Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Oh, en zwerveronderwerp: iedereen kan voor het station/where ever zielig gaan staan doen, ik ben pro straatartiesten. En in Keulen was er een meneer met een hond en toen heb ik een broodje voor ze gekocht. Want ik vond het zielig voor de hond ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zwervers met dieren moet je geen geld geven, want ze verslijten die beesten alsof het niets is. Ze hebben ze meestal niet voor 't gezelschap, namelijk, maar precies om wat Phoebe al zegt - mensen vinden het vaak zieliger als er een dier bij is, en zijn dus eerder geneigd om hun portemonnee te trekken.
Met puppies en kittens is het al helemaal erg, die worden aan de lopende band gefokt en als er een nieuw, schattiger nestje is geboren gaan ze gewoon in de vuilcontainer. Of in een verzwaarde jutezak de rivier in, als ze mazzel hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze vertelden eerst ook dat er speciale klinieken op het platteland waren waar van kinderen armen en benen en zo werden afgezet om ze zieliger te maken voor bedeldoeleinden, maar ik weet niet of ik dat geloof. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat accordeontuig vind ik kut, dus die geef ik nooit wat. Dan zit je een beetje te chillen op een terrasje en dan komt er opeens iemand herrie maken, en dan nog geld willen ook
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() @para: Nee, accordeonmensen kennen ook altijd maar 1 deuntje en dat spelen ze dan de hele dag ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De laatste gave zwerver die ik ontmoet heb was in Keulen. Daar heb je om een of andere reden echt heel veel zwervers, en ze hebben allemaal een hond bij zich, ze zijn allemaal onder de dertig, en ze zitten allemaal de hele dag quasi-onopvallend wodka te zuipen. En maar gezellig naast elkaar bij hun bordjes chillen. Maar tussen al dat tuig was een heel oude kromgebogen man die niet aan het bedelen was, maar naar de grond aan het staren en kleingeld aan het zoeken. Soms lag het in de goot en dan ging hij er met een stokje in duwen zodat hij het misschien toch zou kunnen pakken. Toen heb ik 'm al m'n kleingeld gegeven. Hij was echt 70 of 80 ofzo, en de enige zwerver die zelf iets probeerde te doen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn laatste gave zwerver was een man die hetzelfde heette als Geel.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: