Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben ook eens in die Fata Morgana-moskee hier geweest. Echt prachtig <3 Maar wel opvallend dat de imam alleen mannen aankeek als hij iets vertelde ook wanneer een vrouw een vraag had gesteld en hij daar antwoord op gaf. Maar het was wel heel mooi en fijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als een man mij niet aankijkt en de mannen wel dan denk ik, doei, dikke lul met je moskee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik zat als enige niet-gedoopte kindje in groep 4 van mijn eerste basisschool in V'waard (waar ze nog ouderwets elke ochtend deden bidden etc); ik hoefde lekker niet mee te doen. Maar het was echt een baggerschool dus ik ging al snel naar een veel leukere/betere
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn vader wilde me per se niet laten dopen, want gedoe. Sowieso heb ik niet zo heel veel christelijke familie, en de christelijke familie die ik wel heb, zijn verdeeld over het katholieke en het orthodoxe kamp. Dus we konden het toch nooit iedereen naar de zin maken. Dan maar ongedoopt en heidens door het leven, hoppa. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sowieso is de rol van de pastoor gewoon stom, want hij kent de overledene helemaal niet, en staat dus meestal gewoon zijn eigen religieuze zegje te doen ![]() Mooiste 'dienst' was die van mijn opa, crematieplechtigheid in het crematorium. De man die die dienst leidde had twee dagen met m'n oma gepraat en er zelf een mooie speech van gemaakt, die helemaal niet werd verteld vanuit een perspectief alsof ie m'n opa persoonlijk gekend had ofzo (daar hebben veel pastoors dus nogal een handje van ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook geen communie gedaan. Iedereen op mijn basisschool kreeg een nieuwe fiets als je de communie deed dus ik kwam thuis met de mededeling dat ik een nieuwe fiets moest uitzoeken voor de communie. Toen hebben mijn ouders letterlijk gezegd dat ik daar niet speciaal domme liedjes in de kerk voor hoefde te zingen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, er is ook wel een tijd dat ik boos was dat ik niet gedoopt was hoor. Want neefjes en nichtjes kregen allemaal een enorm feest en heel veel cadeautjes met hun communie, en dan mochten ze ook nog een mini-trouwjurk dragen. Dat ging dus mooi allemaal aan m'n neus voorbij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() "Ik vind het stom dat iedereen een nieuwe fiets krijgt" "ok, we gaan zaterdag wel een fiets uitzoeken" ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik had gewoon iets ![]() Zo, en nu ga ik maar eens naar m'n vader. M'n zusje gaat vandaag voor het eerst de nieuwe vriendin van m'n vader zien, spannend.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een begrafenisondernemen heeft imo juist niks te vertellen over de overleden persoon. Verder zal het me om het even zijn of er een kerkdienst is of niet, als de overledene graag een kerkdienst wil zit ik die net zo graag uit als een gewone dienst. Als het te veel haleluja is dat niet mijn piece of cake, maar kennelijk wel hetgene dat de familie graag wil of de overledene graag zo had gezien. |
![]() |
||
Citaat:
En toen we allemaal naar de middelbare school gingen hoorde ik van een buurmeisje die nog op die Christelijke basisschool zat dat ze bijna allemaal lts/huishoudschool (of hoe dat ook heet tegenwoordig) gingen doen met maar een paar MAVO/HAVO kindjes; en de meeste kinderen uit onze OBS-groep 8 gingen vanzelfsprekend naar het HAVO/VWO \m/ woo yeah woo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een maand geleden heb ik mijn eerste begrafenis meegemaakt van iemand die maar 30 was geworden en twee weken daarna de moeder van een vriendinnetje. Ik hoef er voorlopig niet meer heen. In mijn familie is gelukkig nog niemand gestorven, op mijn oma na maar toen was ik nog geen jaar oud
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|