Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 17:58
Verwijderd
Ben jij weleens gepest?

Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog?

Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen)

Heb je zelf weleens gepest en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2010, 18:06
Verwijderd
ik ben op de basisschool gepest,tenminste voor mijn beleving toen, vergeleken met nu was dat een luizenleven, nu wordt ik best ernstig gepest,
ik heb er niet echt trauma's aan overgehouden, behalve dan aan mijn dorp en de omliggende plaatsen
ik ben er zelf wel door veranderd, ik heb leren genieten van de mooie momenten die er zijn, en ik heb geleerd dat mensen nou eenmaal mensen zijn en niet altijd even aardig, ik leef nu meer in het nu zegmaar.
sinds een tijd trek ik me ook weer minder van anderen aan, dat was voorheen de rede dat ik gepest werd dus was ik n tijd niet mezelf.
ik vertrouw mensen wel minder snel idd.
dus ja ik heb er nog last van, maar ik weet zeker dat als ik er ooit vanaf kom, ik er zelf positief door veranderd ben!

ik heb zelf nooit gepest, omdat ik weet hoe kut het voelt als het je overkomt, hooguit n keer n flauw geintje uitgehaald bij iemand maar dan laat ik wel altijd duidelijk merken dat het grappig bedoeld is

Laatst gewijzigd op 04-10-2010 om 06:13.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:08
AzN
AzN is offline
Ben jij weleens gepest?
Ja

Op de basisschool en ook 'n beetje op de middelbare school, om m'n spleetogen en m'n overgewicht .

Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen)
Alleen als ik mensen hoor giechelen, dan denk ik direct dat dat om mij is .

Ja, om zelf niet gepest te worden en omdat 't m'n vriendinnen waren die ermee begonnen.
Oud 03-10-2010, 18:09
Verwijderd
Ik ben nooit gepest. Wel heb ik op de middelbare school het pispaaltje van de klas weleens in de zeik gezet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:11
Verwijderd
Nee ik ben gelukkig nooit gepest.
Edit: en ik heb zelf ook nooit gepest.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:13
Verwijderd
Ben jij weleens gepest?
ja in groep 7 en 8

met mijn varkensneus en waarschijnlijk omdat ik nieuw was op die school toen ik daar in groep 7 kwam. Daarna niet meer.

nee

ik geloof het niet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:17
Verwijderd
Ik ben niet echt gepest, maar in groep 7 en 8 was ik verre van populair. Ik had echt het idee dat ik er totaal niet bijhoorde, en er werden soms wel wat gemene opmerkingen gemaakt.

Ik heb, vooral door die periode, nu ook snel het idee dat mensen me stom vinden of achter mijn rug om over me praten/uitlachen. Kan je nagaan hoe dat voor mensen is die écht heel erg gepest zijn, dat lijkt me echt heel erg.

Op school heb ik nooit echt gepest (ja, misschien dat ik sporadisch eens mee heb gedaan aan het pesten van het pispaaltje ) maar thuis vind ik het wel leuk om mijn zusje te pesten. Met dat ze dom is, of haar oren.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:20
Rivka
Rivka is offline
Ik ben in groep 1 t/m 5 heel erg gepest, waarschijnlijk omdat ik een beetje opval in mijn gedrag en omdat ik niet met de kudde meeging. En ook omdat ik met veel leerwerk voor was en ik minder hoefde te werken.
Ik heb er nu wel last van, ja. Ik denk dat ik een stukje sociale ontwikkeling/skills mis (wat ik sowieso al mis omdat ik het syndroom van Asperger heb). Ook ben ik nog steeds niet op mijn gemak in groepen en in mijn klas, ook al word ik daar in principe geaccepteerd.
Ik heb zelf nooit gepest omdat ik weet hoe afschuwelijk het is, ook al vindt je het zelf misschien helemaal niet echt gemeen.
Oud 03-10-2010, 18:28
Verwijderd
ja, waarmee is altijd een beetje lastig. Ik denk dat ik anders was dan de rest ofzo, liep ook nooit met dingen mee en deed altijd wat ik zelf fijn vond om te doen. (totaal niet ten koste van anderen overigens.) Was vaak een beetje aan het zingen of tekenen, en dat vonden ze denk ik ook heel gek. Dat was op de basisschool, eigenlijk de hele basisschoolperiode lang. Ze zeiden dingen als 'niet met haar omgaan hoor, dan krijg je de miekeritus!' waardoor ik het gevoel kreeg dat ik nergens welkom was.
Op de middelbare school ben ik niet gepest en had ik de eerste drie jaar wel moeite met contacten leggen, omdat ik heel erg bang was dat ik mensen tot last zou zijn. Ging ook niet zomaar met mensen praten die ik nog niet kende, omdat ik dacht dat niemand daar op zat te wachten. Terwijl ik eigenlijk juist heel open ben en nu ik ouder ben, ik juist wel makkelijk contacten leg en het juist leuk vind om mensen om me heen te hebben. En om nieuwe mensen te ontmoeten met hun verschillende levensvisies en beroepen.
Heb er nu dus tot zover ik weet geen last meer van!

En ik heb zelf nooit gepest. Ik weet hoe erg ik het vond, daarbij was ik geen meeloper en deed dus ook niet echt moeite om populair te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:57
Verwijderd
Ik ben nooit gepest maar heb wel eens gepest. Nouja, als ik ruzie met iemand had keerden zich heel veel mensen ook tegen die persoon en dan leek het altijd als ik een soort van pest-haat campagne was gestart. Terwijl dat niet was, maar goed dan vinden alle leraren en directeuren je wel een pestertje ;x ;x
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:03
Verwijderd
Ik ben in de brugklas gepest. Niet echt ergens méé, ik was gewoon het makkelijkste slachtoffer in de klas omdat ik de enige was die niet met vrienden van de basisschool in die klas zat, en er zat zo'n meisje dat geen andere manier wist om populair te worden. Ik heb er nu geen last meer van, maar heb dat nog wel een aantal jaar gehad, vooral door elke toenadering en elk compliment te wantrouwen. Maar gelukkig ging ik in de tweede naar een leuke klas
Ik heb zelf nooit gepest, wel eens er niets aan gedaan als ik andere mensen gepest zag worden en voelde me daar al schuldig genoeg over
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ben jij weleens gepest?
Ja.

Citaat:
Afwijkend gedrag denk ik, flaporen, tenen trappen

Citaat:
Nee, er is sjuust goede dingen uit ontstaan

Citaat:
Heb je zelf weleens gepest en waarom
Ja, was eens pissig op een ander pispaaltje van de klas en als je gepest wordt weet je precies wat je moet zeggen dus mja dat vonden de pestkopjes van toen wel plesant en wauw, aandacht in de leuke zin dus ja pesten in groep 8

Daarna niet meer.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:09
Verwijderd
Ohja ik heb wel eens een meisje laten janken die het rare meisje uit de klas altijd voor lul zette. Ik heb haar toen uitgedaagd om een keer mij in de zeik te zetten in plaats van het makkelijke slachtoffer. Toen heb ik 30 minuten grapjes gemaakt over haar uiterlijk. Moest ik weer een gele kaart halen van de docent. De moeder van het rare meisje heeft mij nog gebeld om mij te bedanken. Tegen haar ben ik eerlijk geweest dat ik ook wel eens een opmerking maakte over haar dochter maar ik er niet tegen kan als ze makkelijke slachtoffers uitkiezen. Ik denk, ik post dit even ter compensatie ofzo, voordat ik dadelijk weer half lief DK over me heen krijg
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ben jij weleens gepest?
Ja

M'n gewicht. Kleuterschool tot aan middelbare school.

Ja

Nee, omdat pesten sneu is en ik weet watvoor effect het kan hebben.
Oud 03-10-2010, 19:14
Henck
Henck is offline
Ben jij weleens gepest?
Neen

Nimmer

Nee

Ja, om zelf niet de schlemiel te zijn. Heeft blijkbaar gewerkt, loop nu zonder trauma's rond iig
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:20
Verwijderd
Ik werd op de basisschool een beetje gepest omdat ik de enige was met een bril in de klas (vanaf m'n vierde al, pas in groep 8 kregen meerdere kinderen een bril) en ik was vrij rustig en verlegen, dus een makkelijk slachtoffer. Maar op andere momenten kon ik het juist ook wel weer goed vinden met de populairste meisjes, dus dan was het gepest weer even helemaal weg (tot een van de populaire meisjes jaloers begon te worden dan het andere populaire meisje veel met mij om ging, en dan ging ze weer over op pesten ). Van wat ik me kan herinneren, trad ik er wel tegen op als het te erg werd, en dan was het vaak weer over. (Een jongen trapte me een keer uit het niet tegen mijn rug, toen trapte ik hem heel hard terug in zijn buik, echt zo'n karate trap, en aangezien ik heel rustig en verlegen was, had niemand dat verwacht en was het weer opgelost )
Op de middelbare school kreeg ik in de brugklas juist ineens veel vrienden (op de basisschool telkens 1 goed vriendinnetje gehad), dus toen was het wel over. Maar later in de 5de kwam ik in de rottigste klas van de school en viel ik nogal buiten de groep, waardoor ik dus weer een easy target werd omdat ik vrij serieus en stil was. Maar er waren altijd wel mensen die voor me op kwamen, dus dat was fijn

Ik heb zelf ook gepest, dat vind ik wel heel erg, een klasgenootje was gewoon echt een buitenbeentje en deed ook gemeen tegen iedereen, ook tegen mij, terwijl ik hem juist probeerde te helpen en voor hem op kwam. Dat vond ik zo stom, dat ik hem echt heel gericht ging 'uitschelden'... Later konden we het overigens wel goed met elkaar vinden, gelukkig.

Ik heb er volgens mij geen trauma's aan over gehouden, maar vrijwel iedereen van mijn vaderskant van de familie is erg verlegen en... Mja, raar? Daar heb ik volgens mij ook wat van meegekregen (en dat maakte me een easy target, geloof ik, dus ik had het altijd al).

Edit; wat een verhaal
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Alleen als ik mensen hoor giechelen, dan denk ik direct dat dat om mij is .
Dit is héél herkenbaar. Weet alleen niet heel goed waar het vandaan komt. Het is natuurlijk wel eens voorgekomen op de basisschool, maar heel erg gepest werd ik eigenlijk niet. Wel af en toe om mijn tanden, ik had tussen groep 5 en 7 echt heel dringend een beugel nodig, zegmaar. Maar toen dwong ik respect af met carnaval, toen ik als konijn ging met een spandoek "Alleen vandaag ben ik konijn". En toen was het klaar
En verder was er een vriendin van een vriendin van mij die die vriendin van mij altijd tegen mij op probeerde te stoken, uit jaloezie. Ik denk trouwens dat dáár vandaan komt dat ik altijd denk dat het over mij gaat als er om me gegiecheld wordt. Want soms lukte het dat meisje en dan gingen ze samen stom meisjesachtig om me zitten lachen. Waarna die vriendin van mij dan 's middags weer sorry kwam zeggen, maar een week later gebeurde er weer hetzelfde Dat was meer buitensluiten dan pesten.

Op de middelbare school ben ik sowieso niet gepest. Mja, op het vwo was ik natuurlijk wel dat culturele kind dat toneelspeelde. Veel nerdies en vvd-mannetjes vonden dat maar raar. Maar toen deed ik ineens een cabaretact voor 400 man en toen was iedereen fan
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 20:03
Verwijderd
Ben jij weleens gepest?
Ja

Op de basisschool ben ik gepest om wat ze maar konden verzinnen, mijn bril, mijn naam, alles was grappig en stom en achterlijk als het maar met mij te maken had. Ze scholden me uit, duwden me, deden mijn stem na, sloten me buiten, vertelden me dat gedeelde kennissen dood of ernstig ziek waren.

Als ik mensen hoor lachen, denk ik vaak: gaat dit over mij? Maar ik vertrouw mensen nog steeds goed. Ik ben ook niet boos, ik haat ze niet. Ik wens ze niet hetzelfde toe. Dat wens ik niemand toe.

Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:16
Uice
Uice is offline
Ik ben niet echt gepest. In groep vier was er wel een klasgenoot die tegen de rest van de klas zei dat ze niet meer met mij om moesten gaan, omdat hij mij niet mocht, en dat gebeurde toen ook. Die jongen heeft ook een keer een blikje cola in mijn gezicht geduwd toen ik hem samen met een vriend van hem uitlachte omdat hij met voetbalpoppetjes aan het spelen was. Hij durfde dat pas te doen toen die vriend al vertrokken was.

Maar verder dan dat is het volgens mij nooit gegaan.
Oud 03-10-2010, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet echt gepest. In groep vier was er wel een klasgenoot die tegen de rest van de klas zei dat ze niet meer met mij om moesten gaan, omdat hij mij niet mocht, en dat gebeurde toen ook. Die jongen heeft ook een keer een blikje cola in mijn gezicht geduwd toen ik hem samen met een vriend van hem uitlachte omdat hij met voetbalpoppetjes aan het spelen was. Hij durfde dat pas te doen toen die vriend al vertrokken was.

Maar verder dan dat is het volgens mij nooit gegaan.
Nander!

je werd toch ook weleens gepest met 'ACNEE!!!'?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:23
Verwijderd
ik heb nog een cartoon over nander liggen, die iets zegt over 'onze pim'
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik heb nog een cartoon over nander liggen, die iets zegt over 'onze pim'
Ja, hij vond Pim "de enige goede homo".

Dat heb ik een keer gezegd tegen een meisje dat hij uit had gevraagd, en toen wilde ze geloof ik niet meer.
Oud 03-10-2010, 22:26
Verwijderd
met zijn glanzend schild.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:27
Uice
Uice is offline
Haha, ja.

Citaat:
je werd toch ook weleens gepest met 'ACNEE!!!'?
Nee.
Oud 03-10-2010, 22:29
Verwijderd
Er was een kutkind in groep 7/8 die altijd rotopmerkingen over me ging maken alsof ik er niet bij was. Die ook tegen mijn beste vriendin zei: waarom ga je om met Stefanie? je moet niet meer met haar omgaan.

Ohja, en in groep 8 zaten we in de klas in groepjes van 6. Op een dag had mijn groepje besloten dat ze me eruit wilden hebben. Daar heb ik echt lang last van gehad. Nog steeds, eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2010, 22:40
Verwijderd
Oh, een kind heeft me een keer bijna verzopen trouwens, gewoon, zomaar We gingen met de klas (basisschool) zwemmen, na school, dus zonder toezicht ofzo. Ineens trekt dat kind mijn armen naar achter, op m'n rug, duwt ze haar voet in mijn rug en duwt ze me onder. Echt lang ook, ik ademde water in en het begon zwart voor m'n ogen te worden. Een vriendinnetje van mij duwde dat idiote kind toen weg. Ik vraag me echt af wat er gebeurd zou zijn als ze dat niet had gedaan Maar goed, dat kind was echt niet goed snik, altijd heel erg gericht op aandacht krijgen, wat ze er ook voor moest doen. Ik ben benieuwd hoe ze nu is...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:44
Verwijderd
Ben jij weleens gepest?
Niet structureel. Gewoon, zo nu en dan.

Gewoon, vreemd gedrag. Op de basisschool liep ik als een ontzettende debiel rond, zat ik op het schoolplein in mijn eentje robotgeluidjes te maken en mechanische dingen na te doen. Ik was behoorlijk mollig. In groep zes besloot ik een jaar lang boos te kijken omdat mijn twee beste vrienden bleven zitten in groep vijf. Ik had een keer in groep zeven een rare woede uitbarsting waarin ik zei dat ik mijn eigen been eraf wilde hakken (oh ja joh?) en toen ging ik een jaar weinig naar school. Dit had allemaal een perfecte voedingsbodem kunnen zijn waarin ik gepest zou worden maar dat gebeurde niet in de klas zelf, we waren redelijk hecht, alleen mensen buiten de klas waren pesters.Maar ik kon goed ouwehoeren en een beetje tekenen en ik hielp graag mensen dus ik was niet onpopulair ofzo. Oh en ik had dreads, dat was ook vies natuurlijk. Daar kreeg ik wel dagelijks kutopmerkingen over. Sowieso zijn alle kutopmerkingen gericht op mijn uiterlijk.

dat weet ik niet, ik weet niet hoe ik anders was he.

Ja maar ik had ook gewoon een rothekel aan dat mens. Ik kan nog steeds een rothekel aan mensen hebben.

Laatst gewijzigd op 03-10-2010 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:44
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ohja ik heb wel eens een meisje laten janken die het rare meisje uit de klas altijd voor lul zette. Ik heb haar toen uitgedaagd om een keer mij in de zeik te zetten in plaats van het makkelijke slachtoffer. Toen heb ik 30 minuten grapjes gemaakt over haar uiterlijk. Moest ik weer een gele kaart halen van de docent. De moeder van het rare meisje heeft mij nog gebeld om mij te bedanken. Tegen haar ben ik eerlijk geweest dat ik ook wel eens een opmerking maakte over haar dochter maar ik er niet tegen kan als ze makkelijke slachtoffers uitkiezen. Ik denk, ik post dit even ter compensatie ofzo, voordat ik dadelijk weer half lief DK over me heen krijg
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:52
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
In het eerste jaar in de basisschool had een pestkop het op mij gemunt. Hij sloot me op in de toiletten of duwde me in de netels... Ik moest vaak huilen (onlangs zag ik hem trouwens op unief ). Hij noemde mijn beste vriendin (van Turkse afkomst) een rotte banaan en ik schopte hem heel hard en sinsdien had ik geen last meer van hem..
De jaren hierna in de basisschool hoorde ik bij een 'cool' groepje en we werden dus nooit gepest. Op de middelbare school werd ik niet gepest en zelf pestte ik ook niemand.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 22:56
Carn
Carn is offline
Ben jij weleens gepest?
Nee, niet structureel. Wel eens ruzie of een akkefietje, maar dat was het wel.

Ik kan het me niet eens meer herinneren. Op de middelbare school iig niet; ik was samen met iemand anders n beetje de lolbroek van de klas, dus dat is altijd een soort veilige positie. Ik heb wel een keer een verveld persoon tegen zn hoofd geslagen omdat de betreffende al een paar lessen elke keer zat te klooien achter me, daar was ik niet van gediend. Daarna hield het ook braaf op.

Nee.

Ik maak vaak graag flauwe grapjes over mensen, maar dat valt niet echt onder pesten gezien het niet structureel was .
Oud 03-10-2010, 23:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik word eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren gepest en kroop zelfs als 4-jarig Trimmetje al weg onder m'n bed, omdat ik mezelf stom, dik en lelijk vond en ik niet wou dat mensen me zagen. En dan at ik een pak koekjes leeg en voelde ik me nog slechter.
Ik werd door sommige mensen achtervolg en bekogeld, anderen gingen bovenop me zitten, trokken aan m'n haar en duwden takjes in m'n mond, want 'varkens eten alles'.

Toen ik op m'n 7e verhuisde naar een klein dorp, werd ik niet alleen gepest om m'n gewicht, maar ook omdat ik geen hippe kleren droeg (ik liep erbij als een jongen) en ik geen duur speelgoed had. Gymlessen en sportdagen waren een hel.
Op de middelbare school werd dit niet veel beter. M'n beste vriendin van de basisschool keerde zich tegen me en ging samen met de populaire mensen grapjes om me lopen maken en me buitensluiten enzo. Ik vond school zo erg dat ik elke dag als ik thuiskwam meteen naar m'n kamer ging om met m'n hoofd onder de dekens te gaan liggen. Avondeten sloeg ik elke dag over, omdat ik geen zin had om m'n bed uit te komen.

Pas sinds een paar jaar gaat het wat beter met me en werd ik langzaamaan wat zekerder van mezelf. Mede door m'n werk en m'n lieve vrienden.
Helaas krijg ik 20 jaar aan pesterijen en kutopmerkingen wrs nooit meer uit m'n hoofd, waardoor ik nu moeite heb om mensen te vertrouwen en ik gek word van grote menigtes en als ik mensen hoor lachen.
De laatste tijd heb ik een beetje een 'terugval' naar hoe het eerst was en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, behalve uitzitten en wachten tot het weer beter wordt.
Oud 03-10-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Ohja ik heb wel eens een meisje laten janken die het rare meisje uit de klas altijd voor lul zette. Ik heb haar toen uitgedaagd om een keer mij in de zeik te zetten in plaats van het makkelijke slachtoffer. Toen heb ik 30 minuten grapjes gemaakt over haar uiterlijk. Moest ik weer een gele kaart halen van de docent. De moeder van het rare meisje heeft mij nog gebeld om mij te bedanken.

OT:

Ben jij weleens gepest?
Ja, korte periodes op de basisschool (en later in groep 8 zelfs vrienden geworden met een van die pesters omdat we toch meer gemeen hadden dan we dachten ).
De brugklas was wel echt een hel; ik kwam in een klas vol VBO/MAVO (nu VMBO) scholieren terecht. Een paar waren wel tof en kon ik prima mee omgaan, maar de populaire gastjes mochten mij niet (en ik hun niet). Maar dat gaf me soms wel het gevoel dat de hele klas tegen mij was.
Na de brugklas ging ik naar het VWO en toen was dat afgelopen.

Slechthorend zijn, dingen niet of verkeerd verstaan. Of eigenlijk meer omdat ik daardoor heel in mezelf gekeerd was en verlegen overkwam.

Van pesten heb ik allang geen last meer, maar natuurlijk wel van mijn slechthorendheid. Ik ben wel socialer en zekerder geworden, maar door mijn handicap zijn er nog steeds momenten of plekken waar ik me ongemakkelijk voel.

Nee, hooguit passief.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 08:55
Missy
Missy is offline
Voor zover ik me kan herinneren ben ik niet echt gepest. Pesten heb ik ook nooit gedaan.
Oud 04-10-2010, 08:59
Verwijderd
Ben nooit gepest, en voorzover ik me kan herinneren heb ik ook nooit iemand gepest.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 09:46
Verwijderd
Ja, ik ben vrij veel gepest.Van groep vijf/zes tot de derde ofzo van de middelbare school. Op de baissschool was het vooral vanwege mijn rode haar en mijn scheve tanden. Daarnaast was ik niet bijzonder standaard, ook qua kleren en muzieksmaak niet. Daarnaast was ik een vrij easy target. Meestal waren het scheldnamen en briefjes met lelijke tekeningetjes waarop een poppetje stond met een mes door zijn hoofd ofzo. Verder ben ik een aantal keer achterna gezeten en bedreigd. Dat was voornamelijk op de basisschool. Op de middelbare school wilde niemand met me omgaan en als er ergens fout ging, was het mijn schuld en kreeg ik de hele klas over me heen. In de derde heb ik geleerd om voor mezelf op te komen en kon ik vrij scherp uit de hoek komen, ook tegen de mensen die me al jaren pestten, dus dat vond ik wel heel coolv an mezelf

Ik heb eignelijk geen idee of ik er nog last van heb, dus dat zal dan wel niet. Het enige wat ik er aan over heb gehouden, is een feilloos gevoel voor pesterijen. Ik ben leidster bij JOng Nederland (scouting maar dan anders) en ik zie daar in mijn eigen groep heel snel pesterijen ontstaan, ik pik die spanningen heel snel op en speel er ook zo snel mogelijk op in. Hoe vervelend een kind ook kan zijn, gepest wordtie niet zolang ik er bij ben. Daar ben ik écht heel fel in, soms op t idiote af.

Zelf heb ik nooit gepest, wel eens een opmerking geplaatst ofzo, maar écht gepest heb ik nooit...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 11:12
Verwijderd
Mwoa, nee.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ben nooit gepest, en voorzover ik me kan herinneren heb ik ook nooit iemand gepest.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 19:50
Verwijderd
ik ben vaak gepest, ik ben vaak verhuist. was dus altijd de nieuweling, en vaak word je dan toch minder geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:35
Verwijderd
Veel mensen zijn hier gepest valt me op
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:41
Geel
Geel is offline
Op de basisschool had niemand een reden om me te pesten. Ik was de slimste, één van de sportiefste en ook nog eens 't meest ad rem. Gemeen bedoelde opmerkingen heb ik altijd terug kunnen sturen naar degene die ze maakte.

In de eerste en tweede (en een heeel klein beetje in de derde) hadden ze wel eens wat op te merken aan mijn buitenlanderigheid, maar daar had ik nooit last van.

Zelf heb ik hoogstens een paar (wel gemene, dat dan weer wel) opmerkingen gemaakt.
Oud 05-10-2010, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat was me al eens eerder opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat was me al eens eerder opgevallen.
Ik voldeed volgens mij wel aan veel criteria om gepest te kunnen worden bedenk ik nu maar volgens mij durfden ze dat niet zo. Er werd wel veel over mij geroddeld geloof ik maar dat vond ik altijd wel vleiend <3
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
social outCast, lekker ruziën op een forum!

Laatst gewijzigd op 05-10-2010 om 21:05. Reden: derp
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 21:02
Sherlock
Sherlock is offline
In de eerste gepest en ben nog niet 100% mentaal hersteld ervan
Oud 05-10-2010, 21:05
Verwijderd
Babs pest mij wel eens
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 21:10
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
ik werd veel gepest omdat ik op meisjes val....
Nu niet meer!
Oud 05-10-2010, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Babs pest mij wel eens
ik kan niet met mijn liefde voor jou omgaan
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 21:15
Verwijderd
Citaat:
ik werd veel gepest omdat ik op meisjes val....
Nu niet meer!
hoi niels!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 16:35
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Ik word eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren gepest en kroop zelfs als 4-jarig Trimmetje al weg onder m'n bed, omdat ik mezelf stom, dik en lelijk vond en ik niet wou dat mensen me zagen. En dan at ik een pak koekjes leeg en voelde ik me nog slechter.
Ik werd door sommige mensen achtervolg en bekogeld, anderen gingen bovenop me zitten, trokken aan m'n haar en duwden takjes in m'n mond, want 'varkens eten alles'.

Toen ik op m'n 7e verhuisde naar een klein dorp, werd ik niet alleen gepest om m'n gewicht, maar ook omdat ik geen hippe kleren droeg (ik liep erbij als een jongen) en ik geen duur speelgoed had. Gymlessen en sportdagen waren een hel.
Op de middelbare school werd dit niet veel beter. M'n beste vriendin van de basisschool keerde zich tegen me en ging samen met de populaire mensen grapjes om me lopen maken en me buitensluiten enzo. Ik vond school zo erg dat ik elke dag als ik thuiskwam meteen naar m'n kamer ging om met m'n hoofd onder de dekens te gaan liggen. Avondeten sloeg ik elke dag over, omdat ik geen zin had om m'n bed uit te komen.

Pas sinds een paar jaar gaat het wat beter met me en werd ik langzaamaan wat zekerder van mezelf. Mede door m'n werk en m'n lieve vrienden.
Helaas krijg ik 20 jaar aan pesterijen en kutopmerkingen wrs nooit meer uit m'n hoofd, waardoor ik nu moeite heb om mensen te vertrouwen en ik gek word van grote menigtes en als ik mensen hoor lachen.
De laatste tijd heb ik een beetje een 'terugval' naar hoe het eerst was en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, behalve uitzitten en wachten tot het weer beter wordt.
Jeetje, wat heftig. Sterkte.. ook al heb je weinig aan woorden.

Ik ben ook altijd al het stevigste meisje van de klas geweest, maar buiten een paar kutopmerkingen om ben ik er echt nooit mee gepest of zo. Ik was vrienden met iedereen, hielp iedereen, kwam voor iedereen op en speelde met iedereen. Kreeg juist heel vaak complimentjes dat ik zulke leuke kleren aan had enzo. En dat heeft allemaal wel een effect gehad, maar vooral een positief effect. Ik voldoe niet aan de standaarden maar ben daardoor niet extreem onzeker.
Reageren

Regels voor berichten