Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2010, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gedoopt.

Ik kom nu tenminste in de hemel, wat ik ook doe!!1
*gaat kindjes slaan*
Ik ben ook gedoopt.
Wil dat later ook doen.
Advertentie
Oud 18-10-2010, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Oh ik vind kerken trouwens wel gaaf hoor. Gewoon om als toerist doorheen te wandelen en om kunst in te hangen, maar verder heb ik natuurlijk vrij weinig met religie.
Precies. Maar ik vind missen ook wel leuk, gewoon om het mee te maken.

Het allerliefste wat ik ooit heb meegemaakt was in een moskee. De imam ging ons helemaal rondleiden en alles laten zien en alles uitleggen enzo <3
Oud 18-10-2010, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Het allerliefste wat ik ooit heb meegemaakt was in een moskee. De imam ging ons helemaal rondleiden en alles laten zien en alles uitleggen enzo <3
Jaja, lief, maar ondertussen proberen zieltjes te winnen!
Oud 18-10-2010, 16:19
Carn
Carn is offline
Citaat:

Ik vind het best leuk om naar dat soort dingen te gaan.
Dat mag. Hooligans vinden het ook leuk om naar wedstrijden van hun voetbalclub te gaan, van hetzelfde laken een pak.
Oud 18-10-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Jaja, lief, maar ondertussen proberen zieltjes te winnen!
Al was dat zo, wat dan nog. Dan deed hij het nog uit lievde voor zijn geloof en omdat hij ons wou redden. En ik heb liever iemand die mijn zieltje probeert te winnen en aardig doet dan een norse koster die me alleen maar bang maakt met hel en verdoemenis
Oud 18-10-2010, 16:21
Verwijderd
Ik vind dit best wel een kutonderwerp.

Offtopic: Ben er wel zelf mee begonnen. :x maar goed.
Carn
Carn is offline
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit best wel een kutonderwerp.

Offtopic: Ben er wel zelf mee begonnen. :x maar goed.
Waarom vind je dat?
Oud 18-10-2010, 16:22
Verwijderd
Oud 18-10-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Precies. Maar ik vind missen ook wel leuk, gewoon om het mee te maken.

Nee, van missen word ik altijd boos. Vooral missen bij begrafenissen, door al dat gezeik over god wordt dat dan zo onpersoonlijk, bah

Ik ben ook eens in die Fata Morgana-moskee hier geweest. Echt prachtig <3 Maar wel opvallend dat de imam alleen mannen aankeek als hij iets vertelde ook wanneer een vrouw een vraag had gesteld en hij daar antwoord op gaf.
Maar het was wel heel mooi en fijn
Verwijderd
Citaat:
Waarom vind je dat?
De echte nonreden. Gewoon.
Verwijderd
Oh, en ik ben niet gedoopt, godzijdank
Oud 18-10-2010, 16:24
Verwijderd
Oud 18-10-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:
want daar merk je iets van/krijg je een enge ziekte van/dat zien mensen aan je?
Oud 18-10-2010, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Nee, van missen word ik altijd boos. Vooral missen bij begrafenissen, door al dat gezeik over god wordt dat dan zo onpersoonlijk, bah

Ik ben ook eens in die Fata Morgana-moskee hier geweest. Echt prachtig <3 Maar wel opvallend dat de imam alleen mannen aankeek als hij iets vertelde ook wanneer een vrouw een vraag had gesteld en hij daar antwoord op gaf.
Hm, ik vind juist bij begrafenissen dat een mis iets heel troostends kan hebben. De rituelen en de gezangen enzo. Al ben ik ook wel eens bij een vrijgemaakt-hervormd-gereformeerde (oid) begrafenis geweest en dat ging alleen maar over de hel
Verwijderd
Citaat:

Ik ook niet.
Verwijderd
Citaat:
Maar wel opvallend dat de imam alleen mannen aankeek als hij iets vertelde ook wanneer een vrouw een vraag had gesteld en hij daar antwoord op gaf.
Dit

Citaat:
Vind ik niet rijmen met dit.

Als een man mij niet aankijkt en de mannen wel dan denk ik, doei, dikke lul met je moskee!
Oud 18-10-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
want daar merk je iets van/krijg je een enge ziekte van/dat zien mensen aan je?
Joh, grapje
Hoewel ik wel denk dat ik me had laten uitschrijven hoor, als ik wel gedoopt was geweest.
Oud 18-10-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Joh, grapje
Hoewel ik wel denk dat ik me had laten uitschrijven hoor, als ik wel gedoopt was geweest.
Uitschrijven waarvan?

Ik zou niet eens weten waar ik dat zou moeten doen, als dat al zou kunnen. Sta je ergens ingeschreven dan? In het grote boek van God?
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik vind juist bij begrafenissen dat een mis iets heel troostends kan hebben. De rituelen en de gezangen enzo. Al ben ik ook wel eens bij een vrijgemaakt-hervormd-gereformeerde (oid) begrafenis geweest en dat ging alleen maar over de hel
Nee, ik niet, ik word er echt altijd heel naar van. Maar dat is misschien omdat ik aardig wat begrafenismissen heb bijgewoond, veelal in Limburg, en er daar zo weinig ruimte is voor gewoon persoonlijke verhalen. Alles moet maar aan God gelinkt worden, heel vervelend vind ik dat.
Verwijderd
Citaat:
Als een man mij niet aankijkt en de mannen wel dan denk, doei, dikke lul met je moskee!
Ik heb daar niets van gemerkt hoor. En al deed hij het wel, nouja, ik denk dat ik daar ook nog wel mee zou kunnen leven.
Oud 18-10-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Uitschrijven waarvan?

Ik zou niet eens weten waar ik dat zou moeten doen, als dat al zou kunnen. Sta je ergens ingeschreven dan? In het grote boek van God?
Bij het Vaticaan
Oud 18-10-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Uitschrijven waarvan?

Sta je niet officieel in het geboortearchief als roomskatholiek/protestants/watdanook? Ik dacht van wel, in elk geval heeft mijn vader zich laten uitschrijven en is mijn moeder nog officieel RK ook al is ze eigenlijk helemaal niet gelovig (meer)
Oud 18-10-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Sta je niet officieel in het geboortearchief als roomskatholiek/protestants/watdanook? Ik dacht van wel, in elk geval heeft mijn vader zich laten uitschrijven en is mijn moeder nog officieel RK ook al is ze eigenlijk helemaal niet gelovig (meer)
Oh weet ik niet eens! Ik ga nu eten, zal het even vragen.
Verwijderd
Ik ben wel gedoopt maar dat deden mijn ouders alleen omdat mijn oma dat wilde. Die overigens nooit religieus was maar dat was gewoon een traditie. Mijn moeder vond het alleen goed als ze een groot feest mocht geven en daar ging het dan eigenlijk ook om.
Carn
Carn is offline
ik zat als enige niet-gedoopte kindje in groep 4 van mijn eerste basisschool in V'waard (waar ze nog ouderwets elke ochtend deden bidden etc); ik hoefde lekker niet mee te doen. Maar het was echt een baggerschool dus ik ging al snel naar een veel leukere/betere .
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik niet, ik word er echt altijd heel naar van. Maar dat is misschien omdat ik aardig wat begrafenismissen heb bijgewoond, veelal in Limburg, en er daar zo weinig ruimte is voor gewoon persoonlijke verhalen. Alles moet maar aan God gelinkt worden, heel vervelend vind ik dat.
De laatste begrafenis waar ik was, werd juist veel te persoonlijk. De pastoor ging helemaal vertellen over de huwelijksproblemen van mijn oom en tante, en dat God dat op je pad gooit etc. Dat gaat toch niemand iets aan? De naaste familie weet van die problemen, zoiets ga je toch niet in een volle kerk nog aanhalen op de begrafenis van mijn tante? Ook leuk voor de kinderen om dat zo nog even te horen. Brr.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb daar niets van gemerkt hoor. En al deed hij het wel, nouja, ik denk dat ik daar ook nog wel mee zou kunnen leven.
Ik dicht het ook maar toe aan een cultuur/geloofsdingetje, niet aan gebrek aan respect ofzo. En ik kon er dus ook wel mee leven.
Carn
Carn is offline
Citaat:
En al deed hij het wel, nouja, ik denk dat ik daar ook nog wel mee zou kunnen leven.
A feminist just died somewhere.
Oud 18-10-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel gedoopt maar dat deden mijn ouders alleen omdat mijn oma dat wilde. Die overigens nooit religieus was maar dat was gewoon een traditie. Mijn moeder vond het alleen goed als ze een groot feest mocht geven en daar ging het dan eigenlijk ook om.

Mijn vader wilde me per se niet laten dopen, want gedoe. Sowieso heb ik niet zo heel veel christelijke familie, en de christelijke familie die ik wel heb, zijn verdeeld over het katholieke en het orthodoxe kamp. Dus we konden het toch nooit iedereen naar de zin maken. Dan maar ongedoopt en heidens door het leven, hoppa.
Oud 18-10-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
De laatste begrafenis waar ik was, werd juist veel te persoonlijk. De pastoor ging helemaal vertellen over de huwelijksproblemen van mijn oom en tante, en dat God dat op je pad gooit etc. Dat gaat toch niemand iets aan? De naaste familie weet van die problemen, zoiets ga je toch niet in een volle kerk nog aanhalen op de begrafenis van mijn tante? Ook leuk voor de kinderen om dat zo nog even te horen. Brr.
Jezus, ja, dat is wel een ander verhaal
Sowieso is de rol van de pastoor gewoon stom, want hij kent de overledene helemaal niet, en staat dus meestal gewoon zijn eigen religieuze zegje te doen

Mooiste 'dienst' was die van mijn opa, crematieplechtigheid in het crematorium. De man die die dienst leidde had twee dagen met m'n oma gepraat en er zelf een mooie speech van gemaakt, die helemaal niet werd verteld vanuit een perspectief alsof ie m'n opa persoonlijk gekend had ofzo (daar hebben veel pastoors dus nogal een handje van ) maar wel heel persoonlijk. En mijn vader vertelde iets, en ik las een gedicht voor enzo... Niks geen geloof, er kwam geen god aan te pas, het was gewoon heel mooi
Oud 18-10-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
A feminist just died somewhere.
Welnee
Oud 18-10-2010, 16:33
Verwijderd
Hoe zouden jullie dan zelf begraven willen worden?
Oud 18-10-2010, 16:34
Verwijderd
Ik heb ook geen communie gedaan. Iedereen op mijn basisschool kreeg een nieuwe fiets als je de communie deed dus ik kwam thuis met de mededeling dat ik een nieuwe fiets moest uitzoeken voor de communie. Toen hebben mijn ouders letterlijk gezegd dat ik daar niet speciaal domme liedjes in de kerk voor hoefde te zingen
Oud 18-10-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook geen communie gedaan. Iedereen op mijn basisschool kreeg een nieuwe fiets als je de communie deed dus ik kwam thuis met de mededeling dat ik een nieuwe fiets moest uitzoeken voor de communie. Toen hebben mijn ouders letterlijk gezegd dat ik daar niet speciaal domme liedjes in de kerk voor hoefde te zingen
Hebben ze dat tegen jou gezegd of tegen je klasgenootjes?
Oud 18-10-2010, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Vooral een korte dienst en daarna een borrel ofzo. En gooi mij maar een oven in, doeiii.
Verwijderd
Citaat:
ik zat als enige niet-gedoopte kindje in groep 4 van mijn eerste basisschool in V'waard (waar ze nog ouderwets elke ochtend deden bidden etc); ik hoefde lekker niet mee te doen. Maar het was echt een baggerschool dus ik ging al snel naar een veel leukere/betere .
Oh, dat heb ik gelukkig ook nooit meegemaakt. Zat altijd op openbare scholen.

Trouwens, er is ook wel een tijd dat ik boos was dat ik niet gedoopt was hoor. Want neefjes en nichtjes kregen allemaal een enorm feest en heel veel cadeautjes met hun communie, en dan mochten ze ook nog een mini-trouwjurk dragen. Dat ging dus mooi allemaal aan m'n neus voorbij
Carn
Carn is offline
Citaat:
haha ja zo ging het bij mij ook

"Ik vind het stom dat iedereen een nieuwe fiets krijgt"

"ok, we gaan zaterdag wel een fiets uitzoeken"
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
like the heathen kings of old
Oud 18-10-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Vooral een korte dienst en daarna een borrel ofzo. En gooi mij maar een oven in, doeiii.
Precies dit. + toevoeging dat er veel muziek moet zijn bij de dienst.
Verwijderd
Citaat:
Hebben ze dat tegen jou gezegd of tegen je klasgenootjes?
Tegen mij natuurlijk. Maar niemand op mijn basisschool was gelovig hoor. Het waren voornamelijk de ouders die de communie leuk vonden om hun kinderen in te dure designerpakjes te laten rond huppelen en cadeautjes te geven.
Verwijderd
Ja, na het besnijdenisfeest van mijn neefje wilde ik ook wel een jongetje zijn.
Oud 18-10-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, na het besnijdenisfeest van mijn neefje wilde ik ook wel een jongetje zijn.
Ben jij joods/moslim?
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
haha ja zo ging het bij mij ook

"Ik vind het stom dat iedereen een nieuwe fiets krijgt"

"ok, we gaan zaterdag wel een fiets uitzoeken"

Ik had gewoon iets meer moeten pruillippen doortastender moeten zijn, ik hoor het al

Zo, en nu ga ik maar eens naar m'n vader. M'n zusje gaat vandaag voor het eerst de nieuwe vriendin van m'n vader zien, spannend..
Verwijderd
Citaat:
Ben jij joods/moslim?
Nee, ik ben heiden.
Verwijderd
Citaat:
Sowieso is de rol van de pastoor gewoon stom, want hij kent de overledene helemaal niet, en staat dus meestal gewoon zijn eigen religieuze zegje te doen

Mooiste 'dienst' was die van mijn opa, crematieplechtigheid in het crematorium. De man die die dienst leidde had twee dagen met m'n oma gepraat en er zelf een mooie speech van gemaakt, die helemaal niet werd verteld vanuit een perspectief alsof ie m'n opa persoonlijk gekend had ofzo (daar hebben veel pastoors dus nogal een handje van ) maar wel heel persoonlijk. En mijn vader vertelde iets, en ik las een gedicht voor enzo... Niks geen geloof, er kwam geen god aan te pas, het was gewoon heel mooi
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, voor veel gelovige mensen weet de pastoor juist bijna alles, hij komt langs bij ziekte, overlijden van familie etc. De pastoor van mij opa wist meer over hem dan de meeste familieleden.
Een begrafenisondernemen heeft imo juist niks te vertellen over de overleden persoon.

Verder zal het me om het even zijn of er een kerkdienst is of niet, als de overledene graag een kerkdienst wil zit ik die net zo graag uit als een gewone dienst. Als het te veel haleluja is dat niet mijn piece of cake, maar kennelijk wel hetgene dat de familie graag wil of de overledene graag zo had gezien.
Oud 18-10-2010, 16:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, dat heb ik gelukkig ook nooit meegemaakt. Zat altijd op openbare scholen.

Trouwens, er is ook wel een tijd dat ik boos was dat ik niet gedoopt was hoor. Want neefjes en nichtjes kregen allemaal een enorm feest en heel veel cadeautjes met hun communie, en dan mochten ze ook nog een mini-trouwjurk dragen. Dat ging dus mooi allemaal aan m'n neus voorbij
nou, die OBS was een "openbaring" na die Christelijke basisschool waar ik 1 jaar op heb moeten vertoeven; lessen waren veel beter, we deden veel meer leuke dingen (elk jaar schoolkamp wooo) etc. Alleen die groep 8 musical blijft natuurlijk een groot trauma, maar dat terzijde.

En toen we allemaal naar de middelbare school gingen hoorde ik van een buurmeisje die nog op die Christelijke basisschool zat dat ze bijna allemaal lts/huishoudschool (of hoe dat ook heet tegenwoordig) gingen doen met maar een paar MAVO/HAVO kindjes; en de meeste kinderen uit onze OBS-groep 8 gingen vanzelfsprekend naar het HAVO/VWO \m/ woo yeah woo.
Oud 18-10-2010, 16:39
Verwijderd
Citaat:

De mooiste dienst die ik ooit heb bijgewoond was van een oom van me. In een enorme kerk, maar de dienst werd eigenlijk door al zijn broers, zussen en vrienden geleid. Prachtig! Allemaal leuke, mooie anekdotes, prachtige gedichten, ook veel muziek. En de sfeer was heel bijzonder, in de kerk stonden verschillende kraampjes met eten, tussen de verschillende delen van de dienst door was hel heel ontspannen en kon je wat eten, drinken en rondkijken. En zoooveel mensen <3 Het was dan wel in een kerk, maar verder was er niets religieus aan. Ik was toen 12, dus dan is denk ik iedere begrafenis wel indrukwekkend, maar deze was ook gewoon echt heel bijzonder.
Oud 18-10-2010, 16:42
Verwijderd
Een maand geleden heb ik mijn eerste begrafenis meegemaakt van iemand die maar 30 was geworden en twee weken daarna de moeder van een vriendinnetje. Ik hoef er voorlopig niet meer heen. In mijn familie is gelukkig nog niemand gestorven, op mijn oma na maar toen was ik nog geen jaar oud
Oud 18-10-2010, 16:44
Verwijderd
Ik heb eigenlijk alleen maar begrafenissen gehad met voorbeelden van hoe ik het niet zou willen. Behalve de begrafenis van een jongetje van 1, maar dat was zo tragisch dat ik er niet eens meer aan wil denken. Brr.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten