Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De schilder van onze buren is ook heel kut. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Blijft me maar verbazen dat dat o zo raar moet zijn, mijn huisgenoot vond het ook al zo achtelijk negatief.
Dit is hoe het is: Je bent verliefd op iemand, dat kan goed gaan maar dat is tijdelijk en uiteindelijk zal iedereen weg gaan. En dat hele eeuwig samen zijn en weet ik veel wat, dat bestaat slechts in Disney films en gezien mensen opgroeien met die films gelooft men er daadwerkelijk in dat die zoetsappige langdradige liefde zal blijven bestaan. Nee, mensen gaan hun eigen weg.
|
Verwijderd
|
Ben je net gedumpt ofzo? Want dan kan ik dit soort gedachtengangen best begrijpen, maar anders is het gewoon een jammerlijke pessimistische manier van leven die je erop nahoudt.
En so what, als mensen na een tijdje hun eigen weg gaan, dan kan de relatie nog steeds heel waardevol zijn geweest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien - over dertig jaar is misschien je lief dood. Dat kan. Maar dan heb je hem/haar in ieder geval gekend. Dan heb je iets om op terug te kijken. Heb je wel eens gehad dat je een uur lang moest wachten op iets, en dat je je intussen afvroeg waar je over na moest denken? Is het dan niet veel beter om na te kunnen denken over mooie dingen die je hebt meegemaakt, zodat je erom kan glimlachen, dan dat je geen mooie dingen meemaakt omdat je ze toch weer verliest? Natuurlijk breekt je hart een keer, of twee keer, of duizend keer. Maar dan héb je tenminste een hart. Een of andere denker (misschien Kahlil Gibran, maar dat weet ik niet zeker) heeft ooit gezegd 'hoe meer verdriet een mens gekend heeft, hoe meer geluk hij kan bevatten; want dezelfde holte die verdriet heeft uitgesleten in een hart, kan later gevuld worden met geluk'. En zo is het. En in het ergste geval loopt alles mis, en slijt je de rest van je leven terwijl je huilt om verloren liefdes en weet ik wat. Maar risico's bestaan nou eenmaal. En - daar komen de mooiste kunstwerken van. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee mensen die de ene relatie na de andere beginnen en die weten hoe het is om verlaten, in de steek gelaten worden en andere echte negatieve dingen te ervaren. Die zijn zelfdestructief en niet als je dit voorkomt. Tering zeg, is dit zo moeilijk te begrijpen?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|