Oud 12-09-2010, 21:36
MooZboot
MooZboot is offline
Hoe groot is de kans bij wiet om een bad trip te krijgen?
Oud 12-09-2010, 21:58
MTpower
MTpower is offline
Je kunt wel bad gaan van wiet, maar geen bad trip krijgen (THC is geen tripmiddel). De kans daarop is groter als je een onervaren gebruiker bent, hoe groot precies weet ik niet, heb het zelf niet vaak gehad.
Oud 12-09-2010, 23:27
HTID
HTID is offline
0,13%
Oud 12-09-2010, 23:30
deadlytown
deadlytown is offline
Je moet ook rekening mee houden dat het wiet niet nat word(bijv speksel)
Oud 13-09-2010, 23:03
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Je moet ook rekening mee houden dat het wiet niet nat word(bijv speksel)
Dat maakt echt geen hol uit. Het brand hoogstens iets minder goed omdat het nat is maar dat het sneller fout gaat is echt volslagen onzin.

Sowieso krijg je van wiet geen bad trip. Wat er hoogstens kan gebeuren is dat het verkeerd valt wat eigenlijk alleen gebeurt als je niet lekker in je vel zit. Wiet versterkt je gevoelens dus als je je goed voelt dan ga je je vaak beter voelen en als je je slecht voelt vaak slechter. Zorg er als je gaat blowen dus voor dat je geen zorgen om bijvoorbeeld school of andere belangrijke zaken maakt en dat je verder goed in je vel zit.

Als het toch fout gaat kan er van alles gebeuren. Je kan heel emotioneel of juist heel erg in jezelf gekeerd raken. Ook kan het gebeuren dat je paranoïde wordt of je echt heel kut voelt. Alles gaat draaien en het kan zwart voor je ogen worden. Dit duurt een paar uur en gaat meestal vanzelf weer over. Het helpt zeker om iemand bij je te hebben die zelf nuchter is maar wel al eens geblowd heeft zodat die een beetje weet waar je doorheen gaat. De kans bestaat dat je in een psychose beland maar dat gebeurt eigenlijk alleen als je daar aanleg voor hebt. De meeste mensen die bad gaan voelen zich een paar uur extreem kut en dat gaat uiteindelijk vanzelf weer over.
Oud 15-09-2010, 20:55
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ja echt heel klein, maar mensen overdrijven dat graag om het wat erger te laten lijken
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 12:53
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Als je toch denkt dat het fout gaat (kans is echt heel erg klein) kan je veel suiker/zoetstoffen eten of drinken. Denk aan cola of die zoetjes voor in de koffie. Ik heb nooit enge verhalen gehoord over wiet, terwijl tegenwoordig iedereen wel iemand kent die zichzelf in coma heeft gezopen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 15:33
Verwijderd
Ik ken helemaal niemand die zichzelf in coma heeft gezopen dus dit is echt lulpraat.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 15:45
HTID
HTID is offline
Citaat:
Ik ken helemaal niemand die zichzelf in coma heeft gezopen dus dit is echt lulpraat.
Oud 22-09-2010, 17:46
E. 1994
E. 1994 is offline
Citaat:
niet zo dom praten wheezle,
hij heeft totaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 18:37
Verwijderd
Pardon?
Hij heeft totaal geen gelijk zul je bedoelen. NIET iedereen kent iemand die zichzelf in coma gezopen heeft. Dus mondje dicht E.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 18:42
MTpower
MTpower is offline
Ik ken wel meerdere mensen die naar het ziekenhuis zijn gebracht vanwege alcohol (maag leegpompen). Ik ken niemand die naar het ziekenhuis geweest is ivm wiet
Oud 22-09-2010, 18:44
Verwijderd
Dat jij meerdere mensen kent wil niet zeggen dat iedereen meerdere mensen kent die dat hebben meegemaakt. Daarna nog wel goedgekomen?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 18:57
MTpower
MTpower is offline
Eentje zat 2 dagen later alweer aan het bier .
De andere 2 hebben het wat rustiger aan gedaan, maar drinken nu ook weer regelmatig
Oud 22-09-2010, 21:50
Toneless
Toneless is offline
Laten we het erop houden dat er in verhouding veel meer mensen onder invloed van alcohol in het ziekenhuis belanden dan dat er mensen zijn die in coma raken door wiet.
Oud 24-09-2010, 12:27
*oma*
*oma* is offline
Ik word er meestal paranoïde van, maar dat heb ik minder als ik met één ander persoon ben. Vooral in grote groepen heb ik daar last van, dan denk ik de hele tijd dat iedereen naar mij kijkt of dan ga ik mij afvragen of ik iets heb gezegd of alleen maar heb gedacht etc. Dus daarom blow ik bijna niet meer.
Oud 24-09-2010, 14:34
Verwijderd
ik ken iemand... zijn altijd van die schattige non-argumenten
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 16:07
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Pardon?
Hij heeft totaal geen gelijk zul je bedoelen. NIET iedereen kent iemand die zichzelf in coma gezopen heeft. Dus mondje dicht E.
Ik mag hopen dat je zelf ook wel snapt dat je het iedereen niet letterlijk moet nemen. Feit is wel dat er veel meer (en dat aantal is groeiende) mensen (voornamelijk jongeren) opgenomen worden ivm alcoholproblemen dan dat er mensen met een cannabis gerelateerd probleem in het ziekenhuis terecht komen. Hoogstens een clubje die hard verslaafden of wat kankerpatiënten door het roken maar daar houd het ook wel bij op.
Oud 24-09-2010, 16:49
Verwijderd
ben soms een beetje fel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 07:55
anoniempje16
anoniempje16 is offline
Citaat:
Hoe groot is de kans bij wiet om een bad trip te krijgen?
heel klein als die kans er al is...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 16:49
Siffy
Siffy is offline
Citaat:
ja echt heel klein, maar mensen overdrijven dat graag om het wat erger te laten lijken
Ja, sommige mensen zijn aanstellers, maar ik kan je vertellen dat het ook echt fout kan gaan.
Inderdaad worden je gevoelens versterkt, maar het kan ook zo zijn dat je er geestelijk niet goed tegen kan, doordat er bijvoorbeeld psychoses in je familie voorkomen. (zoals bij mij)
En dat hoeft echt niet meteen de eerste keer te gebeuren. Het ligt namelijk ook aan de hoeveelheid, en wat voor'n stuff het is. Maar opzich als je het langzaam opbouwt kan er niets fout gaan. Als je er maar niet ook bij gaat drinken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 00:02
MooZboot
MooZboot is offline
Nou eh. Ik weet nog niet ik wil het morgen gaan proberen maar ik weet niet wat er dan precies gebeurd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 10:53
*oma*
*oma* is offline
Als je gewoon rustig aan doen, dan zal er niet veel schokkends gebeuren. Ik hoor trouwens ook vaak dat je van de eerste keer niets merkt (maar dat had ik niet, dus het is niet altijd zo).
Oud 01-10-2010, 00:07
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Je kunt wel bad gaan van wiet, maar geen bad trip krijgen (THC is geen tripmiddel). De kans daarop is groter als je een onervaren gebruiker bent, hoe groot precies weet ik niet, heb het zelf niet vaak gehad.
Wiet is misschien geen tripmiddel en geeft je ook geen echte trip zoals DMT dat doet, maar ik heb toch zeker wel trip-achtige ervaringen gehad met wiet. Zo merk ik bijv. dat als ik wiet verdamp ik vanzelf in meditatie raak en daardoor allerlei gedachten en emoties heel relaxt als in een film voorbij zie komen. Dat noem ik toch wel trippen aangezien het onderbewuste dingen vanuit de achtergrond naar de voorgrond van mijn bewustzijn haalt eigenlijk..
Oud 01-10-2010, 11:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wiet is misschien geen tripmiddel en geeft je ook geen echte trip zoals DMT dat doet, maar ik heb toch zeker wel trip-achtige ervaringen gehad met wiet. Zo merk ik bijv. dat als ik wiet verdamp ik vanzelf in meditatie raak en daardoor allerlei gedachten en emoties heel relaxt als in een film voorbij zie komen. Dat noem ik toch wel trippen aangezien het onderbewuste dingen vanuit de achtergrond naar de voorgrond van mijn bewustzijn haalt eigenlijk..
Dan kan ik van alcohol ook wel krijgen, maar het is nog steeds geen trippen. Heb je wel eens een tripmiddel gebruikt? Dan beleef je het verschil
Oud 05-10-2010, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Dan kan ik van alcohol ook wel krijgen, maar het is nog steeds geen trippen. Heb je wel eens een tripmiddel gebruikt? Dan beleef je het verschil
wat is trippen (voor jou) dan?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad als ik aan het trippen ben dan beleef je een space dat is echt compleet iets anders dan een jointje roken. Mijn lievelings smartshop eigenaar zegt ook niks voor niks goede reis bij een space, na een space kan je zomaar "cruciale" levenservaring opgedaan hebben die je anders niet had gehad. Met wiet is dat toch anders dat is een beetje lamballen, maar niet daadwerkelijk een verandering in je brein.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 01:50
Verwijderd
ik moet zeggen dat veel hasj me soms toch lekker laat denken (blowen verruimt je geest, ik geloof er in). niet zomaar de stonedheid van een jointje maar ik kan heerlijk dingen analyseren, diep op dingen ingaan en ik heb het ook wel gehad dat ik dacht van he *bling* waarom ben ik hier niet eerder op gekomen. goed, ik noem het niet echt trippen, maar er verandert langzaam misschien wel iets in mijn brein, dus toch een soort van trip (@ikzelf100)? maja, weet ook niet ik zou wiet/hasj zelf niet onder de tripmiddelen noemen in ieder geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten