Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik geloof niet in een god, ik hoop alleen op wat dingen.
------------------ Open your eyes, open your mouth, close your hands and make a fist. Beter te heerschen in de hel dan te dienen in de hemel! [Dit bericht is aangepast door Suicidal Tendency (08-11-2001).]
|
iedereen gelooft wel in iets. dat geloof hoeft alleen niet aan een religie gebonden te zijn. ik ben rooms-katholiek opgevoed, maar ik heb zelf niets met die godsdienst, daar geloof ik niet in. ik geloof wel in andere dingen, die mij het leven veel waard maken, zonder dat ik daar religie voor nodig heb.
|
![]() |
Ieder mens gelooft ergens in, ben ik van overtuigt. Je moet in het leven namelijk bepaalde aannamen doen die je van z'n levensdagen niet kunt bewijzen. Je moet in de juistheid van je aannamen geloven. Leven zonder dat geloof is schier onmogelijk: een mens heeft namelijk bepaalde zekerheden nodig en aan de basis van elk van deze zekerheden staat... een zeker geloof.
Overigens, ik ben, hoewel rooms-katholiek gedoopt, geen belijdend Christen. Hoewel veel Christelijke waarden mij lief zijn klamp ik me wat geloof betreft toch meer vast aan een zeker fatalisme. Ik noem dat zelf geloof... |
![]() |
|
![]() |
[/b][/QUOTE]
dan geloof je dus wel,in het lot...wat nou als mensen helemaal niet geloven? [/B][/QUOTE] Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen..wordt hier nu eignelijk een geloof aangeduidt als een religie, of is het gewoon iets waar je in gelooft? Want ik geloof niet in een religie, wel in het lot. En het lot is géén religie. Dus misschien moet Mcme hier duidelijker in zijn?! ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() ik maak er gewoon een feestje van zolang het kan, that's all ![]() Citaat:
|
Ik heb geen geloof, geloof dus niet in god, maar ben geen atheist. Ook geloof ik niet in het lot o.i.d. Waardoor ik de 'kracht heb om door te leven' is dat ik een 'luisterend oor' heb: anderen (soms bijna-vreemden) kunnen bij mij hun verhaal kwijt. Daarom geloof ik in mijzelf, omdat ik iets voor die mensen kan betekenen.
|
![]() |
Ik geloof in de wetenschap. Dat wil zeggen dat ik vind en denk dat de wetenschap objectievere antwoorden kan geven dan waar de religie tekortschoot/schiet.
Groetjes Ben(die verder ook dus niet in god gelooft of welke vorm van religie dan ook maar ![]()
|
![]() |
je hebt mensen die zeggen dat ze in niets geloven omdat ze nog niet een godsdienst hebben gevonden die ze zoeken...terwijl ze weten dat er een hogere macht is..
dus zijn ze toch nog gelovig.. en je hebt ook mensen die geen gevoel hebben over iets hogers..ze voelen niets bij het idee dat er een hogere macht besaat...en dat zijn atheisten
|
ik geloof niet. ja, in mezelf. maar in religeus opzicht, waar jij op doelt waarschijnlijk, heb ik de instelling van: eerst zien, dan geloven.
||
Citaat:
existence or non-existence of God is impossible. " http://www.skepdic.com/agnosticism.html
|
![]() |
|
Ik ben sterk tegen godsdienst om vele redenen, en tevens agnosticus.
lees maar eens Hegel mensen projecteren hún goede eigenschappen op een godheid, maar in wezen is dat dus de mensheid zelf. zoiets geloof dat dat dialectiek heet maar vergeef me als ik schrijver/begrippen fout heb ![]() [Dit bericht is aangepast door Coolkast (15-11-2001).]
||
Citaat:
Of je moet, gebruik makend van Occam's razor, zeggen dat het begrip "God" overbodig is. ![]()
|
![]() |
ik geloof in eh...weet nie.... ik kan niet echt zeggen dat ik echt in niks geloof, want natuurlijk zijn er wel dingen die ik geloof, maar weet nog nie wat preciez....
ik heb bijvoorbeeld wel het idee dat er meer is dan wat wij kunnen snappen en wetenschappelijk kunnen aantonen, maar al die "mooie" verhalen geloof ik no way in...
|
Hmmz geloof, tja ik ben zelf Satanist Niet zo'n duivels aanbidder hoor nee, ik ben een persoon die volgens het latijse Satan (opposite) Juist tegen het geloof in doe waar ik zin in heb.Ik weet niet wat ik van geloof moet vinden knap dat mensen het uit kunnen houden of juist belachelijk door onwetendheid...?
|
![]() |
Ik geloof niet in een god, ook niet in een bepaalde hogere macht.
Atheïst. Wat ik dan wel geloof? In de wereld, zoals die voor ons werkelijkheid is. Misschien bestaat onze wereld wel helemaal niet en zijn wij ook maar verzinsels, dat weet ik niet. [Dit bericht is aangepast door ducky (16-11-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Omdat ik altijd optimistisch blijf!! ![]() Groetjes Ben(die zelfs optimistisch zal blijven als de wereld morgen vergaat! ![]()
||
Citaat:
Ik kan nog steeds niet (het klinkt echt heel dom) begrijpen dat mensen de zin van het leven bij god kunnen verhalen, dat mensen in een god kunnen geloven. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik geloof niet in een god of hogere macht. Ik geloof wel in het feit dat het leven een doel moet hebben. Ik denk dat het leven wel een doel moet hebben, want als je niet denkt aan het doel van je leven dan is alles zo onbeduidend(Als je er over nadenkt zijn wij nog niet eens een zandkorreltje in het universum) en als jij in jou leven je aan een god o.i.d. wil weiden moet je dat doen, zodat je zelf niet gestoord wordt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 materialistisch denkbeeld, 1 religieus georienteerd denkbeeld (= 100% anders) en één politieke visie. Christendom en de Taliban lijken nog meer op elkaar. |
![]() |
|
![]() |
Is het niet zo dat als mensen in een
situatie komen waar ze niet meer uit kunnen of er met niemand over kan praten, automatisch de lucht in kijkt en toch tegen iemand praat????? Je kunt wel roepen ik geloof niet maar als het er op neer komt zoekn ze toch een schouder om op te huilen zeg maar. En meestal is dat God. ( correct me if I'm wrong )
|
![]() |
ik geloof best dat er iets is
hoe is de wereld er anders gekomen ja dan krijg je antwoord als "door een ontploffing" maar hoe is die ontploffing er dan gekomen? dus er is vast iets van een god dat geloof ik absoluut ik geloof alleen de verhalen in de bijbel niet dat god het goed voor heeft met de mens als god het goed voor heeft met de mens waarom is er dan oorlog, armoede, honger waarom gaan er jonge mensen dood aan ziektes ik bedoel als goed het goed voor heeft met de mensen dan moet hij dat ook tegen kunnen houden (ja oorlogen doen mensen zichzelf aan) maar ziektes als kanker daar kun je vaak niks aan doen en als god zo goed is waarom krijgen mensen die ziektes dan???? waar verscheurd god dan gelukkige gezinnen?? nee ik weet niet wat ik moet geloven maar als er een god is dan doet hij het mooi verkeerd
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
niet geloven in THE MAN UPSTAIRS???
Nah kijk...ik heb zitten denken he..als er mensen heel zeker zijn van een bestaan van THE GREAT MAN UPSTAIRS...dan bestaat THE EVIL MAN DOWNSTAIRS ook. Wat ik dan wel stupid vind is dat er meer mensen in god geloven dan in de duivel(ben zelf geeeen satatnist hoor!). Dus ik denk niet dat iemand nog weet wat hij/zij moet geloven.
|
![]() |
Hoi,
Ik "geloof" dus niet, en vraag me dikwijls ook af waarvoor ik het toch allemaal doe....en het is nie altijd makkelijk om dan voor jezelf een goede reden te vinden. Ik denk dat iedereen toch stiekum wel in "iets" gelooft, of in elk geval er voor open staat en erin WIL geloven, tja, ik geloof bv. in buitenaardse intelligentie,...maar of me dat kracht geeft te leven.....niet echt, dat maakt het vraagstuk alleen nog ingewikkelder. Ik denk dat ik geloof in....hoop, er is ALTIJD nog hoop, en dat is dan ook m'n laatste toevlucht. Kijk, ik weet ook nie waarom ik leef, en wat de bedoeling van dit spelletje is(want dat is het leven, een spel). Ik kan alleen maar zoveel mogelijk mijn doel proberen nastreven, en dat doel is "gelukkig zijn", want dat is het enige dat ik nodig heb. doei, Gleip
|
![]() |
Kelly777: "en meestal is dat god"-> hum, kijk, als je niet in god gelooft is die schouder ook niet "god", in elk geval niet die "god" zoals men hem/haar/whatever denkt te kennen.
Het is meer iets als,...ja, HOOP zou ik zo zeggen, de "mogelijkheid" op beterschap, je gelooft niet in een opperwezen, maar je zou er eigelijk wel in WILLEN geloven, alhoewel je beter (denkt te) weten. Je kan dan wel doen alsof je op "god" zen schouder uithuild, maar eigelijk doe je dat gewoon "voor MOEST er toch toevallig IETS zijn....je weet maar nooit".....dat is het volgens mij. Ik weet heel weinig, en het enige dat ik zeker weet, is dat er veel is dat ik nog niet weet, en datgene, die blinde vlek, dat onbekende, is eigelijk die uithuilschouder, want "god":-) weet wat zich daar allemaal nog bevind, in die blinde vlek, kortom: "je weet maar nooit".
|
![]() |
Geloof het of niet, maar ik geloof in mezelf en absoluut niet in een bovennatuurlijk schepsel. Waarschijnlijk omdat ik niet gelovig opgevoed ben, maar dat terzijde. Waar ik de kracht vandaan haal om te leven? Ik heb andere doelen voor ogen. Ik geloof in dít leven en ik ben niet van plan me in mijn vrijheid te laten beperken door een religie.
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat er geen mensen zijn die niet geloven, want je gelooft toch altijd ergens in, nou zal het bijvoorbeeld wel niet zo zijn ( en dat is het ook niet ) dat het geloof in jezelf een geloof is, maar toch... Iedereen gelooft wel ergens in, iedereen creeërt zijn eigen leven en bij ieders leven hoort een God en ik denk dat ook iedereen een eigen god heeft en er één creeërt, alleen weten veel mensen dat niet...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Geloof. DjangoVaal | 157 | 09-05-2007 23:08 | |
[stelling] Mensen geloven in iets, omdat ze onzeker en bang zijn Mr. Pignati | 190 | 07-01-2006 20:35 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
De ANTI-houding janboring | 66 | 26-04-2004 20:20 |