Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
In de eerste gepest en ben nog niet 100% mentaal hersteld ervan
Ahhh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2010, 13:59
Verwijderd
Ik vind het altijd typisch dat iedereen beweert dat ze nooit (echt) gepest hebben. Daar geloof ik dus niks van, want volgens mij pest bijna elk kind, zij het dan meestal misschien passief en half onbewust. Dat moet wel, want het zijn altijd maar een paar mensen in een klas die echt gepest worden, de rest van de klas doet daar dus aan mee.

Bij ons bijvoorbeeld toen we op romereis gingen - er zat een meisje in de andere klas (kende haar daarvoor overigens niet) die een beetje raar was en enorm aan mensen ging hangen als die ook maar een beetje aardig deden. Ja, dan doe je al snel niet echt aardig meer en ga je haar vermijden, natuurlijk. En achter haar rug om erover praten. Maar ik kwam jaren later bij toeval haar livejournal eens tegen, en daarop postte ze dus over dat ze altijd zo gepest was en altijd buitengesloten was. Ja, daar had ik dus keihard aan meegedaan. Zelfde geldt wel voor meer mensen in mijn schooltijd. Ik was niet het type dat gemakkelijke slachtoffers keihard afmaakte, maar ik moest ook hard lachen als de kneus van de klas een 10 haalde voor zijn voortplantingstoets bij biologie. Oh en lio's/docenten pesten, daar heb ik wél keihard aan meegedaan, dat is ook echt heel erg Ook wel eens aangesticht, dat we een bepaald ritme op de tafel gingen drummen en de hele klas meedeed en gewoon niet stopte tot de docent helemaal flipte Ik had van die goeie ideeën

Ben zelf ook wel eens gepest, maar net als egon zo af en toe. Ik was wel een rare, een betweter en ik hield van niet-coole dingen als dikke boeken lezen, en ik had natuurlijk rood haar en toen ook een bril en even zelfs ook nog een beugel. Maar ik had een grote mond en ik was fel, waardoor ik hard van me afbeet en mij pesten dus niet echt leuk was. Verder hadden wij op de basisschool meer zoiets dat eens in de zoveel tijd iemand gepest werd, maar dat waren net zo goed de populairdere kinderen (kan me er iig 2 herinneren die huilend naar huis gingen en niet meer terug wilden komen). Mja suf, maar eigenlijk ook wel weer okee haha.

Op de middelbare school werd ik nooit gepest, maar er waren natuurlijk wel altijd mensen die kutopmerkingen maakten. Maar ik zat gewoon in een vriendinnengroepje binnen en buiten de klas, dus had sowieso een uitvalsbasis, en nou ja, mijn middelbare-schoolklas was eigenlijk gewoon een fijne klas. Zelfs de sukkel van de klas was niet echt een pispaal. (En nee, dat vindt hij ook niet, ik spreek hem nog eens in de zoveel tijd ). Wel noemden mensen me toen vaak lelijk, en dat is wel erg blijven hangen. Nou ja, nu valt het wel weer mee (ondertussen heb ik net zo vaak gehoord dat ik mooi ben ), maar - ik geloof dat ik ook geen knappe jonge tiener wás, moest nog in m'n gezicht groeien en mager en spichtig en met grote bril en warrig haar, haha. Maar daarna vonden jongens me gewoon leuk, maar ik geloofde dat nóóit. Volgens mij ben ik pas na m'n twintigste gaan geloven dat er ook echt mensen waren die me wél oprecht mooi vonden. (Helemaal zo suf ook als je nu kijkt naar de gozers die dat toen zeiden - stuk voor stuk ben ik voor hen 'out of their league' Maar goed, ik ben dan ook wel leuker eruit gaan zien sinds de middelbare school, en zij euh... niet zo).

(Valt jullie dat trouwens ook op, dat veel van de zogenaamd leuke jongens en meisjes van toen, tegenwoordig helemaal niet zo knap en aantrekkelijk blijken te zijn? ).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 14:03
Verwijderd
Oh en ik vind het ook zo typisch - vroeger probeerden kinderen me altijd te pesten met m'n rooie haar (lukte nooit zo, daar heb ik me eigenlijk nooit onzeker om gevoeld. Werd wel chagrijnig want het was niet rood, maar gewoon een vorm van bruin ), maar ergens op de middelbare school was er opeens zo'n omslagpunt, dat mensen gingen zeggen "ooooh je haar is zo mooi, ik wou dat ik jouw haar had!" en alle jongens dat ze rood haar eigenlijk stiekem wel heel heet vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 14:10
Verwijderd
Jij hebt geen zelfhulpboeken nodig hè Freya, tering :')
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 14:12
Verwijderd
Ik heb dus echt maar 1x iemand gepest vroeger, ik was echt iemand die juist achter degene ging staan die gepest werd en hem/haar ergens bij probeerde te betrekken zodat het pesten over ging. En daar was ik ook expliciet in, dus ik zei dat ook tegen de pesters. Dat maakte mij ook een easy target omdat ik er dus meestal wel bij was Degene die ik gepest heb, accepteerde dus echt niet dat ik in de pauze met hem ging praten en al helemaal niet dat ik opperde samen dingen te doen of dat ik me tegen zijn pesters verzette, later accepteerde hij het overigens wel en toen konden we goed met elkaar opschieten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 14:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oud 07-10-2010, 14:32
Verwijderd
wtf ik heb gewoon pijn aan mn duim va het scrollen door die post van freya ;x
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:26
Verwijderd
wat ik zelf altijd laf vind is wat de rage is bij mij op school.
er zitten bij mij op school heel veel mensen die durven toegeven dat ze zelf gepest zijn, ook n heleboel die thuis mishandeld worden, of die iets anders heftigs hebben meegemaakt.
maar ze pesten nu allemaal zelf.
dat vind ik zo laf, dan denk ik van als je weet hoe het is waarom doe je dan uberhaupt zelf nog mee met pesten?
met als gevolg dat je erbuiten valt als je niemand pest en je dus zelf het slachtoffer wordt.
serieus ik ben/wordt ook al zo lang gepest maar ik weet zeker dat ik dat niemand aan zal doen!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:38
Verwijderd
Citaat:
wtf ik heb gewoon pijn aan mn duim va het scrollen door die post van freya ;x
huh scroll jij met je duim?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 17:01
darkfairy
darkfairy is offline
Ben jij weleens gepest?
ja.

Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog?
vanaf de lagere school tot en met nou.
om mijn uiterlijk.

Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen)
ja ik heb er nog steeds last van.
heb er ook EMDR voor gehad.
maar heb er nog steeds dingen aan over gehouden.
ik vertrouw mensen nog steeds niet snel.
en als ik groepjes jongeren zie loop ik er met hartkloppingen voorbij.
daardoor wil ik ook niet vaak de deur uit.

Heb je zelf weleens gepest en waarom?
nee ik heb zelf nooit iemand gepest.
Oud 07-10-2010, 17:15
Allure
Allure is offline
Citaat:
Ik word eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren gepest en kroop zelfs als 4-jarig Trimmetje al weg onder m'n bed, omdat ik mezelf stom, dik en lelijk vond en ik niet wou dat mensen me zagen. En dan at ik een pak koekjes leeg en voelde ik me nog slechter.
Ik werd door sommige mensen achtervolg en bekogeld, anderen gingen bovenop me zitten, trokken aan m'n haar en duwden takjes in m'n mond, want 'varkens eten alles'.

Toen ik op m'n 7e verhuisde naar een klein dorp, werd ik niet alleen gepest om m'n gewicht, maar ook omdat ik geen hippe kleren droeg (ik liep erbij als een jongen) en ik geen duur speelgoed had. Gymlessen en sportdagen waren een hel.
Op de middelbare school werd dit niet veel beter. M'n beste vriendin van de basisschool keerde zich tegen me en ging samen met de populaire mensen grapjes om me lopen maken en me buitensluiten enzo. Ik vond school zo erg dat ik elke dag als ik thuiskwam meteen naar m'n kamer ging om met m'n hoofd onder de dekens te gaan liggen. Avondeten sloeg ik elke dag over, omdat ik geen zin had om m'n bed uit te komen.

Pas sinds een paar jaar gaat het wat beter met me en werd ik langzaamaan wat zekerder van mezelf. Mede door m'n werk en m'n lieve vrienden.
Helaas krijg ik 20 jaar aan pesterijen en kutopmerkingen wrs nooit meer uit m'n hoofd, waardoor ik nu moeite heb om mensen te vertrouwen en ik gek word van grote menigtes en als ik mensen hoor lachen.
De laatste tijd heb ik een beetje een 'terugval' naar hoe het eerst was en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, behalve uitzitten en wachten tot het weer beter wordt.
Heftig zeg!

Ik ben toen ik in de brugklas zat een paar weken lastiggevallen door een meisje uit mavo 3. Ze vond dat ik in de weg stond voor haar kluisje. Een vriendin van mij vertelde het aan mijn mentor en die heeft het met de afdelingsleider van mavo 3 besproken. Toen heeft dat meisje op haar kop gehad en heb ik nooit meer last van haar gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 21:42
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
hoi niels!
Niels!?
Oud 07-10-2010, 22:19
Verwijderd
Haha jemig sorry hoor, ik was lekker aan het soggen *voelt zich geforumpest*
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 00:50
Verwijderd
Yup, brugklas. Kleinste jongen van de klas, bril, niet echt sociaal vaardig.

Hield redelijk op toen ik tijdens wat getreiter in de kleedkamer na gym de twee pesters aardig hard hoekte, en omdat /rage de tweede klasser die even de boel wou sussen ook maar. Oeps.

Geintje heeft me wel bijna van school gewerkt, de twee ouders van die anderen -die uiteraard nooit fout zitten- bleken geluiden te laten horen in de zin van 'of hij eraf of ik haal inspectie blabla', niet doorgegaan uiteindelijk maar het had een positief gevolg. In plaats van getreiter werd ik genegeerd door dat deel van de klas. Dus verweermethode #1: "mensen zijn minder snel geneigd je te treiteren als het gerede vermoeden bestaat dat je het sociale deel meteen overslaat en meteen gaat meppen."
Ik ben er niet trots op ofzo, het werkte op dat moment dus ik had zoiets van 'prima, fuck off'.

In de 3e en 4e klas was het getreiter er niet meer, hooguit wat gekloot onderling, de mensen die me eerder treiterden negeerden me of zaten op een lager niveau.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 00:55
Verwijderd
Wat een hoop gepest. Ik had op m'n basisschool eigenlijk een hele leuke groep 7 en groep 8. Er waren altijd klassefeesten en niemand werd buitengesloten. Ik moet zeggen dat het onderwerp 'pesten' ook regelmatig behandeld werd in de klas. Maar wij hadden daardoor echt een klas waarin iedereen met elkaar op kon schieten.

Op de middelbare school heb ik ook niet echt met pesten te maken gehad. Hoewel ik het lange tijd (de eerste 3 jaar) niet naar me zin heb gehad, maar daarna heb ik ook daar een leuke tijd gehad. Maar dat heeft verder niets met pesten te maken.

Ik heb zelf nooit echt gepest denk ik, hoewel ik in de algemene omgang wel vrij onaardig kan overkomen. Maar dat doe ik doorgaans alleen als ik weet in hoeverre ik bij iemand kan gaan zonder dat deze zich echt slecht eronder voelt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 15:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het altijd typisch dat iedereen beweert dat ze nooit (echt) gepest hebben. Daar geloof ik dus niks van, want volgens mij pest bijna elk kind, zij het dan meestal misschien passief en half onbewust. Dat moet wel, want het zijn altijd maar een paar mensen in een klas die echt gepest worden, de rest van de klas doet daar dus aan mee.
In mijn basisschoolklas werd niemand gepest, en in de brugklas hoorde ik wel bij de losers van de klas, maar ik ervaarde dat niet als gepest worden.
Oud 08-10-2010, 16:09
Verwijderd
Ik heb nooit gepest, omdat ik altijd in een klas heb gezeten waarin of niemand gepest werd of ik. Eén keer had iemand anders het 'moeilijk' maar werd niet echt gepest. Toen ben ik altijd voor diegene opgekomen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 05:31
VB#
VB# is offline
Citaat:
hoi niels!
??????
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 10:17
Verwijderd
als ik dit zo lees had ik dus blijkbaar beter de 2 pestkoppen van de brugklas hard kunnen aanpakken ipv het laten uitgroeien tot een 6 scholen ruzie
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 15:04
Verwijderd
Citaat:
als ik dit zo lees had ik dus blijkbaar beter de 2 pestkoppen van de brugklas hard kunnen aanpakken ipv het laten uitgroeien tot een 6 scholen ruzie
uh duh
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 23:10
Mr. Macphisto
Mr. Macphisto is offline
Wel vaak gepest geweest, gelukkig nu voorbij. Het heeft me toch op een of andere manier sterker gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Dat lees je goed.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:21
Verwijderd
Echt gespest ben ik niet. Ik was wel altijd heel onzeker over de vriendengroep waar ik in zat, had snel het gevoel dat mensen over mij aan het praten waren en voelde mezelf vooral heeel stom.
Achteraf denk ik niet dat iemand dat heeft gedaan, maar dat ik mezelf dat heb aangepraat. Eigenlijk best zonde, want daar heb ik dan nog wel het meeste last van

Verder heb ik nooit mensen gepest, maar ik was wel altijd een hele drukke flapuit. Dus er zijn wel mensen die ik voor schut heb gezet/heb beledigd maar dat waren dan niet mijn intenties.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:31
Verwijderd
Ik ben nooit gepest geweest. En heb nooit doelbewust meegedaan aan pesten zelf.

Dat er zoveel forummers gepest zijn geeft natuurlijk wel weer het stereotype weer.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
huh scroll jij met je duim?
mobiel internet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:49
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Hoi niels!
Ik ben niels niet! wie jij dan ook in gedachte had.
En trouwens ik schreef: Omdat ik op meisjes val. Dan word je toch niet gepest als Niels zijnde?
Oud 10-10-2010, 18:06
Verwijderd
Je 'kent' niels dus wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten