Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ohja ik heb wel eens een meisje laten janken die het rare meisje uit de klas altijd voor lul zette. Ik heb haar toen uitgedaagd om een keer mij in de zeik te zetten in plaats van het makkelijke slachtoffer. Toen heb ik 30 minuten grapjes gemaakt over haar uiterlijk. Moest ik weer een gele kaart halen van de docent. De moeder van het rare meisje heeft mij nog gebeld om mij te bedanken. Tegen haar ben ik eerlijk geweest dat ik ook wel eens een opmerking maakte over haar dochter maar ik er niet tegen kan als ze makkelijke slachtoffers uitkiezen. Ik denk, ik post dit even ter compensatie ofzo, voordat ik dadelijk weer half lief DK over me heen krijg
![]() |
![]() |
|
Ben jij weleens gepest?
Ja Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog? M'n gewicht. Kleuterschool tot aan middelbare school. Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen) Ja Heb je zelf weleens gepest en waarom? Nee, omdat pesten sneu is en ik weet watvoor effect het kan hebben.
|
Ben jij weleens gepest?
Neen Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog? Nimmer Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen) Nee Heb je zelf weleens gepest en waarom? Ja, om zelf niet de schlemiel te zijn. Heeft blijkbaar gewerkt, loop nu zonder trauma's rond iig ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik werd op de basisschool een beetje gepest omdat ik de enige was met een bril in de klas (vanaf m'n vierde al, pas in groep 8 kregen meerdere kinderen een bril) en ik was vrij rustig en verlegen, dus een makkelijk slachtoffer. Maar op andere momenten kon ik het juist ook wel weer goed vinden met de populairste meisjes, dus dan was het gepest weer even helemaal weg (tot een van de populaire meisjes jaloers begon te worden dan het andere populaire meisje veel met mij om ging, en dan ging ze weer over op pesten
![]() ![]() Op de middelbare school kreeg ik in de brugklas juist ineens veel vrienden (op de basisschool telkens 1 goed vriendinnetje gehad), dus toen was het wel over. Maar later in de 5de kwam ik in de rottigste klas van de school en viel ik nogal buiten de groep, waardoor ik dus weer een easy target werd omdat ik vrij serieus en stil was. Maar er waren altijd wel mensen die voor me op kwamen, dus dat was fijn ![]() Ik heb zelf ook gepest, dat vind ik wel heel erg, een klasgenootje was gewoon echt een buitenbeentje en deed ook gemeen tegen iedereen, ook tegen mij, terwijl ik hem juist probeerde te helpen en voor hem op kwam. Dat vond ik zo stom, dat ik hem echt heel gericht ging 'uitschelden'... Later konden we het overigens wel goed met elkaar vinden, gelukkig. Ik heb er volgens mij geen trauma's aan over gehouden, maar vrijwel iedereen van mijn vaderskant van de familie is erg verlegen en... Mja, raar? ![]() Edit; wat een verhaal ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En verder was er een vriendin van een vriendin van mij die die vriendin van mij altijd tegen mij op probeerde te stoken, uit jaloezie. Ik denk trouwens dat dáár vandaan komt dat ik altijd denk dat het over mij gaat als er om me gegiecheld wordt. Want soms lukte het dat meisje en dan gingen ze samen stom meisjesachtig om me zitten lachen. Waarna die vriendin van mij dan 's middags weer sorry kwam zeggen, maar een week later gebeurde er weer hetzelfde ![]() Op de middelbare school ben ik sowieso niet gepest. Mja, op het vwo was ik natuurlijk wel dat culturele kind dat toneelspeelde. Veel nerdies en vvd-mannetjes vonden dat maar raar. Maar toen deed ik ineens een cabaretact voor 400 man en toen was iedereen fan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben jij weleens gepest?
Ja Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog? Op de basisschool ben ik gepest om wat ze maar konden verzinnen, mijn bril, mijn naam, alles was grappig en stom en achterlijk als het maar met mij te maken had. Ze scholden me uit, duwden me, deden mijn stem na, sloten me buiten, vertelden me dat gedeelde kennissen dood of ernstig ziek waren. Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen) Als ik mensen hoor lachen, denk ik vaak: gaat dit over mij? Maar ik vertrouw mensen nog steeds goed. Ik ben ook niet boos, ik haat ze niet. Ik wens ze niet hetzelfde toe. Dat wens ik niemand toe. Heb je zelf weleens gepest en waarom? Nee. |
![]() |
|
Ik ben niet echt gepest. In groep vier was er wel een klasgenoot die tegen de rest van de klas zei dat ze niet meer met mij om moesten gaan, omdat hij mij niet mocht, en dat gebeurde toen ook. Die jongen heeft ook een keer een blikje cola in mijn gezicht geduwd toen ik hem samen met een vriend van hem uitlachte omdat hij met voetbalpoppetjes aan het spelen was. Hij durfde dat pas te doen toen die vriend al vertrokken was.
![]() Maar verder dan dat is het volgens mij nooit gegaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
je werd toch ook weleens gepest met 'ACNEE!!!'? |
![]() |
||
Citaat:
Dat heb ik een keer gezegd tegen een meisje dat hij uit had gevraagd, en toen wilde ze geloof ik niet meer.
|
Verwijderd
|
Er was een kutkind in groep 7/8 die altijd rotopmerkingen over me ging maken alsof ik er niet bij was. Die ook tegen mijn beste vriendin zei: waarom ga je om met Stefanie?
![]() Ohja, en in groep 8 zaten we in de klas in groepjes van 6. Op een dag had mijn groepje besloten dat ze me eruit wilden hebben. Daar heb ik echt lang last van gehad. Nog steeds, eigenlijk. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, een kind heeft me een keer bijna verzopen trouwens, gewoon, zomaar
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben jij weleens gepest?
Niet structureel. Gewoon, zo nu en dan. Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog? Gewoon, vreemd gedrag. Op de basisschool liep ik als een ontzettende debiel rond, zat ik op het schoolplein in mijn eentje robotgeluidjes te maken en mechanische dingen na te doen. Ik was behoorlijk mollig. In groep zes besloot ik een jaar lang boos te kijken omdat mijn twee beste vrienden bleven zitten in groep vijf. Ik had een keer in groep zeven een rare woede uitbarsting waarin ik zei dat ik mijn eigen been eraf wilde hakken (oh ja joh?) en toen ging ik een jaar weinig naar school. Dit had allemaal een perfecte voedingsbodem kunnen zijn waarin ik gepest zou worden maar dat gebeurde niet in de klas zelf, we waren redelijk hecht, alleen mensen buiten de klas waren pesters.Maar ik kon goed ouwehoeren en een beetje tekenen en ik hielp graag mensen dus ik was niet onpopulair ofzo. Oh en ik had dreads, dat was ook vies natuurlijk. Daar kreeg ik wel dagelijks kutopmerkingen over. Sowieso zijn alle kutopmerkingen gericht op mijn uiterlijk. Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen) dat weet ik niet, ik weet niet hoe ik anders was he. Heb je zelf weleens gepest en waarom? Ja maar ik had ook gewoon een rothekel aan dat mens. Ik kan nog steeds een rothekel aan mensen hebben. Laatst gewijzigd op 03-10-2010 om 22:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
In het eerste jaar in de basisschool had een pestkop het op mij gemunt. Hij sloot me op in de toiletten of duwde me in de netels... Ik moest vaak huilen (onlangs zag ik hem trouwens op unief
![]() ![]() De jaren hierna in de basisschool hoorde ik bij een 'cool' groepje en we werden dus nooit gepest. Op de middelbare school werd ik niet gepest en zelf pestte ik ook niemand. |
![]() |
|
Ben jij weleens gepest?
Nee, niet structureel. Wel eens ruzie of een akkefietje, maar dat was het wel. Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog? Ik kan het me niet eens meer herinneren. Op de middelbare school iig niet; ik was samen met iemand anders n beetje de lolbroek van de klas, dus dat is altijd een soort veilige positie. Ik heb wel een keer een verveld persoon tegen zn hoofd geslagen omdat de betreffende al een paar lessen elke keer zat te klooien achter me, daar was ik niet van gediend. Daarna hield het ook braaf op. Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen) Nee. Heb je zelf weleens gepest en waarom? Ik maak vaak graag flauwe grapjes over mensen, maar dat valt niet echt onder pesten gezien het niet structureel was ![]()
|
Ik word eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren gepest en kroop zelfs als 4-jarig Trimmetje al weg onder m'n bed, omdat ik mezelf stom, dik en lelijk vond en ik niet wou dat mensen me zagen. En dan at ik een pak koekjes leeg en voelde ik me nog slechter.
Ik werd door sommige mensen achtervolg en bekogeld, anderen gingen bovenop me zitten, trokken aan m'n haar en duwden takjes in m'n mond, want 'varkens eten alles'. Toen ik op m'n 7e verhuisde naar een klein dorp, werd ik niet alleen gepest om m'n gewicht, maar ook omdat ik geen hippe kleren droeg (ik liep erbij als een jongen) en ik geen duur speelgoed had. Gymlessen en sportdagen waren een hel. Op de middelbare school werd dit niet veel beter. M'n beste vriendin van de basisschool keerde zich tegen me en ging samen met de populaire mensen grapjes om me lopen maken en me buitensluiten enzo. Ik vond school zo erg dat ik elke dag als ik thuiskwam meteen naar m'n kamer ging om met m'n hoofd onder de dekens te gaan liggen. Avondeten sloeg ik elke dag over, omdat ik geen zin had om m'n bed uit te komen. Pas sinds een paar jaar gaat het wat beter met me en werd ik langzaamaan wat zekerder van mezelf. Mede door m'n werk en m'n lieve vrienden. Helaas krijg ik 20 jaar aan pesterijen en kutopmerkingen wrs nooit meer uit m'n hoofd, waardoor ik nu moeite heb om mensen te vertrouwen en ik gek word van grote menigtes en als ik mensen hoor lachen. De laatste tijd heb ik een beetje een 'terugval' naar hoe het eerst was en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, behalve uitzitten en wachten tot het weer beter wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: Ben jij weleens gepest? Ja, korte periodes op de basisschool (en later in groep 8 zelfs vrienden geworden met een van die pesters omdat we toch meer gemeen hadden dan we dachten ![]() De brugklas was wel echt een hel; ik kwam in een klas vol VBO/MAVO (nu VMBO) scholieren terecht. Een paar waren wel tof en kon ik prima mee omgaan, maar de populaire gastjes mochten mij niet (en ik hun niet). Maar dat gaf me soms wel het gevoel dat de hele klas tegen mij was. Na de brugklas ging ik naar het VWO en toen was dat afgelopen. Zo ja, waarmee dan? En was dat op de basisschool of ook later nog? Slechthorend zijn, dingen niet of verkeerd verstaan. Of eigenlijk meer omdat ik daardoor heel in mezelf gekeerd was en verlegen overkwam. Heb je er nu nog last van? (In de zin van, trauma's of mensen minder vertrouwen) Van pesten heb ik allang geen last meer, maar natuurlijk wel van mijn slechthorendheid. Ik ben wel socialer en zekerder geworden, maar door mijn handicap zijn er nog steeds momenten of plekken waar ik me ongemakkelijk voel. Heb je zelf weleens gepest en waarom? Nee, hooguit passief. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik ben vrij veel gepest.Van groep vijf/zes tot de derde ofzo van de middelbare school. Op de baissschool was het vooral vanwege mijn rode haar en mijn scheve tanden. Daarnaast was ik niet bijzonder standaard, ook qua kleren en muzieksmaak niet. Daarnaast was ik een vrij easy target. Meestal waren het scheldnamen en briefjes met lelijke tekeningetjes waarop een poppetje stond met een mes door zijn hoofd ofzo. Verder ben ik een aantal keer achterna gezeten en bedreigd. Dat was voornamelijk op de basisschool. Op de middelbare school wilde niemand met me omgaan en als er ergens fout ging, was het mijn schuld en kreeg ik de hele klas over me heen. In de derde heb ik geleerd om voor mezelf op te komen en kon ik vrij scherp uit de hoek komen, ook tegen de mensen die me al jaren pestten, dus dat vond ik wel heel coolv an mezelf
![]() Ik heb eignelijk geen idee of ik er nog last van heb, dus dat zal dan wel niet. Het enige wat ik er aan over heb gehouden, is een feilloos gevoel voor pesterijen. Ik ben leidster bij JOng Nederland (scouting maar dan anders) en ik zie daar in mijn eigen groep heel snel pesterijen ontstaan, ik pik die spanningen heel snel op en speel er ook zo snel mogelijk op in. Hoe vervelend een kind ook kan zijn, gepest wordtie niet zolang ik er bij ben. Daar ben ik écht heel fel in, soms op t idiote af. Zelf heb ik nooit gepest, wel eens een opmerking geplaatst ofzo, maar écht gepest heb ik nooit... |
![]() |
|
Op de basisschool had niemand een reden om me te pesten. Ik was de slimste, één van de sportiefste en ook nog eens 't meest ad rem. Gemeen bedoelde opmerkingen heb ik altijd terug kunnen sturen naar degene die ze maakte.
In de eerste en tweede (en een heeel klein beetje in de derde) hadden ze wel eens wat op te merken aan mijn buitenlanderigheid, maar daar had ik nooit last van. Zelf heb ik hoogstens een paar (wel gemene, dat dan weer wel) opmerkingen gemaakt.
||
Citaat:
![]() Ik ben ook altijd al het stevigste meisje van de klas geweest, maar buiten een paar kutopmerkingen om ben ik er echt nooit mee gepest of zo. Ik was vrienden met iedereen, hielp iedereen, kwam voor iedereen op en speelde met iedereen. Kreeg juist heel vaak complimentjes dat ik zulke leuke kleren aan had enzo. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |