Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
"De liefde is lankmoedig,
de liefde is goedertieren, zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet opgeblazen, zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe, Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid. Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij." (1 Korintiers 13, 4-7)
||
![]() |
Citaat:
Hij begint toch wel schattig te worden op zijn eigen manier. ![]() Misschien dat ik ooit nog begrijp waarom mensen mongolen laten leven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat gezever over liefde heeft totaal geen functie. Liefde betaald geen brood. |
![]() |
||
Citaat:
betalen voor brood. Dan zou al het voedsel verdeelt zijn tussen alle 6 miljard mensen zoals het hoort. er is genoeg voedsel op de wereld voor iedereen. |
![]() |
||
Citaat:
het zijn emoties die ons zeggen 'dat is slecht en een probleem', en 'dat is goed en geen probleem'. het idee van non-emotionaliteit is illusie. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kan jij soms alleen van het leven genieten op momenten waarop je je liefdeloos gedraagt, wanneer je anderen je wil oplegt of beledigd ofzo? dan ben je namelijk erg zielig. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En ja, ik beleef oneindig meer plezier in het leven als ik degeen die mijn fiets wil jatten in puin sla. Of degeen die mij voor me bek slaat terug te slaan. Met alle haat in de wereld. Ik zie totaal geen reden om die mensen liefd te hebben, en alle reden om die mensen te haten. Dat is menselijk. |
![]() |
|
Liefde en haat zijn natuurlijke gevolgen van je eigen leven.
Zonder haat geen tegenslagen, zonder haat geen échte liefde en écht geluk. Haat is vaak ook een gevolg van liefde. Een liefde die is weggelopen. Een liefde die ook fouten maakt, want dat gebeurd nu eenmaal in de liefde. Liefde is altijd impulsief en neemt altijd emoties met zich mee. Als je vriendin word doodgereden door een Opel Vectra, dan is het natuurlijk heel netjes als je zegt: ‘dit is wat ze had gewild. Als ze overreden zou worden, dan zou ze het liefst door een Opel Vectra overreden willen worden!’ Maar het is natuurlijker als je je emoties de vrije loop laat en elke Opel Vectra die je op je pad tegenkomt afbreekt, in de fik steekt om vervolgens, tegen beter weten in, met benzine proberen te blussen. Liefde is mooi, zolang het natuurlijk is. Haat is nooit leuk, maar ook nooit ondenkbaar zolang er liefde in het spel is. |
![]() |
|
WAT IS LIEFDE ??? want dit ehm tja... IEMAND LEG EVEN UIT HOE HET VOELT? IEDEREEN ZEGT ALTIJD ik ben zooooooooo verliefd... Maar ben je het dan ook? Ik geloof pas dat je verliefd bent als je de goed EN de slechte kanten van iemand accepteert en respecteert
||
![]() |
Citaat:
Begrijp je nu waarom ik vind dat jij eigenlijk niet op dit forum thuishoort? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Je mag zeker afwijken van de mening van de massa. Maar in dit geval keur je het doden van mensen met het syndroom van Down goed, of in ieder geval: niet af. Die houding vind ik verderfelijk. Je wijkt er zeker mee af van de massa, vermoed ik. Forumbaas, ik heb geen moeite met mensen die provoceren, maar wel met mensen die op een bepaalde manier denken over het doden van mensen (zoals hierboven gedaan door Silindistani over mensen met het syndroom van Down). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus Silindistani zijn gedachtengangen horen hier gewoon thuis. Daarnaas pleitte een zeer groot filosoof genaamd Nietzsche ook voor 'het uitbannen van de zwakkeren in de samenleving'. Daar mogen jij en ik het dan wel niet mee eens zijn, het verschil is wel dat hij het verdomd goed kon verdedigen ook. Dus hij kwam daadwerkelijk ook met argumenten aan die zijn stelling ondersteunde. Dus wat jij als moreel onaanvaadbaar vind, wil nog niet zeggen dat het een niet te onderbouwen of onjuiste gedachtegang moet zijn. Want in dat opzicht ga je er dus van uit dat jouw manier van leven, jouw waarden en normen de enige juiste kunnen zijn. En dat zou wel erg arrogant zijn als je zo dacht. Groetjes Ben(die zo gaat slapen en al weer te veel op internet aan het lezen is ![]()
Laatst gewijzigd op 06-04-2002 om 00:40. |
![]() |
|
![]() |
Je weet dan ook waartoe de denkbeelden van Nietzsche via via hebben geleid.
Alle filosofen zijn uiteindelijk op zoek naar geluk. Maar de werkelijk grote filosofen concentreren zich ook op het geluk van de zwakkeren onder ons. Ik blijf het daarom onaanvaardbaar vinden dat iemand hier suggereert dat het goed, of in ieder geval: niet erg, is wanneer er mensen worden gedood. Ik ben vóór logisch redeneren, maar ik ben er niet voor wanneer het om mensenlevens gaat. De rechten van de (al dan niet geestelijk of lichamelijk invalide) mens onttrekken zich nu eenmaal soms aan de ijzeren greep van de logica. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde flyaway | 0 | 13-11-2008 11:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat. Ieke | 0 | 05-04-2005 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Lief Charlottetje | 93 | 03-04-2004 16:28 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Liefde Vlooienband | 8 | 21-10-2002 11:26 | |
Verhalen & Gedichten |
liefde is...................... Mi$$L@dy | 1 | 20-11-2001 19:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom louis84 | 1 | 07-11-2001 16:16 |