een ander, groter gedicht, ofzo. Gedicht 37 wil ik sws nog meer uitbreiden, ik ben alleen bang dat als ik dat doe dat ik het gedicht bijvoorbeeld heel erg ontsier. Gedicht 35 vind ik zelf ook niet zo heel erg mooi nee. Hmm, ik ga er nog eens over na denken!
Edit: Ik heb 35 aangepast naar het origineel. Wat vind je?
|
![]() |
Weer een probeerseltje! Het kwam ineens in me op.
Gedicht 41 Dwalen Ze droeg haar ogen in haar handen wanneer ze iets niet wou zien. Als ze moest praten was ze haar tong verloren, of ingeslikt misschien. Haar voeten waren zwaarder dan haar tenger dunne lijfje. Elke avond fluisterend, Mama, waar blijf je..
||
Citaat:
Bij 35, wacht, ik kopieer 'm even hierna, 't is zo irritant om de hele tijd omlaag te scrollen! De bomen regenen zelfs als de wolken al lang zijn geblust. Dikke druppels komen uithuilen op mijn hoofd, wanneer jij me kust. Ik vind hier het 'komen uithuilen' niet zo mooi klinken. Tenminste, het 'komen' erin vind ik niet mooi. Oh, ik probeerde me de originele zin te herinneren voor 'op mijn hoofd' en ik dacht dat het 'op mijn lippen' was. ![]() ![]() Hoewel ik 'op mijn (...)' - lippen of hoofd, whatever - wel mooier vind dan 'vanuit mijn ogen'. Als vind ik 'op mijn hoofd' wel wat... kort? De regels daarvoor hebben allemaal 7-8 lettergrepen, op mijn hoofd zijn er drie. Maar eigenlijk vind ik het origineel mooier dan je tweede versie. Denk ik. Ietsje. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik vind jouw gedichtjes, uhm, leuk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gedicht 44
Mening Misschien kan ik mijn oordelen nog plakken of moet ik dat misschien wel helemaal niet willen. Maar als ijs ben jij binnen gestormt, me regen in de mond gelegt met gevolg dat mijn woorden zijn vervormt. Ze zijn slechts onderdelen in een spel nooit gespeeld. Het was nooit gebeurt als ik mijn oordelen eerlijk had gedeeld.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik moet mijn gedachten wat duidelijker overbrengen. Want het idee van het eerste gedicht was bijvoorbeeld dat ik wat met het woord "oordelen" wou doen. Omdat je dat woord op 2 verschillende manieren kan opvatten, ik weet alleen niet of dat helemaal is overgekomen?
|
![]() |
Deze had ik in het topic "maak een gedicht bij de afbeelding" gemaakt, en ik was benieuwt wat jullie ervan vonden!
Gedicht 47 Doe je ogen maar dicht, met je handen voor je hoofd. Natuurlijk ben je radeloos wanneer alles valt, waar je vroeger zonder twijfels in hebt gelooft. Maar hoe onmogelijk het ook klinkt, dit is niet het eind. De gaten in je hart zijn nog altijd te vullen, met liefdes briefjes van meisjes die je hart verwelkomen zullen.
Laatst gewijzigd op 04-09-2010 om 15:50. |
![]() |
|
Voor de rijm:
![]() ![]() Normaal vind ik je rijm gedwongen en irritant, nu vind ik hem lekker en welkom. Spelling: TwijFels, en ik geloof dat het ook geloofD moet zijn, maar daar ben ik niet zeker van. Liever een punt op het einde. De "eind" in strofe 2 heb ik liever nog een een "e" achter, dit vind ik zo bot klinken. Prima gedicht ![]()
||
Citaat:
![]() Abzg: Ik vind gedicht 46 ontzettend mega tof! 47 ook, maar 46 vind ik leuker! En dyslexie verklaart een hoop ![]() |
![]() |
|
Ik vind gedicht achtenveertig
![]() 'Toeval - val toe' zag ik pas door Dingaantouwtje, maar ik had dan ook over de titel heen gelezen. Oeps. En alsof - val - alles - wat, is het toeval (eh, ja) dat er zoveel à-klanken in één regel staan? ;p Verzonnen - begonnen rijmt weer goed! Ik vind zevenenveertig weer minder. Ik vind de rijm daar juist irritant, terwijl ik die normaal wél goed vind. Vooral het 'verwelkomen zullen' deel. Een beetje sinterklaasachtig, dat zullen moet aan het eind dus we verdraaien 'zullen verwelkomen' (wat logischer is) tot 'verwelkomen zullen'. En ook de 'geloofd' vind ik erg opduiken uit het o-ja-het-moet-rijmen. 'Natuurlijk ben je radeloos wanneer alles valt, waar je vroeger zonder twijfels in hebt gelooft' Daar ergens zit iets in, wat in mijn ogen niet natuurlijk klinkt. (En ogen moet óf oren worden, óf klinken moet worden zien, maar ik vind dat het niet natuurlijk in mijn ógen klinkt. Puh.) Doe je ogen maar dicht, met je handen voor je hoofd. Natuurlijk ben je radeloos wanneer alles valt dat je vroeger hebt geloofd. Buh. Nog niet. Maar het zit me niet helemaal lekker. Volgens mij ergens in het 'je vroeger zonder twijfels in hebt geloofd'. Doe je ogen maar dicht, met je handen voor je hoofd. Natuurlijk ben je radeloos als alles valt, [puntjepuntjepuntje] hebt geloofd. Of misschien is het toch het 'wanneer alles valt, waar je vroeger zonder twijfels' Wanneer alles valt waar + nog eens het zeggen dat het zonder twijfels was. Maar ik weet niet waarom of hoe of wat, maar het ligt me gewoon niet lekker. En ik heb ook geen beter idee, dus eigenlijk ben ik weer een inbreng van niets, haha. ![]() En gedicht zesenveertig vond ik heel fijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dit is mijn ongenuanceerde commentaar ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gebluste buien
Ik haat je uitgebluste buien. Wanneer alles goed lijkt te zijn, blijkt de pijn des te overdrijven. Ik voel mijn stromende tranen niet meer.
Laatst gewijzigd op 03-11-2010 om 07:25. Reden: Ik schaamde me toch wel voor de slechtheid, zo beter? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ik dacht, misschien zijn mijn gedichten wel sterk genoeg met alleen gevoel, maar dat is toch niet helemaal volgens plan gegaan. ![]()
|
Ja, het is too much. Maar dat vind ik hier wel ok. Alleen, bedoel je niet 'overdreven'? En ik zou de laatste zin laten stoppen na 'niet' (dus: de buien voel ik niet).
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Kleine aanpassing op mijn gedicht wat ik had gemaakt in Kettingreactie.
Gedicht 49 Mus-iek Hij wordt door niemand meer gestoord. Zelfs zijn ongestoorde muziek miste de klanken, dus het publiek. Hij zocht onder banken, vieze prullenbakken, maar nergens vond hij, wat hij zocht kon alleen de dood hem geven. Hij hoefde niks te zeggen want ik begreep, de greep van zijn bestaan. Dat hij vast zat in niet- slapen om te overleven. Hij zit daar vredig, (onterecht) vol moed. Licht, lampen, PATS! Sneu, dat hij nou zo sterven moet.
Laatst gewijzigd op 05-01-2011 om 14:58. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[JDDV] Feleciteer hier Bright Blue! Em. | 17 | 29-04-2012 15:25 | |
Verhalen & Gedichten |
UITSLAG gedichtenwedstrijd Verwijderd | 23 | 09-10-2011 21:14 | |